fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

«Ілляшев та Партнери» створили судовий прецедент у спорі оператора Миколаївського морського порту з державним монополістом АТ «Укрзалізниця»

25/ 11/ 2024
  Юридична фірма «Ілляшев та Партнери» успішно захистила інтереси одного з найбільших портових терміналів Миколаївського морського порту у 16 судових справах за позовами АТ «Українська залізниця» про стягнення плати за користування вагонами та зберігання вантажу у вагонах. Спір портового терміналу, що належить відомій міжнародній агрокорпорації, з АТ «Укрзалізниця» виник внаслідок фактичного припинення роботи єдиного суб’єкта господарювання, що мав ексклюзивне право на експлуатацію залізнично-під’їзних колій припортової станції «Миколаїв-Вантажний» та з яким у залізниці стався конфлікт восени 2019 року. Ситуація з діяльністю на території державного порту приватного посередника, що здійснює подачу/збирання державних залізничних вагонів, є унікальною та існувала лише у Миколаївському морському порту. Відтак, портовий термінал фактично став заручником конфлікту між АТ «Укрзалізниця» та компанією-посередником і був повністю позбавлений можливості обробляти вагони, що призвело до накопичення одночасно 16 потягів з десятками вагонів в кожному на станції «Миколаїв-Вантажний» та на підходах до неї. Однак плату за простій вагонів та зберігання в них вантажу АТ «Укрзалізниця» вирішило стягнути з портового терміналу як кінцевого одержувача, який нібито мав відповідати за припинення роботи посередника-монополіста та фактичну бездіяльність монополіста АТ «Укрзалізниця», тому в 2020 році були пред’явлені одразу 16 позовів проти портового оператора на загальну суму понад 17 млн гривень. Одеський офіс юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» представляв інтереси портового терміналу в 16 судових справах протягом майже чотирьох років. Після розгляду всіх позовів Господарський суд Миколаївської області у різних складах суду повністю погодився з аргументованою правовою позицією команди «Ілляшев та Партнери» і став на бік портового терміналу, відхиливши позовні вимоги АТ «Укрзалізниця» у повному обсязі. Зокрема, у рішенні від 09 вересня 2024 року суд погодився з твердженнями портового терміналу, що «затримка спірних вагонів […] відбулася внаслідок дій самого позивача. […] За таких обставин, суд дійшов висновку, що позивачем не доведена обґрунтованість позовних вимог, у зв’язку з чим у задоволенні позовних вимог слід відмовити». АТ «Укрзалізниця» відмовилось від подальшого оскарження судових рішень в апеляційному порядку, чим фактично підтвердило законність та обґрунтованість кожного з 16 рішень. «Це прецедентні рішення, адже в Україні відсутня релевантна судова практика в аналогічних спорах, – зазначив адвокат, радник, керівник Одеського офісу Сергій Неділько. – Ці судові рішення також є показовими для іноземних інвесторів. Гарантії захисту прав приватних інвесторів, зокрема у спорах з державними монополіями є важливою складовою інвестиційної привабливості України, особливо під час війни». Над проєктом працювали адвокат, радник, керівник Одеського офісу Сергій Неділько та партнер Валерія Гудій.

Юридична фірма «Ілляшев та Партнери» успішно захистила інтереси одного з найбільших портових терміналів Миколаївського морського порту у 16 судових справах за позовами АТ «Українська залізниця» про стягнення плати за користування вагонами та зберігання вантажу у вагонах.

Спір портового терміналу, що належить відомій міжнародній агрокорпорації, з АТ «Укрзалізниця» виник внаслідок фактичного припинення роботи єдиного суб’єкта господарювання, що мав ексклюзивне право на експлуатацію залізнично-під’їзних колій припортової станції «Миколаїв-Вантажний» та з яким у залізниці стався конфлікт восени 2019 року.

Ситуація з діяльністю на території державного порту приватного посередника, що здійснює подачу/збирання державних залізничних вагонів, є унікальною та існувала лише у Миколаївському морському порту.

Відтак, портовий термінал фактично став заручником конфлікту між АТ «Укрзалізниця» та компанією-посередником і був повністю позбавлений можливості обробляти вагони, що призвело до накопичення одночасно 16 потягів з десятками вагонів в кожному на станції «Миколаїв-Вантажний» та на підходах до неї.

Однак плату за простій вагонів та зберігання в них вантажу АТ «Укрзалізниця» вирішило стягнути з портового терміналу як кінцевого одержувача, який нібито мав відповідати за припинення роботи посередника-монополіста та фактичну бездіяльність монополіста АТ «Укрзалізниця», тому в 2020 році були пред’явлені одразу 16 позовів проти портового оператора на загальну суму понад 17 млн гривень.

Одеський офіс юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» представляв інтереси портового терміналу в 16 судових справах протягом майже чотирьох років. Після розгляду всіх позовів Господарський суд Миколаївської області у різних складах суду повністю погодився з аргументованою правовою позицією команди «Ілляшев та Партнери» і став на бік портового терміналу, відхиливши позовні вимоги АТ «Укрзалізниця» у повному обсязі.

Зокрема, у рішенні від 09 вересня 2024 року суд погодився з твердженнями портового терміналу, що «затримка спірних вагонів […] відбулася внаслідок дій самого позивача. […] За таких обставин, суд дійшов висновку, що позивачем не доведена обґрунтованість позовних вимог, у зв’язку з чим у задоволенні позовних вимог слід відмовити».

АТ «Укрзалізниця» відмовилось від подальшого оскарження судових рішень в апеляційному порядку, чим фактично підтвердило законність та обґрунтованість кожного з 16 рішень.

«Це прецедентні рішення, адже в Україні відсутня релевантна судова практика в аналогічних спорах, – зазначив адвокат, радник, керівник Одеського офісу Сергій Неділько. – Ці судові рішення також є показовими для іноземних інвесторів. Гарантії захисту прав приватних інвесторів, зокрема у спорах з державними монополіями є важливою складовою інвестиційної привабливості України, особливо під час війни».

Над проєктом працювали адвокат, радник, керівник Одеського офісу Сергій Неділько та партнер Валерія Гудій.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: