fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Логістичні питання, Одеса Транспортні питання, Одеса Екологічні питання

31/ 05/ 2019
  Портова галузь – серйозна основа економічного зростання України. Сотні тисяч робочих місць, забезпечення вивезення українського експорту (частка якого у структурі ВВП, за підрахунками МЕРТ, у 2017 році становить 47,9%), відрахування частини чистого прибутку державних підприємств до бюджету як основа неподаткових надходжень. Все це лише ключові, проте не вичерпні докази суспільного та економічного значення галузі. Одночасно, портова бізнес-спільнота завжди займає активну позицію у діалозі з владою, виступає за якісні зміни в законодавчому полі та постійно працює над впровадженням best practices у секторі. Другий рік поспіль Європейська Бізнес Асоціація виступає партнером ключового заходу для портової галузі України – Ukrainian Ports Forum 2019, організованого АМПУ та ЦТС. Захід присвячено інвестиціям в портову галузь, що мають зрости до 35 млрд грн згідно Стратегії розвитку морських портів, а також стратегічному для України партнерству разом із ЄС в контексті розвитку TEN-T коридорів. Важливими темами для обговорення разом з представниками вітчизняного та міжнародного бізнесу, експертами, представниками Єврокомісії, МФО та держави стали перспективи реалізації проектів державно-приватного партнерства, основні тренди перевалки зернових, контейнерних, генеральних та насипних вантажів, місце України в єдиній логістичній системі Європи. А сьогодні Асоціація стала першими, хто проводить круглий стіл, присвячений саме практичним питанням індустрії, щоденним справам, з якими стикається бізнес портової галузі. Тому, як безпосередньо практики, сьогодні за мету було поставлено консолідувати зусилля та втілити їх у так званий White Paper Комітету з логістики Асоціації в портовій галузі. Цей документ передбачатиме загальне бачення подальшого реформування галузі, її основні виклики та больові точки разом із практичними рекомендаціями, націленими на ефективне реформування. Для чого потрібен такий документ? Портова бізнес-спільнота являється активним учасником діалогу з владою, виступає за якісні зміни в законодавчому полі та постійно працює над впровадженням найкращих практик у секторі. Водночас, для початку, важливо визначити стартову точку, з якої починається теперішній стан справ: на якій стадії перебуває реформування галузі, якими є позитивні зміни та больові точки. Адже саме вичерпне усвідомлення проблематики надасть можливість системно підійти до подальшого реформування галузі. А запропоновані механізми та обгрунтовані конкретні рішення зможуть забезпечити зростання її показників ефективності. Отож, серед 2 ключових питань круглого столу стали – реформування портової галузі: оптимізація системи управління, вдосконалення механізмів залучення інвестицій та проблемні питання здійснення екологічних перевірок в морських портах: законодавче та регуляторне поле. Так, в першому питанні йшла мова про впровадження моделі Landlord Port та пріоритети у визначенні способів залучення інвестицій. В другому розглядались питання відміни контролю ізольованого баласту, порядку взаємодії ДП «АМПУ» та Держекоінспекції, Порядку взяття проб та Порядку обчислення розміру відшкодування. Крім того, обговорювалось питання проектів законів щодо реформування Держекоінспекції. До прикладу, постанова (відміна контролю ізольованого баласту) була розроблена Міністерством економічного розвитку з метою зменшення регуляторного тиску на бізнес, поліпшення інвестиційного клімату, підвищення позицій України у рейтингу Doing Business. Бізнес неодноразово наголошував на необхідності суворого дотримання норм законодавства у сфері екологічного контролю, тож з цією метою було розроблено пакет змін до нормативно-правових актів, які повинні врегулювати питання відбору “ізольованого баласту”, зокрема, до Постанови №269. Варто зазначити, дана проблематика є добре відомою міжнародним партнерам, страховим клубам, виданням, і це все наносить непрямі збитки інвестиційній привабливості нашої країни та негативно впливає на її імідж як морської держави. Проте навіть максимальне урегулювання проблематики на законодавчому та регуляторному рівні не виключає подальшого ігнорування норм органами Держекоінспекції. Водночас, дуже сподіваємось, що прозорі та зрозумілі правила для роботи все ж вдасться створити.
01/

Портова галузь – серйозна основа економічного зростання України. Сотні тисяч робочих місць, забезпечення вивезення українського експорту (частка якого у структурі ВВП, за підрахунками МЕРТ, у 2017 році становить 47,9%), відрахування частини чистого прибутку державних підприємств до бюджету як основа неподаткових надходжень. Все це лише ключові, проте не вичерпні докази суспільного та економічного значення галузі.

Одночасно, портова бізнес-спільнота завжди займає активну позицію у діалозі з владою, виступає за якісні зміни в законодавчому полі та постійно працює над впровадженням best practices у секторі.

Другий рік поспіль Європейська Бізнес Асоціація виступає партнером ключового заходу для портової галузі України – Ukrainian Ports Forum 2019, організованого АМПУ та ЦТС.

Захід присвячено інвестиціям в портову галузь, що мають зрости до 35 млрд грн згідно Стратегії розвитку морських портів, а також стратегічному для України партнерству разом із ЄС в контексті розвитку TEN-T коридорів.

Важливими темами для обговорення разом з представниками вітчизняного та міжнародного бізнесу, експертами, представниками Єврокомісії, МФО та держави стали перспективи реалізації проектів державно-приватного партнерства, основні тренди перевалки зернових, контейнерних, генеральних та насипних вантажів, місце України в єдиній логістичній системі Європи.

А сьогодні Асоціація стала першими, хто проводить круглий стіл, присвячений саме практичним питанням індустрії, щоденним справам, з якими стикається бізнес портової галузі.

Тому, як безпосередньо практики, сьогодні за мету було поставлено консолідувати зусилля та втілити їх у так званий White Paper Комітету з логістики Асоціації в портовій галузі. Цей документ передбачатиме загальне бачення подальшого реформування галузі, її основні виклики та больові точки разом із практичними рекомендаціями, націленими на ефективне реформування.

Для чого потрібен такий документ?

Портова бізнес-спільнота являється активним учасником діалогу з владою, виступає за якісні зміни в законодавчому полі та постійно працює над впровадженням найкращих практик у секторі.

Водночас, для початку, важливо визначити стартову точку, з якої починається теперішній стан справ: на якій стадії перебуває реформування галузі, якими є позитивні зміни та больові точки. Адже саме вичерпне усвідомлення проблематики надасть можливість системно підійти до подальшого реформування галузі. А запропоновані механізми та обгрунтовані конкретні рішення зможуть забезпечити зростання її показників ефективності.

Отож, серед 2 ключових питань круглого столу стали – реформування портової галузі: оптимізація системи управління, вдосконалення механізмів залучення інвестицій та проблемні питання здійснення екологічних перевірок в морських портах: законодавче та регуляторне поле.

Так, в першому питанні йшла мова про впровадження моделі Landlord Port та пріоритети у визначенні способів залучення інвестицій. В другому розглядались питання відміни контролю ізольованого баласту, порядку взаємодії ДП «АМПУ» та Держекоінспекції, Порядку взяття проб та Порядку обчислення розміру відшкодування. Крім того, обговорювалось питання проектів законів щодо реформування Держекоінспекції.

До прикладу, постанова (відміна контролю ізольованого баласту) була розроблена Міністерством економічного розвитку з метою зменшення регуляторного тиску на бізнес, поліпшення інвестиційного клімату, підвищення позицій України у рейтингу Doing Business. Бізнес неодноразово наголошував на необхідності суворого дотримання норм законодавства у сфері екологічного контролю, тож з цією метою було розроблено пакет змін до нормативно-правових актів, які повинні врегулювати питання відбору “ізольованого баласту”, зокрема, до Постанови №269.

Варто зазначити, дана проблематика є добре відомою міжнародним партнерам, страховим клубам, виданням, і це все наносить непрямі збитки інвестиційній привабливості нашої країни та негативно впливає на її імідж як морської держави.

Проте навіть максимальне урегулювання проблематики на законодавчому та регуляторному рівні не виключає подальшого ігнорування норм органами Держекоінспекції.

Водночас, дуже сподіваємось, що прозорі та зрозумілі правила для роботи все ж вдасться створити.

Партнери

Звіти та фотогалереї

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: