fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

From Zero to Hero. Подорож Vodafone Україна у хмару

18/ 05/ 2023
  Цей кейс демонструє, як організувати безпечний доступ та безперервність роботи 4000користувачів у сфері телекомунікацій за рахунок впровадження хмарних сервісів Microsoft 365. Досвід компанії Vodafone Україна свідчить, що використання хмарних сервісів здатне забезпечити ефективну співпрацю співробітників та одночасно впровадити необхідні стандарти IT безпеки задля безперебійного надання послуг мільйонам абонентів навіть в умовах повномасштабної війни. Про замовника. Замовник: Vodafone Україна Галузь: Телекомунікації, оператор мобільного звязку Vodafone Україна – провідний український мобільний оператор, який надає широкий спектр послуг, включаючи передачу даних за технологіями 3G та 4G, мобільний голосовий звязок, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і мобільне телебачення. В Україні мережа Vodafone обслуговує 15,4 млн абонентів. Головний офіс в Україні:  м. Київ Кількість працівників: близько 4000 Кількість абонентів в Україні: 19,8 млн. Головний виклик. Найбільшим викликом цього проєкту стала терміновість впровадження хмарних сервісів в умовах  численних терористичних атак критичної інфраструктури з боку росії. «Ще з 2014 року в компанії реалізована концепція віртуальних робочих місць, яку компанія успішно використовувала протягом численних карантинів під час пандемії коронавірусу. Усі співробітники бек-офісу компанії мають змогу працювати віддалено, із захищеним доступом до віртуального робочого місця. Тому, завдяки великій підтримці SoftwareOne Україна, з перших днів війни вдалось оперативно організувати роботу в надзвичайних умовах, – коментує можливості хмарних сервісів Михалюк Ярослав, керівник департаменту експлуатації IT Vodafone Україна – Втім, масова міграція співпрацівників, необхідність переміщення критичних обєктів з початком повномасштабного вторгнення стали новими викликами. Остаточний «переїзд» в хмару забезпечив доступ з різних інтерфейсів. Це рішення допомогло нам виконати нашу головну задачу – доступність та безперебійність звязку для мільйонів українців в умовах активних бойових дій». Задачі. Пілотне тестування хмарних сервісів Microsoft 365; розробка та реалізація плану міграції в Microsoft 365 для 4000 користувачів замовника; налаштування правил інформаційної безпеки; навчання та адаптація користувачів роботі з новими сервісами для забезпеченням безперервності робочих процесів. Рішення. Виконання задач можна розбити на два взаємоповязані етапи. Етап №1. Пілотний проєкт з впровадження хмарних сервісів Microsoft 365 для організації віддаленої роботи: налаштування гібридного режиму роботи сервісів замовника із Microsoft 365 (Active Directory та Azure AD); впровадження сервісів для продуктивної роботи: Exchange Online, SharePoint Online і Teams; базове налаштування сервісів безпеки. “Для нас, як для партнера, найбільшим викликом в таких проєктах є налагодження максимально ефективної взаємодії з технічною командою замовника. Саме за цим показником проєкт Vodafone Україна став напевно найуспішнішим з точки зору взаємодії команд партнер-замовник. Я безмежно вдячний технічній команді Vodafone Україна за їх цілеспрямованість, ініціативність та жагу до впровадження сучасних технологій. Для SoftwareOne це безцінний досвід, який допомагає нам надихати інших замовників зробити впевнений крок у світ Digital Transformation.” Віталій Корчевий, Менеджер з розвитку бізнесу, SoftwareOne Україна  Етап №2. Проєкт з міграції та впровадження сервісів безпеки Microsoft 365 EMS: - виконання налаштування політик умовного доступу, які включають обов’язкову перевірку авторизації користувачів за допомогою багатофакторної автентифікації; - налаштування Co-Management сценарію для пристроїв з операційною системою Windows 10; - надання доступу до корпоративної інформації з мобільних пристроїв; - впровадження сервісу Microsoft Information Protection, розробка та налаштування політик; - впровадження хмарного рішення безпеки на базі Microsoft Defender for Identity; - налаштування сервісу Microsoft Defender for Cloud Apps та безпекових політик; - конфігурування політик захисту сервісів IaaS та спеціалізованих додатків; - пілотне впровадження рішення Microsoft Sentinel. Хід проєкту. В першому кварталі 2021 року компанія Vodafone Україна вибрала SoftwareOne в якості партнера для організації пілотного проєкту. Протягом квітня-травня інженери SoftwareOne спільно з колегами з Vodafone Україна провели необхідні роботи в IT інфраструктурі замовника для тестування сервісів М365. Серед іншого, було налаштовано гібрид між Active Directory та Azure AD, впроваджені сервіси для продуктивної роботи: Exchange Online, SharePoint Online та Teams, реалізовано базові політики безпеки, зокрема віддалений доступ до ресурсів компанії із активацією багатофакторної автентифікації. Пілотний проєкт було визнано успішним. Vodafone Україна прийняла рішення про повну міграцію, щоб зробити М365 стандартом робочого місця для співробітника. В 3му кварталі 2021 року SoftwareOne спільно із замовником розробляли детальний поетапний план робіт по впровадженню сервісів М365 для більш ніж 3000 співробітників. Паралельно велися перемовини з Microsoft щодо фінансової підтримки цього проекту. У листопаді 2021 року Vodafone Україна придбала необхідні ліцензії, і в 1му кварталі 2022 році все було готове до запуску робіт по міграції. Через початок бойових дій у лютому 2022р., перехід у хмару Microsoft 365, навчання та адаптація користувачів відбулися у максимально скорочені терміни. Ситуація вимагала миттєвої реакції та злагоджених дій через посилені кібератаки на українські компанії з боку країни-агресора. Ризики фізичної втрати локальної IT інфраструктури поєднувалися з небезпекою втрати критично важливих даних внаслідок несанкціонованого доступу до IT систем. Незважаючи на небезпеку у лютому 2022р., повноцінна реалізація проєкту стала можливою завдяки скоординованій роботі та спільним зусиллям інженерів компанії Vodafone Україна та SoftwareOne. За три тижні було реалізовано проект з міграції у хмару для більш ніш 2000 співробітників, хоча плановий термін проведення робіт складав 4 місяці. На момент складання кейсу проект продовжується: іде активне впровадження системи моніторингу на базі рішення Microsoft Sentinel. Результати. Критеріями успіху проєкту стала швидка та якісна міграція productivity сервісів у хмару Microsoft та надання можливості кожному співробітнику виконувати свою роботу безпечно і незалежно від місця перебування: Створення нового сучасного робочого місця для кожного співробітника Vodafone Україна. Тепер продуктивна співпраця з колегами можлива не лише з офісу, а звідусіль, завдяки сервісу Microsoft Teams. Забезпечення безпечного віддаленого доступу до корпоративних ресурсів компанії шляхом впровадження різних рівнів доступу, залежно від заданих умов. Додатковий рівень захисту - багатофакторна автентифікація.

Цей кейс демонструє, як організувати безпечний доступ та безперервність роботи 4000користувачів у сфері телекомунікацій за рахунок впровадження хмарних сервісів Microsoft 365.

Досвід компанії Vodafone Україна свідчить, що використання хмарних сервісів здатне забезпечити ефективну співпрацю співробітників та одночасно впровадити необхідні стандарти IT безпеки задля безперебійного надання послуг мільйонам абонентів навіть в умовах повномасштабної війни.

Про замовника

Замовник: Vodafone Україна

Галузь: Телекомунікації, оператор мобільного зв’язку

Vodafone Україна – провідний український мобільний оператор, який надає широкий спектр послуг, включаючи передачу даних за технологіями 3G та 4G, мобільний голосовий зв’язок, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і мобільне телебачення. В Україні мережа Vodafone обслуговує 15,4 млн абонентів.

Головний офіс в Україні:  м. Київ

Кількість працівників: близько 4000

Кількість абонентів в Україні: 19,8 млн.

Головний виклик

Найбільшим викликом цього проєкту стала терміновість впровадження хмарних сервісів в умовах  численних терористичних атак критичної інфраструктури з боку росії.

«Ще з 2014 року в компанії реалізована концепція віртуальних робочих місць, яку компанія успішно використовувала протягом численних карантинів під час пандемії коронавірусу. Усі співробітники бек-офісу компанії мають змогу працювати віддалено, із захищеним доступом до віртуального робочого місця. Тому, завдяки великій підтримці SoftwareOne Україна, з перших днів війни вдалось оперативно організувати роботу в надзвичайних умовах, – коментує можливості хмарних сервісів Михалюк Ярослав, керівник департаменту експлуатації IT Vodafone Україна – Втім, масова міграція співпрацівників, необхідність переміщення критичних об’єктів з початком повномасштабного вторгнення стали новими викликами. Остаточний «переїзд» в хмару забезпечив доступ з різних інтерфейсів. Це рішення допомогло нам виконати нашу головну задачу – доступність та безперебійність зв’язку для мільйонів українців в умовах активних бойових дій».

Задачі

  • Пілотне тестування хмарних сервісів Microsoft 365;
  • розробка та реалізація плану міграції в Microsoft 365 для 4000 користувачів замовника;
  • налаштування правил інформаційної безпеки;
  • навчання та адаптація користувачів роботі з новими сервісами для забезпеченням безперервності робочих процесів.

Рішення

Виконання задач можна розбити на два взаємопов’язані етапи.

Етап №1. Пілотний проєкт з впровадження хмарних сервісів Microsoft 365 для організації віддаленої роботи:

  • налаштування гібридного режиму роботи сервісів замовника із Microsoft 365 (Active Directory та Azure AD);
  • впровадження сервісів для продуктивної роботи: Exchange Online, SharePoint Online і Teams;
  • базове налаштування сервісів безпеки.

“Для нас, як для партнера, найбільшим викликом в таких проєктах є налагодження максимально ефективної взаємодії з технічною командою замовника. Саме за цим показником проєкт Vodafone Україна став напевно найуспішнішим з точки зору взаємодії команд партнер-замовник. Я безмежно вдячний технічній команді Vodafone Україна за їх цілеспрямованість, ініціативність та жагу до впровадження сучасних технологій. Для SoftwareOne це безцінний досвід, який допомагає нам надихати інших замовників зробити впевнений крок у світ Digital Transformation.”

Віталій Корчевий,

Менеджер з розвитку бізнесу, SoftwareOne Україна

 Етап №2. Проєкт з міграції та впровадження сервісів безпеки Microsoft 365 EMS:

– виконання налаштування політик умовного доступу, які включають обов’язкову перевірку авторизації користувачів за допомогою багатофакторної автентифікації;

– налаштування Co-Management сценарію для пристроїв з операційною системою Windows 10;

– надання доступу до корпоративної інформації з мобільних пристроїв;

– впровадження сервісу Microsoft Information Protection, розробка та налаштування політик;

– впровадження хмарного рішення безпеки на базі Microsoft Defender for Identity;

– налаштування сервісу Microsoft Defender for Cloud Apps та безпекових політик;

– конфігурування політик захисту сервісів IaaS та спеціалізованих додатків;

– пілотне впровадження рішення Microsoft Sentinel.

Хід проєкту

В першому кварталі 2021 року компанія Vodafone Україна вибрала SoftwareOne в якості партнера для організації пілотного проєкту.

Протягом квітня-травня інженери SoftwareOne спільно з колегами з Vodafone Україна провели необхідні роботи в IT інфраструктурі замовника для тестування сервісів М365. Серед іншого, було налаштовано гібрид між Active Directory та Azure AD, впроваджені сервіси для продуктивної роботи: Exchange Online, SharePoint Online та Teams, реалізовано базові політики безпеки, зокрема віддалений доступ до ресурсів компанії із активацією багатофакторної автентифікації. Пілотний проєкт було визнано успішним. Vodafone Україна прийняла рішення про повну міграцію, щоб зробити М365 стандартом робочого місця для співробітника.

В 3му кварталі 2021 року SoftwareOne спільно із замовником розробляли детальний поетапний план робіт по впровадженню сервісів М365 для більш ніж 3000 співробітників. Паралельно велися перемовини з Microsoft щодо фінансової підтримки цього проекту. У листопаді 2021 року Vodafone Україна придбала необхідні ліцензії, і в 1му кварталі 2022 році все було готове до запуску робіт по міграції.

Через початок бойових дій у лютому 2022р., перехід у хмару Microsoft 365, навчання та адаптація користувачів відбулися у максимально скорочені терміни. Ситуація вимагала миттєвої реакції та злагоджених дій через посилені кібератаки на українські компанії з боку країни-агресора. Ризики фізичної втрати локальної IT інфраструктури поєднувалися з небезпекою втрати критично важливих даних внаслідок несанкціонованого доступу до IT систем.

Незважаючи на небезпеку у лютому 2022р., повноцінна реалізація проєкту стала можливою завдяки скоординованій роботі та спільним зусиллям інженерів компанії Vodafone Україна та SoftwareOne. За три тижні було реалізовано проект з міграції у хмару для більш ніш 2000 співробітників, хоча плановий термін проведення робіт складав 4 місяці.

На момент складання кейсу проект продовжується: іде активне впровадження системи моніторингу на базі рішення Microsoft Sentinel.

Результати

Критеріями успіху проєкту стала швидка та якісна міграція productivity сервісів у хмару Microsoft та надання можливості кожному співробітнику виконувати свою роботу безпечно і незалежно від місця перебування:

  • Створення нового сучасного робочого місця для кожного співробітника Vodafone Україна. Тепер продуктивна співпраця з колегами можлива не лише з офісу, а звідусіль, завдяки сервісу Microsoft Teams.
  • Забезпечення безпечного віддаленого доступу до корпоративних ресурсів компанії шляхом впровадження різних рівнів доступу, залежно від заданих умов. Додатковий рівень захисту – багатофакторна автентифікація.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: