fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

«Ілляшев та Партнери» домоглися скасування арешту іноземного танкера в порту «Південний» та звільнили судно з екіпажем

09/ 09/ 2024
  Команда Одеського офісу юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» домоглася звільнення іноземного судна з-під арешту, накладеного за заявою Одеської обласної прокуратури в інтересах Держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) в межах справи про забруднення внутрішніх морських вод України у зв’язку з інцидентом під час вантажних операцій в порту «Південний». Арешт на судно був накладений ухвалою Господарського суду Одеської області за заявою Одеської обласної прокуратури в інтересах Держекоінспекції з метою забезпечення морської вимоги до турецького судновласника, обґрунтованої забрудненням навколишнього природного середовища внаслідок витоку пальмової олії в акваторії порту. За результатами вжитих природоохоронних заходів органами Держекоінспекції України судновласнику було пред’явлено претензію про відшкодування збитків у розмірі понад 2 млн дол. США. Для звільнення судна з-під арешту судновласник надав Держекоінспекції гарантійний лист-зобов’язання свого P&I клубу про повне забезпечення морської вимоги. Проте органи Держекоінспекції категорично відмовилися приймати гарантію P&I клубу, посилаючись на відсутність відповідного нормативного регулювання, а також негативний досвід роботи з «клубними» гарантіями в інших справах. Судновласник поніс значні збитки внаслідок тривалого простою судна, що може мати негативні наслідки для іміджу та інвестиційної привабливості України передусім як морської держави. З метою захисту інтересів клієнта адвокати ЮФ «Ілляшев та Партнери» ініціювали та провели складні комплексні перемовини з українським та іноземними банками, які погодилися надати платіжну гарантію на користь Держекоінспекції для забезпечення вимог про відшкодування збитків, завданих навколишньому природному середовищу внаслідок інциденту. В подальшому для звільнення судна адвокати терміново звернулися до суду з клопотанням про скасування арешту у зв’язку з наданням банківської гарантії. Господарський суд Одеської області погодився з правовою позицією адвокатів ЮФ «Ілляшев та Партнери», прийняв платіжну гарантію банку в якості достатнього і належного забезпечення морської вимоги Держави та скасував заходи забезпечення позову у вигляді арешту судна. Справа ускладнювалась тим, що за фактом інциденту Доброславською окружною прокуратурою Одеської області також було відкрито кримінальне провадження. Прокуратура тричі зверталась до слідчого судді із клопотанням про безстроковий арешт судна як речового доказу у кримінальному провадженні з метою проведення ряду процесуальних дій безпосередньо на борту. Адвокати домоглися лише часткового задоволення двох перших клопотань, і суд арештував судно лише на певний обмежений строк. Проте при розгляді третього клопотання адвокатам вдалося нівелювати всі доводи прокурора, завдяки чому слідчий суддя Южного міського суду Одеської області повністю відхилив клопотання про арешт. Команда Одеського офісу ЮФ «Ілляшев та Партнери» довела в суді факти порушення органом досудового розслідування розумних строків проведення слідчих дій, неефективності досудового розслідування та надмірного втручання Держави у право власності судновласника, адже арешт судна повністю заблокував господарську діяльність іноземної компанії, яка має зобов’язання перед контрагентами, що призвело до негативних наслідків та суттєвих матеріальних збитків. Не погоджуючись із рішенням слідчого судді, Доброславська окружна прокуратура Одеської області оскаржила ухвалу про відмову у задоволенні клопотання про арешт судна до Одеського апеляційного суду. Під час розгляду апеляційної скарги адвокати «Ілляшев та Партнери» вчергове довели, що підстави для накладення арешту на судно відсутні. Таким чином, Одеський апеляційний суд залишив апеляційну скаргу прокуратури без задоволення. В результаті роботи команди «Ілляшев та Партнери» судно з 20 членами екіпажу змогло залишити порт. «Завдяки аргументованій правовій позиції нам вдалося отримати справедливі судові рішення, що повністю відповідають світовій морській практиці. Ситуація, коли органи влади не погоджуються приймати гарантію провідних P&I клубів як належне забезпечення морської вимоги спричиняє збитки не тільки судновласникам, але й Україні та її іміджу як морської держави, – підкреслює адвокат, радник, керівник Одеського офісу ЮФ «Ілляшев та Партнери» Сергій Неділько. – Щоб уникнути тривалого простою судновласники несправедливо вимушені задовольняти спірні вимоги державних органів внаслідок відсутності в Україні правового регулювання механізму забезпечення морської вимоги шляхом надання гарантії P&I клубу, ефективність якого вже доведена світовим досвідом. При цьому наша практика свідчить, що ці справи часто вирішуються саме на користь судновласників». Нагадаємо, що у 2020 році «Ілляшев та Партнери» вперше в Україні домоглися прийняття Державною екологічною інспекцією України гарантійного листа P&I клубу у якості достатнього та єдиного забезпечення морської вимоги, яка була пред’явлена до судновласника. Завдяки цьому судну вдалося швидко залишити порт, а судновласник надалі довів свою невинуватість у судовому порядку.

Команда Одеського офісу юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» домоглася звільнення іноземного судна з-під арешту, накладеного за заявою Одеської обласної прокуратури в інтересах Держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) в межах справи про забруднення внутрішніх морських вод України у зв’язку з інцидентом під час вантажних операцій в порту «Південний».

Арешт на судно був накладений ухвалою Господарського суду Одеської області за заявою Одеської обласної прокуратури в інтересах Держекоінспекції з метою забезпечення морської вимоги до турецького судновласника, обґрунтованої забрудненням навколишнього природного середовища внаслідок витоку пальмової олії в акваторії порту. За результатами вжитих природоохоронних заходів органами Держекоінспекції України судновласнику було пред’явлено претензію про відшкодування збитків у розмірі понад 2 млн дол. США.

Для звільнення судна з-під арешту судновласник надав Держекоінспекції гарантійний лист-зобов’язання свого P&I клубу про повне забезпечення морської вимоги. Проте органи Держекоінспекції категорично відмовилися приймати гарантію P&I клубу, посилаючись на відсутність відповідного нормативного регулювання, а також негативний досвід роботи з «клубними» гарантіями в інших справах. Судновласник поніс значні збитки внаслідок тривалого простою судна, що може мати негативні наслідки для іміджу та інвестиційної привабливості України передусім як морської держави.

З метою захисту інтересів клієнта адвокати ЮФ «Ілляшев та Партнери» ініціювали та провели складні комплексні перемовини з українським та іноземними банками, які погодилися надати платіжну гарантію на користь Держекоінспекції для забезпечення вимог про відшкодування збитків, завданих навколишньому природному середовищу внаслідок інциденту. В подальшому для звільнення судна адвокати терміново звернулися до суду з клопотанням про скасування арешту у зв’язку з наданням банківської гарантії.

Господарський суд Одеської області погодився з правовою позицією адвокатів ЮФ «Ілляшев та Партнери», прийняв платіжну гарантію банку в якості достатнього і належного забезпечення морської вимоги Держави та скасував заходи забезпечення позову у вигляді арешту судна.

Справа ускладнювалась тим, що за фактом інциденту Доброславською окружною прокуратурою Одеської області також було відкрито кримінальне провадження. Прокуратура тричі зверталась до слідчого судді із клопотанням про безстроковий арешт судна як речового доказу у кримінальному провадженні з метою проведення ряду процесуальних дій безпосередньо на борту. Адвокати домоглися лише часткового задоволення двох перших клопотань, і суд арештував судно лише на певний обмежений строк. Проте при розгляді третього клопотання адвокатам вдалося нівелювати всі доводи прокурора, завдяки чому слідчий суддя Южного міського суду Одеської області повністю відхилив клопотання про арешт.

Команда Одеського офісу ЮФ «Ілляшев та Партнери» довела в суді факти порушення органом досудового розслідування розумних строків проведення слідчих дій, неефективності досудового розслідування та надмірного втручання Держави у право власності судновласника, адже арешт судна повністю заблокував господарську діяльність іноземної компанії, яка має зобов’язання перед контрагентами, що призвело до негативних наслідків та суттєвих матеріальних збитків.

Не погоджуючись із рішенням слідчого судді, Доброславська окружна прокуратура Одеської області оскаржила ухвалу про відмову у задоволенні клопотання про арешт судна до Одеського апеляційного суду.

Під час розгляду апеляційної скарги адвокати «Ілляшев та Партнери» вчергове довели, що підстави для накладення арешту на судно відсутні. Таким чином, Одеський апеляційний суд залишив апеляційну скаргу прокуратури без задоволення.

В результаті роботи команди «Ілляшев та Партнери» судно з 20 членами екіпажу змогло залишити порт.

«Завдяки аргументованій правовій позиції нам вдалося отримати справедливі судові рішення, що повністю відповідають світовій морській практиці. Ситуація, коли органи влади не погоджуються приймати гарантію провідних P&I клубів як належне забезпечення морської вимоги спричиняє збитки не тільки судновласникам, але й Україні та її іміджу як морської держави, – підкреслює адвокат, радник, керівник Одеського офісу ЮФ «Ілляшев та Партнери» Сергій Неділько. – Щоб уникнути тривалого простою судновласники несправедливо вимушені задовольняти спірні вимоги державних органів внаслідок відсутності в Україні правового регулювання механізму забезпечення морської вимоги шляхом надання гарантії P&I клубу, ефективність якого вже доведена світовим досвідом. При цьому наша практика свідчить, що ці справи часто вирішуються саме на користь судновласників».

Нагадаємо, що у 2020 році «Ілляшев та Партнери» вперше в Україні домоглися прийняття Державною екологічною інспекцією України гарантійного листа P&I клубу у якості достатнього та єдиного забезпечення морської вимоги, яка була пред’явлена до судновласника. Завдяки цьому судну вдалося швидко залишити порт, а судновласник надалі довів свою невинуватість у судовому порядку.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: