fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Майбутнє роботи. Погляд українських компаній

21/ 12/ 2021
  Ринок праці швидко змінюється. Криза COVID-19 пришвидшила наявні тенденції та змусила організації переглянути багато аспектів своєї роботи. Диджиталізація й автоматизація лише прискорюють процес. Деякі робочі місця буде втрачено, а багато інших створено. Але очевидно одне – майже все зміниться. Фахівці міжнародної консалтингової компанії McKinsey & Company стверджують, що майбутнє вже настало, й організації мають розуміти невизначеність змін, щоб ухвалювати відповідні стратегічні рішення на всіх рівнях. Дослідження компанії вказують на три ключові галузі, які бізнеси мають чітко оцінити, – тимчасові зміни у відповідь на кризу, постійні зміни у повсякденній роботі та нові види робіт. І невідомо, які з цих тенденцій будуть тимчасовими, а які стануть постійними, у міру того, як організації врівноважують нові напрямки генерації капіталу, технології, що розвиваються, й очікування суспільства, що змінюються. І все-таки, яка вона – робота майбутнього? Що не передбачили футурологи, які технологічні та нейробіологічні тренди замінять роботу з людьми в компаніях, як розвиватиметься фриланс і який загалом погляд керівників бізнесів на майбутнє – у нашому огляді від топ-менеджерів провідних українських компаній. Компанія grc.ua провела захід для директорів з персоналу - HRD-середу, де підняла тему майбутнього роботи. Топ-менеджери провідних українських компаній говорили про формування гнучкого майбутнього в організації праці, гіг-економіку та вплив технологічних та нейробіологічних трендів на роботу з людьми в компаніях. Зокрема, експерти зазначили, що ринок праці швидко змінюється, криза COVID-19 прискорила тенденції та змусила організації переглянути багато аспектів своєї роботи. Лариса Онипко, керівниця Премії HR-бренд Лариса Онипко, керівниця Премії HR-бренд Україна grc.ua зазначила, що один з ключових трендів на ринку праці – зростання варіативності зайнятості працівників: До традиційної зайнятості все більше додається фрилансінг, часткова зайнятість, дистанційна робота, проєктна робота тощо. Зміна структури зайнятості призводить до трансформації стосунків роботодавця і робітника. Розмиваються жорсткі корпоративні ієрархії та робочі субординації, натомість інтенсивно розвиваються численні форми горизонтальної співпраці. Впродовж останніх десятиліть вимоги роботодавців до набору компетенцій робітників суттєво змінились та ускладнились. Сучасний роботодавець все частіше обирає робітника, керуючись не лише тим, які у нього hard skills (професійні навички), а й звертаючи увагу на його soft skills (особистісні якості) та digital skills (цифрову грамотність). У найближчому майбутньому все більшим попит матимуть робітники, які мають широкий спектр вмінь, навичок, інтересів, професійних досвідів. Наявність такого «мультипотенціалу» очевидно вигідна як працівнику, так і роботодавцю. Працівник/кандидат диверсифікує власні можливості та ризики на ринку праці, а роботодавець отримує можливість використовувати як профільну компетенцію робітника, так і його інший професійний бекграунд. Крім того, такі робітники здатні продуктивно працювати в міждисциплінарних форматах – на перетину різних наук, сфер, галузей. «Сучасне життя – це реальність, яка постійно змінюється, це світ, що надзвичайно швидко розвивається. Постійна мінливість стосується і технологій, умов праці, вимог до працівників. Відтак усталеною практикою стає «lifelong leaning» - навчання і перенавчання впродовж усього життя. Вміння вчитись та перенавчатись буде серед топових skills на ринку праці 2030 року», – зазначила пані Лариса. Формування гнучкого майбутнього в організації праці. Наталія Бутенко, Head of People KPMG 76% керівників бізнесів в Україні оптимістичні й очікують динамічного зростання своїх компаній за рахунок органічного зростання через інновації, капітальні інвестиції, нові продукти та підбір персоналу, тоді як у світі 87% керівників компаній будуть використовувати здебільшого неорганічну тактику для забезпечення зростання: стратегічні союзи з третіми сторонами, угоди M&A, спільні підприємства та аутсорсинг. В Україні респонденти також говорять про операційний ризик як найбільшу загрозу для зростання бізнесу протягом наступних трьох років. У світі керівники бізнесу виділяють трикомпонентний зв’язок загроз для зростання: ланцюжок поставок, кібербезпека та зміна клімату. Майже половина керівників бізнесу в Україні та дві третини керівників у світі бачать зростання запиту зацікавлених сторін щодо впровадження у бізнес-стратегію принципів ESG. Поки люди повертаються на робочі місця, а суспільство все більше потребує бізнесу, який зміг би повернути все до нормального стану речей, вище керівництво формує більш гнучкий підхід до організації праці та фокусується на балансі інвестицій у людський капітал і цифрові технології. В Україні 24% керівників планують інвестувати понад 10% доходів на посилення сталого розвитку, у світі цей відсоток керуючих складає 30%. Незважаючи на тривалу невизначеність та волатильність ризиків, керівники в Україні впевнені й оптимістичні з приводу перспектив зростання їхніх компаній, але цього року вони менш оптимістичні у зростанні української та світової економіки. В Україні 55% керівників та 70% у світі зазначають, що нові партнерства матимуть вирішальне значення для забезпечення темпів цифрової трансформації. *Погляд керівників бізнесу в Україні 2021: Погляд керівників бізнесу в Україні 2021 - KPMG Ukraine (home.kpmg) Робота майбутнього: що не врахували футурологи. Марина Шастун, директор з персоналу Q Partners Що є цінним для людей? Прості, але дуже важливі речі на прикладі Q Partners: Відчуття безпеки та довіра: турбота про співробітників у кризові часи. Це одна з найважливіших цінностей сьогодні для людей. Коли починався коронавірус, доволі швидко було ухвалено рішення, що компанія зберігає всі робочі місця та заробітні плати. Компанія зробила все, щоб люди відчували впевненість у завтрашньому дні. Розвиток: зростання разом із компанією, реалізація своїх ідей, навчання та розвиток hard і soft skills. Компанія змінила бізнес-модель та процеси. Кожному співробітнику виділено певний бюджет для розвитку. На сьогодні 95% співробітників Q Partners займаються самоосвітою та закінчують навчання успішно. Причетність до великого: гордість за реалізовані масштабні проєкти. Це почуття мотивує людей залишатися у компанії. Можливість впливати: відкритий і чесний зворотний зв’язок, відсутність ієрархічності, участь у стратегічних сесіях, можливість змінювати процеси, неформальні зустрічі та тимбілдинг. І це стосується не лише молодого покоління. Людям різного віку та поколінь хочеться впливати на події. Компанія має створювати умови, за яких це можливо. Майбутнє – за різноманітністю та вічними цінностями. І дуже тішить, що це стає все більш актуальним і зрозумілим на всіх рівнях. Як технологічні та нейробіологічні тренди змінюють роботу з людьми у компаніях. Михайло Колісник, професор з фінансів Київської школи економіки (KSE), президент CFO Сlub Ukraine Люди давно прагнули дізнатися, як влаштований їхній мозок. З розвитком магнітно-резонансної терапії це стало можливим. Саме з цим повязано виникнення багатьох нових наукових напрямів із припискою нейро-. Частина цих наук стане або стала гарними помічниками сучасних менеджерів: нейроменеджмент, нейрологіка, нейромаркетинг, нейрофінанси – ось далеко не повний їхній перелік. Організм людини містить 86 трильйонів нейронів, кожен з яких пов’язаний з близько тисячею інших нейронів. Наші рішення, відчуття, дії – це сукупність електричних та біохімічних сигналів у нашій нейронній мережі. Знаючи, як функціонує ця мережа, розуміючи, як на неї впливати, люди вже скоро отримають безмежні можливості в менеджменті. Робітники мають основні засоби виробництва. Революція, точніше, її перша частина, закінчена. Робочі програмісти, розробники нового програмного забезпечення у Франкфурті, суднобудівники на верфях у Ставангері, креативники в китайських рекламних агентствах, ітеерівці в Сіднеї, фабричні робітники в Лос-Анджелесі, продавці опціонів у Сінгапурі повсякчас використовують свої мізки і тільки іноді свою мускульну силу, щоби створювати нові блага. У сучасних компаніях від 70 до 80% всього, що робиться людьми, робиться з допомогою їхнього інтелекту. Основний засіб виробництва – це скромна сіра речовина вагою приблизно 1,3 кг. Це людський мозок. Людський мозок, як відомо, складний і погано вивчений. Ми знаємо, однак, що він організований за голографічним принципом – кожна частина повторює ціле. Лабораторні дослідження показали, що, якщо видалити дев’ять десятих головного мозку людини, він усе одно продовжуватиме працювати. А спробуйте-но проробити те саме з вашим автомобілем або відеомагнітофоном! І Джон Ф. Кеннеді теж мав рацію, коли говорив, що «найбільш незвичайний комп’ютер на землі – це людина». Він мав рацію і тоді, і тепер, коли вся сукупна комп’ютерна пам’ять перевершує людську. Люди можуть бути винахідливими, можуть висувати нові ідеї, змінювати правила, можуть бути емоційними. Комп’ютери не можуть. Поки що! Для того, щоб спонукати людей виконувати певну роботу і досягати цілей, трансакційний лідер обміняє заробітну плату на досягнення людини, а трансформаційний лідер апелює до цінностей людей, використовує емоційний інтелект, нівелює людські страхи та загрози, вимальовує очікуване майбутнє, перетворює загрози на переваги. При обіцянці грошової винагороди активується гіпокортикальний дофаміновий шлях. При виплаті грошової винагороди активується гіполімбічний дофаміновий шлях. «Добрим словом і револьвером ви завжди доб’єтеся більше, ніж просто добрим словом», – Аль Капоне. Майбутнє фрилансу. Віталій Гусєв, операційний директор StarLight Media Ринок праці стрімко змінюється – епоха постійної зайнятості поступається місцем гіг-економіці. Пандемія лише пришвидшила цей процес. Драйвери gig-економіки очима фрилансера – це технології, самопросування, платежі, скорочення, культурне зрушення, попит. Драйвери gig-економіки очима наймачів: зниження витрат, проєктна або сезонна активність, доступ до широкої експертизи, відмова кандидатів від фіксованого місця роботи, розвиток хайрингових платформ, відповідність щораз вищим вимогам роботодавців. Середньорічний темп зростання глобального ринку фрилансу до 2025 року становитиме 16%. А до 2027 року 20% компаній з чисельністю персоналу понад 1 тис. залучатимуть від 30% віддалених працівників і фрилансерів. На сьогодні 95% компаній зі списку Fortune 500 користуються хоча б однією хайринговою платформою. Україна – у п’ятірці країн за темпами зростання фрилансу, а Media & Entertainment входить до п’яти найуспішніших сфер, де у найближчі п’ять років фриланс стане домінантною формою найму. Starlight Media розглядає фриланс як один з основних видів людського капіталу для свого бізнесу. Група має понад 50 проєктів, а це 1200 годин ТВ-шоу (реаліті, студійні шоу, талант-шоу, журналістські розслідування) та 250 годин серіального контенту (комедії, драми та детективи). У команді продакшену, яка створює весь цей контент, працює понад 1000 осіб. У 2021 році кожен другий працівник Starlight Production став фрилансером. На основних виробничих посадах таке співвідношення ще вище. Gig-економіка Starlight Production в окремих посадах сьогодні виглядає так: редактор – 60%, музичний редактор – 95%, оператор – 100%, стиліст – 100%. Людський капітал – один із основних стратегічних фокусів у Starlight Media. Компанія вигадала та розробила екосистему рішень для фрилансерів ProFee – онлайн-платформу для впорядкування та максимальної диджиталізації процесу співпраці з фрилансерами. Функціональність платформи охоплює всі етапи взаємодії з «Talents on Demand»: пошук та вибір кандидатів/вакансій; найм і контрактація; виконання роботи; оплата й оцінювання. New World of Work. Юлія Пилипенко, Human Resources Director, Member Extended Board at Raiffeisen Bank Глобальні тренди нової реальності New World of Work – це не про тимчасові рішення, це про рішення, які дозволяють скоротити витрати бізнесу. Тренди оцінки персоналу за останні три роки: гнучкі командні цілі, які змінюються паралельно із середовищем; постійний діалог між керівником і підлеглим на тему цілей та частий зворотний зв’язок; поквартальне відстеження прогресу співробітника відповідно до цілей. 30% організацій переглядають свої системи оцінки персоналу, тому що необхідно досягати результату, а традиційна система вже не працює. І 5% організацій поставили оцінку персоналу на паузу. Onboarding. Інтеграція людини в культуру компанії, бізнес-стратегію є дуже важливою, і сьогодні все це потрібно робити у віртуальному режимі. Керівники постійно мають створювати зі співробітником віртуальні зв’язки. Роль лідера – у комунікації зі співробітниками. Робота з дому виявила можливість надати керівникам і співробітникам додаткові повноваження, автономію для роботи. Щоб цю можливість використати, роботодавцям потрібно більше довіряти людям. Тенденції ринку праці. Катерина Окунська, комерційний директор grc.ua Ринок праці дуже змінився, і сьогодні всі компанії мають однакові проблеми – люди швидко вигорають, а стресових ситуацій на робочому місці стає дедалі більше. І пошук персоналу стає все актуальнішим. Дослідження grc.ua говорять про те, що job-портали залишаються основним і важливим інструментом, який приваблює й допомагає компаніям знаходити співробітників. 94% роботодавців використовують job-портали для пошуку кадрів і 87% пошукачів також, як і раніше, шукають роботу на job-порталах. Якщо ми хочемо знаходити якісних кандидатів, які підходитимуть нашим компаніям, нам дуже важливо орієнтуватися на їхні запити. У людей змінився запит. Люди, які шукають роботу, меншою мірою готові працювати повний день. За даними grc.ua, 72% роботодавців пропонують кандидатам повний робочий день, при цьому 59% пошукачів готові на повну зайнятість. Ми спостерігаємо схильність кандидатів до гнучкого формату роботи. Вже доведено, що якість роботи у такому форматі не втрачається, якщо люди використовують правильні методи. Якщо у вашій компанії є успішні проєкти щодо трансформації роботи з людьми в умовах new normal, чекаємо на ваші заявки на участь у Премії HR-бренд Україна 2022 У разі виникнення запитань, будь ласка, звертайтеся: Контактний телефон: 044 230 87 39, +380 97 887 67 50 Електронна адреса: [email protected]

Ринок праці швидко змінюється. Криза COVID-19 пришвидшила наявні тенденції та змусила організації переглянути багато аспектів своєї роботи. Диджиталізація й автоматизація лише прискорюють процес. Деякі робочі місця буде втрачено, а багато інших створено. Але очевидно одне – майже все зміниться.

Фахівці міжнародної консалтингової компанії McKinsey & Company стверджують, що майбутнє вже настало, й організації мають розуміти невизначеність змін, щоб ухвалювати відповідні стратегічні рішення на всіх рівнях. Дослідження компанії вказують на три ключові галузі, які бізнеси мають чітко оцінити, – тимчасові зміни у відповідь на кризу, постійні зміни у повсякденній роботі та нові види робіт. І невідомо, які з цих тенденцій будуть тимчасовими, а які стануть постійними, у міру того, як організації врівноважують нові напрямки генерації капіталу, технології, що розвиваються, й очікування суспільства, що змінюються.

І все-таки, яка вона – робота майбутнього? Що не передбачили футурологи, які технологічні та нейробіологічні тренди замінять роботу з людьми в компаніях, як розвиватиметься фриланс і який загалом погляд керівників бізнесів на майбутнє – у нашому огляді від топ-менеджерів провідних українських компаній.

Компанія grc.ua провела захід для директорів з персоналу – HRD-середу, де підняла тему майбутнього роботи. Топ-менеджери провідних українських компаній говорили про формування гнучкого майбутнього в організації праці, гіг-економіку та вплив технологічних та нейробіологічних трендів на роботу з людьми в компаніях.

Зокрема, експерти зазначили, що ринок праці швидко змінюється, криза COVID-19 прискорила тенденції та змусила організації переглянути багато аспектів своєї роботи.

  • Лариса Онипко, керівниця Премії HR-бренд

Лариса Онипко, керівниця Премії HR-бренд Україна grc.ua зазначила, що один з ключових трендів на ринку праці – зростання варіативності зайнятості працівників: “До традиційної зайнятості все більше додається фрилансінг, часткова зайнятість, дистанційна робота, проєктна робота тощо. Зміна структури зайнятості призводить до трансформації стосунків роботодавця і робітника. Розмиваються жорсткі корпоративні ієрархії та робочі субординації, натомість інтенсивно розвиваються численні форми горизонтальної співпраці”.

Впродовж останніх десятиліть вимоги роботодавців до набору компетенцій робітників суттєво змінились та ускладнились. Сучасний роботодавець все частіше обирає робітника, керуючись не лише тим, які у нього hard skills (професійні навички), а й звертаючи увагу на його soft skills (особистісні якості) та digital skills (цифрову грамотність). У найближчому майбутньому все більшим попит матимуть робітники, які мають широкий спектр вмінь, навичок, інтересів, професійних досвідів. Наявність такого «мультипотенціалу» очевидно вигідна як працівнику, так і роботодавцю. Працівник/кандидат диверсифікує власні можливості та ризики на ринку праці, а роботодавець отримує можливість використовувати як профільну компетенцію робітника, так і його інший професійний бекграунд. Крім того, такі робітники здатні продуктивно працювати в міждисциплінарних форматах – на перетину різних наук, сфер, галузей.

«Сучасне життя – це реальність, яка постійно змінюється, це світ, що надзвичайно швидко розвивається. Постійна мінливість стосується і технологій, умов праці, вимог до працівників. Відтак усталеною практикою стає «lifelong leaning» – навчання і перенавчання впродовж усього життя. Вміння вчитись та перенавчатись буде серед топових skills на ринку праці 2030 року», – зазначила пані Лариса.

Формування гнучкого майбутнього в організації праці

  • Наталія Бутенко, Head of People KPMG

76% керівників бізнесів в Україні оптимістичні й очікують динамічного зростання своїх компаній за рахунок органічного зростання через інновації, капітальні інвестиції, нові продукти та підбір персоналу, тоді як у світі 87% керівників компаній будуть використовувати здебільшого неорганічну тактику для забезпечення зростання: стратегічні союзи з третіми сторонами, угоди M&A, спільні підприємства та аутсорсинг. В Україні респонденти також говорять про операційний ризик як найбільшу загрозу для зростання бізнесу протягом наступних трьох років. У світі керівники бізнесу виділяють трикомпонентний зв’язок загроз для зростання: ланцюжок поставок, кібербезпека та зміна клімату.

Майже половина керівників бізнесу в Україні та дві третини керівників у світі бачать зростання запиту зацікавлених сторін щодо впровадження у бізнес-стратегію принципів ESG. Поки люди повертаються на робочі місця, а суспільство все більше потребує бізнесу, який зміг би повернути все до нормального стану речей, вище керівництво формує більш гнучкий підхід до організації праці та фокусується на балансі інвестицій у людський капітал і цифрові технології. В Україні 24% керівників планують інвестувати понад 10% доходів на посилення сталого розвитку, у світі цей відсоток керуючих складає 30%.

Незважаючи на тривалу невизначеність та волатильність ризиків, керівники в Україні впевнені й оптимістичні з приводу перспектив зростання їхніх компаній, але цього року вони менш оптимістичні у зростанні української та світової економіки. В Україні 55% керівників та 70% у світі зазначають, що нові партнерства матимуть вирішальне значення для забезпечення темпів цифрової трансформації.

*Погляд керівників бізнесу в Україні 2021: Погляд керівників бізнесу в Україні 2021 – KPMG Ukraine (home.kpmg)

Робота майбутнього: що не врахували футурологи

  • Марина Шастун, директор з персоналу Q Partners

Що є цінним для людей? Прості, але дуже важливі речі на прикладі Q Partners:

  • Відчуття безпеки та довіра: турбота про співробітників у кризові часи. Це одна з найважливіших цінностей сьогодні для людей. Коли починався коронавірус, доволі швидко було ухвалено рішення, що компанія зберігає всі робочі місця та заробітні плати. Компанія зробила все, щоб люди відчували впевненість у завтрашньому дні.
  • Розвиток: зростання разом із компанією, реалізація своїх ідей, навчання та розвиток hard і soft skills. Компанія змінила бізнес-модель та процеси. Кожному співробітнику виділено певний бюджет для розвитку. На сьогодні 95% співробітників Q Partners займаються самоосвітою та закінчують навчання успішно.
  • Причетність до великого: гордість за реалізовані масштабні проєкти. Це почуття мотивує людей залишатися у компанії.
  • Можливість впливати: відкритий і чесний зворотний зв’язок, відсутність ієрархічності, участь у стратегічних сесіях, можливість змінювати процеси, неформальні зустрічі та тимбілдинг. І це стосується не лише молодого покоління. Людям різного віку та поколінь хочеться впливати на події. Компанія має створювати умови, за яких це можливо. Майбутнє – за різноманітністю та вічними цінностями. І дуже тішить, що це стає все більш актуальним і зрозумілим на всіх рівнях.

Як технологічні та нейробіологічні тренди змінюють роботу з людьми у компаніях

  • Михайло Колісник, професор з фінансів Київської школи економіки (KSE), президент CFO Сlub Ukraine

Люди давно прагнули дізнатися, як влаштований їхній мозок. З розвитком магнітно-резонансної терапії це стало можливим. Саме з цим пов’язано виникнення багатьох нових наукових напрямів із припискою нейро-.

Частина цих наук стане або стала гарними помічниками сучасних менеджерів: нейроменеджмент, нейрологіка, нейромаркетинг, нейрофінанси – ось далеко не повний їхній перелік. Організм людини містить 86 трильйонів нейронів, кожен з яких пов’язаний з близько тисячею інших нейронів. Наші рішення, відчуття, дії – це сукупність електричних та біохімічних сигналів у нашій нейронній мережі. Знаючи, як функціонує ця мережа, розуміючи, як на неї впливати, люди вже скоро отримають безмежні можливості в менеджменті.

Робітники мають основні засоби виробництва. Революція, точніше, її перша частина, закінчена. Робочі програмісти, розробники нового програмного забезпечення у Франкфурті, суднобудівники на верфях у Ставангері, креативники в китайських рекламних агентствах, ітеерівці в Сіднеї, фабричні робітники в Лос-Анджелесі, продавці опціонів у Сінгапурі повсякчас використовують свої мізки і тільки іноді свою мускульну силу, щоби створювати нові блага. У сучасних компаніях від 70 до 80% всього, що робиться людьми, робиться з допомогою їхнього інтелекту. Основний засіб виробництва – це скромна сіра речовина вагою приблизно 1,3 кг. Це людський мозок. Людський мозок, як відомо, складний і погано вивчений. Ми знаємо, однак, що він організований за голографічним принципом – кожна частина повторює ціле.

Лабораторні дослідження показали, що, якщо видалити дев’ять десятих головного мозку людини, він усе одно продовжуватиме працювати. А спробуйте-но проробити те саме з вашим автомобілем або відеомагнітофоном! І Джон Ф. Кеннеді теж мав рацію, коли говорив, що «найбільш незвичайний комп’ютер на землі – це людина». Він мав рацію і тоді, і тепер, коли вся сукупна комп’ютерна пам’ять перевершує людську. Люди можуть бути винахідливими, можуть висувати нові ідеї, змінювати правила, можуть бути емоційними. Комп’ютери не можуть. Поки що!

Для того, щоб спонукати людей виконувати певну роботу і досягати цілей, трансакційний лідер обміняє заробітну плату на досягнення людини, а трансформаційний лідер апелює до цінностей людей, використовує емоційний інтелект, нівелює людські страхи та загрози, вимальовує очікуване майбутнє, перетворює загрози на переваги. При обіцянці грошової винагороди активується гіпокортикальний дофаміновий шлях. При виплаті грошової винагороди активується гіполімбічний дофаміновий шлях. «Добрим словом і револьвером ви завжди доб’єтеся більше, ніж просто добрим словом», – Аль Капоне.

Майбутнє фрилансу

  • Віталій Гусєв, операційний директор StarLight Media

Ринок праці стрімко змінюється – епоха постійної зайнятості поступається місцем гіг-економіці. Пандемія лише пришвидшила цей процес. Драйвери gig-економіки очима фрилансера – це технології, самопросування, платежі, скорочення, культурне зрушення, попит. Драйвери gig-економіки очима наймачів: зниження витрат, проєктна або сезонна активність, доступ до широкої експертизи, відмова кандидатів від фіксованого місця роботи, розвиток хайрингових платформ, відповідність щораз вищим вимогам роботодавців.

Середньорічний темп зростання глобального ринку фрилансу до 2025 року становитиме 16%. А до 2027 року 20% компаній з чисельністю персоналу понад 1 тис. залучатимуть від 30% віддалених працівників і фрилансерів. На сьогодні 95% компаній зі списку Fortune 500 користуються хоча б однією хайринговою платформою.

Україна – у п’ятірці країн за темпами зростання фрилансу, а Media & Entertainment входить до п’яти найуспішніших сфер, де у найближчі п’ять років фриланс стане домінантною формою найму.

Starlight Media розглядає фриланс як один з основних видів людського капіталу для свого бізнесу. Група має понад 50 проєктів, а це 1200 годин ТВ-шоу (реаліті, студійні шоу, талант-шоу, журналістські розслідування) та 250 годин серіального контенту (комедії, драми та детективи). У команді продакшену, яка створює весь цей контент, працює понад 1000 осіб. У 2021 році кожен другий працівник Starlight Production став фрилансером. На основних виробничих посадах таке співвідношення ще вище.

Gig-економіка Starlight Production в окремих посадах сьогодні виглядає так: редактор – 60%, музичний редактор – 95%, оператор – 100%, стиліст – 100%.

Людський капітал – один із основних стратегічних фокусів у Starlight Media. Компанія вигадала та розробила екосистему рішень для фрилансерів ProFee – онлайн-платформу для впорядкування та максимальної диджиталізації процесу співпраці з фрилансерами. Функціональність платформи охоплює всі етапи взаємодії з «Talents on Demand»: пошук та вибір кандидатів/вакансій; найм і контрактація; виконання роботи; оплата й оцінювання.

New World of Work

  • Юлія Пилипенко, Human Resources Director, Member Extended Board at Raiffeisen Bank

Глобальні тренди нової реальності

New World of Work – це не про тимчасові рішення, це про рішення, які дозволяють скоротити витрати бізнесу. Тренди оцінки персоналу за останні три роки: гнучкі командні цілі, які змінюються паралельно із середовищем; постійний діалог між керівником і підлеглим на тему цілей та частий зворотний зв’язок; поквартальне відстеження прогресу співробітника відповідно до цілей. 30% організацій переглядають свої системи оцінки персоналу, тому що необхідно досягати результату, а традиційна система вже не працює. І 5% організацій поставили оцінку персоналу на паузу. Onboarding. Інтеграція людини в культуру компанії, бізнес-стратегію є дуже важливою, і сьогодні все це потрібно робити у віртуальному режимі. Керівники постійно мають створювати зі співробітником віртуальні зв’язки. Роль лідера – у комунікації зі співробітниками. Робота з дому виявила можливість надати керівникам і співробітникам додаткові повноваження, автономію для роботи. Щоб цю можливість використати, роботодавцям потрібно більше довіряти людям.

Тенденції ринку праці

  • Катерина Окунська, комерційний директор grc.ua

Ринок праці дуже змінився, і сьогодні всі компанії мають однакові проблеми – люди швидко вигорають, а стресових ситуацій на робочому місці стає дедалі більше. І пошук персоналу стає все актуальнішим.

Дослідження grc.ua говорять про те, що job-портали залишаються основним і важливим інструментом, який приваблює й допомагає компаніям знаходити співробітників. 94% роботодавців використовують job-портали для пошуку кадрів і 87% пошукачів також, як і раніше, шукають роботу на job-порталах. Якщо ми хочемо знаходити якісних кандидатів, які підходитимуть нашим компаніям, нам дуже важливо орієнтуватися на їхні запити. У людей змінився запит. Люди, які шукають роботу, меншою мірою готові працювати повний день. За даними grc.ua, 72% роботодавців пропонують кандидатам повний робочий день, при цьому 59% пошукачів готові на повну зайнятість. Ми спостерігаємо схильність кандидатів до гнучкого формату роботи. Вже доведено, що якість роботи у такому форматі не втрачається, якщо люди використовують правильні методи.

Якщо у вашій компанії є успішні проєкти щодо трансформації роботи з людьми в умовах new normal, чекаємо на ваші заявки на участь у Премії HR-бренд Україна 2022

У разі виникнення запитань, будь ласка, звертайтеся:

Контактний телефон: 044 230 87 39, +380 97 887 67 50

Електронна адреса: [email protected]

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: