fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Автобан від моря до моря: «Чорний шлях» по-новому

15/ 06/ 2022
  Автор: ОЛЕКСАНДР КАРДАКОВ, голова наглядової ради «Октава Капітал» Потреба у важливому логістичному коридорі, транспортній магістралі від Балтики до Чорного моря назріла давно. А днями премєр-міністр Великої Британії Борис Джонсон запропонував Президенту України створити економічний та воєнний альянс проти Росії, який включатиме Великобританію, Україну, Польщу, Естонію, Латвію і Литву. Усе це нагадало про мої напрацювання про Чорний шлях, що загубився у сторінках історії. Відновлений Чорний шлях може стати відповіддю на актуальне «дорожнє питання». Шлях із варягів у греки. Чумацький шлях. Чорний шлях… Упродовж століть ці та інші дороги манили купців і крамарів, ними ходили каравани і візники, їх топтали воїни та загарбники. Споконвіку ці запилюжені дороги з’єднували захід зі сходом, північ із півднем та були головними торговельними артеріями. Деякі із перелічених доріг вкарбувалися в нашу пам’ять ще із шкільних уроків історії. Інші є менш дослідженими та широковідомими. До цих, других, належить так званий Чорний шлях, яким послуговувалися наші предки ще з часів Київської Русі. Зокрема, він нанесений на мапи військовим картографом французького походження Гійомом де Бопланом і нідерландським гравером Яном Блау. Чорний шлях (Czarny Slak) був нанесений на мапи де Боплана у 1648 та 1650 роках, Яна Блау – у 1670 році. Підтвердження існування цього шляху можна знайти у працях видатного українського історика, який присвятив своє життя та діяльність дослідженню запорозького козацтва, Дмитра Яворницького. Історик стверджує, що Чорний шлях отримав свою назву від Чорного лісу, виходив з глибини Польщі (з-під Варшави) на Люблін, Жовкву, Львів, далі – Умань та «в межі вольностей козаків запорозьких». Проте, цих скупих історичних свідчень все ж недостатньо для того, аби відтворити Чорний шлях детально. Я зацікавився цією темою більше десяти років тому. А зараз реанімував її у пам’яті в зовсім іншому світлі та контексті. Українці надто боляче усвідомили ціну «російського братерства». Та вистояти у розв’язаній ними війні, нам допомагає Польща. Темні часи розставляють усе і всіх на свої місця, і показують хто справді є нам братом. Як пролягатиме наш оновлений Чорний шлях у світле майбутнє? Починатиметься він на кордоні з Польщею – КПП Рава-Руська, далі містами України із розгалуженням на Київ (у районі Василькова перетинатиметься з одеською трасою Е 95) та на Одесу, де в районі Умані виходитиме на перехрестя Е 95 і шосе Е 50. Ще в минулому впродовж двох тижнів я ретельно відстежував ці дороги і карти, розставляв мітки на Google Maps. А нещодавно тричі сам проїхав цей маршрут від Хмельницької області до одеської траси. Аби не перевантажувати текст деталями, разом зі мною «пройдіться» Чорним шляхом за посиланням. Автомагістраль пролягатиме в об’їзд населених пунктів, що дозволить не обмежувати швидкісний режим, та вододолом (тобто на її шляху не буде жодного струмка) – і це значно здешевить реалізацію ідеї. У підсумку, відстань від Рави-Руської до Одеси, не порушуючи швидкісних обмежень, можна буде подолати за приблизно за 7 годин, а іншою гілкою до Києва – усього за 4 години! План «Чорної» дороги не виключає діючі магістралі, а вигідно лягає в прокладену систему дорожніх артерій і поліпшує сполучення з київським та одеським напрямками. Магістраль може бути як платною, так і безоплатною, головне – вона допоможе вирішити надзвичайно важливу логістичну місію та створить життєво необхідний для України транспортний коридор з Європою. Усе нове – це добре забуте старе. Нам не потрібно вигадувати велосипед, а звернутися до історичної спадщини. Ця ідея появилася у мене ще 10 років тому. Але зараз вона набула нової актуальності у контексті необхідності укріплення та відновлення України. В українських воїнах сьогодні повстає незламний козацький дух, дух воїнів-предків, які віками виборювали незалежність, стояли за державність та національну ідентичність. Ми вже йдемо їхніми стопами. Тож залишилося відновити шляхи, які торували наші предки з тим, аби забезпечити світле майбутнє прийдешнім поколінням.

Автор: ОЛЕКСАНДР КАРДАКОВ, голова наглядової ради «Октава Капітал»

Потреба у важливому логістичному коридорі, транспортній магістралі від Балтики до Чорного моря назріла давно. А днями прем’єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон запропонував Президенту України створити економічний та воєнний альянс проти Росії, який включатиме Великобританію, Україну, Польщу, Естонію, Латвію і Литву. Усе це нагадало про мої напрацювання про Чорний шлях, що загубився у сторінках історії. Відновлений Чорний шлях може стати відповіддю на актуальне «дорожнє питання».

Шлях із варягів у греки. Чумацький шлях. Чорний шлях… Упродовж століть ці та інші дороги манили купців і крамарів, ними ходили каравани і візники, їх топтали воїни та загарбники. Споконвіку ці запилюжені дороги з’єднували захід зі сходом, північ із півднем та були головними торговельними артеріями.

Деякі із перелічених доріг вкарбувалися в нашу пам’ять ще із шкільних уроків історії. Інші є менш дослідженими та широковідомими. До цих, других, належить так званий Чорний шлях, яким послуговувалися наші предки ще з часів Київської Русі. Зокрема, він нанесений на мапи військовим картографом французького походження Гійомом де Бопланом і нідерландським гравером Яном Блау. Чорний шлях (Czarny Slak) був нанесений на мапи де Боплана у 1648 та 1650 роках, Яна Блау – у 1670 році.

Підтвердження існування цього шляху можна знайти у працях видатного українського історика, який присвятив своє життя та діяльність дослідженню запорозького козацтва, Дмитра Яворницького. Історик стверджує, що Чорний шлях отримав свою назву від Чорного лісу, виходив з глибини Польщі (з-під Варшави) на Люблін, Жовкву, Львів, далі – Умань та «в межі вольностей козаків запорозьких».

Проте, цих скупих історичних свідчень все ж недостатньо для того, аби відтворити Чорний шлях детально. Я зацікавився цією темою більше десяти років тому. А зараз реанімував її у пам’яті в зовсім іншому світлі та контексті.

Українці надто боляче усвідомили ціну «російського братерства». Та вистояти у розв’язаній ними війні, нам допомагає Польща. Темні часи розставляють усе і всіх на свої місця, і показують хто справді є нам братом.

Як пролягатиме наш оновлений Чорний шлях у світле майбутнє?

Починатиметься він на кордоні з Польщею – КПП Рава-Руська, далі містами України із розгалуженням на Київ (у районі Василькова перетинатиметься з одеською трасою Е 95) та на Одесу, де в районі Умані виходитиме на перехрестя Е 95 і шосе Е 50. Ще в минулому впродовж двох тижнів я ретельно відстежував ці дороги і карти, розставляв мітки на Google Maps. А нещодавно тричі сам проїхав цей маршрут від Хмельницької області до одеської траси. Аби не перевантажувати текст деталями, разом зі мною «пройдіться» Чорним шляхом за посиланням.

Автомагістраль пролягатиме в об’їзд населених пунктів, що дозволить не обмежувати швидкісний режим, та вододолом (тобто на її шляху не буде жодного струмка) – і це значно здешевить реалізацію ідеї. У підсумку, відстань від Рави-Руської до Одеси, не порушуючи швидкісних обмежень, можна буде подолати за приблизно за 7 годин, а іншою гілкою до Києва – усього за 4 години!

План «Чорної» дороги не виключає діючі магістралі, а вигідно лягає в прокладену систему дорожніх артерій і поліпшує сполучення з київським та одеським напрямками. Магістраль може бути як платною, так і безоплатною, головне – вона допоможе вирішити надзвичайно важливу логістичну місію та створить життєво необхідний для України транспортний коридор з Європою.

Усе нове – це добре забуте старе. Нам не потрібно вигадувати велосипед, а звернутися до історичної спадщини. Ця ідея появилася у мене ще 10 років тому. Але зараз вона набула нової актуальності у контексті необхідності укріплення та відновлення України.

В українських воїнах сьогодні повстає незламний козацький дух, дух воїнів-предків, які віками виборювали незалежність, стояли за державність та національну ідентичність. Ми вже йдемо їхніми стопами. Тож залишилося відновити шляхи, які торували наші предки з тим, аби забезпечити світле майбутнє прийдешнім поколінням.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: