fbpx

«Легкості переїзду», або як іноземному IT-бізнесу відкритися в Україні

17/ 11/ 2020

Тетяна Шеремет

Податковий експерт в Accountor Ukraine

Україна стає все більш привабливою для світового ІТ-бізнесу. Останні політичні та економічні події показали, що IT-компанії з пострадянських країн не менш зацікавлені в релокейті свого бізнесу, і все частіше запитують як перевезти свій бізнес в Україну. 

Чому ж Україна так приваблює іноземний ІТ-бізнес?

  1. Україна – величезний ринок з потенціалом (наразі виручка ІТ сфери приблизно 4 млрд доларів США в рік).
  2. Державні програми, зокрема, пільги по ПДВ з постачання програмної продукції до 01.01.2023 року, спрощена система оподаткування.
  3. Рівень підготовки українських ІТ-спеціалістів один з найвищих на пострадянському просторі.
  4. Розвиток інфраструктури для ІТ-бізнесу, в тому числі 4G у всіх великих містах.
  5. Відсутність мовного бар’єру у веденні бізнесу з країнами СНД.
  6. Проект «Дія. Сіті» – віртуальна тимчасова вільна економічна зона зі спеціальним податковим, фінансовим і правовим режимом – прийняття очікується восени 2020.
  7. Запуск проекту IT Relocate Belarus, спрямованого на залучення білоруських ІТ-спеціалістів в Україну (90 днів безперервного перебування протягом 180 днів без отримання візи, доступна оренда житла і офісу). Та ще більш привабливі умови відповідно до Указу Президента № 420/2020 від 02.10.2020: продовження до 180 протягом 365 днів строків тимчасового перебування білоруських підприємців, висококваліфікованих ІТ-спеціалістів та членів їх сімей, спрощене оформлення їм посвідок на тимчасове проживання, одержання дозволів на застосування праці, реєстрації фізичною особою-підприємцем.
  8. Достатньо проста процедура реєстрації компанії.

В Україні відсутні перешкоди для відкриття бізнесу засновником-іноземцем чи іноземною компанією.

При цьому потрібно подбати про наступне:

  • статутний капітал – жодних обмежень до розміру, хоч і 1 гривня. Якщо не планується інших грошових надходжень на етапі старту, статутного капіталу має вистачити на покриття витрат до виходу на самоокупність;
  • адреса для реєстрації – зазвичай орендоване приміщення під офіс. Вартість в м. Києві 1 кв. метру орендованого офісу в бізнес районі від 15 доларів США. Для організації ж роботи ІТ-команди часто використовуються коворкінгові платформи з чудовими умовами і вартістю від 55 доларів США в місяць;
  • директор – на етапі реєстрації працевлаштуватися директором має громадянин України. Після реєстрації компанії і отримання дозволу на застосування праці український директор може бути змінений іноземцем.

Після відкриття юридичної особи на території України важливо обрати систему оподаткування: загальна чи спрощена.

При загальній системі оподаткування ставка податку становить 18 % від прибутку компанії. Також, у разі перевищення суми оподатковуваних постачань в розмірі  1 млн. грн. (без ПДВ) підприємство зобов’язане зареєструватися платником ПДВ або можлива добровільна реєстрація платником ПДВ в будь-який період.

До 1 січня 2023 року частина ІТ-послуг звільняється від сплати ПДВ.

При виборі системи оподаткування важливо якомога точніше спланувати, яку виручку планує отримати компанія. Адже спрощена система оподаткування має обмеження в 7 млн. грн. виручки в рік. У разі перевищення зазначеної суми, компанія автоматично переходить на загальну систему оподаткування.

При спрощеній системі оподаткування можливий вибір – 5% від валової виручки для неплатників  ПДВ та 3% від валової виручки для платників ПДВ. Для суб’єктів ІТ-індустрії, у яких більша частина операцій не оподатковується ПДВ, при обранні спрощеної системи оподаткування, в цілому вигідніше застосовувати ставку єдиного податку 3% плюс сплата ПДВ, однак при виборі слід прийняти до уваги складність адміністрування ПДВ.

Одним з важливих питань при відкритті компанії в Україні є питання працевлаштування персоналу. За штатних працівників сплачувати потрібно наступні податки:

  • 18% – податок з доходів фізичних осіб та 1,5% – військовий збір, які вираховуються із заробітної плати, та
  • 22% єдиного соціально внеску – за рахунок компанії – роботодавця.

Можливо розглянути варіант отримання послуг компанією від  фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП). В такому разі, при виборі ФОП 3-ї групи єдиного податку, адже саме ця група може надавати послуги юридичним особам, ФОП оплачує податок в розмірі 5% від отриманої виручки та 1 100 грн. єдиного соціального внеску щомісячно (з розрахунку мінімальної заробітної плати на 01.09.2020 року).

Отже, основні витрати ІТ-компанії в Україні – це оплата праці, оренда та витрати, пов’язані з організацією роботи офісу, податки. В разі прийняття закону щодо особливостей оподаткування суб’єктів індустрії інформаційних технологій  очікується суттєве скорочення податків.

Тож, як зробити цей крок і розпочати успішний бізнес в Україні?

Тут все найголовніше залежить від Вас і Вашого бізнесу. Однак, маючи надійного партнера в ключі надання бухгалтерських та юридичних послуг, який знає всі тонкощі оподаткування, та має досвід у послугах з підбору персоналу, Ви та Ваш бізнес будете захищені від тих «підводних каменів», які безсумнівно зустрічаються, особливо – при «пуску в плавання в чужих водах».

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: