fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Екологічні реформи потребують більше уваги з боку парламенту, – ЕВА

26/ 01/ 2021
  Як стало відомо, на першому пленарному тижні ВРУ, що стартує з 25 січня, депутати планують розглядати низку законопроєктів з екологічної тематики. Зокрема, до порядку денного включені законодавчі ініціативи, спрямовані на реформу державного екологічного контролю (№3091 та №3091-1), реформу дозвільної системи у cфері промислового забруднення (№4167 та №4167-1), реформу надрокористування (№4187 та №4187-1) тощо. Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації ще раз наголошують на ключових елементах, які слід взяти до уваги при розгляді цих законопроєктів: Реформа державного екологічного контролю має базуватись на балансі інтересів усіх стейкхолдерів та суттєвому оновленні законодавчої бази. Окрім контролюючої функції, орган державного екологічного контролю має також здійснювати екологічний моніторинг та надавати консультаційні послуги. Таким чином можна буде не лише виявляти джерела нанесення шкоди довкіллю (здійснювати функції контролю), але й запобігати їх появі (здійснювати функції нагляду), відповідно до європейських принципів. Тому, Асоціація підтримує повернення законопроєкту №3091 в Комітет для доопрацювання перед винесенням до першого читання. Підхід до реформи дозвільної системи у сфері промислового забруднення має здійснюватись комплексно та системно, а також враховувати значний технологічний розрив між українськими та європейськими підприємствами. Окремо бізнес наголошує на важливості оперативного винесення на публічне обговорення проєкт переліку найкращих доступних технологій та методів управління, який дозволить бізнесу оцінити реальні часові та фінансові потреби для їх впровадження. Асоціація виступає проти прийняття законопроєкту №4167 в першому читанні, оскільки він несе значні ризики для майбутньої роботи промислових підприємств України. Натомість підтримує альтернативний законопроєкт №4167-1 та просить взяти його за основу для подальшого доопрацювання. Реформа надрокористування має включати спрощення доступу до надр та стимулювати розвиток видобувної галузі. Представлені у ВРУ наразі законопроєкти містять як ряд позитивних ініціатив, так і численні суперечливі моменти, які потребують попереднього широкого обговорення із залученням профільних фахівців та представників бізнесу, аби не допустити зловживання у сфері надрокористування. Тож ЕВА не підтримує проєкти закону №4187 та №4187-1 у поточній редакції та пропонує відправити їх на доопрацювання з метою дерегуляції. Сподіваємось, голос бізнесу буде почуто і екологічні реформи розпочнуть втілення у 2021 році!   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

Як стало відомо, на першому пленарному тижні ВРУ, що стартує з 25 січня, депутати планують розглядати низку законопроєктів з екологічної тематики. Зокрема, до порядку денного включені законодавчі ініціативи, спрямовані на реформу державного екологічного контролю (№3091 та №3091-1), реформу дозвільної системи у cфері промислового забруднення (№4167 та №4167-1), реформу надрокористування (№4187 та №4187-1) тощо.

Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації ще раз наголошують на ключових елементах, які слід взяти до уваги при розгляді цих законопроєктів:

  1. Реформа державного екологічного контролю має базуватись на балансі інтересів усіх стейкхолдерів та суттєвому оновленні законодавчої бази. Окрім контролюючої функції, орган державного екологічного контролю має також здійснювати екологічний моніторинг та надавати консультаційні послуги. Таким чином можна буде не лише виявляти джерела нанесення шкоди довкіллю (здійснювати функції контролю), але й запобігати їх появі (здійснювати функції нагляду), відповідно до європейських принципів. Тому, Асоціація підтримує повернення законопроєкту №3091 в Комітет для доопрацювання перед винесенням до першого читання.
  2. Підхід до реформи дозвільної системи у сфері промислового забруднення має здійснюватись комплексно та системно, а також враховувати значний технологічний розрив між українськими та європейськими підприємствами. Окремо бізнес наголошує на важливості оперативного винесення на публічне обговорення проєкт переліку найкращих доступних технологій та методів управління, який дозволить бізнесу оцінити реальні часові та фінансові потреби для їх впровадження. Асоціація виступає проти прийняття законопроєкту №4167 в першому читанні, оскільки він несе значні ризики для майбутньої роботи промислових підприємств України. Натомість підтримує альтернативний законопроєкт №4167-1 та просить взяти його за основу для подальшого доопрацювання.
  3. Реформа надрокористування має включати спрощення доступу до надр та стимулювати розвиток видобувної галузі. Представлені у ВРУ наразі законопроєкти містять як ряд позитивних ініціатив, так і численні суперечливі моменти, які потребують попереднього широкого обговорення із залученням профільних фахівців та представників бізнесу, аби не допустити зловживання у сфері надрокористування. Тож ЕВА не підтримує проєкти закону №4187 та №4187-1 у поточній редакції та пропонує відправити їх на доопрацювання з метою дерегуляції.

Сподіваємось, голос бізнесу буде почуто і екологічні реформи розпочнуть втілення у 2021 році!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: