fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

15 законопроектів від бізнесу, важливих для прийняття на 10 сесії ВР

06/ 02/ 2019
  Вчора розпочалась 10-та сесія Верховної Ради України 8-го скликання. Європейська Бізнес Асоціація звертається до народних депутатів із закликом протягом цієї сесії прийняти 15 важливих ініціатив. Анна Дерев’янко. Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації. Країна вступила в передвиборчий період. Безумовно, це не простий час. Але життя не зупиняється. Впродовж останнього року відбулася низка позитивних зрушень, помітних для бізнесу. Наприклад, валютна лібералізація, стабілізація рівня інфляції, розвиток електронних сервісів. Однак, важливо не сповільнювати темпів. Продовжувати роботу над створенням макроекономічної стабільності, чесних умов та рівних правил гри, які так важливі для ефективної роботи бізнесу. І ці 15 законопроектів допоможуть поступово втілювати ці правила в життя. Так, залученню інвестицій та рівномірному розвитку енергетичної галузі сприятиме запровадження аукціонів для купівлі/продажу електроенергії з відновлювальних джерел (законопроект №8449-д). В податковій сфері державне регулювання рухається в напрямку електронізації та широкого запуску електронних сервісів. Минулого року було здійснено перші спроби відмінити рудиментну норму щодо касової дисципліни – скасовано обов’язок ведення книги ОРО (КОРО). В той же час, драконівські штрафи, пов’язані з її веденням обліку та неоприбуткуванням готівки залишились. Однак, для результативності важливо всі зміни робити комплексно – скасовувати не лише застарілі норми, але й штрафи за їх ведення. Для цього оперативної підтримки у Верховній Раді потребує законопроект №9451. У контексті запровадження чесних правил гри важливо згадати про відшкодування старих сум ПДВ, які утворились ще з 1 лютого 2016 року. А врегулювати питання повернення даних боргів та розблокувати Тимчасовий реєстр допоможе законопроект №7518. У цивілізованих та демократичних європейських країнах той, хто працює має можливість самостійно вільно обирати банк для обслуговування та отримання заробітних плат. І прозорий бізнес підтримує втілення цієї ініціативи та закликає прийняти законопроект №2287а. Питання митного оформлення вантажів є важливими для легального бізнесу при здійсненні експортно-імпортних операцій. Прискорити цей процес, наряду із впровадженням єдиного вікна, допоможе запровадження механізму авторизованого економічного оператора шляхом прийняття законопроекту №7473. Крім того, бізнес вже неодноразового говорив про розвиток інфраструктури та залучення приватних інвестицій в галузь. Однією з найпоширеніших форм державно-приватного партнерства у світі є концесії. Бізнес закликає прийняти законопроект №8125 «Про концесії». Він охоплює значну кількість сфер, однак одна з ключових галузей застосування для нього –  інфраструктура, зокрема, морські порти. А щоб закон призвів до позитивних зрушень у багатьох галузях економіки, на які очікує і бізнес, і держава, дуже важливо врахувати відповідні пропозиції та зауваження Європейської Бізнес Асоціації. Значний об’єм готівки в обороті гальмує ріст економіки, знижує рівень прозорості та затримує активний розвиток сучасних сервісів та технологій. При цьому, окрім поширених способів прийому безготівкових платежів – POS термінал + картка, важливим є використання й альтернативних технологій: платежів з використанням QR кодів, платежів через інтернет-банкінг, мобільні додатки, онлайн сервіси тощо. Спростити процедуру застосування РРО для операцій в безготівковій формі допоможе прийняття законопроекту №4658. Окремо варто звернути увагу на агросектор, де Україна має великий потенціал для розвитку. До прикладу, сферу засобів захисту рослин (ЗЗР), законодавство якої потребує оновлення. А з метою підвищення врожайності, якості та безпечності сільськогосподарської продукції потрібно надавати пріоритет, в тому числі, інноваційним ЗЗР. Проте, на сьогодні такі зразки ввозити до країни дуже важко, а часом і неможливо. Вирішити питання допоможе прийняття законопроекту №6606. Неефективно врегульована інтернет торгівля – це те, від чого досить сильно потерпає легальний бізнес. Для вирішення даного питання, першочергово, варто запровадити чітку ідентифікацію конкретного продавця товарів в мережі Інтернет з метою покращення та захисту прав споживачів та зменшення обсягів реалізації контрабандної та контрафактної продукції (законопроект №6754). В той же час, слід зосереджувати увагу на виявленні небезпечної для споживачів продукції та перевірках того бізнесу, що реалізовує непризначені для ринку України товари. Тобто, без відповідних декларацій, маркування, інструкцій, гарантій, тощо. Однак, слід не займатись перевірками та притягуванням до відповідальності компаній за неоднозначні порушення, наприклад, в частині нанесення Національного знаку відповідності, відсутність трилисника безпосередньо на самому товарі або за незначну деформацію знаку. Зменшити корупційні ризики допоможе прийняття законопроекту №5450-1. І, безумовно, продовжувати адаптацію законодавства України із законодавством ЄС шляхом прийняття законопроекту №6235. Він важливий для підписання нової Угоди з ЄС та спрощення нетарифних бар’єрів торгівлі. Наприклад, взаємне визнання маркування та оцінки відповідності. Важливим аспектом є продовження реформування сфери охорони здоров’я. Так, потребують узгодження норми законодавства щодо виду договору страхування, який має бути укладений спонсором клінічного дослідження перед початком такого дослідження, та включення зазначеного виду страхування до переліку обов’язкових (законопроект №4036). Це сприятиме врегулюванню страхування відповідальності спонсора під час проведення клінічних досліджень на території України. Окремим питанням є забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції (законопроекту №6746). Зокрема, в частині закріплення прав осіб, які беруть участь у справах, що розглядаються органами Антимонопольного комітету Україну, гарантій цих прав, а також механізмів їх реалізації. Це сприятиме запобіганню необґрунтованого втручання в свободу підприємницької діяльності в Україні. Довгоочікувана зміна та еволюція трудового законодавства України – Трудовий кодекс (законопроект №1658). Так, проектом Кодексу передбачена імплементація більш гнучких форм обліку та планування робочого часу, обмеження ролі профспілок у певних аспектах, наприклад, при звільнення працівника у разі скорочення, або недостатньої кваліфікації, залучення до понаднормових робіт. А також упровадження використання технічних засобів контролю за робочим процесом, до прикладу, відео-запису тощо. Разом с цим, варто підтримати і законодавчу ініціативу (законопроект №7529), спрямовану на спрощення умов працевлаштування іноземців. Йдеться про удосконалення існуючого механізму оформлення та продовження дії дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства. Крім того, унормування процедур оскарження рішень регіональних центрів зайнятості тощо. Саме такі предметні та точкові зміни законодавства дадуть можливості покращення інвестиційного іміджу України в очах іноземців.

Вчора розпочалась 10-та сесія Верховної Ради України 8-го скликання. Європейська Бізнес Асоціація звертається до народних депутатів із закликом протягом цієї сесії прийняти 15 важливих ініціатив.

Анна Дерев’янко Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації
Країна вступила в передвиборчий період. Безумовно, це не простий час. Але життя не зупиняється. Впродовж останнього року відбулася низка позитивних зрушень, помітних для бізнесу. Наприклад, валютна лібералізація, стабілізація рівня інфляції, розвиток електронних сервісів. Однак, важливо не сповільнювати темпів. Продовжувати роботу над створенням макроекономічної стабільності, чесних умов та рівних правил гри, які так важливі для ефективної роботи бізнесу. І ці 15 законопроектів допоможуть поступово втілювати ці правила в життя.

Так, залученню інвестицій та рівномірному розвитку енергетичної галузі сприятиме запровадження аукціонів для купівлі/продажу електроенергії з відновлювальних джерел (законопроект №8449-д).

В податковій сфері державне регулювання рухається в напрямку електронізації та широкого запуску електронних сервісів. Минулого року було здійснено перші спроби відмінити рудиментну норму щодо касової дисципліни – скасовано обов’язок ведення книги ОРО (КОРО). В той же час, драконівські штрафи, пов’язані з її веденням обліку та неоприбуткуванням готівки залишились. Однак, для результативності важливо всі зміни робити комплексно – скасовувати не лише застарілі норми, але й штрафи за їх ведення. Для цього оперативної підтримки у Верховній Раді потребує законопроект №9451.

У контексті запровадження чесних правил гри важливо згадати про відшкодування старих сум ПДВ, які утворились ще з 1 лютого 2016 року. А врегулювати питання повернення даних боргів та розблокувати Тимчасовий реєстр допоможе законопроект №7518.

У цивілізованих та демократичних європейських країнах той, хто працює має можливість самостійно вільно обирати банк для обслуговування та отримання заробітних плат. І прозорий бізнес підтримує втілення цієї ініціативи та закликає прийняти законопроект №2287а.

Питання митного оформлення вантажів є важливими для легального бізнесу при здійсненні експортно-імпортних операцій. Прискорити цей процес, наряду із впровадженням “єдиного вікна”, допоможе запровадження механізму авторизованого економічного оператора шляхом прийняття законопроекту №7473.

Крім того, бізнес вже неодноразового говорив про розвиток інфраструктури та залучення приватних інвестицій в галузь. Однією з найпоширеніших форм державно-приватного партнерства у світі є концесії. Бізнес закликає прийняти законопроект №8125 «Про концесії». Він охоплює значну кількість сфер, однак одна з ключових галузей застосування для нього –  інфраструктура, зокрема, морські порти. А щоб закон призвів до позитивних зрушень у багатьох галузях економіки, на які очікує і бізнес, і держава, дуже важливо врахувати відповідні пропозиції та зауваження Європейської Бізнес Асоціації.

Значний об’єм готівки в обороті гальмує ріст економіки, знижує рівень прозорості та затримує активний розвиток сучасних сервісів та технологій. При цьому, окрім поширених способів прийому безготівкових платежів – POS термінал + картка, важливим є використання й альтернативних технологій: платежів з використанням QR кодів, платежів через інтернет-банкінг, мобільні додатки, онлайн сервіси тощо. Спростити процедуру застосування РРО для операцій в безготівковій формі допоможе прийняття законопроекту №4658.

Окремо варто звернути увагу на агросектор, де Україна має великий потенціал для розвитку. До прикладу, сферу засобів захисту рослин (ЗЗР), законодавство якої потребує оновлення. А з метою підвищення врожайності, якості та безпечності сільськогосподарської продукції потрібно надавати пріоритет, в тому числі, інноваційним ЗЗР. Проте, на сьогодні такі зразки ввозити до країни дуже важко, а часом і неможливо. Вирішити питання допоможе прийняття законопроекту №6606.

Неефективно врегульована інтернет торгівля – це те, від чого досить сильно потерпає легальний бізнес. Для вирішення даного питання, першочергово, варто запровадити чітку ідентифікацію конкретного продавця товарів в мережі Інтернет з метою покращення та захисту прав споживачів та зменшення обсягів реалізації контрабандної та контрафактної продукції (законопроект №6754).

В той же час, слід зосереджувати увагу на виявленні небезпечної для споживачів продукції та перевірках того бізнесу, що реалізовує непризначені для ринку України товари. Тобто, без відповідних декларацій, маркування, інструкцій, гарантій, тощо. Однак, слід не займатись перевірками та притягуванням до відповідальності компаній за неоднозначні порушення, наприклад, в частині нанесення Національного знаку відповідності, відсутність трилисника безпосередньо на самому товарі або за незначну деформацію знаку. Зменшити корупційні ризики допоможе прийняття законопроекту №5450-1.

І, безумовно, продовжувати адаптацію законодавства України із законодавством ЄС шляхом прийняття законопроекту №6235. Він важливий для підписання нової Угоди з ЄС та спрощення нетарифних бар’єрів торгівлі. Наприклад, взаємне визнання маркування та оцінки відповідності.

Важливим аспектом є продовження реформування сфери охорони здоров’я. Так, потребують узгодження норми законодавства щодо виду договору страхування, який має бути укладений спонсором клінічного дослідження перед початком такого дослідження, та включення зазначеного виду страхування до переліку обов’язкових (законопроект №4036). Це сприятиме врегулюванню страхування відповідальності спонсора під час проведення клінічних досліджень на території України.

Окремим питанням є забезпечення принципів процесуальної справедливості та підвищення ефективності проваджень у справах щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції (законопроекту №6746). Зокрема, в частині закріплення прав осіб, які беруть участь у справах, що розглядаються органами Антимонопольного комітету Україну, гарантій цих прав, а також механізмів їх реалізації. Це сприятиме запобіганню необґрунтованого втручання в свободу підприємницької діяльності в Україні.

Довгоочікувана зміна та еволюція трудового законодавства України – Трудовий кодекс (законопроект №1658). Так, проектом Кодексу передбачена імплементація більш гнучких форм обліку та планування робочого часу, обмеження ролі профспілок у певних аспектах, наприклад, при звільнення працівника у разі скорочення, або недостатньої кваліфікації, залучення до понаднормових робіт. А також упровадження використання технічних засобів контролю за робочим процесом, до прикладу, відео-запису тощо.

Разом с цим, варто підтримати і законодавчу ініціативу (законопроект №7529), спрямовану на спрощення умов працевлаштування іноземців. Йдеться про удосконалення існуючого механізму оформлення та продовження дії дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства. Крім того, унормування процедур оскарження рішень регіональних центрів зайнятості тощо. Саме такі предметні та точкові зміни законодавства дадуть можливості покращення інвестиційного іміджу України в очах іноземців.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: