fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Замість підтримки молочної індустрії в Україні хочуть запровадити додаткове фінансове навантаження для бізнесу

20/ 04/ 2023
  У березні цього року у ВРУ були зареєстровані законопроєкти №9163 та №9162 щодо запровадження внеску на галузеве фінансування програм просування молочної продукції. Передбачено, що метою даних ініціатив є фінансове забезпечення розвитку та стійкого зростання молочної галузі, а результатом має стати покращення ситуації на ринку виробництва українських молочних продуктів шляхом запровадження механізмів фінансування заходів з просування такої продукції як на вітчизняному, так і на світових ринках. Безумовно, концептувально бізнес підтримав ідею підтримки молочної галузі, адже вона значно постраждала під час повномасштабного вторгнення росії на територію України. Зокрема, через зменшенням поголів’я великої рогатої худоби та, як результат, зменшення молочної сировини. Окрім того, галузь понесла значні збитки через проблеми з електроенергією, логістикою, втратою інфраструктури, тощо. Для розуміння, за даними Держстату, станом на початок лютого 2022 року господарства усіх категорій утримували понад 2,7 млн голів великої рогатої худоби. За період повномасштабного вторгнення Україна втратила більше 170 тис. голів лише корів, яких до війни налічувалось в Україні близько 1,6 млн. Однак, чимало питань у підприємців виникло під час детального аналізу документів. Так, повертаючись до вище зазначених законопроєктів, зокрема, проєктом Закону №9163 передбачається запровадження внеску на галузеве фінансування програм просування молочної продукції як джерела фінансування заходів щодо просування молочної продукції, що сплачується при введенні в обіг молочної продукції переробними підприємствами та імпортерами. Розмір (ставку) внеску визначено на рівні: для переробних підприємств – 0,5% вартості реалізованої молочної продукції; для імпортерів – 0,5% від митної вартості молочної продукції. Отримувачем та розпорядником внеску є репрезентативна міжгалузева організація (обʼєднання виробників та переробників молока). Державна митна служба України здійснює пропуск відповідних товарів на митну територію України після сплати внеску на рахунки репрезентативної міжгалузевої організації. Більше того, законопроєктом №9162 передбачається надання законодавчих повноважень у сфері обміну інформацією податковим органам для забезпечення реалізації положень Проєкту Закону №9163. Враховуючи вище описану ситуацію у бізнесу є кілька пересторог. По-перше, експертам Асоціації не в повній мірі є зрозумілим процес створення та функціонування організації-розпорядника внеску, що, імовірно, може викликати корупційні ризики, зловживання, тощо. По-друге, запровадження внеску та застосування запропонованого Проєктом Закону №9163 механізму його сплати вочевидь сприятиме додатковій зарегульованості діяльності компаній та обумовить додаткове фінансове навантаження для представників бізнесу, що ще більше ускладнить ситуацію в галузі. Важко було передбачити, що першопочаткова ідея «фінансового забезпечення розвитку та стійкого зростання молочної галузі» може покладати додаткову відповідальність за розвиток галузі на бізнес, який постраждав, але, вочевидь, і так продовжує робити все можливе для сфери, прозоро працювати сплачуючи початки, тощо. Тому, Європейська Бізнес Асоціація звертається до Голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, Голови Комітету ВРУ з питань аграрної та земельної політики Олександра Гайду, Голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитра Наталухи, Голови Комітету ВРУ з питань бюджету Роксолани Підласої, Голови Комітету ВРУ з питань антикорупційної політики Анастасії Радіної, Голови Комітету ВРУ з питань інтеграції України до ЄС Іванни Климпуш-Цинцадзе з проханням не підтримувати дані законопроєкти! Крім того, просимо Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля звернути увагу на цю ситуацію!

У березні цього року у ВРУ були зареєстровані законопроєкти №9163 та №9162 щодо запровадження внеску на галузеве фінансування програм просування молочної продукції.

Передбачено, що метою даних ініціатив є фінансове забезпечення розвитку та стійкого зростання молочної галузі, а результатом має стати покращення ситуації на ринку виробництва українських молочних продуктів шляхом запровадження механізмів фінансування заходів з просування такої продукції як на вітчизняному, так і на світових ринках.

Безумовно, концептувально бізнес підтримав ідею підтримки молочної галузі, адже вона значно постраждала під час повномасштабного вторгнення росії на територію України. Зокрема, через зменшенням поголів’я великої рогатої худоби та, як результат, зменшення молочної сировини. Окрім того, галузь понесла значні збитки через проблеми з електроенергією, логістикою, втратою інфраструктури, тощо. Для розуміння, за даними Держстату, станом на початок лютого 2022 року господарства усіх категорій утримували понад 2,7 млн голів великої рогатої худоби. За період повномасштабного вторгнення Україна втратила більше 170 тис. голів лише корів, яких до війни налічувалось в Україні близько 1,6 млн. Однак, чимало питань у підприємців виникло під час детального аналізу документів.

Так, повертаючись до вище зазначених законопроєктів, зокрема, проєктом Закону №9163 передбачається запровадження внеску на галузеве фінансування програм просування молочної продукції як джерела фінансування заходів щодо просування молочної продукції, що сплачується при введенні в обіг молочної продукції переробними підприємствами та імпортерами. Розмір (ставку) внеску визначено на рівні: для переробних підприємств – 0,5% вартості реалізованої молочної продукції; для імпортерів – 0,5% від митної вартості молочної продукції. Отримувачем та розпорядником внеску є репрезентативна міжгалузева організація (обʼєднання виробників та переробників молока). Державна митна служба України здійснює пропуск відповідних товарів на митну територію України після сплати внеску на рахунки репрезентативної міжгалузевої організації.

Більше того, законопроєктом №9162 передбачається надання законодавчих повноважень у сфері обміну інформацією податковим органам для забезпечення реалізації положень Проєкту Закону №9163.

Враховуючи вище описану ситуацію у бізнесу є кілька пересторог. По-перше, експертам Асоціації не в повній мірі є зрозумілим процес створення та функціонування організації-розпорядника внеску, що, імовірно, може викликати корупційні ризики, зловживання, тощо. По-друге, запровадження внеску та застосування запропонованого Проєктом Закону №9163 механізму його сплати вочевидь сприятиме додатковій зарегульованості діяльності компаній та обумовить додаткове фінансове навантаження для представників бізнесу, що ще більше ускладнить ситуацію в галузі. Важко було передбачити, що першопочаткова ідея «фінансового забезпечення розвитку та стійкого зростання молочної галузі» може покладати додаткову відповідальність за розвиток галузі на бізнес, який постраждав, але, вочевидь, і так продовжує робити все можливе для сфери, прозоро працювати сплачуючи початки, тощо.

Тому, Європейська Бізнес Асоціація звертається до Голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, Голови Комітету ВРУ з питань аграрної та земельної політики Олександра Гайду, Голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитра Наталухи, Голови Комітету ВРУ з питань бюджету Роксолани Підласої, Голови Комітету ВРУ з питань антикорупційної політики Анастасії Радіної, Голови Комітету ВРУ з питань інтеграції України до ЄС Іванни Климпуш-Цинцадзе з проханням не підтримувати дані законопроєкти! Крім того, просимо Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля звернути увагу на цю ситуацію!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: