fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Kinstellar Energy Digest: Україна, серпень 2018

06/ 08/ 2018
  НАФТА ТА ГАЗ: Уряд схвалив дорожню карту щодо пілотних аукціонів з продажу дозволів на користування надрами 26 липня 2018 року Кабінет Міністрів України схвалив дорожню карту з проведення міжнародних нафтогазових аукціонів для продажу спеціальних дозволів (ліцензій) на надрокористування. Підготовка до першого міжнародного аукціону розпочнеться вже у вересні поточного року, тоді як сам аукціон має бути проведений на початку 2019 року. Хоча відповідне рішення уряду ще не було опубліковано станом на 31 липня 2018 року, відповідно до інформації Державної служби геології та надр України (“Держгеонадра”), основними напрацюваннями є доступність електронних аукціонів, що уможливить віддалену участь претендента у процесі торгів, та скорочення термінів проведення аукціонних процедур. Плата за набір документації зберігатиметься на поточному рівні 3,12% початкової ціни дозволу та не перевищуватиме 72 555 грн (приблизно 2 300 євро), гарантійний внесок складатиме 20% від стартової ціни лоту. За інформацією Держгеонадр, до продажу на електронних аукціонах заплановано права щодо ділянок, що в сукупності можуть містити 150 мільярдів кубометрів природного газу. Орієнтовна початкова вартість дозволу становитиме 3 мільярди гривень (приблизно 95 мільйонів євро). Вартість геологічної інформації складе близько 40 мільйонів гривень (приблизно 1,2 мільйони євро). Якщо аукціони будуть успішними, пілотний проект електронних аукціонів може стати звичайною практикою для продажу прав на нафтові та газові родовища. Запаси природного газу в Україні є одними з найбільших в Європі – за останнім виданням British Petroleum “Статистичний огляд світової енергетики” загальний обсяг доведених запасів природного газу наприкінці 2017 року становив 1,1 трильйони кубічних метрів, – і зміна регуляторної бази може допомогти залучити міжнародних інвесторів до видобутку вуглеводнів. ТАРИФОУТВОРЕННЯ: Регулятор опублікував проект оновленої методики 20 липня 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”), опублікувала проект Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії (“Проект Порядку”), що включає встановлення тарифів на основі стимулюючого регулювання. Проект Порядку спрямований на коригування методології застосування стимулюючого регулювання, ним враховуються зміни в законодавстві та встановлюється впорядкована, детальна процедура розрахунку тарифу. Окрім процедурних питань, Проект Порядку визначає порядок розрахунку витрат (необхідного доходу), визначення операційних витрат за економічними елементами та їхніми окремими складовими. Поточна методика застосування стимулюючого регулювання була піддана критиці багатьма експертами, зокрема Секретаріатом Енергетичного Співтовариства, як така, що не повністю відповідає основним принципам тарифоутворення та, зокрема, може привести до “отримання неочікуваного прибутку операторами”. Регулятор прийматиме зауваження та пропозиції  до Проекту Порядку до 21 серпня 2018 року. ВІДНОВЛЮВАЛЬНА ЕНЕРГЕТИКА: плани заохочення інвестицій за допомогою “зелених” облігацій У липні 2018 року Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (“Держенергоефективності”) провело декілька зустрічей з міжнародними фінансовими установами та іншими зацікавленими сторонами щодо впровадження “зелених” бондів (облігацій) в Україні. До наступних планів Держенергоефективності входить напрацювання “дорожньої карти” щодо імплементації ринку “зелених” облігацій на основі оцінки різних сценаріїв впровадження цього боргового інструменту в рамках спеціальної комунікаційної платформи Держенергоефективності. В подальшому, дорожня карта буде направлена на розгляд уряду. “Зелені” облігації – це будь-які боргові інструменти, за якими фінансування спрямовується на реалізацію “зелених” ініціатив, таких як екологічно-дружні та кліматично-позитивні проекти. Ринок зелених облігацій почав формуватися в 2007 році, з випуском Європейським інвестиційним банком “Climate Awareness Bond” на суму 600 мільйонів євро; у першому кварталі 2018 року було здійснено уже 71 емісію “зелених” облігацій на загальну суму 25,8 мільярдів доларів США від 52 емітентів. “Зелені” бонди можуть використовуватися для фінансування проектів у галузі відновлюваної енергетики, енергоефективності, екологічно чистого транспорту та сталого управління водними ресурсами. ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ: прийняття вторинного законодавства готує підґрунтя для практичного впровадження енергоефективних заходів Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України затвердило спеціальні акти, необхідні для імплементації законодавства про енергоефективність, прийнятого раніше в 2017 році. Вказані акти, зокрема, включають: Методику визначення енергетичної ефективності будівель; Методику визначення економічно доцільного рівня енергетичної ефективності будівель; Порядок проведення сертифікації енергетичної ефективності та форми енергетичного сертифіката; Методику обстеження інженерних систем будівлі. Прийняття підзаконних нормативно-правових актів розглядається як рух до повномасштабного введення в дію законодавства щодо енергоефективності та досягнення цілей енергоефективності України. Зауважимо, що станом на сьогодні, частина актів щодо реалізації енергоефективних заходів все ще розробляється. _________ У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до: Олени Кучинської, партнера, за адресою olena.kuchynska@kinstellar.com, Вікторії Письменної, юриста, за адресою viktoriia.pysmenna@kinstellar.com, Мар’яни Антонович, юриста, за адресою mariana.antonovych@kinstellar.com, або відвідайте наш сайт.

НАФТА ТА ГАЗ: Уряд схвалив дорожню карту щодо пілотних аукціонів з продажу дозволів на користування надрами

26 липня 2018 року Кабінет Міністрів України схвалив дорожню карту з проведення міжнародних нафтогазових аукціонів для продажу спеціальних дозволів (ліцензій) на надрокористування.

Підготовка до першого міжнародного аукціону розпочнеться вже у вересні поточного року, тоді як сам аукціон має бути проведений на початку 2019 року.

Хоча відповідне рішення уряду ще не було опубліковано станом на 31 липня 2018 року, відповідно до інформації Державної служби геології та надр України (“Держгеонадра”), основними напрацюваннями є доступність електронних аукціонів, що уможливить віддалену участь претендента у процесі торгів, та скорочення термінів проведення аукціонних процедур. Плата за набір документації зберігатиметься на поточному рівні 3,12% початкової ціни дозволу та не перевищуватиме 72 555 грн (приблизно 2 300 євро), гарантійний внесок складатиме 20% від стартової ціни лоту.

За інформацією Держгеонадр, до продажу на електронних аукціонах заплановано права щодо ділянок, що в сукупності можуть містити 150 мільярдів кубометрів природного газу. Орієнтовна початкова вартість дозволу становитиме 3 мільярди гривень (приблизно 95 мільйонів євро). Вартість геологічної інформації складе близько 40 мільйонів гривень (приблизно 1,2 мільйони євро).

Якщо аукціони будуть успішними, пілотний проект електронних аукціонів може стати звичайною практикою для продажу прав на нафтові та газові родовища. Запаси природного газу в Україні є одними з найбільших в Європі – за останнім виданням British PetroleumСтатистичний огляд світової енергетики” загальний обсяг доведених запасів природного газу наприкінці 2017 року становив 1,1 трильйони кубічних метрів, – і зміна регуляторної бази може допомогти залучити міжнародних інвесторів до видобутку вуглеводнів.

ТАРИФОУТВОРЕННЯ: Регулятор опублікував проект оновленої методики

20 липня 2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (“Регулятор”), опублікувала проект Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії (“Проект Порядку”), що включає встановлення тарифів на основі стимулюючого регулювання.

Проект Порядку спрямований на коригування методології застосування стимулюючого регулювання, ним враховуються зміни в законодавстві та встановлюється впорядкована, детальна процедура розрахунку тарифу. Окрім процедурних питань, Проект Порядку визначає порядок розрахунку витрат (необхідного доходу), визначення операційних витрат за економічними елементами та їхніми окремими складовими.

Поточна методика застосування стимулюючого регулювання була піддана критиці багатьма експертами, зокрема Секретаріатом Енергетичного Співтовариства, як така, що не повністю відповідає основним принципам тарифоутворення та, зокрема, може привести до “отримання неочікуваного прибутку операторами”.

Регулятор прийматиме зауваження та пропозиції  до Проекту Порядку до 21 серпня 2018 року.

ВІДНОВЛЮВАЛЬНА ЕНЕРГЕТИКА: плани заохочення інвестицій за допомогою “зелених” облігацій

У липні 2018 року Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (“Держенергоефективності”) провело декілька зустрічей з міжнародними фінансовими установами та іншими зацікавленими сторонами щодо впровадження “зелених” бондів (облігацій) в Україні. До наступних планів Держенергоефективності входить напрацювання “дорожньої карти” щодо імплементації ринку “зелених” облігацій на основі оцінки різних сценаріїв впровадження цього боргового інструменту в рамках спеціальної комунікаційної платформи Держенергоефективності. В подальшому, дорожня карта буде направлена на розгляд уряду.

“Зелені” облігації – це будь-які боргові інструменти, за якими фінансування спрямовується на реалізацію “зелених” ініціатив, таких як екологічно-дружні та кліматично-позитивні проекти. Ринок зелених облігацій почав формуватися в 2007 році, з випуском Європейським інвестиційним банком “Climate Awareness Bond” на суму 600 мільйонів євро; у першому кварталі 2018 року було здійснено уже 71 емісію “зелених” облігацій на загальну суму 25,8 мільярдів доларів США від 52 емітентів. “Зелені” бонди можуть використовуватися для фінансування проектів у галузі відновлюваної енергетики, енергоефективності, екологічно чистого транспорту та сталого управління водними ресурсами.

ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ: прийняття вторинного законодавства готує підґрунтя для практичного впровадження енергоефективних заходів

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України затвердило спеціальні акти, необхідні для імплементації законодавства про енергоефективність, прийнятого раніше в 2017 році. Вказані акти, зокрема, включають:

  • Методику визначення енергетичної ефективності будівель;
  • Методику визначення економічно доцільного рівня енергетичної ефективності будівель;
  • Порядок проведення сертифікації енергетичної ефективності та форми енергетичного сертифіката;
  • Методику обстеження інженерних систем будівлі.

Прийняття підзаконних нормативно-правових актів розглядається як рух до повномасштабного введення в дію законодавства щодо енергоефективності та досягнення цілей енергоефективності України. Зауважимо, що станом на сьогодні, частина актів щодо реалізації енергоефективних заходів все ще розробляється.

_________

У разі виникнення будь-яких додаткових питань звертайтесь до:

Олени Кучинської, партнера, за адресою olena.kuchynska@kinstellar.com,

Вікторії Письменної, юриста, за адресою viktoriia.pysmenna@kinstellar.com,

Маряни Антонович, юриста, за адресою mariana.antonovych@kinstellar.com,

або відвідайте наш сайт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: