fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Зернові та олійні культури

01/ 07/ 2013
  Завдяки зусиллям Європейської Бізнес Асоціації та інших громадських організацій, 11 червня 2013 року Верховна Рада України прийняла Проект Постанови Про відхилення проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур» щодо скасування вивізного (експортного) мита на насіння соняшнику. Історія питання: У прагненні залишити за собою позиції ключового гравця на міжнародних ринках сільськогосподарської продукції з високим рівнем переробки масложирова промисловість України постійно нарощує потенціал вирощування соняшника. Проте цей потенціал  практично досяг своєї природньої межі у 5 мільйонів гектар використовуваних під соняшник сільгоспземель. Значне подальше збільшення врожаїв соняшника, які вже досягли 8.6-9.0 мільйонів тон, навряд чи можливе через біотехнологічні, агрономічні і кліматичні причини. Таким чином, складається певний баланс між обмеженими можливостями збільшення виробництва сировини-насіння соняшнику і зростаючим попитом переробної масложирової галузі, яка на 90-95% орієнтована на переробку соняшника. Цей баланс забезпечує конкурентне ринкове середовище, де більш ефективні переробні масложирові підприємства пропонують вищу ціну виробникові сировини, а виробники інвестують у технологію задля збільшення врожаїв. Ключовим чинником даного балансу є десятивідсоткове експортне мито на насіння соняшника. Проте навіть за наявності десятивідсоткового експортного мита певна кількість насіння (5-10%) вивозиться. Це, з одного боку, створює певний дефіцит сировини і призводить до простоїв переробних підприємств під кінець сезону, а, з другого боку, забезпечує конкуренцію і максимально високу ціну, яку отримує виробник. Унікальна роль української соняшникової олії для підтримання балансу на світовому ринку примусила ЄС погодитися на збереження десятивідсоткової націнки на експортоване насіння соняшнику у переговорах щодо укладання угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС. За такої ситуації на міжнародних ринках в разі відміни Україною десятивідсоткового експортного мита український соняшник буде вивезено як сировину, а масложирова галузь загине. Проект Постанови Верховної Ради України відхилити зазначений вище проект Закону як такий, що суперечить економічним інтересам держави є довгоочікуваним прогресом врегулювання цього питання. Цей визначний прогрес, досягнутий завдяки співпраці Уряду України, Парламенту та представників зернової галузі та галузі олійних культур сприятиме подальшій дерегуляції та, відповідно, безперервному розвитку й процвітанню сільського господарства України в цілому. Європейська Бізнес Асоціація хоче висловити свою щиру подяку Комітету Верховної Ради України з аграрної політики та земельних відносин, Народним Депутатам, які підтримали цю важливу ініціативу, а також поділитися цим прогресом з членами Асоціації.

Завдяки зусиллям Європейської Бізнес Асоціації та інших громадських організацій, 11 червня 2013 року Верховна Рада України прийняла Проект Постанови Про відхилення проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур» щодо скасування вивізного (експортного) мита на насіння соняшнику.

Історія питання: У прагненні залишити за собою позиції ключового гравця на міжнародних ринках сільськогосподарської продукції з високим рівнем переробки масложирова промисловість України постійно нарощує потенціал вирощування соняшника. Проте цей потенціал  практично досяг своєї природньої межі у 5 мільйонів гектар використовуваних під соняшник сільгоспземель. Значне подальше збільшення врожаїв соняшника, які вже досягли 8.6-9.0 мільйонів тон, навряд чи можливе через біотехнологічні, агрономічні і кліматичні причини. Таким чином, складається певний баланс між обмеженими можливостями збільшення виробництва сировини-насіння соняшнику і зростаючим попитом переробної масложирової галузі, яка на 90-95% орієнтована на переробку соняшника. Цей баланс забезпечує конкурентне ринкове середовище, де більш ефективні переробні масложирові підприємства пропонують вищу ціну виробникові сировини, а виробники інвестують у технологію задля збільшення врожаїв.

Ключовим чинником даного балансу є десятивідсоткове експортне мито на насіння соняшника. Проте навіть за наявності десятивідсоткового експортного мита певна кількість насіння (5-10%) вивозиться. Це, з одного боку, створює певний дефіцит сировини і призводить до простоїв переробних підприємств під кінець сезону, а, з другого боку, забезпечує конкуренцію і максимально високу ціну, яку отримує виробник. Унікальна роль української соняшникової олії для підтримання балансу на світовому ринку примусила ЄС погодитися на збереження десятивідсоткової націнки на експортоване насіння соняшнику у переговорах щодо укладання угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС.

За такої ситуації на міжнародних ринках в разі відміни Україною десятивідсоткового експортного мита український соняшник буде вивезено як сировину, а масложирова галузь загине.

Проект Постанови Верховної Ради України відхилити зазначений вище проект Закону як такий, що суперечить економічним інтересам держави є довгоочікуваним прогресом врегулювання цього питання.

Цей визначний прогрес, досягнутий завдяки співпраці Уряду України, Парламенту та представників зернової галузі та галузі олійних культур сприятиме подальшій дерегуляції та, відповідно, безперервному розвитку й процвітанню сільського господарства України в цілому.

Європейська Бізнес Асоціація хоче висловити свою щиру подяку Комітету Верховної Ради України з аграрної політики та земельних відносин, Народним Депутатам, які підтримали цю важливу ініціативу, а також поділитися цим прогресом з членами Асоціації.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: