fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Підсумки першого року з дня підписання законів щодо РРО

20/ 10/ 2020
  17 жовтня виповнився рік з дня підписання Президентом України Законів №128-IX та №129-IX про програмні РРО і прозорі правила підприємництва Їх метою стало створення нового прозорого інструменту для сплати податків та ведення бізнесу. Так, станом на 01.10.2020 відповідно до баз даних Державної податкової служби в Україні зареєстровано 312,5 тис. РРО. Це на 17 тис., або на 5 % більше, ніж станом на 01.10.2019. Загальна сума продажів, проведених через РРО за 9 місяців 2020 року, також зросла та досягла 885,1 млрд гривень (за відповідний період 2019 року – 867,7 млрд гривень). Іншими словами, популярність використання цього інструменту сумлінним бізнесом поступово набирає поширення.  Разом з тим, на сьогоднішній день, нажаль, існує і чимало маніпуляцій в цьому контексті. Так, один з них пов’язаний з тим, що таким чином є намагання вбити малий бізнес та всю спрощену систему оподаткування. Водночас, максимально допустимий обсяг доходу за календарний рік для підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування було збільшено, зокрема, для 1 групи з 300 тис до 1 млн гривень, для другої з 1,5 млн до 5 млн гривень, для третьої з 5 до 7 млн гривень. Таке підвищення дозволяє малим підприємцям відкрито декларувати оборот коштів. Окрім цього, ДПС розробили безкоштовне програмне РРО для використання зацікавленими компаніями, а приватні структури надають конкурентне програмне забезпечення за доступні кошти. У той же час, необхідність запровадження фіскалізації пов’язана з тим, що через махінації з продажем контрабандної або фальсифікованої (контрафактної) продукції страждає насамперед споживач. Саме він, шукаючи більш дешевий товар, потрапляє на гачок до недобросовісних підприємців, купуючи неякісний або навіть небезпечний товар. А далі навіть важко довести покупку такого товару через відсутність обов’язкових документів. Також, неодноразово наголошувалось, що великий бізнес має на меті знищення малого підприємця, що також не відповідає дійсності. Великий бізнес на основі свого досвіду, намагається максимально спростити умови ведення господарської діяльності, зокрема, в контексті сплати податків та підтримки економіки. Так, компанії-члени Асоціації неодноразово наголошували на легкості застосування програмних РРО в порівнянні з металевими, а також на вартості, оскільки обслуговування останніх як мінімум у 4 рази дорожче. На жаль, непоодинокі випадки коли великий бізнес прикриваючись ФОПами веде свою діяльність без сплати будь-яких податкових зобов’язань все ж мають місце. На переконання прозорого бізнесу, програмні РРО відкривають нові можливості для підприємців. Зокрема, можливим є механізм видачі чеків кур’єром при безпосередній передачі товару, розробка механізму купівлі товарів по передоплаті, в кредит, в розстрочку тощо. Спільнота сподівається, що прозорі умови для ведення бізнесу набуватимуть все більшої популярності в країні. Тож Європейська Бізнес Асоціація вчергове наголошує на неприпустимості прийняття законопроєктів №3853-1 та №3853-2, які знівелюють все те, що почало працювати в державі. Важливо не створити прецедент, коли частина ринку знову піде в тінь.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

17 жовтня виповнився рік з дня підписання Президентом України Законів №128-IX та №129-IX про програмні РРО і прозорі правила підприємництва

Їх метою стало створення нового прозорого інструменту для сплати податків та ведення бізнесу. Так, станом на 01.10.2020 відповідно до баз даних Державної податкової служби в Україні зареєстровано 312,5 тис. РРО. Це на 17 тис., або на 5 % більше, ніж станом на 01.10.2019. Загальна сума продажів, проведених через РРО за 9 місяців 2020 року, також зросла та досягла 885,1 млрд гривень (за відповідний період 2019 року – 867,7 млрд гривень). Іншими словами, популярність використання цього інструменту сумлінним бізнесом поступово набирає поширення. 

Разом з тим, на сьогоднішній день, нажаль, існує і чимало маніпуляцій в цьому контексті. Так, один з них пов’язаний з тим, що таким чином є намагання вбити малий бізнес та всю спрощену систему оподаткування. Водночас, максимально допустимий обсяг доходу за календарний рік для підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування було збільшено, зокрема, для 1 групи з 300 тис до 1 млн гривень, для другої з 1,5 млн до 5 млн гривень, для третьої з 5 до 7 млн гривень. Таке підвищення дозволяє малим підприємцям відкрито декларувати оборот коштів. Окрім цього, ДПС розробили безкоштовне програмне РРО для використання зацікавленими компаніями, а приватні структури надають конкурентне програмне забезпечення за доступні кошти. У той же час, необхідність запровадження фіскалізації пов’язана з тим, що через махінації з продажем контрабандної або фальсифікованої (контрафактної) продукції страждає насамперед споживач. Саме він, шукаючи більш дешевий товар, потрапляє на гачок до недобросовісних підприємців, купуючи неякісний або навіть небезпечний товар. А далі навіть важко довести покупку такого товару через відсутність обов’язкових документів.

Також, неодноразово наголошувалось, що великий бізнес має на меті знищення малого підприємця, що також не відповідає дійсності. Великий бізнес на основі свого досвіду, намагається максимально спростити умови ведення господарської діяльності, зокрема, в контексті сплати податків та підтримки економіки. Так, компанії-члени Асоціації неодноразово наголошували на легкості застосування програмних РРО в порівнянні з металевими, а також на вартості, оскільки обслуговування останніх як мінімум у 4 рази дорожче. На жаль, непоодинокі випадки коли великий бізнес прикриваючись ФОПами веде свою діяльність без сплати будь-яких податкових зобов’язань все ж мають місце.

На переконання прозорого бізнесу, програмні РРО відкривають нові можливості для підприємців. Зокрема, можливим є механізм видачі чеків кур’єром при безпосередній передачі товару, розробка механізму купівлі товарів по передоплаті, в кредит, в розстрочку тощо.

Спільнота сподівається, що прозорі умови для ведення бізнесу набуватимуть все більшої популярності в країні. Тож Європейська Бізнес Асоціація вчергове наголошує на неприпустимості прийняття законопроєктів №3853-1 та №3853-2, які знівелюють все те, що почало працювати в державі. Важливо не створити прецедент, коли частина ринку знову піде в тінь.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: