fbpx

Криза – це можливість, щоб швидше провести трансформацію, – CEO Kantar Україна

15/ 04/ 2021
  Світлана, компанія Kantar має довгу історію діяльності в Україні та цьогоріч буде святкувати своє двадцятиріччя. Ви працюєте в компанії з самого початку її існування. Розкажіть про зміни, які відбулися в компанії за 20 років. Найголовніше, що характеризує нашу компанію за ці 20 років - це постійні зміни, ребрендинг і трансформації. Причому, якщо раніше зміни відбувалися раз на 4 роки, то зараз - раз на квартал. Можу сказати, що працювати в компанії зовсім не нудно. Починали ми як представництво міжнародної компанії в Україні – TNS Ukraine, яке спеціалізується на проведенні опитувань і досліджень з різних тематик. Ми завжди намагалися бути максимально корисними для наших клієнтів в розумінні їхніх ринків і споживачів. Для цього ми інвестували в розробку нових методик. Однак, з часом методів ставало недостатньо - клієнти шукали в нас партнерів та консультантів з розвитку їхнього бізнесу в Україні. А ми накопичили знання і досвід в розумінні українських споживачів. Тому останні кілька років, наша компанія проходить дуже важливий перехід від компанії, яка пропонує проведення досліджень, до компанії, яка готова ділитися своєю експертизою з нашими клієнтами, стати надійним консультантом з розвитку бізнесу та зростання на ринку. У 2020-му році ми стали повноправним членом Kantar. Це означає, що компанія здійснює повний перехід на принципи ведення бізнесу Kantar, дотримання всіх правил та підтримання високої репутації компанії на ринку України. При цьому, ми хочемо оптимізувати процес збору даних і вивести на ринок нову платформу- Kantar Marketplace. І, звичайно, у нас змінюються вимоги і очікування від наших співробітників. Наші консультанти - це наша гордість і майбутнє. Пандемія стала шоком для світу та України зокрема. Чи змінила пандемія сферу маркетингових досліджень? Яке майбутнє вбачаєте для цієї галузі? Мало хто з нас міг припустити ймовірність виникнення пандемії світового масштабу ще на початку 2020 року. Масові локдауни в світі шокували бізнес і споживачів. Але будь-яка криза - це можливість. Kantar використовував цю можливість, щоб швидше провести трансформацію, яка за попереднім планом мала проходити 5 років, а завдяки пандемії планується протягом 3-х років. Що стосується сфери досліджень, то тут зміни торкнулися насамперед методів збору інформації. Актуальними стали такі методи як онлайн і телефонні опитування, які можливі не залежно від локдаунів. Вони безпечні для всіх - і респондентів, і інтервюерів. Причому це визнали навіть агентства, які до пандемії пропонували тільки особисті інтервю. Клієнти ж орієнтуються на максимальну швидкість в отриманні результатів досліджень та адекватну ціну, адже їхні бюджети були скорочені. Для клієнтів, які розвивають свій бізнес та орієнтуються на партнерство в прийнятті рішень, важливим критерієм вибору агентства є експертиза і довіру до агентства, засноване на успішних кейсах співпраці з іншими компаніями. Фактор якості збору даних перестав бути пріоритетним і перейшов в зону гігієнічного фактора. Ми бачимо чітке розшарування агентств на дешеві локальні та експертні міжнародні, які рідко коли можуть і будуть конкурувати між собою. Відбувається розподіл агентств на ті, які займаються збором даних і ті, які орієнтовані на продаж своєї експертизи та консалтингу. З перших днів запровадження карантину Kantar почав проводити вебінари «Kantar No Panic Talks», під час яких ви ділилися даними, що відбувається зі споживачем в Україні. Чи став COVID-19 шоком для вашої компанії та як вплинув на Kantar? Kantar в Україні за останні 2 роки став більш відкритим у бажанні поділитися своїми знаннями і досвідом в сфері проведення маркетингових досліджень. Ми вболіваємо за бізнес в Україні, тому радо ділимось інформацією, яка відкриває глибше розуміння українського споживача. Коли запровадили карантин, ми зрозуміли, що бізнес заціпенів в очікуванні. Тож нам потрібно було дати орієнтири та точки навігації, щоб бренди мали змогу приймати рішення та не зупинятися в самому епіцентрі кризи. За останні півтора роки ми провели 36 заходів Kantar Talks (назву ми придумали під час обідньої перерви в серпні 2019 року). Це дало нам можливість почати працювати з новими клієнтами й повністю змінити сприйняття нас в очах і серцях наших клієнтів. До нас звертаються за порадою, рекомендаціями. А ми зі свого боку щасливі надихати бізнес на зростання. Ви добре розумієтесь на тому, що відбувається з бізнесом та споживачами в Україні. Які тенденції споживача в добу пандемії можете назвати? Які поради можете дати бізнесу? Нові тренди в способі життя українців - це проводити більше часу з родиною, більше працювати та вчитися вдома, зосереджуватися на своєму особистому розвитку​, більше користуватися соціальними месенджерами​ та піклуватися про гігієну. ​Половина українців зазначають, що звички та поведінка споживачів змінилися. Магазини практично не змінили свого асортименту – більше половини споживачів не відчували дефіциту продуктів​, але покупці намагаюся знайти найкращі ціни, навіть якщо це означає відвідування різних магазинів. Для певних груп товарів покупці йдуть в інший магазин, щоб знайти бажаний бренд​. Якщо говорити про продукти сектора FMCG, то український споживач намагається не надто змінювати свої уподобання марок. Тобто він хоче залишитися з тими марками, які він використовував до карантину в тому випадку, якщо марки відповідають його потребам, їх можна придбати в традиційних для покупця точках продажу, вони задовольняють за ціною. Проте, якщо споживачам вдалося спробувати в цей період інші марки, то вони залишили їх в своєму портфелі. Ми відзначаємо розвиток e-commerce не тільки для техніки та електроніки, але також для одягу. Легка навігація по сайту є найважливішим для придбання онлайн​. Основні тренди e-commerce це: споживачі більше витрачають в онлайні ніж в офлайні при купівлі товарів FMCG​; важливі економія часу та швидка доставка; традиційні офлайн-ретейлери запускають онлайн замовлення та швидку доставку. Тому ми радимо шукати майданчики для продажу своїх товарів та послуг онлайн, не заощаджувати на онлайн рекламі​ та, навіть, якщо ви традиційно продаєте в офлайні, вчиться продавати онлайн​​. Що стосується послуг, то від них зараз очікують кращого сервісу, швидкості, надійності та прийнятної цінової політики. Тому зміна постачальників послуг проходить легше, ніж зміна марок продуктів. І слід памятати, що доходи населення України впали за минулий рік, тому в цілому споживання знизиться й споживач буде економити.  

Світлана, компанія Kantar має довгу історію діяльності в Україні та цьогоріч буде святкувати своє двадцятиріччя. Ви працюєте в компанії з самого початку її існування. Розкажіть про зміни, які відбулися в компанії за 20 років.

Найголовніше, що характеризує нашу компанію за ці 20 років – це постійні зміни, ребрендинг і трансформації. Причому, якщо раніше зміни відбувалися раз на 4 роки, то зараз – раз на квартал. Можу сказати, що працювати в компанії зовсім не нудно. Починали ми як представництво міжнародної компанії в Україні – TNS Ukraine, яке спеціалізується на проведенні опитувань і досліджень з різних тематик. Ми завжди намагалися бути максимально корисними для наших клієнтів в розумінні їхніх ринків і споживачів. Для цього ми інвестували в розробку нових методик. Однак, з часом методів ставало недостатньо – клієнти шукали в нас партнерів та консультантів з розвитку їхнього бізнесу в Україні. А ми накопичили знання і досвід в розумінні українських споживачів. Тому останні кілька років, наша компанія проходить дуже важливий перехід від компанії, яка пропонує проведення досліджень, до компанії, яка готова ділитися своєю експертизою з нашими клієнтами, стати надійним консультантом з розвитку бізнесу та зростання на ринку. У 2020-му році ми стали повноправним членом Kantar. Це означає, що компанія здійснює повний перехід на принципи ведення бізнесу Kantar, дотримання всіх правил та підтримання високої репутації компанії на ринку України. При цьому, ми хочемо оптимізувати процес збору даних і вивести на ринок нову платформу- Kantar Marketplace. І, звичайно, у нас змінюються вимоги і очікування від наших співробітників. Наші консультанти – це наша гордість і майбутнє.

Пандемія стала шоком для світу та України зокрема. Чи змінила пандемія сферу маркетингових досліджень? Яке майбутнє вбачаєте для цієї галузі?

Мало хто з нас міг припустити ймовірність виникнення пандемії світового масштабу ще на початку 2020 року. Масові локдауни в світі шокували бізнес і споживачів. Але будь-яка криза – це можливість. Kantar використовував цю можливість, щоб швидше провести трансформацію, яка за попереднім планом мала проходити 5 років, а завдяки пандемії планується протягом 3-х років. Що стосується сфери досліджень, то тут зміни торкнулися насамперед методів збору інформації. Актуальними стали такі методи як онлайн і телефонні опитування, які можливі не залежно від локдаунів. Вони безпечні для всіх – і респондентів, і інтерв’юерів. Причому це визнали навіть агентства, які до пандемії пропонували тільки особисті інтерв’ю. Клієнти ж орієнтуються на максимальну швидкість в отриманні результатів досліджень та адекватну ціну, адже їхні бюджети були скорочені. Для клієнтів, які розвивають свій бізнес та орієнтуються на партнерство в прийнятті рішень, важливим критерієм вибору агентства є експертиза і довіру до агентства, засноване на успішних кейсах співпраці з іншими компаніями. Фактор якості збору даних перестав бути пріоритетним і перейшов в зону гігієнічного фактора. Ми бачимо чітке розшарування агентств на дешеві локальні та експертні міжнародні, які рідко коли можуть і будуть конкурувати між собою. Відбувається розподіл агентств на ті, які займаються збором даних і ті, які орієнтовані на продаж своєї експертизи та консалтингу.

З перших днів запровадження карантину Kantar почав проводити вебінари «Kantar No Panic Talks», під час яких ви ділилися даними, що відбувається зі споживачем в Україні. Чи став COVID-19 шоком для вашої компанії та як вплинув на Kantar?

Kantar в Україні за останні 2 роки став більш відкритим у бажанні поділитися своїми знаннями і досвідом в сфері проведення маркетингових досліджень. Ми вболіваємо за бізнес в Україні, тому радо ділимось інформацією, яка відкриває глибше розуміння українського споживача. Коли запровадили карантин, ми зрозуміли, що бізнес заціпенів в очікуванні. Тож нам потрібно було дати орієнтири та точки навігації, щоб бренди мали змогу приймати рішення та не зупинятися в самому епіцентрі кризи. За останні півтора роки ми провели 36 заходів “Kantar Talks” (назву ми придумали під час обідньої перерви в серпні 2019 року). Це дало нам можливість почати працювати з новими клієнтами й повністю змінити сприйняття нас в очах і серцях наших клієнтів. До нас звертаються за порадою, рекомендаціями. А ми зі свого боку щасливі надихати бізнес на зростання.

Ви добре розумієтесь на тому, що відбувається з бізнесом та споживачами в Україні. Які тенденції споживача в добу пандемії можете назвати? Які поради можете дати бізнесу?

Нові тренди в способі життя українців – це проводити більше часу з родиною, більше працювати та вчитися вдома, зосереджуватися на своєму особистому розвитку​, більше користуватися соціальними месенджерами​ та піклуватися про гігієну. ​Половина українців зазначають, що звички та поведінка споживачів змінилися. Магазини практично не змінили свого асортименту – більше половини споживачів не відчували дефіциту продуктів​, але покупці намагаюся знайти найкращі ціни, навіть якщо це означає відвідування різних магазинів. Для певних груп товарів покупці йдуть в інший магазин, щоб знайти бажаний бренд​. Якщо говорити про продукти сектора FMCG, то український споживач намагається не надто змінювати свої уподобання марок. Тобто він хоче залишитися з тими марками, які він використовував до карантину в тому випадку, якщо марки відповідають його потребам, їх можна придбати в традиційних для покупця точках продажу, вони задовольняють за ціною. Проте, якщо споживачам вдалося спробувати в цей період інші марки, то вони залишили їх в своєму портфелі. Ми відзначаємо розвиток e-commerce не тільки для техніки та електроніки, але також для одягу. Легка навігація по сайту є найважливішим для придбання онлайн​. Основні тренди e-commerce це: споживачі більше витрачають в онлайні ніж в офлайні при купівлі товарів FMCG​; важливі економія часу та швидка доставка; традиційні офлайн-ретейлери запускають онлайн замовлення та швидку доставку. Тому ми радимо шукати майданчики для продажу своїх товарів та послуг онлайн, не заощаджувати на онлайн рекламі​ та, навіть, якщо ви традиційно продаєте в офлайні, вчиться продавати онлайн​​. Що стосується послуг, то від них зараз очікують кращого сервісу, швидкості, надійності та прийнятної цінової політики. Тому зміна постачальників послуг проходить легше, ніж зміна марок продуктів. І слід пам’ятати, що доходи населення України впали за минулий рік, тому в цілому споживання знизиться й споживач буде економити.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: