fbpx

Бізнес пропонує оптимізувати дозвільні процедури у сфері містобудування

04/ 06/ 2020

Європейська Бізнес Асоціація вже неодноразово наголошувала на оптимізації та діджиталізації процедур у сфері містобудування. Так, будівництво охоплює більше 20 галузей економіки, забезпечує надходження до державного бюджету, створення нових робочих місць та надходження нових інвестицій, водночас, існуючі процедури та правила є досить складними з точки зору процедурних, часових та фінансових затрат.

Вже не перший рік у бізнесу виникають труднощі як з дозвільними документами на початку будівельного процесу так і з остаточними документами для його завершення. До прикладу, йдеться про отриманням дозволу на виконання будівельних робіт, сертифікату для прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, тощо.

Так, дозвіл на виконання будівельних робіт або відмова має за законодавством видаватись ДАБІ протягом 10 днів з дня реєстрації заяви. Водночас, за інформацією від бізнесу, даний термін часто є суттєво більшим і часом складає кілька місяців, адже у органів ДАБІ часто виникає потреба у отриманні різноманітних додаткових документів та роз’яснень. Однак, без даного документу бізнес не може здійснювати подальшу будівельну діяльність. Більше того, на переконання бізнесу він частково дублює інші, вже отримані документу, до прикладу, відповідність проєктної документації відповідним нормам і стандартам,  результати оцінки впливу на довкілля, тощо. Тому, аби все ж оптимізувати даний процес бізнес пропонує змінити дозвіл на виконання будівельних робіт на електронне повідомлення дозвільному органу про виконання будівельних робіт, де буде прописано всю детальну інформацію – про замовника, відповідальних за виконання робіт, генерального підрядника, тощо. А право на будівництво у бізнесу виникне з моменту отримання результату експертизи проектної документації у вигляді письмового звіту експерта відповідного дозвільного органу.

Ще однією дублюючою процедурою є отримання сертифікату, який видається у разі прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта. Так, даний документ засвідчує відповідність об’єкту закінченого будівництва проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації. Відповідно до законодавства, він також має видаватись протягом 10 днів, проте, по факту, терміни є суттєво більшими. Паралельно, існує і Акт готовності об’єкта до експлуатації, який містить повну інформацію про об’єкт. Тобто, фактично, Сертифікат дублює Акт. Тому, бізнес пропонує вважати Акт документом, яким підтверджується готовність об’єкта до експлуатації. А відповідний орган архітектурно-будівельного контролю протягом 10 днів після підписання Акту письмово повідомляти про готовності об’єкта до експлуатації.

Анна Дерев’янко Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації
Питання до функціонування органів ДАБІ, процедур та документів у сфері містобудування у бізнесу існують. Власне, тому система потребує реформування та ефективного розподілу обов’язків. У березні Уряд прийняв рішення, що замість ДАБІ буде створено три інші служби. Водночас, для спільноти суттєвої різниці в організаційній структурі відомства – немає. Що точно важливо – конструктивність та ефективність роботи, якої до цього часом бракувало. Тож, сподіваємось, акцент буде зроблено на якість роботи та існуванні розумних регуляцій, аби оздоровити будівельну галузь і спростити існуючі процедури.

Тому, бізнес звертається до Міністерства розвитку громад та територій України з проханням врахувати вище зазначені пропозиції під час реформування будівельної галузі та переформатування ДАБІ.

 

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: