Ринок праці України: сьогодення і тенденції майбутнього
23/ 02/ 2022
Компанія grc.ua провела черговий бізнес-сніданок “HRD-середа” для HRD українських компаній.
Під час заходу фахівці говорили про основні тенденції ринку праці 2021 року та виклики майбутнього: кадровий голод і стратегії планування робочої сили, різновікові команди та можливості для розвитку молодих талантів, а також презентували перше дослідження регіональних ринків праці. Ділимося основними тезами з виступу спікерів.
Тренди-2022.
Катерина Окунська. Виконавча директорка grc.ua
Ми всі живемо у новій реальності - тривожному, крихкому, нелінійному і незрозумілому світі. Однак майже половина компаній (45%) на початку 2022 року стверджує, що їм вдалося впоратися із випробуваннями. Ще 15% зазначили, що спостерігали стабільну роботу бізнесу, попри складні умови. Компанії стають більш гнучкими, бізнес масово впроваджує гібридний робочий простір. Згідно з даними grc.ua, лише 59% пошукачів згодні працювати full-time в офісі. У великих містах співробітники частіше шукають роботу поруч з домом, а компанії пропонують для працівників коворкінг-простори у зручному розташуванні до місця проживання.
Підтримання рівня залученості співробітників потребує нових зусиль та заходів. Інститут громадської думки Gallup Analytics (США) підрахував, що правильно організована дистанційна робота покращує HR-брендинг та є результативною політикою для залучення талантів. Майже 54% офісних співробітників віддадуть перевагу компанії, що запропонує роботу з гнучким графіком та можливістю працювати з дому.
Відстежується дефіцит кадрів та поступове полегшення проблеми ейджизму. Подальше старіння нації, збільшення пенсійного віку, трудова еміграція та демографічна криза 90-х, відголос якої вже почали відчувати роботодавці, підштовхнуть компанії до попиту на спеціалістів 45+ та старших.
Глобальна тенденція ринку праці – широка географія рекрутингу в умовах віддаленої роботи. Найбільше пошукачів, які розглядають віддалену роботу, в регіонах: Київ, Донецьк, Дніпро, Харків, Одеса та Луганськ.
Відбувається зміна цінностей. За результатами опитування, найбільш важливими під час вибору компанії-роботодавця у часи New Normal є такі чинники: стабільність компанії на ринку (69%), фінансова спроможність компанії (60%), корпоративна культура (38%).
Empoyee experience (EX), як бізнес-функція, вирішує завдання управління враженнями співробітників від взаємодії з компанією. Це стратегічна та тактична робота над тим, що працівники думають та відчувають на кожному етапі контакту з роботодавцем.
Подальша диджиталізація та затребуваність IT-спеціалістів. Впровадження цифрових технологій у HR-процеси вирішує низку завдань. Зокрема:
позбавляє рутини HR-спеціалістів;
надає можливість для зручного та оперативного;
збору даних для people-аналітики;
покращує комунікацію між працівниками;
змінює підходи до корпоративного навчання;
позитивно впливає на сприйняття HR-бренда;
підвищує лояльність співробітників.
Підвищення кваліфікації та оновлення знань в умовах нової реальності як ніколи є актуальними. Провідні компанії впроваджують програми reskilling та upskilling – перенавчання та набуття працівниками нових знань та навичок.
Майбутнє роботи й робота майбутнього.
Валерій Пекар. Викладач kmbs та Львівської бізнес-школи УКУ, президент компанїї «Євроіндекс»
Світ став передбачуваний, ми вже пристосувалися до нової реальності. Системна криза, яку ми сьогодні маємо, - епідеміологічна, економічна, політична, управлінська, культурна етична. Однак жодна криза не ламає трендів, які спостерігалися до її початку, а навпаки – сильно їх прискорює. Це означає, що вивчаючи тренди, ми можемо побачити майбутнє. Тобто майбутнє стає більш передбачуваним в кризу - з одного боку нас “штормить”, а з іншого - всі тренди, які проявилися до кризи, стають більш очевидними й ми можемо дивитися на них і бачити майбутнє.
Ключові тренди:
Цифровізація: нова свобода
Автоматизація: нове безробіття
Індустрія 4.0: нові професії
Міленіали: нові люди
Гнучкість: нова культура
Знов і знов: нова освіта
Тусовка: новий робочий простір
Цифровізація: нова свобода. Відбувається зміна стилю життя: менше власності, менше приватності, вище швидкість, зміна сприйняття часу і простору, зміна меж між особистим і робочим, зміна меж між компанією та екосистемою, свобода доступу до інформації та етика даних, перехід від колективу до персоналій.
Автоматизація: нове безробіття. 50% робочих місць буде замінено роботами та штучним інтелектом, однак коли це станеться - невідомо. Також автоматизація - це лише важка та рутинна робота, а творча та нестандартна, це не лише вантажники та продавці, але бухгалтери, юристи, програмісти та HR-и.
Індустрія 4.0: нові професії. Величезна кількість технологій, які вже давно набрали силу, комбінуючись створюють нову реальність - штучний інтелект, машинне навчання, доповнену реальність, інтернет речей. Сенсори повсюди: фізичний і цифровий світи об’єднуються, а Smart Factory дають оперативне управління діями працівників без жодної рутини.
Технології також знищують професії та створюють нові: тренери штучного інтелекту, дизайнери віртуальної та доповненої реальності, біоінженери, геноінженери, біоменеджери, аналітики інтернету речей, куратори персональних даних та дата-детективи, організаційні підривники, персональні освітні радники, розум-тренери, пілоти дронів, робоетики.
Зміниться й роль керівників. Згідно з даними The Economist, сьогодні на ринку праці вже дужепотрібні: Chief Strategy Officer, Chief People Officer, Chief Human-Machine, Team Officer, Chief Transformation Officer, Chief Trust Officer, Chief Ethics Officer, Chief Problem, Solving Officer, Chief Purpose Officer.
Звісно, світ швидко диджиталізується, але роботи не можуть замінити все, адже людям потрібнілюди, щоб бути людьми. Усім нам потрібна сфера, де є людський дотик і людський вимір. За HR-мизалишаться: стратегія управління людським капіталом, автоматизовані HR-процеси, переговори зкандидатами, спілкування та надихання, вирішення конфліктів, розвиток людей, коучинг танаставництво. Жоден робот і штучний інтелект цього не замінять.
Міленіали: нові люди. Уже у 2025 році 75% робочої сили будуть складати міленіали. Це люди з цінностями, яких не мотивують гроші, їм дуже потрібна свобода і гнучкість замість стабільності, а також покликання аби зростати та реалізовуватися. Роботодавцю обов’язково необхідно працювати з їх покликанням, давати відчуття залученості, можливості для розвитку, а також щедро винагороджувати.
Гнучкість: нова культура. Йде мова про більшу залученість фриланс фрилансерів (ґіґономіка), гнучкий графік, мобільність та віддалену роботу, новий офіс, а набір навичок стає важливішим за посади.
Знов і знов: нова освіта. Нові навички з’являються щотижня. Однак ключовими навичками майбутнього будуть: комплексне розвязання проблем, проактивне пізнання, критичне мислення, креативність, переконливість, прикладна уява, комунікація, емпатія та колективна робота, адаптивність, клієнтоорієнтованість, вміння переучуватися, навчати організацію, а не людей.
Головне слово 2022 року - життєстійкість. Ми не можемо не зазнавати поразки. Але ми вистоюємо та оговтуємося і просуваємося попри негаразди. Основними складовими життєстійкості людини є візія, самовладання, міркування, здоров’я, завзятість і співпраця. Наша життєстійкість це:
Резервування: наявність запасних ресурсів та запасних шляхів, буферів;
Адаптивність: гнучкість та різноманітність реакцій, ітеративний відбір кращого, швидкість замість досконалості;
Розсудливість: «виживають тільки параноїки», моніторинг ранніх сигналів і зворотного зв’язку;
Вкоріненість: наявність захисних механізмів, мережа довіри для адаптації
Сенс: навіщо виживати? Все це за рахунок ефективності!
Майбутнє страшить і розчаровує. Як можна захиститися від футурошоку? необхідно бути суб’єктом, а не об’єктом, моделювати, виробляти сенс, бути відкритими й вміти ділитися, робити людей щасливими, плекати сад – середовище довіри. Важливо залишатись молодими, не боятися йти назустріч майбутньому. Адже кращий спосіб змінити майбутнє – створити його.
Перше системне дослідження регіональних ринків праці в 10 регіонах: виклики, тренди та можливості.
Презентували Геннадій Русанов, координатор групи експертів EU4Skills та Людмила Василега, Директорка центру компетенцій та розвитку людського капіталу Федерації роботодавців України.
Геннадій Русанов. Координатор групи експертів EU4Skills
У рамках проєкту Кращі навички для сучасної України було здійснено аналіз статистичних показників регіональних ринків праці, проведено опитування роботодавців (12 878 підприємств), 11787 випускників 2020 року здійснено експертну оцінку окремих видів економічної діяльності (27 фокус груп, 196 експертів, 13 секторів). Головними секторами стали: сільське господарство, промисловість, торгівля.
Загалом статистичний аналіз говорить про те, що у промислових регіонах спостерігається скорочення працівників, а в аграрних - зростає. У більшості регіонів спостерігається міграційний відтік та істотне скорочення обсягів підготовки робітничих кадрів.
Серед 12 878 опитаних роботодавців 56% вказує на негативний вплив пандемії. 29% роботодавців скаржилися на: недостатню кількість кандидатів, що їм не вистачає необхідного досвіду, освітнього рівня, а очікування по заробітній платні перевищують пропоновані. Найбільш складні у підборі виявилися професії металургії та машинобудування, водії та робітники з обслуговування пересувної техніки.
Згідно з дослідженням, найбільш затребуваними у роботодавців є особистісно-мотиваційні компетенції: орієнтація на результат, робота в команді, відповідальність. Серед комунікативних навичок найбільш затребуваним є вміння вести діалог, серед професійно-функціональних навичок - робота з документами, серед професійно-технічних навичок - робота з обладнанням, серед цифрових навичок - робота з базовими офісними програмами.
Людмила Василега. Директорка центру компетенцій та розвитку людського капіталу Федерації роботодавців України
Загалом дослідження виявило такі кадрові проблеми: відтік кадрів за кордон, нестача кадрів посилюється, підвищення вимог до кваліфікації кадрів, висока плинність, підвищена потреба у робітничих професіях. До проблем підготовки увійшли: брак практичної підготовки випускників, недосконалість механізму оформлення на практику, відсутність програм підготовки для малого бізнесу, застаріла матеріально-технічна база навчання.
Основні висновки та виклики ринку праці згідно з дослідженням:
Економіка відновлюється після кризи;
Робочих місць буде менше;
Обсяги підготовки робітничих кадрів недостатні;
Старіння та міграція населення;
Випускників буде менше;
Дефіцит робітничих кадрів, що буде посилюватися;
Заробітні плати будуть зростати;
ПТО навчає найбільш поширеним професіям;
Випускникам бракує мотивації та практичної підготовки;
Низький рівень співпраці роботодавців з навчальними закладами;
Зміст навчання не відповідає сучасним вимогам;
Застаріла матеріально-технічна база та технології навчання;
Істотні потреби у перенавчанні персоналу;
Затребуваність компетенцій: орієнтація на результат, командна робота, відповідальність.
Тож, центрам зайнятості рекомендовано координувати навчання громадян впродовж життя, здійснювати аналіз та прогнозування ринку праці на високому рівні. Закладам освіти - налагоджувати співпрацю з роботодавцями, займатися спільною розробкою освітніх програм, профорієнтацією та популяризацією робітничих професій.
Детальніше з дослідженням можна ознайомитися на сайті державного центру зайнятості.
Попередні дані дослідження Рейтингу роботодавців України (молода аудиторія).
Лариса Онипко. Директорка Премії HR-бренд Україна, експертка grc.ua
Бізнес диджиталізується, диджитал скіли потрібні. І ми бачимо, що кожний другий молодий кандидат бачить себе в IT (52%). На другому місці - фінанси, банки, інвестиційна діяльність (33%), медіа, PR (28%), консалтинг і аудит (18%), e-commerce (13%). Серед студентської молоді нижче став показник в агросфері.
Основна потреба молоді - мати конкурентну заробітну плату. Що цікаво, цей показник виріс і склав 82%. Також для молоді важливими є стабільність компанії на ринку (40%), можливість офіційного працевлаштування (36%), фінансова спроможність компанії (31%), корпоративна культура та цінності компанії (31%). Менш важливими для молоді є особистість власника, місце в бізнес-рейтингах і популярність бренду.
Складнощами при працевлаштуванні 66% молоді називають скарги роботодавців про відсутність досвіду в кандидатів, невідповідність інформації у вакансіях дійсності (37%), відсутність зворотного зв’язку від роботодавця (33%).
Ключовими джерелами пошуку інформації для студента є сайт компанії (49%), рекомендації знайомих (48%), сайт з відгуками працівників (42%), job-сайти (42%).
Тривожний виклик сьогодення - міграція робочої сили. 5 людей мігрує з України кожної хвилини, 40% працездатного населення за можливості готові виїхати, 57% молоді розглядають пропозицію роботи за кордоном.
Виклики індустрії та шляхи подолання.
Наталія Лукаш. Директорка з персоналу METINVEST DIGITAL
Згідно з Gartner for HR “TOP 5 priorities for HR Leaders in 2022, навички та компетенції втрачають актуальність, майбутнє неможливо спланувати, а постійні зміни стали причиною тотальної втоми. Люди почали швидше вигоряти.
У світі все змінюється, але суть залишається. Змінюється швидкість, характеристики, але ціль у HR-ів лишається одна - люди хочуть турботи, люди хочуть бути потрібними, значущими, отримувати гідну оплату праці й знати, що є сенс в тому, що вони роблять.
Сьогодні співробітник став більш примхливий і вимогливий, тож фахівцям HR необхідно бути все більш винахідливими. Нічого не змінюється, і при цьому змінюється все.
У 2020 році було прийнято рішення про заснування ліцею Metinvest Politechnica, де будуть навчатися сталевари, гірняки. Разом з професорами будуть створені програми бакалаврату та магістратури, адаптовані під реалії сучасного бізнесу. Навесні планується запуск SAPer school, де в колабораціях з бізнесу готуватимуть своїх фахівців-”сапівців”.
HR-проєкти з додатковою цінністю для бізнесу в умовах нового середовища та реалій агробізнесу.
Наталія Кульчицька. Директорка з персоналу KERNEL
В команді Kernel працює 11 500 професіоналів. HR-стратегія Kernel: залучати, розвивати та утримувати найкращі таланти, забезпечувати підвищення внутрішньої ефективності персоналу, забезпечувати персонал вчасно необхідним рівнем експертизи, будувати корпоративну культуру успіху, надавати HR сервіс вищої якості при незмінних витратах.
Kernel має навчальний проєкт “Кадровий резерв. Kernel & kmbs”, спрямований на пошук проактивних співробітників та розвиток внутрішнього потенціалу компанії. Мета керівників середньої ланки - розвиватися через формування бачення, якою компанія може бути завтра та які трансформації необхідні для відповіді викликам майбутнього.Керівників середньої та початкової ланки - створити передумови переходу на новий рівень управлінської майстерності у лідерів команд.
Крім того, компанія має Employee Data Center – щоденний помічник співробітника, який покриває:
Охоплення усього персоналу компанії;
Підвищення ефективності документообігу та HR процесів;
Покращення швидкості та якості HR сервісів, Power BI reports для прийняття рішень;
Будь-які HR дані «в один клік», доступ з будь-якого гаджету;
Перший авторизований АЦСК для видачі ЕЦП для організації електронного документообігу по сегментах бізнес-діяльності.
А відсутність доступу до комп’ютера не є перешкодою для HR-сервісів, адже компанія має інформаційний кіоск, який дозволяє отримати розрахункові листи, подати ідеї щодо вдосконалення бізнес-процесів, замовити довідку, оформити заяву на відпустку. Ще одним каналом підтримки працівника є чат-бот, який покликаний допомогти погодити або підписати документи, знайти контакти колег, звернутися на гарячу лінію.
Компанія має Open Agro University, віртуальний цент на навчальній платформі без прив’язки до навчальних закладів, що слугує надбудовою до навчальної програми університетів, цілями якого є швидка підготовка вмотивованих майбутніх працівників і соціальна складова.
Компанія вбачає значний потенціал співробітників у розвитку професійних знань через формування експертних спільнот (community) та соціального навчання, тому запустила “Індустрію знань”, яка розкриває людей через переосмислення набутого досвіду, передачі унікальної експертизи та здобуття нових знань, а проєкт #Безобмежень розвиває культуру довіри, кадровий резерв, а також розробляє інноваційні підходи та підвищує ефективність процесу.
Загалом модель компетенції є основою в HR-процесах Kernel. Компанія забезпечує себе працівниками, які мають необхідні якості для ефективної роботи; проводить повну оцінку наявних працівників; забезпечує розвиток необхідних компетенцій серед працівників для підвищення ефективності своєї роботи, а також забезпечує просування найбільш здібних працівників для наділення їх відповідними повноваженнями та підвищення ефективності управління.
Компанія grc.ua провела черговий бізнес-сніданок “HRD-середа” для HRD українських компаній.
Під час заходу фахівці говорили про основні тенденції ринку праці 2021 року та виклики майбутнього: кадровий голод і стратегії планування робочої сили, різновікові команди та можливості для розвитку молодих талантів, а також презентували перше дослідження регіональних ринків праці. Ділимося основними тезами з виступу спікерів.
Тренди-2022
Катерина Окунська
Виконавча директорка grc.ua
Ми всі живемо у новій реальності – тривожному, крихкому, нелінійному і незрозумілому світі. Однак майже половина компаній (45%) на початку 2022 року стверджує, що їм вдалося впоратися із випробуваннями. Ще 15% зазначили, що спостерігали стабільну роботу бізнесу, попри складні умови. Компанії стають більш гнучкими, бізнес масово впроваджує гібридний робочий простір. Згідно з даними grc.ua, лише 59% пошукачів згодні працювати full-time в офісі. У великих містах співробітники частіше шукають роботу поруч з домом, а компанії пропонують для працівників коворкінг-простори у зручному розташуванні до місця проживання.
Підтримання рівня залученості співробітників потребує нових зусиль та заходів. Інститут громадської думки Gallup Analytics (США) підрахував, що правильно організована дистанційна робота покращує HR-брендинг та є результативною політикою для залучення талантів. Майже 54% офісних співробітників віддадуть перевагу компанії, що запропонує роботу з гнучким графіком та можливістю працювати з дому.
Відстежується дефіцит кадрів та поступове полегшення проблеми ейджизму. Подальше старіння нації, збільшення пенсійного віку, трудова еміграція та демографічна криза 90-х, відголос якої вже почали відчувати роботодавці, підштовхнуть компанії до попиту на спеціалістів 45+ та старших.
Глобальна тенденція ринку праці – широка географія рекрутингу в умовах віддаленої роботи. Найбільше пошукачів, які розглядають віддалену роботу, в регіонах: Київ, Донецьк, Дніпро, Харків, Одеса та Луганськ.
Відбувається зміна цінностей. За результатами опитування, найбільш важливими під час вибору компанії-роботодавця у часи New Normal є такі чинники: стабільність компанії на ринку (69%), фінансова спроможність компанії (60%), корпоративна культура (38%).
Empoyee experience (EX), як бізнес-функція, вирішує завдання управління враженнями співробітників від взаємодії з компанією. Це стратегічна та тактична робота над тим, що працівники думають та відчувають на кожному етапі контакту з роботодавцем.
Подальша диджиталізація та затребуваність IT-спеціалістів. Впровадження цифрових технологій у HR-процеси вирішує низку завдань. Зокрема:
позбавляє рутини HR-спеціалістів;
надає можливість для зручного та оперативного;
збору даних для people-аналітики;
покращує комунікацію між працівниками;
змінює підходи до корпоративного навчання;
позитивно впливає на сприйняття HR-бренда;
підвищує лояльність співробітників.
Підвищення кваліфікації та оновлення знань в умовах нової реальності як ніколи є актуальними. Провідні компанії впроваджують програми reskilling та upskilling – перенавчання та набуття працівниками нових знань та навичок.
Майбутнє роботи й робота майбутнього
Валерій Пекар
Викладач kmbs та Львівської бізнес-школи УКУ, президент компанїї «Євроіндекс»
Світ став передбачуваний, ми вже пристосувалися до нової реальності. Системна криза, яку ми сьогодні маємо, – епідеміологічна, економічна, політична, управлінська, культурна етична. Однак жодна криза не ламає трендів, які спостерігалися до її початку, а навпаки – сильно їх прискорює. Це означає, що вивчаючи тренди, ми можемо побачити майбутнє. Тобто майбутнє стає більш передбачуваним в кризу – з одного боку нас “штормить”, а з іншого – всі тренди, які проявилися до кризи, стають більш очевидними й ми можемо дивитися на них і бачити майбутнє.
Ключові тренди:
Цифровізація: нова свобода
Автоматизація: нове безробіття
Індустрія 4.0: нові професії
Міленіали: нові люди
Гнучкість: нова культура
Знов і знов: нова освіта
Тусовка: новий робочий простір
Цифровізація: нова свобода. Відбувається зміна стилю життя: менше власності, менше приватності, вище швидкість, зміна сприйняття часу і простору, зміна меж між особистим і робочим, зміна меж між компанією та екосистемою, свобода доступу до інформації та етика даних, перехід від колективу до персоналій.
Автоматизація: нове безробіття. 50% робочих місць буде замінено роботами та штучним інтелектом, однак коли це станеться – невідомо. Також автоматизація – це лише важка та рутинна робота, а творча та нестандартна, це не лише вантажники та продавці, але бухгалтери, юристи, програмісти та HR-и.
Індустрія 4.0: нові професії. Величезна кількість технологій, які вже давно набрали силу, комбінуючись створюють нову реальність – штучний інтелект, машинне навчання, доповнену реальність, інтернет речей. Сенсори повсюди: фізичний і цифровий світи об’єднуються, а Smart Factory дають оперативне управління діями працівників без жодної рутини.
Технології також знищують професії та створюють нові: тренери штучного інтелекту, дизайнери віртуальної та доповненої реальності, біоінженери, геноінженери, біоменеджери, аналітики інтернету речей, куратори персональних даних та дата-детективи, організаційні підривники, персональні освітні радники, розум-тренери, пілоти дронів, робоетики.
Зміниться й роль керівників. Згідно з даними The Economist, сьогодні на ринку праці вже дужепотрібні: Chief Strategy Officer, Chief People Officer, Chief Human-Machine, Team Officer, Chief Transformation Officer, Chief Trust Officer, Chief Ethics Officer, Chief Problem, Solving Officer, Chief Purpose Officer.
Звісно, світ швидко диджиталізується, але роботи не можуть замінити все, адже людям потрібнілюди, щоб бути людьми. Усім нам потрібна сфера, де є людський дотик і людський вимір. За HR-мизалишаться: стратегія управління людським капіталом, автоматизовані HR-процеси, переговори зкандидатами, спілкування та надихання, вирішення конфліктів, розвиток людей, коучинг танаставництво. Жоден робот і штучний інтелект цього не замінять.
Міленіали: нові люди. Уже у 2025 році 75% робочої сили будуть складати міленіали. Це люди з цінностями, яких не мотивують гроші, їм дуже потрібна свобода і гнучкість замість стабільності, а також покликання аби зростати та реалізовуватися. Роботодавцю обов’язково необхідно працювати з їх покликанням, давати відчуття залученості, можливості для розвитку, а також щедро винагороджувати.
Гнучкість: нова культура. Йде мова про більшу залученість фриланс фрилансерів (ґіґономіка), гнучкий графік, мобільність та віддалену роботу, новий офіс, а набір навичок стає важливішим за посади.
Знов і знов: нова освіта. Нові навички з’являються щотижня. Однак ключовими навичками майбутнього будуть: комплексне розв’язання проблем, проактивне пізнання, критичне мислення, креативність, переконливість, прикладна уява, комунікація, емпатія та колективна робота, адаптивність, клієнтоорієнтованість, вміння переучуватися, навчати організацію, а не людей.
Головне слово 2022 року – життєстійкість. Ми не можемо не зазнавати поразки. Але ми вистоюємо та оговтуємося і просуваємося попри негаразди. Основними складовими життєстійкості людини є візія, самовладання, міркування, здоров’я, завзятість і співпраця. Наша життєстійкість це:
Резервування: наявність запасних ресурсів та запасних шляхів, буферів;
Адаптивність: гнучкість та різноманітність реакцій, ітеративний відбір кращого, швидкість замість досконалості;
Розсудливість: «виживають тільки параноїки», моніторинг ранніх сигналів і зворотного зв’язку;
Вкоріненість: наявність захисних механізмів, мережа довіри для адаптації
Сенс: навіщо виживати? Все це за рахунок ефективності!
Майбутнє страшить і розчаровує. Як можна захиститися від футурошоку? необхідно бути суб’єктом, а не об’єктом, моделювати, виробляти сенс, бути відкритими й вміти ділитися, робити людей щасливими, плекати сад – середовище довіри. Важливо залишатись молодими, не боятися йти назустріч майбутньому. Адже кращий спосіб змінити майбутнє – створити його.
Перше системне дослідження регіональних ринків праці в 10 регіонах: виклики, тренди та можливості
Презентували Геннадій Русанов, координатор групи експертів EU4Skills та Людмила Василега, Директорка центру компетенцій та розвитку людського капіталу Федерації роботодавців України.
Геннадій Русанов
Координатор групи експертів EU4Skills
У рамках проєкту “Кращі навички для сучасної України” було здійснено аналіз статистичних показників регіональних ринків праці, проведено опитування роботодавців (12 878 підприємств), 11787 випускників 2020 року здійснено експертну оцінку окремих видів економічної діяльності (27 фокус груп, 196 експертів, 13 секторів). Головними секторами стали: сільське господарство, промисловість, торгівля.
Загалом статистичний аналіз говорить про те, що у промислових регіонах спостерігається скорочення працівників, а в аграрних – зростає. У більшості регіонів спостерігається міграційний відтік та істотне скорочення обсягів підготовки робітничих кадрів.
Серед 12 878 опитаних роботодавців 56% вказує на негативний вплив пандемії. 29% роботодавців скаржилися на: недостатню кількість кандидатів, що їм не вистачає необхідного досвіду, освітнього рівня, а очікування по заробітній платні перевищують пропоновані. Найбільш складні у підборі виявилися професії металургії та машинобудування, водії та робітники з обслуговування пересувної техніки.
Згідно з дослідженням, найбільш затребуваними у роботодавців є особистісно-мотиваційні компетенції: орієнтація на результат, робота в команді, відповідальність. Серед комунікативних навичок найбільш затребуваним є вміння вести діалог, серед професійно-функціональних навичок – робота з документами, серед професійно-технічних навичок – робота з обладнанням, серед цифрових навичок – робота з базовими офісними програмами.
Людмила Василега
Директорка центру компетенцій та розвитку людського капіталу Федерації роботодавців України
Загалом дослідження виявило такі кадрові проблеми: відтік кадрів за кордон, нестача кадрів посилюється, підвищення вимог до кваліфікації кадрів, висока плинність, підвищена потреба у робітничих професіях. До проблем підготовки увійшли: брак практичної підготовки випускників, недосконалість механізму оформлення на практику, відсутність програм підготовки для малого бізнесу, застаріла матеріально-технічна база навчання.
Основні висновки та виклики ринку праці згідно з дослідженням:
Економіка відновлюється після кризи;
Робочих місць буде менше;
Обсяги підготовки робітничих кадрів недостатні;
Старіння та міграція населення;
Випускників буде менше;
Дефіцит робітничих кадрів, що буде посилюватися;
Заробітні плати будуть зростати;
ПТО навчає найбільш поширеним професіям;
Випускникам бракує мотивації та практичної підготовки;
Низький рівень співпраці роботодавців з навчальними закладами;
Зміст навчання не відповідає сучасним вимогам;
Застаріла матеріально-технічна база та технології навчання;
Істотні потреби у перенавчанні персоналу;
Затребуваність компетенцій: орієнтація на результат, командна робота, відповідальність.
Тож, центрам зайнятості рекомендовано координувати навчання громадян впродовж життя, здійснювати аналіз та прогнозування ринку праці на високому рівні. Закладам освіти – налагоджувати співпрацю з роботодавцями, займатися спільною розробкою освітніх програм, профорієнтацією та популяризацією робітничих професій.
Попередні дані дослідження Рейтингу роботодавців України (молода аудиторія)
Лариса Онипко
Директорка Премії HR-бренд Україна, експертка grc.ua
Бізнес диджиталізується, диджитал скіли потрібні. І ми бачимо, що кожний другий молодий кандидат бачить себе в IT (52%). На другому місці – фінанси, банки, інвестиційна діяльність (33%), медіа, PR (28%), консалтинг і аудит (18%), e-commerce (13%). Серед студентської молоді нижче став показник в агросфері.
Основна потреба молоді – мати конкурентну заробітну плату. Що цікаво, цей показник виріс і склав 82%. Також для молоді важливими є стабільність компанії на ринку (40%), можливість офіційного працевлаштування (36%), фінансова спроможність компанії (31%), корпоративна культура та цінності компанії (31%). Менш важливими для молоді є особистість власника, місце в бізнес-рейтингах і популярність бренду.
Складнощами при працевлаштуванні 66% молоді називають скарги роботодавців про відсутність досвіду в кандидатів, невідповідність інформації у вакансіях дійсності (37%), відсутність зворотного зв’язку від роботодавця (33%).
Ключовими джерелами пошуку інформації для студента є сайт компанії (49%), рекомендації знайомих (48%), сайт з відгуками працівників (42%), job-сайти (42%).
Тривожний виклик сьогодення – міграція робочої сили. 5 людей мігрує з України кожної хвилини, 40% працездатного населення за можливості готові виїхати, 57% молоді розглядають пропозицію роботи за кордоном.
Виклики індустрії та шляхи подолання
Наталія Лукаш
Директорка з персоналу METINVEST DIGITAL
Згідно з Gartner for HR “TOP 5 priorities for HR Leaders in 2022, навички та компетенції втрачають актуальність, майбутнє неможливо спланувати, а постійні зміни стали причиною тотальної втоми. Люди почали швидше вигоряти.
У світі все змінюється, але суть залишається. Змінюється швидкість, характеристики, але ціль у HR-ів лишається одна – люди хочуть турботи, люди хочуть бути потрібними, значущими, отримувати гідну оплату праці й знати, що є сенс в тому, що вони роблять.
Сьогодні співробітник став більш примхливий і вимогливий, тож фахівцям HR необхідно бути все більш винахідливими. Нічого не змінюється, і при цьому змінюється все.
У 2020 році було прийнято рішення про заснування ліцею Metinvest Politechnica, де будуть навчатися сталевари, гірняки. Разом з професорами будуть створені програми бакалаврату та магістратури, адаптовані під реалії сучасного бізнесу. Навесні планується запуск SAPer school, де в колабораціях з бізнесу готуватимуть своїх фахівців-”сапівців”.
HR-проєкти з додатковою цінністю для бізнесу в умовах нового середовища та реалій агробізнесу
Наталія Кульчицька
Директорка з персоналу KERNEL
В команді Kernel працює 11 500 професіоналів. HR-стратегія Kernel: залучати, розвивати та утримувати найкращі таланти, забезпечувати підвищення внутрішньої ефективності персоналу, забезпечувати персонал вчасно необхідним рівнем експертизи, будувати корпоративну культуру успіху, надавати HR сервіс вищої якості при незмінних витратах.
Kernel має навчальний проєкт “Кадровий резерв. Kernel & kmbs”, спрямований на пошук проактивних співробітників та розвиток внутрішнього потенціалу компанії. Мета керівників середньої ланки – розвиватися через формування бачення, якою компанія може бути завтра та які трансформації необхідні для відповіді викликам майбутнього.Керівників середньої та початкової ланки – створити передумови переходу на новий рівень управлінської майстерності у лідерів команд.
Крім того, компанія має Employee Data Center – щоденний помічник співробітника, який покриває:
Охоплення усього персоналу компанії;
Підвищення ефективності документообігу та HR процесів;
Покращення швидкості та якості HR сервісів, Power BI reports для прийняття рішень;
Будь-які HR дані «в один клік», доступ з будь-якого гаджету;
Перший авторизований АЦСК для видачі ЕЦП для організації електронного документообігу по сегментах бізнес-діяльності.
А відсутність доступу до комп’ютера не є перешкодою для HR-сервісів, адже компанія має інформаційний кіоск, який дозволяє отримати розрахункові листи, подати ідеї щодо вдосконалення бізнес-процесів, замовити довідку, оформити заяву на відпустку. Ще одним каналом підтримки працівника є чат-бот, який покликаний допомогти погодити або підписати документи, знайти контакти колег, звернутися на гарячу лінію.
Компанія має Open Agro University, віртуальний цент на навчальній платформі без прив’язки до навчальних закладів, що слугує надбудовою до навчальної програми університетів, цілями якого є швидка підготовка вмотивованих майбутніх працівників і соціальна складова.
Компанія вбачає значний потенціал співробітників у розвитку професійних знань через формування експертних спільнот (community) та соціального навчання, тому запустила “Індустрію знань”, яка розкриває людей через переосмислення набутого досвіду, передачі унікальної експертизи та здобуття нових знань, а проєкт #Безобмежень розвиває культуру довіри, кадровий резерв, а також розробляє інноваційні підходи та підвищує ефективність процесу.
Загалом модель компетенції є основою в HR-процесах Kernel. Компанія забезпечує себе працівниками, які мають необхідні якості для ефективної роботи; проводить повну оцінку наявних працівників; забезпечує розвиток необхідних компетенцій серед працівників для підвищення ефективності своєї роботи, а також забезпечує просування найбільш здібних працівників для наділення їх відповідними повноваженнями та підвищення ефективності управління.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Будь ласка, заповніть додаткові поля, щоб ми могли надати вам найкращий сервіс.
Коли ви створюєте особистий кабінет, ми обробляємо ваші персональні дані згідно з Політикою конфіденційності Асоціації, положення якої викладені нижче. Тому вам необхідно надати згоду на обробку персональних даних та підтвердження, що ви ознайомилися з нашою Політикою конфіденційності.
Політика конфіденційності Європейської Бізнес Асоціації (EBA Privacy Policy)
Європейська Бізнес Асоціація («Асоціація») поважає конфіденційність ваших даних. Ця Політика конфіденційності («Політика») охоплює питання збору, використання, розголошення, передачі та зберігання вашої особистої інформації.
Будь ласка, переконайтесь, що ви ознайомились із нашими правилами конфіденційності та зв'яжіться з нами, якщо у вас виникли запитання з цього приводу.
1) Визначення
Для того, щоб ви розуміли як оброблятимуться ваші дані, спочатку ми пояснимо терміни, що використовуються у цій Політиці:
Персональні дані – будь-які відомості про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована (зокрема, відомості про вас);
Суб’єкт персональних даних – ідентифікована чи така, що може бути ідентифікована фізична особа (зокрема, ви), персональні дані якої обробляються володільцем персональних даних, який є відповідальним за обробку таких даних;
Обробка персональних даних – будь-яка дія або сукупність дій, котрі вчиняються по відношенню до персональних даних або сукупності персональних даних, такі як збирання, реєстрація, накопичення, структурування, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, знеособлення, використання і поширення шляхом передачі, розповсюдження чи іншим способом, що робить такі дані доступними, комбінування, обмеження чи знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем;
Обмеження щодо обробки персональних даних – позначення персональних даних, що зберігаються, з метою обмеження їхньої обробки в майбутньому;
Володілець персональних даних – фізична або юридична особа, яка самостійно або спільно з іншими особами визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки (зокрема, Асоціація);
Розпорядник персональних даних – фізична чи юридична особа, якій володільцем персональних даних надано право обробляти ці дані від імені володільця;
Третя особа – будь-яка фізична або юридична особа, за винятком суб’єкта персональних даних, володільця чи розпорядника персональних даних, якій володільцем чи розпорядником персональних даних здійснюється передача персональних даних та яка уповноважена здійснювати їх обробку;
Згода суб’єкта персональних даних – добровільне волевиявлення фізичної особи щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди;
IP-адреса – унікальний ідентифікатор, який використовується певними електронними пристроями для ідентифікації та обміну даними один з одним в мережі Інтернет.
2) Які дані ми збираємо?
Коли ви зв'язуєтесь з нами, використовуючи будь-які засоби комунікації, у тому числі, але не виключно: електронна пошта, факс, телефон, соціальні мережі, за допомогою онлайн-форми, надсилаєте нам різні файли, резюме, використовуєте персональний електронний кабінет на веб-сайті Асоціації або укладаєте угоди з нами, відвідуєте заходи, які ми організовуємо або до організації яких долучаємось, ми можемо збирати ваші персональні дані, у тому числі:
контактні дані (ім'я, прізвище, дата народження, посада, компанія, номер телефону, факс, адреса електронної пошти, посилання на особисті сторінки в соціальних мережах тощо);
паспортні дані;
фотографії, матеріали відео записів тощо.
Ми також можемо збирати дані, які містять інформацію про доменне ім'я або IP-адресу, дату та тривалість перебування Інтернет-користувача на сайті Асоціації. Такі дані збираються автоматично, коли Інтернет-користувач відвідує сайт Асоціації. У поєднанні з іншими даними ця інформація допомагає нам дізнатися, який контент є найбільш привабливими для наших відвідувачів. Крім того, такі дані допомагають нам виявити дестабілізацію роботи обладнання.
Асоціація може отримувати персональні дані також і від третіх осіб (наприклад, партнерів), які є володільцями відповідних персональних даних. При цьому відповідні особи мають забезпечити законність такої передачі та у разі необхідності отримати від суб’єктів персональних даних добровільну інформовану згоду на передачу. В деяких випадках Асоціація може виступати розпорядником персональних даних (data processor) та обробляти отримані дані згідно з наданими інструкціями та виключно в тих цілях, для яких вони були передані Асоціації. Зі свого боку, якщо таке зобов’язання буде застосовним, Асоціація повідомить суб’єктів персональних даних про отримання їхніх даних протягом розумного строку.
3) Політика використання файлів cookies
Веб-сайт Асоціації використовує файли cookie, що являють собою невеликі текстові файли, які розміщені на вашому пристрої для зберігання даних і котрі може читати веб-сервер в домені, що розмістив їх. Ми використовуємо файли cookie для забезпечення можливості вашої авторизації на веб-сайті Асоціації, аналізу роботи веб-сайту, відстеження діяльності користувачів на веб-сайті, збору даних трафіку та для досягнення інших законних цілей.
Більшість веб-браузерів автоматично використовують файли cookie, надаючи при цьому користувачам можливість керувати цим процесом шляхом їх блокування або видалення. Інструкції з блокування або видалення файлів cookie можна знайти в налаштуваннях конфіденційності або довідковій документації кожного веб-браузера.
4) Як ми використовуємо ваші дані?
Цілі обробки ваших персональних даних Асоціацією залежать від характеру наших із вами відносин:
Якщо ви співробітник компанії-члена Асоціації, наша загальна мета збору та обробки ваших даних полягає в тому, щоб надати вам можливість отримати доступ до переваг, які пов’язані з членством вашого роботодавця в Асоціації. Таким чином, обробка ваших персональних даних здійснюється для таких цілей:
направлення вам повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас
підготовка списків, а також зустрічей робочих органів Асоціації
надання відповідей на ваші запити, питання та реагування на ваші потреби
проведення опитувань та досліджень, а також направлення їх результатів вам
адміністрування членства та збір внесків до Асоціації
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
використання вами веб-сайту Асоціації та його функціоналу
адміністрування вашого облікового запису, веб-сайтів Асоціації, у тому числі покращення роботи Інтернет-сервісів Асоціації (розробка нових функцій та пропозицій тощо)
Якщо ви відвідуєте заходи, які організовуються або до організації яких залучається Асоціація, ми збиратимемо та/або оброблятимемо ваші персональні дані для досягнення таких цілей:
обробка вашої реєстрації на захід (це може включати організацію вашого доступу до місця проведення заходу, створення посилань, що дозволяють підключатися до подій, що проводяться в онлайн- або змішаному форматі, тощо)
подальші дії щодо вашої реєстрації та будь-яких коментарів і скарг у цьому контексті
збір внесків до Асоціації (якщо це є застосовним для відповідного заходу)
надання вам додаткових матеріалів, які можуть бути доступні для учасників окремих заходів
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
Якщо ви представник потенційного члена Асоціації, ми збираємо та обробляємо ваші персональні дані для досягнення таких цілей:
направлення вам повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас
виконання процедур, необхідних для завершення процесу набуття членства
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
надання відповідей на ваші запити, питання та реагування на ваші потреби
Якщо ви є представником компанії, яка не є членом Асоціації, але котра має доступ до окремих переваг Асоціації, ми збиратимемо та оброблятимемо ваші персональні дані для досягнення таких цілей:
використання вами веб-сайту Асоціації та його функціоналу
адміністрування вашого облікового запису, веб-сайтів Асоціації, у тому числі покращення роботи Інтернет-сервісів Асоціації (розробка нових функцій та пропозицій тощо)
зберігання, оновлення та аналіз даних у корпоративному програмному забезпеченні
направлення вам повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас
надання відповідей на ваші запити, питання та реагування на ваші потреби
збір внесків до Асоціації (якщо це є застосовним)
Якщо ви є працівником або представником постачальника, з яким Асоціація має (або планує мати, або мала в минулому) договірні відносини, ми будемо збирати та/або обробляти ваші персональні дані для виконання договірних відносин (якщо вони тривають) та виконання наших обов’язків, встановлених законодавством (наприклад, зберігати бухгалтерські документи протягом встановленого законодавством строку). Це також може включати зберігання, оновлення та аналіз даних у нашому корпоративному програмному забезпеченні.
Якщо ви кандидат на працевлаштування в Асоціації, ми збиратимемо та оброблятимемо ваші персональні дані для досягнення цілей вашого можливого працевлаштування в нашій організації та виконання зобов’язань, встановлених законодавством, якщо такі застосовні. З цією метою ваші дані можуть зберігатися, оновлюватися та аналізуватися в нашому корпоративному програмному забезпеченні. Будь ласка, зверніть увагу, що до кандидатів на працевлаштування в Асоціації не застосовуються засоби автоматизованого прийняття рішень.
Варто зазначити, що, окрім перерахованих вище цілей, ми також можемо обробляти ваші персональні дані для надання правоохоронним органам інформації, яка є необхідною для кримінального провадження, або якщо така обробка є необхідною для виконання іншого законного обов'язку, з метою захисту вашого життєво-важливого інтересу як суб’єкта персональних даних або інтересу іншої фізичної особи, або захисту будь-яких інших законних інтересів Асоціації чи третьої особи, які не порушують ваші основні права та свободи як суб'єкта персональних даних.
Законний інтерес означає інтерес Асоціації в рамках здійснення її статутної діяльності. Коли ми обробляємо вашу особисту інформацію в цілях, що відповідають нашим законним інтересам, ми обов'язково збалансовуємо будь-який потенційний вплив на вас та ваші права. Наші законні інтереси автоматично не превалюють над вашими інтересами.
Ми обробляємо персональні дані для конкретних законних цілей, серед яких, зокрема:
зв'язок з вами;
направлення вам електронних повідомлень, які містять інформацію про новини, заходи, події тощо, які, на нашу думку, можуть бути цікавими для вас.
Ми також можемо збирати дані, які не відносяться безпосередньо до конкретної людини (вони не є персональними даними). Ми можемо збирати, використовувати, передавати і розкривати такі відомості з будь-якою метою. При об'єднанні даних, що не є персональними, з персональними даними об'єднані дані будуть вважатися особистими, поки вони залишаються об'єднаними.
5) Як довго ми зберігаємо ваші дані?
Ми намагаємось полегшити для вас процес відстеження точності, повноти та актуальності ваших персональних даних. Ми будемо зберігати вашу особисту інформацію протягом періоду, необхідного для виконання цілей, викладених у цій Політиці. Визначаючи тривалість таких періодів, ми спочатку вирішуємо, чи потрібно нам збирати персональні дані взагалі, і, якщо така потреба дійсно існує, ми зберігаємо їх лише на строк, необхідний для реалізації мети збору (наприклад, на строк ваших трудових відносин з компанією-членом Асоціації тощо), за винятком випадків, коли закон встановлює більшу тривалість зберігання.
Ми очікуємо, що член Асоціації повідомить нас, якщо співробітник покине його компанію, що дасть нам зрозуміти, що дані відповідної особи більше не можуть використовуватися для цілей, пов’язаних з членством його колишнього роботодавця в Асоціації.
6) Кому ми надаємо ваші дані?
Ми не надаємо Ваші персональні дані компаніям, організаціям чи особам за межами Асоціації, окрім указаних нижче випадків:
дані співробітників/представників компаній-членів Асоціації, потенційних членів Асоціації, та компаній, які не є членами Асоціації, але мають доступ до окремих її переваг, можуть бути надані поштовим сервісам, сервісам розсилок електронних повідомлень, компаніям, що надають бухгалтерські послуги, ресторанам, банкам, платіжним платформам, службам таксі, журналістам, охоронним компаніям, сервісам обміну файлами, телефонним операторам, органам державної влади в межах статутної діяльності Асоціації, компаніям-членам Асоціації або контрагентам Асоціації (наприклад, кур’єрським службам);
дані учасників заходів, що організовуються Асоціацією або до організації яких долучається Асоціація, можуть бути надані протокольним службам органів державної влади, адміністраціїбудівель, де відбувається захід для забезпечення вільного входу, спікерам (модераторам) заходів, а також провайдерам сервісів для організації відеоконферецій, якщо захід відбувається в онлайн або змішаному форматі (наприклад, Zoom, Microsoft Teams, Google Meet тощо) для забезпечення можливості приєднатись до відеоконференції
дані постачальників Асоціації можуть надаватися компаніям-членам Асоціації, компаніям, що надають бухгалтерські послуги, банкам тощо.
Лише імена, прізвища, електронні адреси, фотографії та посади учасників заходів, що організовуються Асоціацією або до організації яких долучається Асоціація, членів керівних органів Асоціації, співробітників компаній-членів Асоціації можуть бути опубліковані на веб-сайті (веб-сайтах) Асоціації.
Асоціація опубліковує на своєму веб-сайті імена, прізвища, фотографії представників компаній-членів Асоціації, які представляють їх в органах управління Асоціації (наприклад, в Правлінні Асоціації), в керівництві робочих органів Асоціації (індустріальних та відкритих комітетів, тимчасових та постійних робочих груп тощо) та регіональних офісів Асоціації (координаційних радах регіональних офісів, якщо вони створені).
7) Як ми захищаємо ваші дані?
Асоціація дуже серйозно ставиться до захисту ваших персональних даних. Ми захищаємо ваші персональні дані різними способами з метою збереження конфіденційності та цілісності, запобігання несанкціонованому використанню або розголошенню ваших персональних даних та захисту ваших персональних даних від втрати, неправильного використання, несанкціонованого доступу, розголошення, зміни та знищення.
Перш за все, в Асоціації діють корпоративні процедури, які визначають, як працівники повинні залишати своє робоче місце, коли вони виходять з офісу (політика чистого столу). Крім того, у кожного співробітника Асоціації є унікальний пароль для доступу до адміністративної частини веб-сайту, а також паролі для доступу до локальної бази даних, що включає двофакторну автентифікацію для отримання відповідного доступу.
Хостинг-провайдери та оператори сервісів обміну файлами забезпечують захист за допомогою шифрування. Деякі типи даних, які зберігаються на сервісі обміну файлами, можуть бути обмежені у доступі для певної групи користувачів. Наприклад, співробітники одного відділу не можуть отримати доступ до даних інших відділів.
Приміщення з ноутбуками та локальними серверами обладнані сигнальною системою і знаходяться під охороною, що забезпечується орендодавцем приміщення, де знаходиться офіс Асоціації. Доступ до таких приміщень з ноутбуками можна отримати виключно маючи перепустки до локації, що є унікальними для кожного співробітника Асоціації.
8) Яким чином ви можете керувати своїми даними?
Ви маєте право на виправлення, видалення або доступ до ваших персональних даних, обмеження їхньої обробки або заперечення щодо обробки ваших персональних даних. Якщо обробка здійснюється за вашою згодою, ви маєте право відкликати її в будь-який час.
Для здійснення цих прав, будь ласка, зв'яжіться з нами за адресою: [email protected].
9) Передача даних
Інформація, яку ми збираємо, може бути передана, збережена та оброблена в будь-якій країні, де розміщується одна або декілька з компаній-членів Асоціації, або в країні перебування третіх осіб. Треті особи можуть розташовуватися поза межами України та Європейської економічної зони («ЄЕЗ»), тому обробка ваших персональних даних в цьому випадку передбачає передачу даних за межі України та, відповідно, ЄЕЗ.
Зокрема, ми можемо передавати персональні дані працівників компаній-членів Асоціації сервісу розсилки електронних повідомлень – The Rocket Science Group LLC, зареєстрованому в США, для розсилки інформаційних повідомлень, бюлетенів, запрошень, пропозицій тощо.
Ми також можемо надавати персональні дані оператору нашого сервісу обміну файлами – Microsoft Corporation, зареєстрованому в США, для забезпечення зберігання інформації, що на ньому знаходиться.
Дані можуть передаватися також компанії Google LLC шляхом використання платформою Google Analytics файлів cookie. В даному випадку компанія Google LLC виступає в якості розпорядника таких даних.
Додатково дані можуть передаватись компаніям-провайдерам сервісів відеоконференцій Zoom (Zoom Video Communications, Inc.), Microsoft Teams (Microsoft Corporation), Google Meet (Google LLC), зареєстрованих в США, для забезпечення можливості приєднатись до відеоконференцій, що організовуються Асоціацією або до організації яких долучається Асоціація.
Хоча зазначені території можуть і не мати таких самих стандартів захисту персональних даних, як в межах вашої країни, ми будемо захищати персональні дані, які ми передаємо, відповідно до положень цієї Політики.
бізнес ресурси
Події, Новини, Лоббінг, Розвиток, Медіа та більше...
Цей сайт використовує файли cookies, щоб зробити кращим Ваше користування ним.