fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Харчові питання

25/ 07/ 2014
  22 липня 2014 року Верховна Рада України прийняла в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» №4179а від 27 червня 2014 року (надалі – проект Закону), який був розроблений робочою групою із залученням представників Європейської Бізнес Асоціації (надалі - Асоціація) та провідних експертів у харчовій галузі. Передумови: упродовж декількох років питання реформування системи безпечності та якості харчових продуктів залишалось ключовим для Асоціації. Розробка нового законодавчого акту про безпечність та якість харчових продуктів, який би відповідав європейським стандартам і нормам, вважалася одним із найголовніших завдань, що не лише мало забезпечити в Україні ефективну систему безпеки харчових продуктів, але й відкрити на законодавчому рівні шлях українським товаровиробниками до експорту продукції на європейські ринки. Діюча на сьогодні система безпечності харчових продуктів є недосконалою, неефективною та не відповідає сучасним тенденціям. Основними її негативними сторонами є дублювання функцій та повноважень державних органів влади, високий рівень корупційних витрат та витрат на подолання адміністративних бар’єрів, що змушені нести виробники харчових продуктів; неможливість забезпечити простежуваність, наявність зайвих дозвільних процедур, яких не існує в Європейському Союзі (надалі - ЄС) та ін. Розробка норм проекту Закону, який би відповідав європейським вимогам до безпечності та якості харчової продукції, відбувалась досить тривалий час і супроводжувалась великою кількістю зустрічей, як з відповідними органами влади (зокрема, Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, Міністерством аграрної політики та продовольства України (надалі - Мінагрополітики), Міністерством охорони здоров’я України, представниками Верховної Ради України), так і з численними експертами, фахівцями, представниками бізнесу та профільних асоціацій. На початку 2014 року під егідою Мінагрополітики було створено робочу групу, яка об’єднала усіх зацікавлених представників бізнесу, Міжнародної фінансової корпорації, Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні», органів влади з метою удосконалення проекту Закону та його гармонізації з вимогами європейського законодавства. У результаті інтенсивної та злагодженої роботи проект Закону був зареєстрований у Верховній Раді України 27 червня 2014 року. Проект Закону дає можливість забезпечити високий рівень захисту здоровя людей та інтересів споживачів, створити прозорі умови ведення господарської діяльності, знизити корупційну складову, а також спрямований на підвищення конкурентоспроможності вітчизняних харчових продуктів та зменшення їх ціни. Однією з ключових переваг проекту Закону є запровадження в Україні моделі європейської системи забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, яка побудована на принципі «від лану до столу», процедурах, що засновані на принципах HACCP та, відповідно, створює умови для ефективного і результативного захисту здоров’я споживачів. Він також передбачає уточнення термінології, видів правопорушень та адекватності міри покарання, створення єдиного контролюючого органу в сфері безпечності харчових продуктів, скасування дозвільних документів та процедур, які відсутні в ЄС, запровадження європейських принципів регулювання ГМО, зокрема, в частині реєстрації джерел ГМО, а не продуктів, вироблених з них. Реалізація проекту Закону дозволить запровадити механізм саморегулювання ринку харчових продуктів та матиме значний економічний ефект. Відповідно до аналізу, підготовленого проектом ЄС SWAP-RURAL, реформування системи безпечності харчових продуктів дозволить зменшити щорічні державні витратити на 314 млн. грн. для утримання органів, які контролюють безпечність харчових продуктів, на які сьогодні витрачається 744 млн. грн., зменшити загальні витрати на дотримання регуляторних вимог підприємствами (на сьогодні вони складають від 2,6% до 4,9% річного товарообігу підприємств); забезпечити розвиток виробництва та підвищення рівня інновацій в харчовому виробництві; скористатися отриманими Україною квотами на експорт в ЄС в повному обсязі. Цей Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» набирає чинності через один рік з дня його опублікування, окрім деяких положень, що стосуються запровадження системи HACCP, яка стане обов’язковою через 3 роки. Асоціація висловлює вдячність усім учасникам робочої групи, представникам державних органів влади, зокрема, парламентарям, які сприяли у прийнятті цього надзвичайно важливого для бізнес-спільноти проекту Закону, а також своїм компаніям-членам за їх активну позицію і фахову допомогу.

22 липня 2014 року Верховна Рада України прийняла в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» №4179а від 27 червня 2014 року (надалі – проект Закону), який був розроблений робочою групою із залученням представників Європейської Бізнес Асоціації (надалі – Асоціація) та провідних експертів у харчовій галузі.

Передумови: упродовж декількох років питання реформування системи безпечності та якості харчових продуктів залишалось ключовим для Асоціації. Розробка нового законодавчого акту про безпечність та якість харчових продуктів, який би відповідав європейським стандартам і нормам, вважалася одним із найголовніших завдань, що не лише мало забезпечити в Україні ефективну систему безпеки харчових продуктів, але й відкрити на законодавчому рівні шлях українським товаровиробниками до експорту продукції на європейські ринки.

Діюча на сьогодні система безпечності харчових продуктів є недосконалою, неефективною та не відповідає сучасним тенденціям. Основними її негативними сторонами є дублювання функцій та повноважень державних органів влади, високий рівень корупційних витрат та витрат на подолання адміністративних бар’єрів, що змушені нести виробники харчових продуктів; неможливість забезпечити простежуваність, наявність зайвих дозвільних процедур, яких не існує в Європейському Союзі (надалі – ЄС) та ін.

Розробка норм проекту Закону, який би відповідав європейським вимогам до безпечності та якості харчової продукції, відбувалась досить тривалий час і супроводжувалась великою кількістю зустрічей, як з відповідними органами влади (зокрема, Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, Міністерством аграрної політики та продовольства України (надалі – Мінагрополітики), Міністерством охорони здоров’я України, представниками Верховної Ради України), так і з численними експертами, фахівцями, представниками бізнесу та профільних асоціацій. На початку 2014 року під егідою Мінагрополітики було створено робочу групу, яка об’єднала усіх зацікавлених представників бізнесу, Міжнародної фінансової корпорації, Проекту ЄС «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні», органів влади з метою удосконалення проекту Закону та його гармонізації з вимогами європейського законодавства. У результаті інтенсивної та злагодженої роботи проект Закону був зареєстрований у Верховній Раді України 27 червня 2014 року.

Проект Закону дає можливість забезпечити високий рівень захисту здоров’я людей та інтересів споживачів, створити прозорі умови ведення господарської діяльності, знизити корупційну складову, а також спрямований на підвищення конкурентоспроможності вітчизняних харчових продуктів та зменшення їх ціни. Однією з ключових переваг проекту Закону є запровадження в Україні моделі європейської системи забезпечення безпечності та якості харчових продуктів, яка побудована на принципі «від лану до столу», процедурах, що засновані на принципах HACCP та, відповідно, створює умови для ефективного і результативного захисту здоров’я споживачів. Він також передбачає уточнення термінології, видів правопорушень та адекватності міри покарання, створення єдиного контролюючого органу в сфері безпечності харчових продуктів, скасування дозвільних документів та процедур, які відсутні в ЄС, запровадження європейських принципів регулювання ГМО, зокрема, в частині реєстрації джерел ГМО, а не продуктів, вироблених з них. Реалізація проекту Закону дозволить запровадити механізм саморегулювання ринку харчових продуктів та матиме значний економічний ефект. Відповідно до аналізу, підготовленого проектом ЄС SWAP-RURAL, реформування системи безпечності харчових продуктів дозволить зменшити щорічні державні витратити на 314 млн. грн. для утримання органів, які контролюють безпечність харчових продуктів, на які сьогодні витрачається 744 млн. грн., зменшити загальні витрати на дотримання регуляторних вимог підприємствами (на сьогодні вони складають від 2,6% до 4,9% річного товарообігу підприємств); забезпечити розвиток виробництва та підвищення рівня інновацій в харчовому виробництві; скористатися отриманими Україною квотами на експорт в ЄС в повному обсязі. Цей Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» набирає чинності через один рік з дня його опублікування, окрім деяких положень, що стосуються запровадження системи HACCP, яка стане обов’язковою через 3 роки.

Асоціація висловлює вдячність усім учасникам робочої групи, представникам державних органів влади, зокрема, парламентарям, які сприяли у прийнятті цього надзвичайно важливого для бізнес-спільноти проекту Закону, а також своїм компаніям-членам за їх активну позицію і фахову допомогу.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: