fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

15 очікувань бізнес-спільноти від нового керівника Мінінфраструктури

20/ 05/ 2021
  20 травня інфраструктурна галузь отримала нового Міністра - Верховна Рада підтримала призначення Олександра Кубракова на посаду. Логістична спільнота Асоціації хотіла б в черговий раз нагадати про перелік найбільш актуальних завдань, які стоять перед Міністерством, для всебічного розвитку галузі.  Прийняття закону «Про національну комісію з питань регулювання на транспорті», адже всупереч вимог законодавства вже багато років відсутній державний регулятор у сфері транспорту. Бізнес очікує, що це буде повністю незалежний та транспарентний орган. Морська та річкова галузі Прийняття Порядку компенсації інвестицій внесених в стратегічні обєкти портової інфраструктури, який було напрацьовано за участі Асоціації, АМПУ та Мінінфраструктури. Прийняття Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів та Порядку справляння, обліку та використання коштів від портових зборів. Так, спільнота Асоціації очікує на зниження портових зборів, зокрема, через прийняття обґрунтованої Методики розрахунку ставок портових зборів разом із відповідним Порядком їх справляння та використання. Спрощення дозвільної процедури для виконання будівельних робіт в акваторіях морських портів та на землях внутрішнього водного транспорту. Для цього експерти Комітету з логістики ЕВА розробили проєкт закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо будівництва на землях, зайнятих внутрішніми водними шляхами загального користування» та направили його на опрацювання до Мінінфраструктури. Розвиток орендних та приватизаційних процесів у морських портах  для сприяння залучення інвестицій (поруч із концесією). По-перше, бізнес наголошує на необхідності прийняття політичного рішення на рівні Уряду, Мінінфраструктури та Фонду держмайна про початок приватизаційних процесів у всіх вітчизняних портах. По-друге, важливим є вдосконалення законодавства про приватизацію та оренду державного майна, бо чинні нормативно-правові акти містять ряд недоліків та стримують залучення масштабних інвестицій у портовий сектор. Перегляд нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність до Закону про ВВТ. Бізнес вітає надзвичайно важливе минулорічне зрушення у сфері розвитку внутрішніх водних шляхів України -  прийняття довгоочікуваного галузевого закону «Про ВВТ». Нині перед Міністерством стоїть не менш амбіційне завдання – встигнути актуалізувати нормативно-правові акти, які мають бути прийняті чи змінені у зв’язку із прийняттям закону, до початку дії його основних норм. Скорочення Переліку спеціалізованих послуг, що надаються у морському порту - виключення забезпечення лоцманського проведення та проведення криголамних робіт з Переліку спеціалізованих послуг, що надаються у морському порту суб’єктами природних монополій, які підлягають державному регулюванню. Залізнична галузь Прийняття закону «Про залізничний транспорт». Адже ринок залізничних перевезень вже багато років потребує змін, аби підвищити ефективність функціонування залізничного транспорту, сприяти залученню інвестицій до розвитку залізничного транспорту усіх форм власності, та створити доступ до перевезень приватними локомотивами. Реформування структури АТ «Укрзалізниця». Йдеться про необхідність здійснити реформу фінансового та організаційного поділу Укрзалізниці на окремі сегменти за видами діяльності з виділенням в середині Укрзалізниці конкуруючих компаній, у вигляді акціонерних товариств, в кожному сегменті (крім інфраструктури), що створить передумови для підвищення прозорості, покращення якості сервісу та зростання ефективності залізничних перевезень. Вирішення питання збитковості пасажирських перевезень та їхнього фактичного крос-субсидування вантажними перевезеннями. Неприпустимим є крос-субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, оскільки це негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі та на її розвиток, і, по суті, є непрямим додатковим фінансовим навантаженням для представників бізнесу з метою перекриття збитків Укрзалізниці. Вирішення питання оподаткування земельним податком АТ «Укрзалізниця». Необхідно скасувати податок на земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту, оскільки таке податкове навантаження створює економічно необґрунтоване заниження рентабельності діяльності залізничного транспорту разом із зростанням собівартості перевезень та необхідністю збільшення тарифів, що має негативний вплив на бізнес-спільноту. Посилення відповідальності за розукомплектацію вагонів. Відповідний законопроєкт про внесення змін до Кримінального кодексу вже розроблено Міністерством інфраструктури України за участі експертів Комітету з логістики, тож бізнес очікує на його прийняття. Вирішення питання компенсації Укрзалізниці сум акцизного податку, сплаченого при придбанні пально-мастильних матеріалів. Укрзалізниця використовує придбане пальне для експлуатації тепловозів, які не пересуваються автомобільними шляхами. У звязку з цим, було би логічним компенсувати вказані кошти перевізнику та використати їх на утримання і розвиток залізничних колій. Запровадження приватної тяги. Залучення приватного капіталу для підвищення ефективності обмеженого локомотивного парку АТ «Укрзалізниця». Автомобільна галузь Регулювання проблемної ситуації з кількістю автодозволів у напрямку Польщі. Останні роки українські перевізники вимушені постійно стикатися з критичною нестачею автодозволів на міжнародні перевезення. Для комплексного врегулювання ситуації бізнес пропонував шляхом переговорів з ЄС домогтися повного скасування необхідності отримання дозволів для автотранспортних засобів категорій «Євро-5» та «Євро-6» на перевезення вантажів з України до ЄС. Європейська Бізнес Асоціація бажає пану Кубракову наснаги та успіхів на новій посаді. Сподіваємось, оновленій команді Міністерства вдасться втілити в життя більшість з цих завдань та забезпечити розвиток інфраструктурної галузі! Водночас, бізнес-спільнота дякує екс міністру Владиславу Криклію за діалог з бізнесом, готовність співпрацювати та започатковані зміни у сфері, до прикладу, прийняття Закону про внутрішній водний транспорт, тощо.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

20 травня інфраструктурна галузь отримала нового Міністра – Верховна Рада підтримала призначення Олександра Кубракова на посаду. Логістична спільнота Асоціації хотіла б в черговий раз нагадати про перелік найбільш актуальних завдань, які стоять перед Міністерством, для всебічного розвитку галузі. 

  1. Прийняття закону «Про національну комісію з питань регулювання на транспорті», адже всупереч вимог законодавства вже багато років відсутній державний регулятор у сфері транспорту. Бізнес очікує, що це буде повністю незалежний та транспарентний орган.

Морська та річкова галузі

  1. Прийняття Порядку компенсації інвестицій внесених в стратегічні об’єкти портової інфраструктури, який було напрацьовано за участі Асоціації, АМПУ та Мінінфраструктури.
  2. Прийняття Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів та Порядку справляння, обліку та використання коштів від портових зборів. Так, спільнота Асоціації очікує на зниження портових зборів, зокрема, через прийняття обґрунтованої Методики розрахунку ставок портових зборів разом із відповідним Порядком їх справляння та використання.
  3. Спрощення дозвільної процедури для виконання будівельних робіт в акваторіях морських портів та на землях внутрішнього водного транспорту. Для цього експерти Комітету з логістики ЕВА розробили проєкт закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо будівництва на землях, зайнятих внутрішніми водними шляхами загального користування» та направили його на опрацювання до Мінінфраструктури.
  4. Розвиток орендних та приватизаційних процесів у морських портах  для сприяння залучення інвестицій (поруч із концесією). По-перше, бізнес наголошує на необхідності прийняття політичного рішення на рівні Уряду, Мінінфраструктури та Фонду держмайна про початок приватизаційних процесів у всіх вітчизняних портах. По-друге, важливим є вдосконалення законодавства про приватизацію та оренду державного майна, бо чинні нормативно-правові акти містять ряд недоліків та стримують залучення масштабних інвестицій у портовий сектор.
  5. Перегляд нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність до Закону про ВВТ. Бізнес вітає надзвичайно важливе минулорічне зрушення у сфері розвитку внутрішніх водних шляхів України –  прийняття довгоочікуваного галузевого закону «Про ВВТ». Нині перед Міністерством стоїть не менш амбіційне завдання – встигнути актуалізувати нормативно-правові акти, які мають бути прийняті чи змінені у зв’язку із прийняттям закону, до початку дії його основних норм.
  6. Скорочення Переліку спеціалізованих послуг, що надаються у морському порту – виключення забезпечення лоцманського проведення та проведення криголамних робіт з Переліку спеціалізованих послуг, що надаються у морському порту суб’єктами природних монополій, які підлягають державному регулюванню.

Залізнична галузь

  1. Прийняття закону «Про залізничний транспорт». Адже ринок залізничних перевезень вже багато років потребує змін, аби підвищити ефективність функціонування залізничного транспорту, сприяти залученню інвестицій до розвитку залізничного транспорту усіх форм власності, та створити доступ до перевезень приватними локомотивами.
  2. Реформування структури АТ «Укрзалізниця». Йдеться про необхідність здійснити реформу фінансового та організаційного поділу Укрзалізниці на окремі сегменти за видами діяльності з виділенням в середині Укрзалізниці конкуруючих компаній, у вигляді акціонерних товариств, в кожному сегменті (крім інфраструктури), що створить передумови для підвищення прозорості, покращення якості сервісу та зростання ефективності залізничних перевезень.
  3. Вирішення питання збитковості пасажирських перевезень та їхнього фактичного крос-субсидування вантажними перевезеннями. Неприпустимим є крос-субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, оскільки це негативно впливає на фінансовий стан залізничної галузі та на її розвиток, і, по суті, є непрямим додатковим фінансовим навантаженням для представників бізнесу з метою перекриття збитків Укрзалізниці.
  4. Вирішення питання оподаткування земельним податком АТ «Укрзалізниця». Необхідно скасувати податок на земельні ділянки, що відносяться до земель залізничного транспорту, оскільки таке податкове навантаження створює економічно необґрунтоване заниження рентабельності діяльності залізничного транспорту разом із зростанням собівартості перевезень та необхідністю збільшення тарифів, що має негативний вплив на бізнес-спільноту.
  5. Посилення відповідальності за розукомплектацію вагонів. Відповідний законопроєкт про внесення змін до Кримінального кодексу вже розроблено Міністерством інфраструктури України за участі експертів Комітету з логістики, тож бізнес очікує на його прийняття.
  6. Вирішення питання компенсації Укрзалізниці сум акцизного податку, сплаченого при придбанні пально-мастильних матеріалів. Укрзалізниця використовує придбане пальне для експлуатації тепловозів, які не пересуваються автомобільними шляхами. У зв’язку з цим, було би логічним компенсувати вказані кошти перевізнику та використати їх на утримання і розвиток залізничних колій.
  7. Запровадження приватної тяги. Залучення приватного капіталу для підвищення ефективності обмеженого локомотивного парку АТ «Укрзалізниця».

Автомобільна галузь

  1. Регулювання проблемної ситуації з кількістю автодозволів у напрямку Польщі. Останні роки українські перевізники вимушені постійно стикатися з критичною нестачею автодозволів на міжнародні перевезення. Для комплексного врегулювання ситуації бізнес пропонував шляхом переговорів з ЄС домогтися повного скасування необхідності отримання дозволів для автотранспортних засобів категорій «Євро-5» та «Євро-6» на перевезення вантажів з України до ЄС.

Європейська Бізнес Асоціація бажає пану Кубракову наснаги та успіхів на новій посаді. Сподіваємось, оновленій команді Міністерства вдасться втілити в життя більшість з цих завдань та забезпечити розвиток інфраструктурної галузі! Водночас, бізнес-спільнота дякує екс міністру Владиславу Криклію за діалог з бізнесом, готовність співпрацювати та започатковані зміни у сфері, до прикладу, прийняття Закону про внутрішній водний транспорт, тощо.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: