fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Податкові питання, Регуляторні питання, Охорона здоров’я, Митні питання, Молочні питання

24/ 12/ 2012
  12 грудня 2012 року відповідно до Регламенту Верховної Ради України було відкликано низку проектів законів, проти прийняття яких виступала Європейська Бізнес Асоціація: Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів» № 11402 від 6 листопада 2012 року стосовно запровадження збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці. Запропоновані зміни могли призвести до виникнення подвійного оподаткування, адже з одного боку, платниками збору є виробники та імпортери упаковки, а з іншого – виробники та імпортери товарів, для пакування яких вона була використана; до суттєвого подорожчання собівартості продукції, що було б зайвим тягарем на кінцевого споживача тощо. Асоціація наголошувала, що замість запровадження збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці, необхідно розробляти дієву систему поводження з відходами, сприяти зменшенню їх утворення та повторному їх використанню. Проект Закону «Про внутрішню торгівлю» № 9443 від 10 листопада 2011 року, який, на думку Асоціації, містив низку суперечливих положень, які перешкоджають ефективному функціонуванню ринкової економіки в Україні та не можуть сприяти подальшому ефективному зростанню потенціалу ряду галузей в цілому. Проаналізувавши положення проекту Закону «Про внутрішню торгівлю», Асоціація звертала увагу на те, що досягнення позитивних цілей регулювання внутрішньої торгівлі стане можливим лише за умови врахування ряду пропозицій, які мають на меті встановлення рівних умов для всіх гравців ринку та покращення конкурентного середовища. Експерти Асоціації впевнені, що прийняття законопроекту в поточній редакції могло мати негативний вплив на конкуренцію. Окрім того, є очевидним, що запропонована версія законопроекту містила суперечливі положення з іншими законодавчими актами України, що регулюють договірні відносини між постачальниками та роздрібними мережами, реалізацію специфічних груп товарів, як то алкоголь та тютюнові вироби тощо. Також, досить зарегульованими були процедури відкриття нових торгівельних площ. Позиція Асоціації щодо даного проекту неодноразово озвучувалась під час тематичних зустрічей, робочих груп, у листах. Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони реклами лікарських засобів» № 10563  від 5 червня 2012 року, яким пропонувалось внести зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу», якими б повністю заборонялася будь-яка реклама лікарських засобів для населення України. Асоціація зверталася до органів державної влади, щоб звернути увагу на міжнародний досвід, який свідчить про відсутність заборони реклами безрецептурних лікарських засобів без будь-яких обмежень у більшості країн ЄС. Проект Закону «Про внесення змін до Закону України Про Митний тариф України (щодо ставок ввізного мита на шини)» № 10624 від 15 червня 2012 року, метою якого було підвищення тарифного захисту вітчизняного виробника шляхом збільшення ставок ввізного мита на різні категорії  шин з 7% до 10% та з 10% до 15%. Однак, запропонований рівень ставок перевищував максимальний рівень ставок ввізного мита, визначений зобов’язаннями України перед СОТ. Відповідно до статті ІІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року, країни-члени СОТ фактично зобов’язуються не запроваджувати ставки ввізних мит, які перевищували б встановлений рівень. Окрім того, запропоновані законодавцем заходи не відповідали довгостроковим інтересам України і могли мати, скоріше, негативний ефект: зростання ціни на іноземні шини,  погіршення умов конкуренції, збільшення обсягу сірого імпорту в країну, що наповнить ринок неконтрольованим товаром, який становить загрозу безпеці кінцевого споживача тощо. Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про молоко і молочні продукти» та інших законодавчих актів щодо посилення заходів боротьби з фальсифікацією молочних продуктів № 11177 від 5 вересня 2012 року, однією із норм якого було передбачено, що з метою забезпечення соціальних гарантій населення та  протидії зловживанням монопольним становищем в сфері молочного ціноутворення Кабінет Міністрів України має право за поданням центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики встановлювати мінімально допустимий рівень закупівельних цін на сире молоко на відповідні періоди календарного року. Це суперечить принципам ринкового ціноутворення, нормам СОТ, положенням Закону України «Про ціни і ціноутворення» та Програмі економічних реформ Президента України на 2010-2014 роки, у якій, зокрема, йдеться про відмову від адміністративного втручання в ціноутворення на сільськогосподарську продукцію. Ми висловлюємо щиру вдячність компаніям-членам Асоціації, які безпосередньо брали участь в роботі над цими законопроектами, а також представникам органів державної влади за підтримку нашої позиції. Асоціація і надалі продовжуватиме відстоювати інтереси компаній-членів, а також підтримувати та сприяти впровадженню відповідних реформ задля розширення бізнесу в Україні.

12 грудня 2012 року відповідно до Регламенту Верховної Ради України було відкликано низку проектів законів, проти прийняття яких виступала Європейська Бізнес Асоціація:

Проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо введення збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці на розвиток перероблення твердих побутових відходів» № 11402 від 6 листопада 2012 року стосовно запровадження збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці.

Запропоновані зміни могли призвести до виникнення подвійного оподаткування, адже з одного боку, платниками збору є виробники та імпортери упаковки, а з іншого – виробники та імпортери товарів, для пакування яких вона була використана; до суттєвого подорожчання собівартості продукції, що було б зайвим тягарем на кінцевого споживача тощо. Асоціація наголошувала, що замість запровадження збору з виробників та імпортерів упаковки та товарів в упаковці, необхідно розробляти дієву систему поводження з відходами, сприяти зменшенню їх утворення та повторному їх використанню.

Проект Закону «Про внутрішню торгівлю» № 9443 від 10 листопада 2011 року, який, на думку Асоціації, містив низку суперечливих положень, які перешкоджають ефективному функціонуванню ринкової економіки в Україні та не можуть сприяти подальшому ефективному зростанню потенціалу ряду галузей в цілому.

Проаналізувавши положення проекту Закону «Про внутрішню торгівлю», Асоціація звертала увагу на те, що досягнення позитивних цілей регулювання внутрішньої торгівлі стане можливим лише за умови врахування ряду пропозицій, які мають на меті встановлення рівних умов для всіх гравців ринку та покращення конкурентного середовища. Експерти Асоціації впевнені, що прийняття законопроекту в поточній редакції могло мати негативний вплив на конкуренцію. Окрім того, є очевидним, що запропонована версія законопроекту містила суперечливі положення з іншими законодавчими актами України, що регулюють договірні відносини між постачальниками та роздрібними мережами, реалізацію специфічних груп товарів, як то алкоголь та тютюнові вироби тощо. Також, досить зарегульованими були процедури відкриття нових торгівельних площ. Позиція Асоціації щодо даного проекту неодноразово озвучувалась під час тематичних зустрічей, робочих груп, у листах.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони реклами лікарських засобів» № 10563  від 5 червня 2012 року, яким пропонувалось внести зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу», якими б повністю заборонялася будь-яка реклама лікарських засобів для населення України. Асоціація зверталася до органів державної влади, щоб звернути увагу на міжнародний досвід, який свідчить про відсутність заборони реклами безрецептурних лікарських засобів без будь-яких обмежень у більшості країн ЄС.

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України “Про Митний тариф України” (щодо ставок ввізного мита на шини)» № 10624 від 15 червня 2012 року, метою якого було підвищення тарифного захисту вітчизняного виробника шляхом збільшення ставок ввізного мита на різні категорії  шин з 7% до 10% та з 10% до 15%. Однак, запропонований рівень ставок перевищував максимальний рівень ставок ввізного мита, визначений зобов’язаннями України перед СОТ. Відповідно до статті ІІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року, країни-члени СОТ фактично зобов’язуються не запроваджувати ставки ввізних мит, які перевищували б встановлений рівень. Окрім того, запропоновані законодавцем заходи не відповідали довгостроковим інтересам України і могли мати, скоріше, негативний ефект: зростання ціни на іноземні шини,  погіршення умов конкуренції, збільшення обсягу “сірого” імпорту в країну, що наповнить ринок неконтрольованим товаром, який становить загрозу безпеці кінцевого споживача тощо.

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про молоко і молочні продукти» та інших законодавчих актів щодо посилення заходів боротьби з фальсифікацією молочних продуктів № 11177 від 5 вересня 2012 року, однією із норм якого було передбачено, що з метою забезпечення соціальних гарантій населення та  протидії зловживанням монопольним становищем в сфері молочного ціноутворення Кабінет Міністрів України має право за поданням центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики встановлювати мінімально допустимий рівень закупівельних цін на сире молоко на відповідні періоди календарного року. Це суперечить принципам ринкового ціноутворення, нормам СОТ, положенням Закону України «Про ціни і ціноутворення» та Програмі економічних реформ Президента України на 2010-2014 роки, у якій, зокрема, йдеться про відмову від адміністративного втручання в ціноутворення на сільськогосподарську продукцію.

Ми висловлюємо щиру вдячність компаніям-членам Асоціації, які безпосередньо брали участь в роботі над цими законопроектами, а також представникам органів державної влади за підтримку нашої позиції. Асоціація і надалі продовжуватиме відстоювати інтереси компаній-членів, а також підтримувати та сприяти впровадженню відповідних реформ задля розширення бізнесу в Україні.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: