fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

“Сьогодні важко уявити вчителя з крейдою в руці, який пояснює матеріал біля дошки”, – Ірина Лемесєва, завідувачка кафедри STEM у КМДШ

17/ 12/ 2021
  Ірина Лемесєва. Завідувачка кафедри STEM у КМДШ З професією вчитель кожен з нас знайомий з дитинства. Повертаємося думками в шкільні роки і в голові одразу виникає образ викладача біля дошки. Але забудьте все, що ви знали про школу та роботу вчителів – Ірина Лемесєва, вчитель та завідувачка кафедри STEM у КМДШ, розкаже про освітян майбутнього для проєкту Like a pro Європейської Бізнес Асоціації.   Який у вас фах і чим ви займаєтеся у КМДШ? За фахом я біохімік, викладачка; закінчила Донецький національний університет. Вже багато років працюю в школі, шостий рік у школі повного дня КМДШ. Тут я викладаю хімію, інтегрований курс «Природничі науки», інтегрований курс для початкової школи «Калейдоскоп наук». Також я завідувачка кафедри STEM у КМДШ_Голосіїв. Чим викладання STEM-дисциплін відрізняється від звичайного викладання? Основою STEM-освіти є інтеграція знань з різних предметів та їх практичне застосування в реальному житті. STEM урок зазвичай базується  на проєктній діяльності та на пошуку рішення реальної проблеми. Модель освіти STEM важлива, оскільки вона поширюється на кожну частину нашого життя. Традиційна система освіти зосереджена на повторенні та відтворенні правильних гіпотез, а інновації та креативність є однією з найважливіших опор модуля освіти STEM. Адже STEM-освіта зосереджена на стимулюванні мозку та наданні йому вільного права творити. STEM прагне підготувати поінформоване покоління у наукових галузях, щоб бути конкурентоспроможним на сучасному ринку праці. Адже сьогодні кожна професійна сфера чи навіть сфера життя вимагають комплексних знань одразу з декількох напрямків. Сьогодні STEM напрямок в освіті стає все більш популярним, оскільки розвиток технологій веде до того, що у майбутньому найбільш затребуваними фахівцями стануть програмісти, ІТ -фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій. З’являться професії, про які сьогодні ми навіть не здогадуємося, але точно вони будуть пов’язані з високотехнологічним виробництвом на стику з природничими наукам. Будуть затребувані фахівці біо- та нано- технологій. Які ключові навички та вміння вам необхідні? Дуже важливу роль у навчанні учнів відіграє вчитель. Навчання – це не просто передача знань від учителя до школярів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. Щоб учень здобув і підтримував інтерес до STEM-предметів, вчитель має виступати  в ролі поінформованого провідника в разі, коли учень не знає, як вирішити проблему чи завдання. Тому надзвичайно важливо, щоб педагоги були постійно в курсі сучасних тенденцій та досягнень у сфері STEM-навчання. Сьогодні важко уявити вчителя з крейдою в руці, який пояснює матеріал біля дошки. Професія вчителя змінилася, адже недостатньо мати ґрунтовні знання лише зі свого предмету, бажано володіти званнями ще й з інших дисциплін, тим більше, що STEM освіта якраз на цьому і базується. Мені дуже допомогло викладання інтегрованого курсу «Природничі науки», коли для підготовки для уроків знадобилися знання не лише з хімії, а й з біології, фізики, географії, історії, літератури і навіть мистецтва. Вчителю необхідно володіти навичками системного та критичного мислення, креативності, вміти працювати з великим обсягом інформації, вміти комунікувати і бути соціально активним. Необхідно володіти основами IT- технологій і навіть трошки веб-дизайну. Бажано володіти хоча б початковим рівнем іноземної мови для того, щоб працювати з різними онлайн платформами, додатками і вивчати досвід іноземних колег. Як виглядає ваш звичайний робочий день? Що вам подобається у своїй роботі? Частіше за все, перша половина дня – це заняття в школі, консультації для учнів, відвідування уроків колег, обговорення, що вдалося, а над чим ще треба попрацювати. До речі, дуже часто, завдяки такому спілкуванню з колегами між уроками, народжуються нові ідеї для інтеграції або проєкти. А ввечері – підготовка до уроків, пошук цікавої інформації, і обов’язково кожен день бажано виділяти час для саморозвитку. Вчитель, який постійно розвивається і самовдосконалюється завжди буде цікавим сучасним учням. Що подобається в роботі? По-перше, той факт, що я дотична до майбутнього, що навчаю дітей тому, що вони будуть використовувати у різних професіях, в повсякденному житті. Взагалі для мене КМДШ – це перш за все атмосфера творчості, свободи, довіри і підтримки. Таку атмосферу створює команда, завдяки якій ти впевнений, що немає нічого неможливого. А ще мотивує, коли діти зацікавлені, коли в них горять очі, коли після занять вони підходять та хочуть продовжити діалог щодо того чи іншого досліду; що вони отримують заряд до подальших відкриттів. Які в Україні є перспективи для STEM-освітян? Для освітянина важливо бути надсучасною людиною і вміти прогнозувати реалії і перспективи навчального процесу. Сьогодні в Україні STEM освіті приділяють багато уваги. Схвалена Концепція розвитку природничо-наукової освітити (STEM – освіти ), реалізація якої передбачена до 2027 року. Ця Концепція спрямована на модернізацію STEM освіти, її широкомасштабне впровадження. Оприлюднено план заходів щодо реалізації Концепції, проводяться конференції, методичні семінари, обмін досвідом. Але багато чого ще потрібно зробити: Потрібно, щоб концепція набула загальнодержавного масштабу. Щоб були сформовані критерії професійної підготовки STEM вчителя (заклади вищої освіти не готують фахівців за цим напрямком). Щоб була сформована матеріальна база. Необхідно переглядати і оновлювати навчальні програми. В окремо взятому навчальному закладі впровадження STEM освіти сьогодні залежить від ініціативи і особистості  вчителів, наявності однодумців, підтримки адміністрації, хорошої матеріальної бази, можливості вивчати досвід колег . Ірино, дякуємо, що розповіли про свою роботу вчителя майбутнього! Було дуже цікаво дізнатися про STEM та актуальні практики в освіті! Раніше в рамках Like a pro ми брали інтерв’ю у інженера з міцності та актора дубляжу.   🔎 Like a pro – це проєкт про цікаві професії, представлених в членських компаніях Асоціації. 

Ірина Лемесєва

Завідувачка кафедри STEM у КМДШ

З професією вчитель кожен з нас знайомий з дитинства. Повертаємося думками в шкільні роки і в голові одразу виникає образ викладача біля дошки. Але забудьте все, що ви знали про школу та роботу вчителів – Ірина Лемесєва, вчитель та завідувачка кафедри STEM у КМДШ, розкаже про освітян майбутнього для проєкту Like a pro Європейської Бізнес Асоціації.  

Який у вас фах і чим ви займаєтеся у КМДШ?

За фахом я біохімік, викладачка; закінчила Донецький національний університет. Вже багато років працюю в школі, шостий рік у школі повного дня КМДШ. Тут я викладаю хімію, інтегрований курс «Природничі науки», інтегрований курс для початкової школи «Калейдоскоп наук». Також я завідувачка кафедри STEM у КМДШ_Голосіїв.

Чим викладання STEM-дисциплін відрізняється від звичайного викладання?

Основою STEM-освіти є інтеграція знань з різних предметів та їх практичне застосування в реальному житті. STEM урок зазвичай базується  на проєктній діяльності та на пошуку рішення реальної проблеми.

Модель освіти STEM важлива, оскільки вона поширюється на кожну частину нашого життя. Традиційна система освіти зосереджена на повторенні та відтворенні правильних гіпотез, а інновації та креативність є однією з найважливіших опор модуля освіти STEM. Адже STEM-освіта зосереджена на стимулюванні мозку та наданні йому вільного права творити. STEM прагне підготувати поінформоване покоління у наукових галузях, щоб бути конкурентоспроможним на сучасному ринку праці. Адже сьогодні кожна професійна сфера чи навіть сфера життя вимагають комплексних знань одразу з декількох напрямків.

Сьогодні STEM напрямок в освіті стає все більш популярним, оскільки розвиток технологій веде до того, що у майбутньому найбільш затребуваними фахівцями стануть програмісти, ІТ -фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій. З’являться професії, про які сьогодні ми навіть не здогадуємося, але точно вони будуть пов’язані з високотехнологічним виробництвом на стику з природничими наукам. Будуть затребувані фахівці біо- та нано- технологій.

Які ключові навички та вміння вам необхідні?

Дуже важливу роль у навчанні учнів відіграє вчитель. Навчання – це не просто передача знань від учителя до школярів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності. Щоб учень здобув і підтримував інтерес до STEM-предметів, вчитель має виступати  в ролі поінформованого провідника в разі, коли учень не знає, як вирішити проблему чи завдання. Тому надзвичайно важливо, щоб педагоги були постійно в курсі сучасних тенденцій та досягнень у сфері STEM-навчання.

Сьогодні важко уявити вчителя з крейдою в руці, який пояснює матеріал біля дошки. Професія вчителя змінилася, адже недостатньо мати ґрунтовні знання лише зі свого предмету, бажано володіти званнями ще й з інших дисциплін, тим більше, що STEM освіта якраз на цьому і базується. Мені дуже допомогло викладання інтегрованого курсу «Природничі науки», коли для підготовки для уроків знадобилися знання не лише з хімії, а й з біології, фізики, географії, історії, літератури і навіть мистецтва.

Вчителю необхідно володіти навичками системного та критичного мислення, креативності, вміти працювати з великим обсягом інформації, вміти комунікувати і бути соціально активним. Необхідно володіти основами IT- технологій і навіть трошки веб-дизайну. Бажано володіти хоча б початковим рівнем іноземної мови для того, щоб працювати з різними онлайн платформами, додатками і вивчати досвід іноземних колег.

Як виглядає ваш звичайний робочий день? Що вам подобається у своїй роботі?

Частіше за все, перша половина дня – це заняття в школі, консультації для учнів, відвідування уроків колег, обговорення, що вдалося, а над чим ще треба попрацювати. До речі, дуже часто, завдяки такому спілкуванню з колегами між уроками, народжуються нові ідеї для інтеграції або проєкти. А ввечері – підготовка до уроків, пошук цікавої інформації, і обов’язково кожен день бажано виділяти час для саморозвитку. Вчитель, який постійно розвивається і самовдосконалюється завжди буде цікавим сучасним учням.

Що подобається в роботі? По-перше, той факт, що я дотична до майбутнього, що навчаю дітей тому, що вони будуть використовувати у різних професіях, в повсякденному житті.

Взагалі для мене КМДШ – це перш за все атмосфера творчості, свободи, довіри і підтримки. Таку атмосферу створює команда, завдяки якій ти впевнений, що немає нічого неможливого. А ще мотивує, коли діти зацікавлені, коли в них горять очі, коли після занять вони підходять та хочуть продовжити діалог щодо того чи іншого досліду; що вони отримують заряд до подальших відкриттів.

Які в Україні є перспективи для STEM-освітян?

Для освітянина важливо бути надсучасною людиною і вміти прогнозувати реалії і перспективи навчального процесу. Сьогодні в Україні STEM освіті приділяють багато уваги. Схвалена Концепція розвитку природничо-наукової освітити (STEM – освіти ), реалізація якої передбачена до 2027 року. Ця Концепція спрямована на модернізацію STEM освіти, її широкомасштабне впровадження. Оприлюднено план заходів щодо реалізації Концепції, проводяться конференції, методичні семінари, обмін досвідом. Але багато чого ще потрібно зробити:

  • Потрібно, щоб концепція набула загальнодержавного масштабу.
  • Щоб були сформовані критерії професійної підготовки STEM вчителя (заклади вищої освіти не готують фахівців за цим напрямком).
  • Щоб була сформована матеріальна база.
  • Необхідно переглядати і оновлювати навчальні програми.

В окремо взятому навчальному закладі впровадження STEM освіти сьогодні залежить від ініціативи і особистості  вчителів, наявності однодумців, підтримки адміністрації, хорошої матеріальної бази, можливості вивчати досвід колег .

Ірино, дякуємо, що розповіли про свою роботу вчителя майбутнього! Було дуже цікаво дізнатися про STEM та актуальні практики в освіті! Раніше в рамках Like a pro ми брали інтерв’ю у інженера з міцності та актора дубляжу.

 

🔎 Like a pro – це проєкт про цікаві професії, представлених в членських компаніях Асоціації. 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: