Жінки вносять інший спосіб мислення, що позитивно впливає на показники компанії, – Віра Платонова, віце-президентка та регіональна директорка Visa в 17 країнах

Віра Платонова
Віце-президентка та регіональна директорка Visa в 17 країнахЄвропейська Бізнес Асоціація в партнерстві з Радою Жіночих Ініціатив і ХГНО «Сучасна жінка» запросили віце-президентку та регіональну директорку Visa в 17 країнах, Віру Платонову, розказати про практики та політики, які спрямовані на розвиток та промотування жінок у компанії, а також поділитися власними думками та спостереженнями щодо того, чи є бар’єри для професійного зростання у жінок, та чи впливає наявність жінок серед керівництва компаній на фінансові показники.
Компанія Visa входить у ТОП-5 соціально орієнтованих компаній. Що означає соціальна орієнтованість для Вашого бізнесу?
Visa – одна із перших компаній платіжних технологій з ідеєю соціальної рівності. Засновник компанії Ді Хок вважає, що всі структурні одиниці, всі учасники, мають бути рівними. Цей принцип у нас передається не тільки в бізнес-модель, але і на відношення у компанії до співробітників, принципи і політики щодо HR, різноманіття та інклюзії. Соціальні бенефіти та соціальна підтримка для всіх співробітників однакова, незалежно від статі, раси, регіону.
Велику увагу компанія приділяє розвитку співробітників, і не тільки з професійної діяльності, а в залежності від того, чого людина хоче, – вивчати іноземні мови, розвивати емоційний інтелект, тощо.
Щодо різноманіття та інклюзії, ми керуємось внутрішнім Code of Conduct, в компанії вбачають необхідність у співвідношенні жінок і чоловіків на керівних посадах близько 50:50, і ми прагнемо до балансу. Дуже багато уваги ми приділяємо темі жіночого лідерства, просуванню жінок на керівні позиції, розвитку жінок. Також залучаємо багато молоді до роботи.
Поговоримо про рівність і бар’єри, з якими стикаються жінки у компаніях. Що для Вас означає рівність жінок і чоловіків у бізнесі?
Я думаю, що це рівний доступ до можливостей, посад, сфер діяльності. Я проти будь-яких преференцій, до всіх треба ставитися однаково.
На Вашу думку, чи є сфери, в яких можуть працювати лише жінки або лише чоловіки?
Я думаю, що є особисті якості конкретної людини, від яких залежить 70% успіху роботи у тій, чи іншій сфері, і є схильності, від яких залежить 30%. Наприклад, оскільки наш світ – це світ мультизадачності, у жінок, імовірно, зараз більше шансів бути ефективнішими. Чоловіки ж зазвичай більш схильні до точних завдань, які вимагають глибокої концентрації та занурення. Проте, варто зауважити, що є жінки, навіть у нашій компанії, які займаються технічним впровадженням, чудово розбираються в ІТ. Немає посад, які могли б обіймати тільки жінки, або тільки чоловіки.
Які якості допомагають людям керувати компаніями?
Звичайно, це ставлення до людей, бажання бути корисним для них і бути залученим до їх життя. А також відданість своїй справі, яка, навіть, може межувати з одержимістю, та довіра.
Чи є жінки менш впевненими у собі?
Я думаю, що так, але це не бар’єр, це про позицію, про те, що жінки, на мій погляд, більш вимогливі до себе. Проте, це і призводить до того, що жінки часто можуть більш якісно відпрацьовувати свої якості і роботу на лідерських позиціях.
На Вашу думку, чи впливає стать людини на якість прийнятих рішень?
Напевно що впливає, але, знову ж таки, у співвідношенні 70% (особисті якості) на 30% (стать). Скоріш за все, жінка більше прислухається до думки колективу, співвідносить, як це рішення вплине на людей, на клімат в колективі. Чоловік, напевно, іноді не задумається про це. Хоча на всіх жінок та чоловіків цю тезу навряд можна поширити.
Чи існують бар’єри на шляху професійного зростання жінок?
Навпаки, зараз є внутрішній рух жіночого лідерства, окремі програми менторингу, коучингу, щоб допомогти жінкам рухатися вперед. Наприклад, у нашій компанії цілком нормально і коли чоловік йде в декрет, і коли жінка йде в декрет, та це ніяк не впливає на їх просування. Крім того, ми наймали жінок на 6-7 місяці вагітності, і це завжди виправдовувалося.
Зарубіжні та українські компанії намагаються забезпечити рівну представленість жінок і чоловіків у ТОП-менеджменті. Один з аргументів полягає в тому, що компанії, у керівному складі яких є жінки, швидше повертають кредити, вибудовують більш ефективні партнерства і краще продають. На Вашу думку, чи присутність жінок у керівному складі бізнесу впливає на фінансові показники?
Я читала в одному з досліджень, (, якщо в керівництві 20+ % жінок, прибутковість компанії підвищується. Тому, ми у Visa вважаємо, що у складі ТОП-менеджмента мають бути жінки тому, що вони вносять інший спосіб мислення, додають більше елементів навичок роботи з людьми, які в результаті позитивно впливають на показники компанії.
Тобто це про наявність іншої перспективи і soft skills?
Так, іншої перспективи, іншого підходу до прийняття рішень, стратегічного бачення.
Чи має компанія Visa затверджену Політику гендерної рівності або Політику різноманітності й інклюзивності?
Є одна велика політика, яка називається Code of Conduct. У цьому кодексі є все, що стосується питань поведінки та рівності. Крім того, ми, за необхідності, його розширюємо та доповнюємо. У компанії є і стратегії по різноманіттю та інклюзії, якими у кожному регіоні займаються представники цієї функції, організовують рух жіночого лідерства, займаються расовими питаннями, меншинами, ЛГБТ-Прайдом, проводять форуми.
Щодо питання віку, ми взагалі не звертаємо увагу на нього. У компанії звертають увагу на професійні якості, активність людини, здатність виконувати роботу незалежно від віку.
Також у нас працюють люди з інвалідністю, – як ви напевно знаєте, за законодавством їх має бути 4% від загальної кількості співробітників. Проте, ми постійно думаємо, що ще можемо зробити ззовні і всередині для підтримки таких людей.
Якими є пріоритети компанії Visa з розвитку соціальної відповідальності бізнесу?
У нас їх декілька. Перший напрямок – це фінансова інклюзивність, навчання фінансовій грамотності. Також є соціальна інклюзія, яка стосується малого та середнього бізнесу, тобто як ми можемо допомогти людям з інвалідністю, здібностями, які займаються МСБ. Також є дні волонтерства, фінансова допомога Червоному Хресту, іншим глобальним організаціям на конкретні країни на підтримку медиків. А суми, які ми пожертвували як співробітники, Visa потім подвоює.
Пандемія Covid-19 триває вже понад рік і суттєво впливає на бізнес-процеси і на психологічний клімат у команді. Як реагує ваш бізнес на цей виклик?
У компанії дуже серйозний підхід до цього. З початку пандемії ми почали працювати віддалено, і так працюємо й до сих пір. Безпека своїх колег – це найголовніше, і навіть якщо є можливий бенефіт від виїзної зустрічі, нам треба її узгодити. Велику увагу приділяємо тренінгам та теми, які стосуються роботи з дому, медичної підтримки. Також запровадили у компанії well-being години, які можна витратити на себе, на своє здоров’я, на відновлення, – кожної п’ятниці з 14.00 у нас заборонено призначати зустрічі, окрім дуже важливих клієнтських зустрічей, а цей час відпрацьовується в інші дні.