fbpx

Бізнес закликає дозволити нерегулярні перевезення працівників на час карантину

19/ 03/ 2020

Цього тижня Європейська Бізнес Асоціація вже писала про прийняту КМУ постанову №215, яка встановлює заборону до 3 квітня (на час карантину) на усі регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у приміському, міжміському, внутрішньообласному і міжобласному сполученні  (крім легкових автомобілів). Більше деталей по лінку.

Цілком очевидно, що у деяких компаній виникли питання щодо організації транспортування співробітників у цей період, адже під час карантину є працівники, які не можуть працювати дистанційно, оскільки від їх роботи залежить, зокрема, наявність продуктів харчування, їх виготовлення, медичне обслуговування, тощо. Тому, для таких підприємств вкрай важливо організовувати вчасне транспортування, аби, в тому числі, забезпечувати потреби міста необхідною продукцією.

Водночас, не всі компанії мають власний транспорт, тому, орендують його, аби здійснювати нерегулярні перевезення співробітників.

В той же час, постановою КМУ № 215 від 16 березня, фактично, заборонені нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у приміському, міжміському, внутрішньообласному і міжобласному сполученні  (крім легкових автомобілів). А згідно із Законом України «Про автомобільний транспорт», нерегулярні пасажирські перевезення – перевезення пасажирів автобусом, замовленим юридичною або фізичною особою з укладанням письмового договору на кожну послугу, в якому визначають маршрут руху, дату та час перевезень, інші умови перевезень та форму оплати послуги, або перевезення за власний кошт. Іншими словами, це всі перевезення, які здійснює підприємство, якщо не має власного транспорту.

У зв’язку з цим, у компаній виникли питання щодо організації транспортування співробітників у даний період. Адже, до прикладу, тільки в перший день заборони, 18 березня, працівники продовольчих магазинів дістались до місця роботи з суттєвим запізненням на декілька годин. Втрати для 1 торгової мережі в цьому контексті становили близько 3,6 млн.грн на день (з ПДВ).

Окрім магазинів, заручниками ситуації стали фабрики та заводи.

Для розуміння, у додаток до інших втрат, що несе працедавець за організацію доставки співробітників на робочі місця, за здійснення нерегулярних перевезень працівників, на сьогодні, відповідно до ЗУ «Про захист населення від інфекційних хвороб» також передбачена відповідальність – це тягне за собою накладення штрафу на громадян у сумі від 1 до 2 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17 тис. до 34 тис. грн), на посадових осіб – у розмірі від двох до десяти тисяч НМДГ (від 34 тис. до 170 тис. грн).

Враховуючи дану ситуацію, Європейська Бізнес Асоціація все ж очікує на оперативні зміни до Постанови №215 з уточненням, що нерегулярні перевезення з усіма дозвільними документами у разі доставки працівників на роботу не є обмеженням, а нерегулярні перевезення працівників до місця роботи – дозволено в цей час. Закликаємо Кабінет Міністрів України звернути увагу на цю ситуацію.

Бізнес-спільнота продовжує слідкувати за інформаційними повідомленнями органів виконавчої влади та тримати в курсі останніх нововведень!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.
Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: