fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Топ 6 трендів для B2B маркетолога у 2024 році

19/ 04/ 2024
  Розглянемо основні тенденції B2B маркетингу та маркетингу бізнес послуг Динамічний світ маркетингу постійно змінюється, змушуючи фахівців постійно оновлювати свої знання та навички. 2024 рік не стане винятком, адже на горизонті зявляються нові захоплюючі тренди, які кардинально впливатимуть на те, як ми з колегами взаємодіятимемо з аудиторією. Мене звати Анна Геллар, я 15 років займаюся B2B маркетингом бізнес-послуг, а зараз очолюю маркетинг в ІТ-консалтинговій компанії Clarity Ukraine. В цій статті, я хочу поділитися своїм баченням впливових трендів, які визначатимуть маркетинговий ландшафт у 2024 році та відзначити найбільш цінні з них саме для B2B маркетологів. І знову про ШІ. Безумовним трендом, що стало вбудувався у повсякденну рутину кожного маркетолога є використання ШІ інструментів. Проте, чи не впливає це на якість контенту? На мою думку, ШІ потрібно грамотно дозувати і відчувати його роль у певних аспектах прискорення своєї роботи. Наприклад, генерація простих планів, ідей, створення простого покрокового туторіалу, рерайт вже існуючих текстів під належний формат, мовна вичитка із відповідними промптами, створення унікальних AI візуалів тощо. Проте я не раджу віддавати рекламні оголошення, тексти для вашої контент-стратегії та тим паче експертні статті на сторону ШІ. Я б навіть перевіряла тексти на ZeroGPT та унікальність тексту, щоб від був більш живим та нативним.  В повсякденній рутині я рекомендую використовувати Microsoft Copilot, оскільки він має вбудованій GPT-4, що релевантний платний версії chat GPT від Open AI. Також непогано себе зарекомендував Gemini від Google, та Deepl Write у роботі із текстами. Також раджу колегам перевіряти конструкції речень за допомогою ШІ у Grammarly, щоб звучати більш коректно для нейтивів. Microsoft випустив ресурс Designer для швидкої генерації ШІ візуалів на задану тематику, іноді може стати у нагоді для соціальних мереж. Ось, до речі, приклад візуалу від Microsoft Designer Що ж до рекламних інструментів, то у 2023 році Google анонсувала кілька нових функцій AI для Google Ads. Однією із найцікавіших є напівавтономне створення рекламних ресурсів. Після кількох підказок програма Google Asset Creation for Performance Max створить власне зображення, відео та текст для вашої кампанії. Валідність будь-якої автоматизації саме для вашого кейсу треба звісно перевіряти на практиці.  У мережі TikTok є помічник TikTok Creative Assistant що також допомагає спростити створення контенту для соцмережі. Він працює як чатбот, ви накидуєте йому ідеї для публікацій і рекламні сценарії, що стосуються вашого бренду, або просите показати схожі тіктоки і отримуєте певну видачу для натхнення та генерації своїх відео. У Facebook штучний інтелект лежить в основі Advantage+ — засобу постійного вдосконалення для таргетованої реклами. Платформа використовує машинне навчання для автоматичного коригування таргетингу оголошень на основі піксельних даних, історії переходів і аудиторії, яка взаємодіє з вашим вмістом. Це прикольна штука, допомагає оптимізувати бюджети та час на тестування простих таргетованих кампаній. Оскільки кожна маркетингова платформа і соціальні мережі боряться за ваші рекламні бюджети, можна очікувати все більше автоматизації та спрощень за допомогою ШІ. Насправді, я не вбачаю у наскрізному застосуванні ШІ ризику для професії, оскільки вміння використовувати всі ці інструменти для прискорення, для оптимізації – це все одно модеруватиме професіонал. До речі, у багатьох ERP та CRM продуктах також з’явилися віртуальні асистенти Copilot, які покликані спростити користувацький досвід та зробити роботу з системами більш ефективною. Так само й у популярних e-mail платформах на кшталт MailChimp або популярному візуальному редакторі CanvaPro. Якість роботи з відео та зображеннями мене наразі не задовольняє, а от із текстовим контентом за умови якісних промптів та гарної ШІ моделі – дійсно може бути зиск для маркетологів і сейлз команд. Щож, побачимо за пару років, що із цих новацій приживеться. Далеко не всі сьогодні використовують колись нашумілу Alexa або ту саму Siri, тому дамо хайпу осісти і поглянемо на реальний asset згодом.  Рухаємось далі. Контент. Відео контент Стійкий тренд тримає контент маркетинг. Статті – само собою, шукаємо джерела для дистрибуції, тестуємо тематики на охоплення і читабельність. Але основний тренд – це відео контент. І так, у 2024 нам все ще мало релевантного професійного відео контенту для сфери B2B. Це ще й обумовлено тим, що у потенційної ЦА контенту є бажання залишатися інкогніто, а генерація відео контенту, подкастів, серійних інтерв’ю або статей – це проєкт, що потребує постійних вливань сил і коштів. Стейкхолдери не бачать приросту аудиторії і перегорають. Більшість B2B подкастів з’являються та зникають миттєво. В основному тому, що справді важко зібрати достатньо велику аудиторію, щоб виправдати зусилля. Але в 2024 році очікуйте появи нового класу подкастів, головною метою яких не буде залучення слухачів. Тобто, це стане способом комунікувати та підсилювати селф бренди, формувати мікро ком’юніті, генерувати дискусії, без рекламного просування чи великих охоплень.  А тепер візьміть до уваги, що ваш аудіо чи відео подкаст може торкатися різних фокусних аудиторій за рахунок запрошених спікерів та колаборацій. Долучаємо зручні формати шортс, ріллс, TikTok, зважаємо, що відео контент на 40% краще поширюється ніж текстовий. І ось, ви вже рухаєтесь до ЛПРів своїх продуктів, що довірять вашій експертизі та вашому особистому бренду.  У 2024 році ми побачимо, що маркетологи B2B використовуватимуть відео більш творчо. Наприклад, короткі кліпи, опубліковані на LinkedIn, можуть стати ланкою для залучення нових підписників на ваш YouTube канал. Важливо зауважити, якщо ви все ще не генеруєте відео контент, будучи B2B маркетологом, та переймаєтесь якістю самої зйомки, монтажу, спікерів, наявністю готового контенту… Вітаю, це вже не так важливо. Вам не потрібна команда, дороге обладнання та десяток годин для монтажу кожного відео. Просте автентичне відео, у якому ви розповідаєте складну тему зрозумілою мовою, приверне увагу цільової аудиторії, бо це релевантне запиту. Спрощення складного. Дрібними кроками. Регулярно. Створюємо ціннісний контент про продукт або сервіс без рекламного підґрунтя.  Ще одна чудова особливість українського ринку: дійсно мало професійного контенту виключно українською, тож не зволікайте вікном можливостей.  Важливий психологічний аспект: у багатьох сучасних людей наростає відчуття самотності, саме тому, зростає тенденція на довгі відео, огляди, інтерв’ю, сторітели та навіть прогулянки містом. Часто це не унікальний контент, але основна його задача – створення ілюзії живого спілкування у нашому диджиталізованому світі. Привіт всім шанувальникам серіалу «Чорне дзеркало». Ну і не забуваємо робити кросс-шерінг із активними гіперлінками у всіх своїх соціальних мережах, долучати свою проф. спільноту або контакти в LinkedIn до цих дій.  Generation Z. TikTok стає все популярнішим у просуванні B2B продуктів та сервісів. Так, так… Хто б міг подумати, тут міленіали заплакали. Розважальна мережа стала потужним впливовим ресурсом, що все більше залучає B2B гравців. Представники старшого покоління Z стають ЛПРами у швидкозростаючих бізнесах і ми маємо комунікувати свій продукт чи сервіс у всі рупори, щоб охопити цю групу. Ще одне цікаве відкриття, що має вас прискорити у намірах використовувати TikTok. Це факт, що ця мережа та Іnstagram стали буквально витісняти пошукові системи — 57 % представників покоління Z кажуть, що для пошуку відповідей і продуктів вони віддають перевагу платформі коротких відео перед Google. Тому, коли вони шукають постачальників для роботи або хочуть дізнатися щось про певний продукт або послугу, можна припустити, що вони підуть до TikTok, щоб зробити це. Та ви й самі неодноразово це робили, бо хотілося побачити найсвіжіші туторіали або огляди на певний запит.  B2B спільноти. Ту нічого нового: долучайтеся до професійних спільнот, нетворкайте, створюйте власні спільноти. Будьте активними у крауд маркетингу: коментуйте релевантні болям клієнтів пости, коментуйте експертно та не рекламно.  Системно розширюйте коло контактів в LinkedIn. Прогрівайте свою експертизу шляхом демонстрації знань, досвіду та вашої думки щодо трендових подій, законопроєктів, релізів. Міксуйте корпоративний контент та промо із ціннісним у співвідношенні 30/70 на користь другого. Бренд амбасадори. Стратегія створення декількох корпоративних рупорів із ключових людей в компанії або ваших КАМ іноді вважається ризикованою з точки зору хантингу. Але вона працює, оскільки B2B сервіс чи продукт часто потребує реферала, а якщо його немає, а ваш потенційний клієнт регулярно бачитиме демонстрацію експертизи у своїй стрічці, то на підсвідомому рівні це прирівнюється до аналогічного відчуття безпеки. Тобто, більш вірогідно призведе до відкритого контакту із вами, при визріванні потреби на це, у потенційного замовника. Це так звана стратегія впливу. Це гра в довгу, але й цикл продажів бізнес послуг також досить тривалий. Це працює не тільки в LinkedIn і не тільки на продаж. Якщо ми поговоримо про HR Brand, то наявність бренд-амбасадорів серед команди, які залюбки шерять свої кар’єрні історії, роблять сторітелінг по клієнтських кейсах, репостять новини, анонси, фотозвіти – це супер буст для більш швидкого закриття вакансій, для правильного позиціювання серед цільових кандидатів. А ще це певне інтро у культуру та цінності компанії, що допомагає ще на етапі відгуків просіювати релевантних вашому світогляду та візії кандидатів у команду.  Тож, не зволікайте мотивувати та залучати своїх співробітників до генерації цінного контенту щодо вашої компанії, сервісів чи продуктів та не бійтеся хантингу. Це win-win: співробітник зростає, задовольняє амбіції, відчуває вплив, ви маєте амбасадора бренду на цільову ЦА. А натомість це дає вам змогу виділити ресурс на утримання команди, впровадження додаткової лояльності, мотивації та піднести ваші стосунки на наступний рівень якості і взаємодії.  Унікальні дані. Тут цінність представляють різноманітні дослідження, аналітика, глибоке занурення в тему, туторіали та персональні інтерв’ю клієнтів тощо. Це однозначно той контент, що становить прикладну цінність. Практично кожна компанія має клієнтів, і всі вони є чудовим джерелом історій і думок про вашу сферу діяльності чи продукт. Ви можете поговорити з ними про те, як вони використовують його, які поради могли б надати бізнесу, торкнутися галузевої проблематики, створити живу дискусію. Ідея полягає в тому, щоб використати їхній оригінальний досвід, щоб навчати інших та створити унікальний контент. Або напишіть про свій шлях подолання кризи, стан відчаю, професійного факапу. Це емпатує читача, адже приємно бачити бізнес із людським обличчям, тим паче у наш час.  Не забувайте про тренди на КСВ, Mental Health програми, благодійність та підтримку країни, соціальні ініціативи, інклюзивність. Це все абсолютний маст для сучасного українського бізнесу.  Міні висновок. Я впевнена, що тільки синергія всіх інструментів та мультиканальна активність може давати результати. B2B маркетолог 2024 це full stack спеціаліст, візіонер, стратег. Ми жонглюємо словами, візуалами та каналами дотику до нашої ЦА, щоб віднайти ефективну стратегію. Бажаю колегам не збавляти темпів, вірити у власні сили та натхненно рухати нашу найкрутішу країну вперед.

Розглянемо основні тенденції B2маркетингу та маркетингу бізнес послуг

Динамічний світ маркетингу постійно змінюється, змушуючи фахівців постійно оновлювати свої знання та навички. 2024 рік не стане винятком, адже на горизонті з’являються нові захоплюючі тренди, які кардинально впливатимуть на те, як ми з колегами взаємодіятимемо з аудиторією. Мене звати Анна Геллар, я 15 років займаюся B2B маркетингом бізнес-послуг, а зараз очолюю маркетинг в ІТ-консалтинговій компанії Clarity Ukraine. В цій статті, я хочу поділитися своїм баченням впливових трендів, які визначатимуть маркетинговий ландшафт у 2024 році та відзначити найбільш цінні з них саме для B2B маркетологів.

І знову про ШІ

Безумовним трендом, що стало вбудувався у повсякденну рутину кожного маркетолога є використання ШІ інструментів. Проте, чи не впливає це на якість контенту? На мою думку, ШІ потрібно грамотно дозувати і відчувати його роль у певних аспектах прискорення своєї роботи. Наприклад, генерація простих планів, ідей, створення простого покрокового туторіалу, рерайт вже існуючих текстів під належний формат, мовна вичитка із відповідними промптами, створення унікальних AI візуалів тощо. Проте я не раджу віддавати рекламні оголошення, тексти для вашої контент-стратегії та тим паче експертні статті на сторону ШІ. Я б навіть перевіряла тексти на ZeroGPT та унікальність тексту, щоб від був більш живим та нативним. 

В повсякденній рутині я рекомендую використовувати Microsoft Copilot, оскільки він має вбудованій GPT-4, що релевантний платний версії chat GPT від Open AI. Також непогано себе зарекомендував Gemini від Google, та Deepl Write у роботі із текстами. Також раджу колегам перевіряти конструкції речень за допомогою ШІ у Grammarly, щоб звучати більш коректно для нейтивів. Microsoft випустив ресурс Designer для швидкої генерації ШІ візуалів на задану тематику, іноді може стати у нагоді для соціальних мереж.

Ось, до речі, приклад візуалу від Microsoft Designer

Що ж до рекламних інструментів, то у 2023 році Google анонсувала кілька нових функцій AI для Google Ads. Однією із найцікавіших є напівавтономне створення рекламних ресурсів. Після кількох підказок програма Google Asset Creation for Performance Max створить власне зображення, відео та текст для вашої кампанії. Валідність будь-якої автоматизації саме для вашого кейсу треба звісно перевіряти на практиці. 

У мережі TikTok є помічник TikTok Creative Assistant що також допомагає спростити створення контенту для соцмережі. Він працює як чатбот, ви накидуєте йому ідеї для публікацій і рекламні сценарії, що стосуються вашого бренду, або просите показати схожі тіктоки і отримуєте певну видачу для натхнення та генерації своїх відео.

У Facebook штучний інтелект лежить в основі Advantage+ — засобу постійного вдосконалення для таргетованої реклами. Платформа використовує машинне навчання для автоматичного коригування таргетингу оголошень на основі піксельних даних, історії переходів і аудиторії, яка взаємодіє з вашим вмістом. Це прикольна штука, допомагає оптимізувати бюджети та час на тестування простих таргетованих кампаній.

Оскільки кожна маркетингова платформа і соціальні мережі боряться за ваші рекламні бюджети, можна очікувати все більше автоматизації та спрощень за допомогою ШІ. Насправді, я не вбачаю у наскрізному застосуванні ШІ ризику для професії, оскільки вміння використовувати всі ці інструменти для прискорення, для оптимізації – це все одно модеруватиме професіонал.

До речі, у багатьох ERP та CRM продуктах також з’явилися віртуальні асистенти Copilot, які покликані спростити користувацький досвід та зробити роботу з системами більш ефективною. Так само й у популярних e-mail платформах на кшталт MailChimp або популярному візуальному редакторі CanvaPro. Якість роботи з відео та зображеннями мене наразі не задовольняє, а от із текстовим контентом за умови якісних промптів та гарної ШІ моделі – дійсно може бути зиск для маркетологів і сейлз команд.

Щож, побачимо за пару років, що із цих новацій приживеться. Далеко не всі сьогодні використовують колись нашумілу Alexa або ту саму Siri, тому дамо хайпу осісти і поглянемо на реальний asset згодом. 

Рухаємось далі.

Контент. Відео контент

Стійкий тренд тримає контент маркетинг. Статті – само собою, шукаємо джерела для дистрибуції, тестуємо тематики на охоплення і читабельність.

Але основний тренд – це відео контент. І так, у 2024 нам все ще мало релевантного професійного відео контенту для сфери B2B. Це ще й обумовлено тим, що у потенційної ЦА контенту є бажання залишатися інкогніто, а генерація відео контенту, подкастів, серійних інтерв’ю або статей – це проєкт, що потребує постійних вливань сил і коштів. Стейкхолдери не бачать приросту аудиторії і перегорають. Більшість B2B подкастів з’являються та зникають миттєво. В основному тому, що справді важко зібрати достатньо велику аудиторію, щоб виправдати зусилля.

Але в 2024 році очікуйте появи нового класу подкастів, головною метою яких не буде залучення слухачів. Тобто, це стане способом комунікувати та підсилювати селф бренди, формувати мікро ком’юніті, генерувати дискусії, без рекламного просування чи великих охоплень. 

А тепер візьміть до уваги, що ваш аудіо чи відео подкаст може торкатися різних фокусних аудиторій за рахунок запрошених спікерів та колаборацій. Долучаємо зручні формати шортс, ріллс, TikTok, зважаємо, що відео контент на 40% краще поширюється ніж текстовий. І ось, ви вже рухаєтесь до ЛПРів своїх продуктів, що довірять вашій експертизі та вашому особистому бренду. 

У 2024 році ми побачимо, що маркетологи B2B використовуватимуть відео більш творчо. Наприклад, короткі кліпи, опубліковані на LinkedIn, можуть стати ланкою для залучення нових підписників на ваш YouTube канал.

Важливо зауважити, якщо ви все ще не генеруєте відео контент, будучи B2B маркетологом, та переймаєтесь якістю самої зйомки, монтажу, спікерів, наявністю готового контенту… Вітаю, це вже не так важливо. Вам не потрібна команда, дороге обладнання та десяток годин для монтажу кожного відео. Просте автентичне відео, у якому ви розповідаєте складну тему зрозумілою мовою, приверне увагу цільової аудиторії, бо це релевантне запиту. Спрощення складного. Дрібними кроками. Регулярно. Створюємо ціннісний контент про продукт або сервіс без рекламного підґрунтя. 

Ще одна чудова особливість українського ринку: дійсно мало професійного контенту виключно українською, тож не зволікайте вікном можливостей. 

Важливий психологічний аспект: у багатьох сучасних людей наростає відчуття самотності, саме тому, зростає тенденція на довгі відео, огляди, інтерв’ю, сторітели та навіть прогулянки містом. Часто це не унікальний контент, але основна його задача – створення ілюзії живого спілкування у нашому диджиталізованому світі. Привіт всім шанувальникам серіалу «Чорне дзеркало».

Ну і не забуваємо робити кросс-шерінг із активними гіперлінками у всіх своїх соціальних мережах, долучати свою проф. спільноту або контакти в LinkedIn до цих дій. 

Generation Z

TikTok стає все популярнішим у просуванні B2B продуктів та сервісів. Так, так… Хто б міг подумати, тут міленіали заплакали. Розважальна мережа стала потужним впливовим ресурсом, що все більше залучає B2B гравців. Представники старшого покоління Z стають ЛПРами у швидкозростаючих бізнесах і ми маємо комунікувати свій продукт чи сервіс у всі рупори, щоб охопити цю групу.

Ще одне цікаве відкриття, що має вас прискорити у намірах використовувати TikTok. Це факт, що ця мережа та Іnstagram стали буквально витісняти пошукові системи — 57 % представників покоління Z кажуть, що для пошуку відповідей і продуктів вони віддають перевагу платформі коротких відео перед Google. Тому, коли вони шукають постачальників для роботи або хочуть дізнатися щось про певний продукт або послугу, можна припустити, що вони підуть до TikTok, щоб зробити це. Та ви й самі неодноразово це робили, бо хотілося побачити найсвіжіші туторіали або огляди на певний запит. 

B2B спільноти

Ту нічого нового: долучайтеся до професійних спільнот, нетворкайте, створюйте власні спільноти. Будьте активними у крауд маркетингу: коментуйте релевантні болям клієнтів пости, коментуйте експертно та не рекламно. 

Системно розширюйте коло контактів в LinkedIn. Прогрівайте свою експертизу шляхом демонстрації знань, досвіду та вашої думки щодо трендових подій, законопроєктів, релізів. Міксуйте корпоративний контент та промо із ціннісним у співвідношенні 30/70 на користь другого.

Бренд амбасадори

Стратегія створення декількох корпоративних рупорів із ключових людей в компанії або ваших КАМ іноді вважається ризикованою з точки зору хантингу. Але вона працює, оскільки B2B сервіс чи продукт часто потребує реферала, а якщо його немає, а ваш потенційний клієнт регулярно бачитиме демонстрацію експертизи у своїй стрічці, то на підсвідомому рівні це прирівнюється до аналогічного відчуття безпеки. Тобто, більш вірогідно призведе до відкритого контакту із вами, при визріванні потреби на це, у потенційного замовника. Це так звана стратегія впливу. Це гра в довгу, але й цикл продажів бізнес послуг також досить тривалий.

Це працює не тільки в LinkedIn і не тільки на продаж. Якщо ми поговоримо про HR Brand, то наявність бренд-амбасадорів серед команди, які залюбки шерять свої кар’єрні історії, роблять сторітелінг по клієнтських кейсах, репостять новини, анонси, фотозвіти – це супер буст для більш швидкого закриття вакансій, для правильного позиціювання серед цільових кандидатів. А ще це певне інтро у культуру та цінності компанії, що допомагає ще на етапі відгуків просіювати релевантних вашому світогляду та візії кандидатів у команду. 

Тож, не зволікайте мотивувати та залучати своїх співробітників до генерації цінного контенту щодо вашої компанії, сервісів чи продуктів та не бійтеся хантингу. Це winwin: співробітник зростає, задовольняє амбіції, відчуває вплив, ви маєте амбасадора бренду на цільову ЦА. А натомість це дає вам змогу виділити ресурс на утримання команди, впровадження додаткової лояльності, мотивації та піднести ваші стосунки на наступний рівень якості і взаємодії. 

Унікальні дані

Тут цінність представляють різноманітні дослідження, аналітика, глибоке занурення в тему, туторіали та персональні інтерв’ю клієнтів тощо. Це однозначно той контент, що становить прикладну цінність.

Практично кожна компанія має клієнтів, і всі вони є чудовим джерелом історій і думок про вашу сферу діяльності чи продукт. Ви можете поговорити з ними про те, як вони використовують його, які поради могли б надати бізнесу, торкнутися галузевої проблематики, створити живу дискусію. Ідея полягає в тому, щоб використати їхній оригінальний досвід, щоб навчати інших та створити унікальний контент.

Або напишіть про свій шлях подолання кризи, стан відчаю, професійного факапу. Це емпатує читача, адже приємно бачити бізнес із людським обличчям, тим паче у наш час. 

Не забувайте про тренди на КСВ, Mental Health програми, благодійність та підтримку країни, соціальні ініціативи, інклюзивність. Це все абсолютний маст для сучасного українського бізнесу. 

Міні висновок

Я впевнена, що тільки синергія всіх інструментів та мультиканальна активність може давати результати. B2B маркетолог 2024 це full stack спеціаліст, візіонер, стратег. Ми жонглюємо словами, візуалами та каналами дотику до нашої ЦА, щоб віднайти ефективну стратегію. Бажаю колегам не збавляти темпів, вірити у власні сили та натхненно рухати нашу найкрутішу країну вперед.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: