fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Охорона здоров’я

17/ 09/ 2020
  Бізнес вітає легалізацію інтернет торгівлі ліками 17 вересня цього року Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому законопроєкт №3615-1 щодо здійснення електронної роздрібної торгівлі лікарськими засобами. Таке рішення врешті вводить у правове поле України розповсюджену світову практику онлайн-продажу та доставки ліків. Впровадження легальної дистанційної торгівлі ліками на постійній основі, на думку бізнес спільноти, сприятиме покращенню як фізичної доступності ліків для пацієнтів, у першу чергу, маломобільних груп населення, для яких пересування до аптек є складним або взагалі неможливим, або для людей, що проживають у сільській місцевості, так і фінансової доступності завдяки підвищенню конкуренції у сфері роздрібної торгівлі ліками. Вказаний законопроєкт було розроблено профільним Комітетом ВРУ із активним залученням представників бізнес-спільноти. Ним запроваджується низка вкрай необхідних вимог до здійснення інтернет торгівлі ліками. Так, зазначену діяльність матимуть право здійснювати виключно ліцензовані суб’єкти – аптеки, а інформація про офіційні веб-сайти, з яких такі ліки продаються, буде вноситись до окремо створеного Переліку, завдяки якому кожен громадянин України зможе перевірити чи дійсно він є легальним, а отже й безпечним для купівлі ліків. Для зручності користувачів, на кожному легальному веб-сайті з продажу ліків буде розміщений спеціальний логотип, що підтверджує законність такого сайту та одночасно є гіперпосиланням на вищевказаний Перелік. Окремо законопроєктом №3615-1 врегульовано питання контролю за здійсненням доставки ліків. Зокрема, її можливо буде здійснювати виключно з аптечних закладів, визначені вимоги до організаційних та технічних умов, що повинні забезпечувати власні служби доставки аптек або за договором оператори поштового зв’язку. Кабінетом Міністрів України буде запроваджена Типова форма договору про здійснення доставки лікарських засобів кінцевому споживачу, щодо якого у законопроєкті визначена ціла низка істотних умов, що також покликані забезпечити контрольованість та безпечність такої діяльності. Відмітимо, що законопроєкт №3615-1 відповідає євроінтеграційним прагненням України, оскільки в ньому врахована практика країн-членів ЄС, а також положення Директиви 2001/83/ЄС Європейського парламенту та Ради від 6 листопада 2001 року «Про Кодекс спільноти відносно лікарських препаратів, призначених для споживання людьми» та Імплементаційного Регламенту Комісії (ЄС) №699/2014 від 24 червня 2014 року «Щодо проектування загального логотипу для ідентифікації осіб, що пропонують лікарські засоби для дистанційного продажу населенню, та технічних, електронних та криптографічних вимог для перевірки їх справжності». Сподіваємось, що прийнятий законопроєкт встановить збалансовані та зрозумілі «правила гри» щодо електронної торгівлі ліками на законодавчому рівні, забезпечуючи при цьому надійний захист споживачів від небезпечних і неякісних ліків. Разом з тим, потребує подальшого окремого врегулювання та деталізації положення щодо можливості використовувати веб-сайти так званих електронних медичних інформаційних систем при замовленні лікарських засобі, адже, за загальним правилом, така діяльність повинна провадитися через веб-сайт суб’єкта господарювання, який має право здійснювати електронну роздрібну торгівлю лікарськими засобами. Крім того, на підзаконному рівні є необхідним деталізувати положення щодо порядку здійснення Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками своїх наглядових повноважень за суб’єктами ринку на всіх етапах обігу лікарських засобів, у тому числі під час доставки, договірного оформлення правовідносин таких суб’єктів (зокрема, через затвердження КМУ Типової форми договору про здійснення доставки лікарських засобів кінцевому споживачу). Такий комплекс правового регулювання повинен, в першу чергу, захистити інтереси кінцевих споживачів, адже в такому разі буде встановлена чітка простежуваність всього шляху прямування ліків – від замовлення до отримання споживачем, а споживач буде впевнений, що якість ліків не постраждає у разі придбання їх через мережу інтернет, оскільки для всіх способів придбання ліків (з аптек безпосередньо чи через доставку) будуть встановлені однакові суворі вимоги та правила. В той же час, представники бізнесу очікують на подальше активне залучення фахівців фармацевтичної галузі зі сторони Уряду, МОЗ та Держлікслужби з метою розробки підзаконних актів для врегулювання дистанційної торгівлі ліками, що має містити чітку деталізацію положень прийнятого закону, зокрема змін до Ліцензійних умов, затвердження Типової форми договору про здійснення доставки, порядків ведення реєстру он-лайн аптек та використання логотипу тощо.

Бізнес вітає легалізацію інтернет торгівлі ліками

17 вересня цього року Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому законопроєкт №3615-1 щодо здійснення електронної роздрібної торгівлі лікарськими засобами. Таке рішення врешті вводить у правове поле України розповсюджену світову практику онлайн-продажу та доставки ліків.

Впровадження легальної дистанційної торгівлі ліками на постійній основі, на думку бізнес спільноти, сприятиме покращенню як фізичної доступності ліків для пацієнтів, у першу чергу, маломобільних груп населення, для яких пересування до аптек є складним або взагалі неможливим, або для людей, що проживають у сільській місцевості, так і фінансової доступності завдяки підвищенню конкуренції у сфері роздрібної торгівлі ліками.

Вказаний законопроєкт було розроблено профільним Комітетом ВРУ із активним залученням представників бізнес-спільноти. Ним запроваджується низка вкрай необхідних вимог до здійснення інтернет торгівлі ліками. Так, зазначену діяльність матимуть право здійснювати виключно ліцензовані суб’єкти – аптеки, а інформація про офіційні веб-сайти, з яких такі ліки продаються, буде вноситись до окремо створеного Переліку, завдяки якому кожен громадянин України зможе перевірити чи дійсно він є легальним, а отже й безпечним для купівлі ліків. Для зручності користувачів, на кожному легальному веб-сайті з продажу ліків буде розміщений спеціальний логотип, що підтверджує законність такого сайту та одночасно є гіперпосиланням на вищевказаний Перелік.

Окремо законопроєктом №3615-1 врегульовано питання контролю за здійсненням доставки ліків. Зокрема, її можливо буде здійснювати виключно з аптечних закладів, визначені вимоги до організаційних та технічних умов, що повинні забезпечувати власні служби доставки аптек або за договором оператори поштового зв’язку. Кабінетом Міністрів України буде запроваджена Типова форма договору про здійснення доставки лікарських засобів кінцевому споживачу, щодо якого у законопроєкті визначена ціла низка істотних умов, що також покликані забезпечити контрольованість та безпечність такої діяльності.

Відмітимо, що законопроєкт №3615-1 відповідає євроінтеграційним прагненням України, оскільки в ньому врахована практика країн-членів ЄС, а також положення Директиви 2001/83/ЄС Європейського парламенту та Ради від 6 листопада 2001 року «Про Кодекс спільноти відносно лікарських препаратів, призначених для споживання людьми» та Імплементаційного Регламенту Комісії (ЄС) №699/2014 від 24 червня 2014 року «Щодо проектування загального логотипу для ідентифікації осіб, що пропонують лікарські засоби для дистанційного продажу населенню, та технічних, електронних та криптографічних вимог для перевірки їх справжності».

Сподіваємось, що прийнятий законопроєкт встановить збалансовані та зрозумілі «правила гри» щодо електронної торгівлі ліками на законодавчому рівні, забезпечуючи при цьому надійний захист споживачів від небезпечних і неякісних ліків.

Разом з тим, потребує подальшого окремого врегулювання та деталізації положення щодо можливості використовувати веб-сайти так званих електронних медичних інформаційних систем при замовленні лікарських засобі, адже, за загальним правилом, така діяльність повинна провадитися через веб-сайт суб’єкта господарювання, який має право здійснювати електронну роздрібну торгівлю лікарськими засобами. Крім того, на підзаконному рівні є необхідним деталізувати положення щодо порядку здійснення Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками своїх наглядових повноважень за суб’єктами ринку на всіх етапах обігу лікарських засобів, у тому числі під час доставки, договірного оформлення правовідносин таких суб’єктів (зокрема, через затвердження КМУ Типової форми договору про здійснення доставки лікарських засобів кінцевому споживачу). Такий комплекс правового регулювання повинен, в першу чергу, захистити інтереси кінцевих споживачів, адже в такому разі буде встановлена чітка простежуваність всього шляху прямування ліків – від замовлення до отримання споживачем, а споживач буде впевнений, що якість ліків не постраждає у разі придбання їх через мережу інтернет, оскільки для всіх способів придбання ліків (з аптек безпосередньо чи через доставку) будуть встановлені однакові суворі вимоги та правила.

В той же час, представники бізнесу очікують на подальше активне залучення фахівців фармацевтичної галузі зі сторони Уряду, МОЗ та Держлікслужби з метою розробки підзаконних актів для врегулювання дистанційної торгівлі ліками, що має містити чітку деталізацію положень прийнятого закону, зокрема змін до Ліцензійних умов, затвердження Типової форми договору про здійснення доставки, порядків ведення реєстру он-лайн аптек та використання логотипу тощо.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: