fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

ЕВА підтримує законодавчу ініціативу щодо впорядкування процедури передачі приватних підводних гідротехнічних споруд у державну власність

18/ 01/ 2024
  Європейська Бізнес Асоціація, що об’єднує найбільше підприємств в Україні, вважає, що прийняття закону №9573 створить передумови для збільшення доходів Адміністрації морських портів України внаслідок передачі їй у власність підводних гідротехнічних споруд (каналів, операційних акваторій причалів тощо) та, як наслідок, збільшення розміру дивідендів. Масштабна портова реформа, яку було розпочато у 2012 році прийняттям Закону України Про морські порти України, так і не була завершена. В основу реформи були закладені стратегічні рішення, направлені на, в тому числі, впорядкування механізмів залучення приватних інвестицій, повязаних із розвитком гідротехнічних споруд морських портів. Проте, вже понад 10 років передбачену Законом підзаконну нормативну базу з даного питання так і не прийнято. Більше того, через технічну специфіку підводних гідротехнічних споруд і відсутність діючого та дієвого прозорого механізму передачі таких об’єктів із приватної в державну власність на компенсаційній основі, виникають спірні правовідносини щодо прав приватних власників на такі споруди, зокрема користування та розпорядження такими спорудами, що в цілому спричиняє зростання недовіри інвесторів на тлі запроваджених Урядом заходів щодо покращення інвестиційного клімату та залучення в країну приватного капіталу. Наразі, під час війни, це питання набуло ще більшої актуальності. Порти є критично важливими підприємствами для функціонування української економіки. Тож, EBA вважає, що прийняття відповідного Закону стане суттєвим кроком назустріч бізнесу та інвесторам, а також принесе вигоди державі.

Європейська Бізнес Асоціація, що об’єднує найбільше підприємств в Україні, вважає, що прийняття закону №9573 створить передумови для збільшення доходів Адміністрації морських портів України внаслідок передачі їй у власність підводних гідротехнічних споруд (каналів, операційних акваторій причалів тощо) та, як наслідок, збільшення розміру дивідендів.

Масштабна портова реформа, яку було розпочато у 2012 році прийняттям Закону України “Про морські порти України”, так і не була завершена. В основу реформи були закладені стратегічні рішення, направлені на, в тому числі, впорядкування механізмів залучення приватних інвестицій, пов’язаних із розвитком гідротехнічних споруд морських портів.

Проте, вже понад 10 років передбачену Законом підзаконну нормативну базу з даного питання так і не прийнято. Більше того, через технічну специфіку підводних гідротехнічних споруд і відсутність діючого та дієвого прозорого механізму передачі таких об’єктів із приватної в державну власність на компенсаційній основі, виникають спірні правовідносини щодо прав приватних власників на такі споруди, зокрема користування та розпорядження такими спорудами, що в цілому спричиняє зростання недовіри інвесторів на тлі запроваджених Урядом заходів щодо покращення інвестиційного клімату та залучення в країну приватного капіталу.

Наразі, під час війни, це питання набуло ще більшої актуальності. Порти є критично важливими підприємствами для функціонування української економіки.

Тож, EBA вважає, що прийняття відповідного Закону стане суттєвим кроком назустріч бізнесу та інвесторам, а також принесе вигоди державі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: