fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Kinstellar Energy Digest: Україна, січень 2018

05/ 01/ 2018
  ВІДНОВЛЮВАЛЬНА ЕНЕРГЕТИКА: Регулятор вносить додаткові зміни до примірного договору про купівлю-продаж електроенергії На початку січня Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (Регулятор) оголосила про зміну деяких положень примірного договору про купівлю-продаж електричної енергії (PPA), виробленої з використанням альтернативних джерел. Вносячи зміни до PPA, Регулятор відповідає на запит інвесторів зробити договір більш прийнятним для фінансових інституцій, що, в свою чергу, сприятиме залученню інвестицій в зелену енергетику. Основні зміни до PPA включають: Енергія для власних потреб: в новій редакції конкретизовано, що виробник зобов’язаний використовувати вироблену ним електроенергію для власних потреб обєкта електроенергетики Форс-мажор: уточнено перелік обставин, які можуть вважатися форс-мажором. Спрощено підхід до кваліфікації обставини як форс-мажору (обставина, яка впливає на здатність виконувати зобовязання на противагу обставини, які об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань у попередній редакції) Арбітражне застереження: вибір міжнародного арбітражу доступний тільки підприємству з іноземними інвестиціями. Арбітражне застереження деталізує кількість арбітрів (3), місце проведення арбітражних слухань (Париж, Франція), мову (англійську), застосовне право (законодавство України) та містить уточнення про остаточність та обов’язковість арбітражного рішення для сторін Прямий договір з кредиторами: для цілей фінансування гарантований покупець має право укласти прямий PPA з кредиторами виробника, при чому гарантований покупець погоджується не розривати PPA протягом 120 днів після повідомлення про намір припинити дію PPA через неусунені порушення договору виробником Поправки внаслідок змін законодавства: зміни в законодавстві можуть спричинити зобовязання змінити PPA, якщо такі зміни призведуть до збільшення витрат виробника на 5 % і більше Припинення PPA на розсуд виробника та компенсації: до РРА додані підстави для одностороннього розірвання PPA на власний розсуд виробника, до яких належать окремі зміни в законодавстві, невиконання арбітражного рішення, суттєве порушення договору гарантованим покупцем, та ін., а також визначено структуру компенсації у разі такого одностороннього припинення. Зміни наберуть чинності на наступний день після офіційного опублікування. НАФТА ТА ГАЗ: Суттєво знижено ставки рентних платежів та введено податкову пільгу з метою підвищення обсягів видобування Основні ініціативи – зменшення рентної плати для нових газових свердловин та за угодами про розподіл продукції щодо газу, конденсату та нафти – увійшли до нової редакції Податкового кодексу України. Впровадження стимулюючого режиму оподаткування передбачено Планом заходів щодо реалізації Концепції розвитку газовидобувної галузі України (План). Відповідно до Плану, до 2020 року планується збільшити видобування природного газу до 27,6 млрд кубометрів газу порівняно з 19,9 млрд кубометрів газу, видобутих в 2015 році. Нижчі ставки рентної плати та наявність стабілізаційного положення зможуть привернути увагу потенційних інвесторів. Нові ставки рентної плати за видобування природного газу з нових свердловин, буріння яких розпочато від донної поверхні суходолу з 1 січня 2018 року, складають 12 % та 6 % в залежності від глибини залягання покладів природного газу. Вид Для покладів з глибиною залягання До 1 січня 2018 року З 1 січня 2018 року Природний газ, з “нової свердловини”   Менше 5 тис. м 29 % 12 %   Більше 5 тис. м 14 % 6 % Стимуляційний режим оподаткування не застосовується до видобування природного газу з нових свердловин під час виконання договорів про спільну діяльність (чинна ставка оподаткування – 70 %). Видобування природного газу з покладів на ділянках надр в межах континентального шельфу, виключної економічної зони України оподатковується за ставкою 11 %, а за угодами про розподіл продукції – за ставкою 1,25 %. Нові ставки рентної плати зафіксовано до 1 січня 2023 року Крім випадків, коли платник податків самостійно обирає нову ставку рентної плати, рента плата для видобування природного газу з нових свердловин не буде змінюватися протягом 5 років, включаючи фактичну зміну, зокрема шляхом застосування коригуючих коефіцієнтів або інших передбачених законодавством механізмів які б привели або можуть привести до фактичного збільшення розміру податкових зобовязань з рентної плати. Ставки рентної плати за угодами про розподіл продукції не перевищуватимуть 2 % Нові ставки рентної плати складають для нафти та конденсату 2 % вартості товарної продукції, а для газу природного - 1,25 % вартості товарної продукції. Вищенаведені ставки рентної плати охоплюють видобування корисних копалин на території України, континентальному шельфу, ексклюзивній економічній зоні, та застосовуються лише для видобування нафти, конденсату і газу в рамках угоди про розподіл продукції. Ставки рентної плати для конденсату зрівняються з ставками на видобуток нафти через рік З 1 січня 2019 року ставка рентної плати для видобування конденсату складатиме 29 % та 14 %, в залежності від глибини (до 5 тис. м. чи нижче) залягання покладів. База оподаткування рентним платежем уточнена Відтепер обсяг газу (метану) дегазації вугільних родовищ не входитиме до бази оподаткування рентними платежами, за умови, що такий газ не відповідає вимогам до якості природного газу, призначеного для транспортування, промислового або комунально-побутового споживання. Уточнення бази оподаткування є важливим кроком для визначеності податкового регулювання для підприємств у вугледобувній сфері, що здійснюють періодичну дегазацію, наприклад, для попередження вибухів. Передбачено додаткові пільги для використання метану вугільних родовищ До 1 січня 2020 року прибуток підприємств у розмірі доходу, отриманого від господарської діяльності з використанням газу (метану) вугільних родовищ та/або похідної сировини газу (метану) вугільних родовищ, звільняється від оподаткування якщо він спрямовується на переоснащення та запровадження нових технологій. Отримана пільга використовується до закінчення наступного податкового року та, у разі нецільового використання, право на пільгу втрачається. Заплановані зміни Іншими пунктами Плану передбачено спрощення деяких аспектів в нафтогазової галузі, зокрема у сфері земельних відносин та регуляторних питань. Відповідний проект закону був прийнятий Верховою радою у першому читанні 19 грудня 2017 року. НАФТА ТА ГАЗ: Рентні платежі за нафту, конденсат та природній газ децентралізовано З 1 січня 2018 року 5 % від ставки рентних платежів за нафту, природній газ та конденсат, видобуті на материку, будуть розподілятися між місцевими бюджетами. Вказана зміна покликана підвищити зацікавленість місцевих органів влади та самоврядування в реалізації проектів щодо видобування природних ресурсів, так як раніше були випадки використання ними своїх дискреційних повноважень для блокування видобування на їхніх територіях. Обласний бюджет отримає 2 % від рентних платежів. Решта 3 % будуть розподілені між місцевими громадами залежно від місця розташування природних ресурсів. РЕГУЛЯТОР: Регулятор відновив діяльність після тимчасової неможливості прийняття рішень 23 грудня 2017 року, після внесення змін у законодавство, президент призначив двох тимчасових членів Регулятора. Це призначення відбулося після місячної відсутності кворуму, спричиненої ротацією членів Регулятора, в результаті якої до кінця травня 2018 року склад Регулятора повинен повністю оновитися. Тимчасові члени забезпечуватимуть можливість формування кворуму для прийняття рішень Регулятором, адже відсутність кворуму несла значні ризики для бізнесу, зокрема через неможливість видачі ліцензій та прийняття рішень щодо тарифів. Тимчасові члени здійснюватимуть повноваження протягом трьох місяців поки конкурсна комісія, яка була сформована у грудні 2017 року, буде відбирати кандидатів на вакантні посади. _________ У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до: Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected], Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected], Мар’яни Антонович, юриста, за адресою [email protected], або відвідайте наш сайт.

ВІДНОВЛЮВАЛЬНА ЕНЕРГЕТИКА: Регулятор вносить додаткові зміни до примірного договору про купівлю-продаж електроенергії

На початку січня Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор“) оголосила про зміну деяких положень примірного договору про купівлю-продаж електричної енергії (“PPA“), виробленої з використанням альтернативних джерел. Вносячи зміни до PPA, Регулятор відповідає на запит інвесторів зробити договір більш прийнятним для фінансових інституцій, що, в свою чергу, сприятиме залученню інвестицій в “зелену” енергетику.

Основні зміни до PPA включають:

  • Енергія для власних потреб: в новій редакції конкретизовано, що виробник зобов’язаний використовувати вироблену ним електроенергію для власних потреб об’єкта електроенергетики
  • Форс-мажор: уточнено перелік обставин, які можуть вважатися форс-мажором. Спрощено підхід до кваліфікації обставини як форс-мажору (обставина, яка “впливає на здатність виконувати зобов’язання” на противагу обставини, які “об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань” у попередній редакції)
  • Арбітражне застереження: вибір міжнародного арбітражу доступний тільки підприємству з іноземними інвестиціями. Арбітражне застереження деталізує кількість арбітрів (3), місце проведення арбітражних слухань (Париж, Франція), мову (англійську), застосовне право (законодавство України) та містить уточнення про остаточність та обов’язковість арбітражного рішення для сторін
  • Прямий договір з кредиторами: для цілей фінансування гарантований покупець має право укласти прямий PPA з кредиторами виробника, при чому гарантований покупець погоджується не розривати PPA протягом 120 днів після повідомлення про намір припинити дію PPA через неусунені порушення договору виробником
  • Поправки внаслідок змін законодавства: зміни в законодавстві можуть спричинити зобов’язання змінити PPA, якщо такі зміни призведуть до збільшення витрат виробника на 5 % і більше
  • Припинення PPA на розсуд виробника та компенсації: до РРА додані підстави для одностороннього розірвання PPA на власний розсуд виробника, до яких належать окремі зміни в законодавстві, невиконання арбітражного рішення, суттєве порушення договору гарантованим покупцем, та ін., а також визначено структуру компенсації у разі такого одностороннього припинення.

Зміни наберуть чинності на наступний день після офіційного опублікування.

НАФТА ТА ГАЗ: Суттєво знижено ставки рентних платежів та введено податкову пільгу з метою підвищення обсягів видобування

Основні ініціативи – зменшення рентної плати для нових газових свердловин та за угодами про розподіл продукції щодо газу, конденсату та нафти – увійшли до нової редакції Податкового кодексу України.

Впровадження стимулюючого режиму оподаткування передбачено Планом заходів щодо реалізації Концепції розвитку газовидобувної галузі України (“План“). Відповідно до Плану, до 2020 року планується збільшити видобування природного газу до 27,6 млрд кубометрів газу порівняно з 19,9 млрд кубометрів газу, видобутих в 2015 році. Нижчі ставки рентної плати та наявність стабілізаційного положення зможуть привернути увагу потенційних інвесторів.

Нові ставки рентної плати за видобування природного газу з нових свердловин, буріння яких розпочато від донної поверхні суходолу з 1 січня 2018 року, складають 12 % та 6 % в залежності від глибини залягання покладів природного газу.

Вид

Для покладів з глибиною залягання

До 1 січня 2018 року

З 1 січня 2018 року

Природний газ, з нової свердловини

 

Менше 5 тис. м

29 %

12 %

 

Більше 5 тис. м

14 %

6 %

Стимуляційний режим оподаткування не застосовується до видобування природного газу з нових свердловин під час виконання договорів про спільну діяльність (чинна ставка оподаткування – 70 %). Видобування природного газу з покладів на ділянках надр в межах континентального шельфу, виключної економічної зони України оподатковується за ставкою 11 %, а за угодами про розподіл продукції – за ставкою 1,25 %.

Нові ставки рентної плати зафіксовано до 1 січня 2023 року

Крім випадків, коли платник податків самостійно обирає нову ставку рентної плати, рента плата для видобування природного газу з нових свердловин не буде змінюватися протягом 5 років, включаючи фактичну зміну, зокрема шляхом застосування коригуючих коефіцієнтів або інших передбачених законодавством механізмів які б привели або можуть привести до фактичного збільшення розміру податкових зобов’язань з рентної плати.

Ставки рентної плати за угодами про розподіл продукції не перевищуватимуть 2 %

Нові ставки рентної плати складають для нафти та конденсату 2 % вартості товарної продукції, а для газу природного – 1,25 % вартості товарної продукції.

Вищенаведені ставки рентної плати охоплюють видобування корисних копалин на території України, континентальному шельфу, ексклюзивній економічній зоні, та застосовуються лише для видобування нафти, конденсату і газу в рамках угоди про розподіл продукції.

Ставки рентної плати для конденсату зрівняються з ставками на видобуток нафти через рік

З 1 січня 2019 року ставка рентної плати для видобування конденсату складатиме 29 % та 14 %, в залежності від глибини (до 5 тис. м. чи нижче) залягання покладів.

База оподаткування рентним платежем уточнена

Відтепер обсяг газу (метану) дегазації вугільних родовищ не входитиме до бази оподаткування рентними платежами, за умови, що такий газ не відповідає вимогам до якості природного газу, призначеного для транспортування, промислового або комунально-побутового споживання.

Уточнення бази оподаткування є важливим кроком для визначеності податкового регулювання для підприємств у вугледобувній сфері, що здійснюють періодичну дегазацію, наприклад, для попередження вибухів.

Передбачено додаткові пільги для використання метану вугільних родовищ

До 1 січня 2020 року прибуток підприємств у розмірі доходу, отриманого від господарської діяльності з використанням газу (метану) вугільних родовищ та/або похідної сировини газу (метану) вугільних родовищ, звільняється від оподаткування якщо він спрямовується на переоснащення та запровадження нових технологій.

Отримана пільга використовується до закінчення наступного податкового року та, у разі нецільового використання, право на пільгу втрачається.

Заплановані зміни

Іншими пунктами Плану передбачено спрощення деяких аспектів в нафтогазової галузі, зокрема у сфері земельних відносин та регуляторних питань. Відповідний проект закону був прийнятий Верховою радою у першому читанні 19 грудня 2017 року.

НАФТА ТА ГАЗ: Рентні платежі за нафту, конденсат та природній газ “децентралізовано”

З 1 січня 2018 року 5 % від ставки рентних платежів за нафту, природній газ та конденсат, видобуті на материку, будуть розподілятися між місцевими бюджетами.

Вказана зміна покликана підвищити зацікавленість місцевих органів влади та самоврядування в реалізації проектів щодо видобування природних ресурсів, так як раніше були випадки використання ними своїх дискреційних повноважень для блокування видобування на їхніх територіях.

Обласний бюджет отримає 2 % від рентних платежів. Решта 3 % будуть розподілені між місцевими громадами залежно від місця розташування природних ресурсів.

РЕГУЛЯТОР: Регулятор відновив діяльність після тимчасової неможливості прийняття рішень

23 грудня 2017 року, після внесення змін у законодавство, президент призначив двох тимчасових членів Регулятора. Це призначення відбулося після місячної відсутності кворуму, спричиненої ротацією членів Регулятора, в результаті якої до кінця травня 2018 року склад Регулятора повинен повністю оновитися.

Тимчасові члени забезпечуватимуть можливість формування кворуму для прийняття рішень Регулятором, адже відсутність кворуму несла значні ризики для бізнесу, зокрема через неможливість видачі ліцензій та прийняття рішень щодо тарифів.

Тимчасові члени здійснюватимуть повноваження протягом трьох місяців поки конкурсна комісія, яка була сформована у грудні 2017 року, буде відбирати кандидатів на вакантні посади.

_________

У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до:

Олени Кучинської, партнера, за адресою [email protected],

Вікторії Письменної, юриста, за адресою [email protected],

Маряни Антонович, юриста, за адресою [email protected],

або відвідайте наш сайт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: