fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Реформа авторського права має бути прозорою та справедливою 

11/ 02/ 2021
  Прозорість та справедливість мають бути основою будь-яких реформ, інакше, зміни навряд можна назвати ефективними реформами, що покликані захищати інтереси гравців ринку. З таким меседжем звернулись представники бізнесу, автори творів (музичних) під час заходу “Реформа авторського права – як забезпечити інтереси бізнесу та авторів?”, організованого Європейською Бізнес Асоціацією, до органів державної влади та закликали реформувати роботу організацій колективного управління (ОКУ) та систему відрахувань за контент базуючись на цих принципах.  Так, учасники заходу обговорили найбільш болючі та проблемні питання, які існують в сфері на сьогодні, серед них:  проблеми з акредитаціями організацій колективного управління;  необхідність впровадження на законодавчому рівні ефективного та прозорого механізму розподілу роялті між авторами;  необхідність реформування системи сплати відрахувань з обладнання за так-зване «приватне копіювання»;  необхідність вирішення проблем з інтернет піратством; подальший розвиток стрімінгових ресурсів та технології захисту від несанкціонованого копіювання авторських творів. Вкотре було наголошено, що, на жаль, тіньовий ринок в країні не зазнає кардинального реформування. До прикладу, кожен третій смартфон – є нелегальним. А впровадження додаткових відрахувань може збільшити сектор тіньової економіки. Крім того, накласти додаткове фінансове навантаження на споживача, адже % відрахувань буде закладатись в ціну техніки. Водночас, недопустимо, аби непрозорою залишалася система розподілу зібраних роялті між авторами, коли не відомо кому були перераховані ті чи інші кошти і за якою методологією та критеріями. І хоча наразі обговорюються різні моделі розподілу винагороди за приватне копіювання та репрографічне відтворення, жодна з них не є досконалою, оскільки базується на певних припущеннях. Але вихід є – проект закону №4537. Так, він передбачає, що акредитовані ОКУ повинні мати  електронну систему, яка б дозволяла  всіх зацікавленим зареєструватися в ній в персональному кабінеті та мати постійний доступ до інформації щодо зібраних коштів, критеріїв їх автоматичного розподілу між авторами та розмір коштів який отримали за той чи інший авторський твір. Окрім цього, законопроект скасує «додатковий податок» на обладнання для споживачів, залишивши такий збір виключно на певні типи матеріальних носіїв, що можуть використовуватись для здійснення та зберігання копій об’єктів авторського права. Адже дивно накладати додатковий податок на принтер припускаючи, що на ньому можна відксерити книжку.  Дискусію можна переглянути за лінком. Сподіваємося, представники органів державної влади дослухаються до наших пропозицій.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Прозорість та справедливість мають бути основою будь-яких реформ, інакше, зміни навряд можна назвати ефективними реформами, що покликані захищати інтереси гравців ринку. З таким меседжем звернулись представники бізнесу, автори творів (музичних) під час заходу “Реформа авторського права – як забезпечити інтереси бізнесу та авторів?”, організованого Європейською Бізнес Асоціацією, до органів державної влади та закликали реформувати роботу організацій колективного управління (ОКУ) та систему відрахувань за контент базуючись на цих принципах. 

Так, учасники заходу обговорили найбільш болючі та проблемні питання, які існують в сфері на сьогодні, серед них: 

  • проблеми з акредитаціями організацій колективного управління; 
  • необхідність впровадження на законодавчому рівні ефективного та прозорого механізму розподілу роялті між авторами; 
  • необхідність реформування системи сплати відрахувань з обладнання за так-зване «приватне копіювання»; 
  • необхідність вирішення проблем з інтернет піратством;
  • подальший розвиток стрімінгових ресурсів та технології захисту від несанкціонованого копіювання авторських творів.

Вкотре було наголошено, що, на жаль, тіньовий ринок в країні не зазнає кардинального реформування. До прикладу, кожен третій смартфон – є нелегальним. А впровадження додаткових відрахувань може збільшити сектор тіньової економіки. Крім того, накласти додаткове фінансове навантаження на споживача, адже % відрахувань буде закладатись в ціну техніки. Водночас, недопустимо, аби непрозорою залишалася система розподілу зібраних роялті між авторами, коли не відомо кому були перераховані ті чи інші кошти і за якою методологією та критеріями.

І хоча наразі обговорюються різні моделі розподілу винагороди за приватне копіювання та репрографічне відтворення, жодна з них не є досконалою, оскільки базується на певних припущеннях.

Але вихід є – проект закону №4537. Так, він передбачає, що акредитовані ОКУ повинні мати  електронну систему, яка б дозволяла  всіх зацікавленим зареєструватися в ній в персональному кабінеті та мати постійний доступ до інформації щодо зібраних коштів, критеріїв їх автоматичного розподілу між авторами та розмір коштів який отримали за той чи інший авторський твір. Окрім цього, законопроект скасує «додатковий податок» на обладнання для споживачів, залишивши такий збір виключно на певні типи матеріальних носіїв, що можуть використовуватись для здійснення та зберігання копій об’єктів авторського права. Адже дивно накладати додатковий податок на принтер припускаючи, що на ньому можна відксерити книжку. 

Дискусію можна переглянути за лінком.

Сподіваємося, представники органів державної влади дослухаються до наших пропозицій.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: