fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Харків Митні питання

30/ 11/ 2023
  Розбираємо новели митного законодавствах у межах спільного проєкту з Харківською митницею «Відповідаємо на питання бізнесу». Митний комітет Харківського офісу Європейської Бізнес Асоціації продовжує в межах спільного проєкту з Харківською митницею «Відповідаємо на питання бізнесу» розбирати новели митного законодавства. Ділимося новими відповіді від фахівців митної справи:  1) Чи наявна інформація (є чинні або проєкти нормативно-правових актів, методичні рекомендації) стосовно здійснення офіційних заходів контролю (стаття 319 МКУ) для суб’єктів, які отримали транзитні спрощення або спрощення по Митному кодексу процедура випуску за місцезнаходженням, статус авторизованого вантажовідправника або статус авторизованого вантажоодержувача; як буде здійснюватися розширений контроль (взяття проб та зразків з партії товару для досліджень) продуктів харчування (фіто, ВЕТ, ДК харчових)? На теперішній час в Харківській митниці відсутня будь-яка інформація щодо документів або проєктів документів, що стосуються здійснення заходів офіційного контролю для суб’єктів господарювання, які отримали транзитні спрощення або спрощення по Митному кодексу України процедура випуску за місцезнаходженням, статус авторизованого вантажовідправника або статус авторизованого вантажоодержувача. Разом з цим необхідно зазначити, що при отриманні суб’єктом господарювання таких спрощень, як процедура випуску за місцезнаходженням або процедура спрощеного декларування, суб’єкт господарювання зобов’язується самостійно отримувати від уповноважених органів за результатами проведення заходів офіційного контролю дозволів на випуск товарів у заявлений митний режим відповідно до мети їх ввезення в Україну (пункт 4 розділу VIII та пункт 6 розділу IX Заяви про надання авторизації на застосування спрощення, форма якої затверджена постановою КМУ від 27.09.2022 №1092). Таким чином, з метою з’ясування питань, пов’язаних із здійсненням заходів офіційного контролю при отримані спрощень процедура випуску за місцезнаходженням або процедура спрощеного декларування, пропонуємо звернутись до Головного управління Держпродспоживслужби у Харківській області та Східного міжрегіонального головного управління Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів на державному кордоні. 2) Митний орган після отримання повідомлення про прибуття товарів та про доступність їх до митного контролю у строк, визначений в авторизації на застосування спрощення процедура випуску за місцезнаходженням, за результатами застосування системи управління ризиків визначає форми та обсяги митного контролю i надсилає утримувачу авторизованого обєкта електронне повідомлення: про дозвіл на розвантаження товарів; або про заборону зняття митного забезпечення та/або пломб спеціального типу (якщо такi накладались) i розвантаження товарів до прибуття посадових осіб митного органу. Чи правильно ми розуміємо, що обсяг додаткових форм контролю визначається до моменту подачі ІМ 40 і під час подачі ІМ 40 додаткові форми контролю (крім тих що вже спрацювали) не будуть додатково застосовані? Форми та обсяги митного контролю визначаються за результатами застосування системи управління ризиків як після прибуття товарів до авторизованого місця, так і під час заявлення товарів у відповідний митний режим. При поданні митної декларації за відповідною партією товарів митні формальності, які були виконані після прибуття товарів та автоматично перенесені у митну декларацію, не здійснюються. До автоматизованої системи управління ризиками АСМО вноситься результат виконання митної формальності за кодом 10-06 «МФ здійснено за цією партією товару даним ПМО», передбаченим Класифікатором результатів виконання митних формальностей, що можуть бути визначені за результатами застосування системи управління ризиками, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012  №1011. 3) З 7 листопада експортери, які не отримали спрощень (по Кодексу або транзитні), будуть доставляти вантажі в ЗМК для накладання митного забезпечення. Чи будуть накладати митне забезпечення на транспортні засоби (авто) якщо перевізник не має Свідоцтва на пломбування? Порядок видачі Свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 №1064, розроблено з метою визначення послідовності дій посадових осіб митних органів під час видачі свідоцтва про допущення механічного дорожнього транспортного засобу, причепа, напівпричепа, призначеного для його буксирування таким транспортним засобом, власник якого здійснює автомобільні перевезення на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року, до перевезення товарів під митними печатками та пломбами. Відповідно до частини шостої статті 92 Митного кодексу України автотранспортні засоби (моторні транспортні засоби, причепи, напівпричепи) та контейнери, допущені до перевезення товарів під митними пломбами відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, або відповідно до порядку, визначеного центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, вважаються придатними для пломбування. Таким чином, наявність Свідоцтва свідчить про придатність автотранспортного засобу або контейнера до пломбування. Разом з цим, відсутність Свідоцтва не може бути підставою для відмови у пломбуванні, якщо перевезення не здійснюється на умовах Конвенції МДП. В цьому випадку митний орган відправлення визнає (або не визнає) транспортні засоби комерційного призначення та контейнери придатними до пломбування у кожному конкретному випадку.

Розбираємо новели митного законодавствах у межах спільного проєкту з Харківською митницею «Відповідаємо на питання бізнесу»

Митний комітет Харківського офісу Європейської Бізнес Асоціації продовжує в межах спільного проєкту з Харківською митницею «Відповідаємо на питання бізнесу» розбирати новели митного законодавства.

Ділимося новими відповіді від фахівців митної справи: 

1) Чи наявна інформація (є чинні або проєкти нормативно-правових актів, методичні рекомендації) стосовно здійснення офіційних заходів контролю (стаття 319 МКУ) для суб’єктів, які отримали транзитні спрощення або спрощення по Митному кодексу “процедура випуску за місцезнаходженням”, “статус авторизованого вантажовідправника” або “статус авторизованого вантажоодержувача”; як буде здійснюватися розширений контроль (взяття проб та зразків з партії товару для досліджень) продуктів харчування (фіто, ВЕТ, ДК харчових)?

На теперішній час в Харківській митниці відсутня будь-яка інформація щодо документів або проєктів документів, що стосуються здійснення заходів офіційного контролю для суб’єктів господарювання, які отримали транзитні спрощення або спрощення по Митному кодексу України “процедура випуску за місцезнаходженням”, “статус авторизованого вантажовідправника” або “статус авторизованого вантажоодержувача”.

Разом з цим необхідно зазначити, що при отриманні суб’єктом господарювання таких спрощень, як “процедура випуску за місцезнаходженням” або “процедура спрощеного декларування”, суб’єкт господарювання зобов’язується самостійно отримувати від уповноважених органів за результатами проведення заходів офіційного контролю дозволів на випуск товарів у заявлений митний режим відповідно до мети їх ввезення в Україну (пункт 4 розділу VIII та пункт 6 розділу IX Заяви про надання авторизації на застосування спрощення, форма якої затверджена постановою КМУ від 27.09.2022 №1092).

Таким чином, з метою з’ясування питань, пов’язаних із здійсненням заходів офіційного контролю при отримані спрощень “процедура випуску за місцезнаходженням” або “процедура спрощеного декларування”, пропонуємо звернутись до Головного управління Держпродспоживслужби у Харківській області та Східного міжрегіонального головного управління Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів та захисту споживачів на державному кордоні.

2) Митний орган після отримання повідомлення про прибуття товарів та про доступність їх до митного контролю у строк, визначений в авторизації на застосування спрощення “процедура випуску за місцезнаходженням”, за результатами застосування системи управління ризиків визначає форми та обсяги митного контролю i надсилає утримувачу авторизованого об’єкта електронне повідомлення: про дозвіл на розвантаження товарів; або про заборону зняття митного забезпечення та/або пломб спеціального типу (якщо такi накладались) i розвантаження товарів до прибуття посадових осіб митного органу. Чи правильно ми розуміємо, що обсяг додаткових форм контролю визначається до моменту подачі ІМ 40 і під час подачі ІМ 40 додаткові форми контролю (крім тих що вже спрацювали) не будуть додатково застосовані?

Форми та обсяги митного контролю визначаються за результатами застосування системи управління ризиків як після прибуття товарів до авторизованого місця, так і під час заявлення товарів у відповідний митний режим.

При поданні митної декларації за відповідною партією товарів митні формальності, які були виконані після прибуття товарів та автоматично перенесені у митну декларацію, не здійснюються. До автоматизованої системи управління ризиками АСМО вноситься результат виконання митної формальності за кодом 10-06 «МФ здійснено за цією партією товару даним ПМО», передбаченим Класифікатором результатів виконання митних формальностей, що можуть бути визначені за результатами застосування системи управління ризиками, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012  №1011.

3) З 7 листопада експортери, які не отримали спрощень (по Кодексу або транзитні), будуть доставляти вантажі в ЗМК для накладання митного забезпечення. Чи будуть накладати митне забезпечення на транспортні засоби (авто) якщо перевізник не має Свідоцтва на пломбування?

Порядок видачі Свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 №1064, розроблено з метою визначення послідовності дій посадових осіб митних органів під час видачі свідоцтва про допущення механічного дорожнього транспортного засобу, причепа, напівпричепа, призначеного для його буксирування таким транспортним засобом, власник якого здійснює автомобільні перевезення на умовах Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року, до перевезення товарів під митними печатками та пломбами.

Відповідно до частини шостої статті 92 Митного кодексу України автотранспортні засоби (моторні транспортні засоби, причепи, напівпричепи) та контейнери, допущені до перевезення товарів під митними пломбами відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, або відповідно до порядку, визначеного центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, вважаються придатними для пломбування.

Таким чином, наявність Свідоцтва свідчить про придатність автотранспортного засобу або контейнера до пломбування.

Разом з цим, відсутність Свідоцтва не може бути підставою для відмови у пломбуванні, якщо перевезення не здійснюється на умовах Конвенції МДП. В цьому випадку митний орган відправлення визнає (або не визнає) транспортні засоби комерційного призначення та контейнери придатними до пломбування у кожному конкретному випадку.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: