fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Де взяти 400 мільйонів євро для бізнесу?

27/ 05/ 2022
  Автор: Остап Семерак, партнер ЮФ Василь Кісіль і Партнери Європейський Парламент продовжує активно трансформувати європейське законодавство в межах кліматичної програми «Fit for 55», представленої Європейською комісією 14 липня минулого року. Одним з найбільш обговорюваних елементів цієї програми є Механізм прикордонного вуглецевого коригування (Carbon Border Adjustment Mechanism, СВАМ), який покликаний запобігти ризику витоку вуглецю, та підтримати кліматичні амбіції ЄС шляхом сплати імпортерами ЄС відповідного збору за ввезення до ЄС товарів з вуглецевим слідом. Україна у свою чергу уважно слідкує за цим процесом та бере в ньому активну участь. Зокрема, одразу після оприлюднення в липні 2021 року проєкту Регламенту Європейського парламенту про встановлення СВАМ як Уряд, так і українські бізнес-асоціації залишали свої відгуки та пропозиції щодо цієї кліматичної ініціативи на сайті Європейської комісії. Надалі спільними силами держави та бізнесу розпочалася комунікація з депутатами Європейського парламенту щодо потенційного впливу Європейського зеленого курсу та СВАМ на українських виробників та наш експорт до ЄС. Основною метою цієї комунікації було подальше врахування Європейською спільнотою як кліматичних амбіцій України, так й інтересів її виробників-експортерів, які після запровадження СВАМ у пропонованій редакції були б змушені сплачувати до європейського бюджету близько 400 млн євро щороку. Це стосується металургії, цементної, хімічної галузей та енергетики, які до початку повномасштабного вторгнення росії складали левову частку українського експорту до ЄС. Євродепутати неодноразово згадували Україну під час своїх обговорень в комітетах, особливо – після 24 лютого 2022 року. Під час засідання комітету ENVI 22 березня 2022 року Мухаммед Шахім, репортер по СВАМ, зазначив, що Регламент по СВАМ не містить жодної норми, яка б врегулювала застосування цього механізму з огляду на ситуацію в Україні через розпочату росією війну. Комунікації з європейськими депутатами, організовані конференції, присвячені потенційному впливу пакету «Fit for 55» на Україну, розроблені та підтримані правки до Регламенту по СВАМ одразу у 3 комітетах (ENVI, ITRE, INTA) змінили політику ЄС щодо України. Це сталося в умовах, у яких опинилася Україна, та відкриває нові можливості для захисту експорту та подальшої відбудови нашої промисловості на низько карбонових принципах з застосуванням новітніх технологій за допомогою нових спеціальних фінансових інструментів ЄС. 17 травня відбулося засідання основного у законодавчому процесі комітету ENVI, який схвалив редакцію Регламенту по СВАМ. Він передбачає порядок застосування СВАМ під час форс-мажору. Відповідно до нової редакції акту, процедура надалі вирішуватиметься окремим актом Європейської комісії. Тут треба буде знову мобілізовувати всі ресурси Уряду та промисловості. Завдання на наступному етапі, а це після схвалення законодавчої ініціативи Європарламентом (очікується в червні 2022р, – якісні переговори щодо терміну незастосування до України СВАМ та створення фінансових інструментів для  низько карбонової відбудови промисловості. Можливість експортувати продукцію до Європейського Союзу без додаткових зборів дозволить українському бізнесу вберегти 400 млн євро (за оцінками KSE) щороку і надалі використати ці кошти у післявоєнний період.

Автор: Остап Семерак, партнер ЮФ Василь Кісіль і Партнери

Європейський Парламент продовжує активно трансформувати європейське законодавство в межах кліматичної програми «Fit for 55», представленої Європейською комісією 14 липня минулого року. Одним з найбільш обговорюваних елементів цієї програми є Механізм прикордонного вуглецевого коригування (Carbon Border Adjustment Mechanism, СВАМ), який покликаний запобігти ризику витоку вуглецю, та підтримати кліматичні амбіції ЄС шляхом сплати імпортерами ЄС відповідного збору за ввезення до ЄС товарів з вуглецевим слідом.

Україна у свою чергу уважно слідкує за цим процесом та бере в ньому активну участь. Зокрема, одразу після оприлюднення в липні 2021 року проєкту Регламенту Європейського парламенту про встановлення СВАМ як Уряд, так і українські бізнес-асоціації залишали свої відгуки та пропозиції щодо цієї кліматичної ініціативи на сайті Європейської комісії.

Надалі спільними силами держави та бізнесу розпочалася комунікація з депутатами Європейського парламенту щодо потенційного впливу Європейського зеленого курсу та СВАМ на українських виробників та наш експорт до ЄС. Основною метою цієї комунікації було подальше врахування Європейською спільнотою як кліматичних амбіцій України, так й інтересів її виробників-експортерів, які після запровадження СВАМ у пропонованій редакції були б змушені сплачувати до європейського бюджету близько 400 млн євро щороку. Це стосується металургії, цементної, хімічної галузей та енергетики, які до початку повномасштабного вторгнення росії складали левову частку українського експорту до ЄС.

Євродепутати неодноразово згадували Україну під час своїх обговорень в комітетах, особливо – після 24 лютого 2022 року. Під час засідання комітету ENVI 22 березня 2022 року Мухаммед Шахім, репортер по СВАМ, зазначив, що Регламент по СВАМ не містить жодної норми, яка б врегулювала застосування цього механізму з огляду на ситуацію в Україні через розпочату росією війну.

Комунікації з європейськими депутатами, організовані конференції, присвячені потенційному впливу пакету «Fit for 55» на Україну, розроблені та підтримані правки до Регламенту по СВАМ одразу у 3 комітетах (ENVI, ITRE, INTA) змінили політику ЄС щодо України. Це сталося в умовах, у яких опинилася Україна, та відкриває нові можливості для захисту експорту та подальшої відбудови нашої промисловості на низько карбонових принципах з застосуванням новітніх технологій за допомогою нових спеціальних фінансових інструментів ЄС.

17 травня відбулося засідання основного у законодавчому процесі комітету ENVI, який схвалив редакцію Регламенту по СВАМ. Він передбачає порядок застосування СВАМ під час форс-мажору. Відповідно до нової редакції акту, процедура надалі вирішуватиметься окремим актом Європейської комісії. Тут треба буде знову мобілізовувати всі ресурси Уряду та промисловості.

Завдання на наступному етапі, а це після схвалення законодавчої ініціативи Європарламентом (очікується в червні 2022р, – якісні переговори щодо терміну незастосування до України СВАМ та створення фінансових інструментів для  низько карбонової відбудови промисловості. Можливість експортувати продукцію до Європейського Союзу без додаткових зборів дозволить українському бізнесу вберегти 400 млн євро (за оцінками KSE) щороку і надалі використати ці кошти у післявоєнний період.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: