fbpx

Криза – це привід домовитися про умови, яких раніше не було

14/ 04/ 2021
  Сукні ходять без моделей по подіуму, одяг змінює колір, плед сам обіймає свого власника і регулює температуру. Здається це вигадки фантастів, а насправді – не таке вже й віддалене майбутнє. Про це в ефірі МІМ-TV розповіла Марія Терехова, співвласниця Групи компаній X-tend Group, керуючий партнер та засновник New Fashion Zone, випускниця Бізнес-школи МІМ (2006). Якими ще новаціями може похвалитися світ моди, що повинно залишатися незмінним і які виклики карантину пішли на користь компанії – далі прямою мовою. Про цифровий одяг. Зараз з’явилося багато стартапів, які виготовляють Digital-одяг. Фактично, це розроблений дизайнерами одяг, який існує у певній обмеженій кількості, іноді – це одиничні екземпляри. Його можна купити дешевше за звичайний – 15-20% від вартості реально відшитого одягу, і використати якусь кількість разів у себе в соцмережах. Можна бути фізично одягненим у футболку, але по той бік екрану вас бачитимуть у вечірній сукні. Таких моделей зараз дуже багато і вони піднімають перші раунди інвестицій по всьому світу, і навіть українці вже долучилися до такої бізнес-моделі. Також з’явилися покази, де сукні ходять без моделей по подіуму, плюс виникли віртуальні моделі та агентства віртуальних моделей. Тобто ціла індустрія діджиталізувалась у відповідь на ковід. Складно сказати, до чого це призведе. Дуже сподіваюся, що ми не станемо просто сидіти у футболках і шортах і носити ці діджитальні предмети мистецтва, а все ж таки будемо виходити і спілкуватися – мені би дуже цього хотілося. Але деякі експерти прогнозують що 10-15% ринку відійде до індустрії цифрового одягу протягом десятиліття-півтора.    Про тканини, що реагують на настрій. Зараз багато грошей інвестується в те, щоб розробити нові тканини. Один з напрямків – це тканини, які здатні реагувати на настрій, змінювати колір. За легким порухом руки буде змінюватися вся конструкція: можна вийти з дому в одному вбранні, а ввечері, не перевдягаючись, трансформувати його в щось інше. Це, направду, почалося трохи раніше кризи – як відповідь інноваціями на нашу шалену швидкість життя. І це вже не спинити, у багатьох дизайнерів вже з’явилися сукні, що змінюють колір. Я думаю, ними можна буде управляти через наші девайси і гаджети.  Індустрія моди є трохи олдскульною до цих змін, але за прогнозами багатьох аналітиків, в тому числі МакКензі, вона буде змінюватися протягом найближчого часу. Як візіонер я багато вивчаю в цьому напрямку і думаю, що зміниться все, включаючи підхід до того, як фешн-продукт виробляється. Про зміну структури попиту. Протягом минулого року, це стосується чоловіків і жінок, багато чого із гардеробу не знадобилося в принципі. Виявилося, що частина речей взагалі не була вдягнена – підбори, наприклад. Це стосується також ділового одягу – люди перестали ходити в офіси, знизився запит. Але з’явився новий – у напрямку предметів домашнього одягу і різноманітного текстилю. Зараз всі говорять про розумні пледи, які будуть самі тебе обіймати, змінювати температуру і колір на модний. Цікаво, як це буде відбуватися, та я думаю, що у найближчому майбутньому ми все це самі побачимо. Про відкриті кордони і здатність домовлятися. Цей локдаун показав нам, що у якомусь вимірі територіальних кордонів не існує. За наявності однієї-двох іноземних мов і розуміння, що ти хочеш робити, зараз можна зустрітися з будь-ким: партнером, спонсором, тими, хто приймає рішення у провідних компаніях світу. Усе стало значно простіше – не треба нікуди летіти, що суттєво скорочує витрати. Цього року вперше за нашу діяльність нам вдалося провести проект Ukrainian New Fashion Days 2020 завдяки підтримці УКФ. І наші українські дизайнери працювали з прекрасними менторами з компаній Dior, Lanvin. Цього року, коли пішла хвиля нових локдаунів, і Париж був повністю закритий, буквально щойно ми  завершили участь українських дизайнерів в Паризькому тижні моди. Ми раді, що п’ятеро наших дизайнерів змогли долучитися. На жаль, через обмеження їм не вдалося бути присутніми в шоурумі, але ми змогли домовитися про нечувані умови. І це теж висновок: криза – це завжди привід домовитися про ті умови, яких раніше ніколи не було. Я вважаю, ми зробили прорив, якого раніше не було в індустрії: щоби п’ять дизайнерів разом домовилися – це для креативної спільноти завжди великий виклик, як і для українського суспільства в цілому. Про незамінне. Для частини дизайнерських речей фізично необхідна примірка – річ має сісти. Зворотній зв’язок від байєрів цього року: поки ще немає технологій, що здатні замінити фізичну присутність і огляд колекцій. Бо зняти її на відео чи фото можна дуже креативно, але коли колекція приїздить вживу і байєр бачить її, оцінює на дотик, можна почути: “ми взагалі очікували отримати щось інакше”. Хоча це одне і те саме, що вони бачили в арт-об’єкті чи креативній зйомці. Там все всім подобається, а в живу ці речі вони закупити не можуть. Тобто вони не голосують грошима за цей арт-шедевр. Але є компанії, включаючи українські, які працюють над тим, щоб робити віртуальні примірки. Чи відійде в минуле повністю живий перегляд, чи зможе ательє відшивати речі без живого контакту з клієнтом – я не знаю. Але сподіваюся, що ні. Бо елемент спілкування кравця зі своїм клієнтом, особливо стосовно пошиття чоловічого костюму, який дуже складний для роботи, це ж перформанс. Якщо це автоматизується, я дуже засмучуся.

Сукні ходять без моделей по подіуму, одяг змінює колір, плед сам обіймає свого власника і регулює температуру. Здається це вигадки фантастів, а насправді – не таке вже й віддалене майбутнє. Про це в ефірі МІМ-TV розповіла Марія Терехова, співвласниця Групи компаній X-tend Group, керуючий партнер та засновник New Fashion Zone, випускниця Бізнес-школи МІМ (2006). Якими ще новаціями може похвалитися світ моди, що повинно залишатися незмінним і які виклики карантину пішли на користь компанії – далі прямою мовою.

Про цифровий одяг

Зараз з’явилося багато стартапів, які виготовляють Digital-одяг. Фактично, це розроблений дизайнерами одяг, який існує у певній обмеженій кількості, іноді – це одиничні екземпляри. Його можна купити дешевше за звичайний – 15-20% від вартості реально відшитого одягу, і використати якусь кількість разів у себе в соцмережах. Можна бути фізично одягненим у футболку, але по той бік екрану вас бачитимуть у вечірній сукні. Таких моделей зараз дуже багато і вони піднімають перші раунди інвестицій по всьому світу, і навіть українці вже долучилися до такої бізнес-моделі. Також з’явилися покази, де сукні ходять без моделей по подіуму, плюс виникли віртуальні моделі та агентства віртуальних моделей. Тобто ціла індустрія діджиталізувалась у відповідь на ковід. Складно сказати, до чого це призведе. Дуже сподіваюся, що ми не станемо просто сидіти у футболках і шортах і носити ці діджитальні предмети мистецтва, а все ж таки будемо виходити і спілкуватися – мені би дуже цього хотілося. Але деякі експерти прогнозують що 10-15% ринку відійде до індустрії цифрового одягу протягом десятиліття-півтора.   

Про тканини, що реагують на настрій

Зараз багато грошей інвестується в те, щоб розробити нові тканини. Один з напрямків – це тканини, які здатні реагувати на настрій, змінювати колір. За легким порухом руки буде змінюватися вся конструкція: можна вийти з дому в одному вбранні, а ввечері, не перевдягаючись, трансформувати його в щось інше. Це, направду, почалося трохи раніше кризи – як відповідь інноваціями на нашу шалену швидкість життя. І це вже не спинити, у багатьох дизайнерів вже з’явилися сукні, що змінюють колір. Я думаю, ними можна буде управляти через наші девайси і гаджети.  Індустрія моди є трохи олдскульною до цих змін, але за прогнозами багатьох аналітиків, в тому числі МакКензі, вона буде змінюватися протягом найближчого часу. Як візіонер я багато вивчаю в цьому напрямку і думаю, що зміниться все, включаючи підхід до того, як фешн-продукт виробляється.

Про зміну структури попиту

Протягом минулого року, це стосується чоловіків і жінок, багато чого із гардеробу не знадобилося в принципі. Виявилося, що частина речей взагалі не була вдягнена – підбори, наприклад. Це стосується також ділового одягу – люди перестали ходити в офіси, знизився запит. Але з’явився новий – у напрямку предметів домашнього одягу і різноманітного текстилю. Зараз всі говорять про розумні пледи, які будуть самі тебе обіймати, змінювати температуру і колір на модний. Цікаво, як це буде відбуватися, та я думаю, що у найближчому майбутньому ми все це самі побачимо.

Про відкриті кордони і здатність домовлятися

Цей локдаун показав нам, що у якомусь вимірі територіальних кордонів не існує. За наявності однієї-двох іноземних мов і розуміння, що ти хочеш робити, зараз можна зустрітися з будь-ким: партнером, спонсором, тими, хто приймає рішення у провідних компаніях світу. Усе стало значно простіше – не треба нікуди летіти, що суттєво скорочує витрати. Цього року вперше за нашу діяльність нам вдалося провести проект Ukrainian New Fashion Days 2020 завдяки підтримці УКФ. І наші українські дизайнери працювали з прекрасними менторами з компаній Dior, Lanvin. Цього року, коли пішла хвиля нових локдаунів, і Париж був повністю закритий, буквально щойно ми  завершили участь українських дизайнерів в Паризькому тижні моди. Ми раді, що п’ятеро наших дизайнерів змогли долучитися. На жаль, через обмеження їм не вдалося бути присутніми в шоурумі, але ми змогли домовитися про нечувані умови. І це теж висновок: криза – це завжди привід домовитися про ті умови, яких раніше ніколи не було. Я вважаю, ми зробили прорив, якого раніше не було в індустрії: щоби п’ять дизайнерів разом домовилися – це для креативної спільноти завжди великий виклик, як і для українського суспільства в цілому.

Про незамінне

Для частини дизайнерських речей фізично необхідна примірка – річ має сісти. Зворотній зв’язок від байєрів цього року: поки ще немає технологій, що здатні замінити фізичну присутність і огляд колекцій. Бо зняти її на відео чи фото можна дуже креативно, але коли колекція приїздить вживу і байєр бачить її, оцінює на дотик, можна почути: “ми взагалі очікували отримати щось інакше”. Хоча це одне і те саме, що вони бачили в арт-об’єкті чи креативній зйомці. Там все всім подобається, а в живу ці речі вони закупити не можуть. Тобто вони не голосують грошима за цей арт-шедевр. Але є компанії, включаючи українські, які працюють над тим, щоб робити віртуальні примірки. Чи відійде в минуле повністю живий перегляд, чи зможе ательє відшивати речі без живого контакту з клієнтом – я не знаю. Але сподіваюся, що ні. Бо елемент спілкування кравця зі своїм клієнтом, особливо стосовно пошиття чоловічого костюму, який дуже складний для роботи, це ж перформанс. Якщо це автоматизується, я дуже засмучуся.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: