fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Бізнесу хочеться більше ясності щодо тексту законопроєкту про криміналізацію контрабанди

16/ 12/ 2021
  Сьогодні, 16 грудня, Верховна Рада планує розглянути у другому читанні законопроєкт №5420 щодо криміналізації контрабанди товарів та підакцизних товарів. Варто зазначити, що після вчорашнього засідання Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності офіційні таблиці правок так і не були опубліковані, а отже бізнес не має змоги ознайомитись з текстом, який виноситиметься на голосування. Хочемо нагадати, що Європейська Бізнес Асоціація неодноразово наполягала на доопрацюванні законопроєкту та кілька разів надсилала свої зауваження та пропозиції Голові ВРУ, Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики, Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності, і наші експерти були залучені до обговорення документу. Але, перед можливим голосуванням, бізнесу до кінця не відомо, чи знайшли такі пропозиції своє відображення у документі. Для бізнесу є кілька принципових моментів у даному законопроєкті, з якими експерти Асоціації категорично не погоджуються. По-перше, Асоціація не підтримує запровадження відповідальності за недостовірне декларування товарів, зокрема положення, що допускають можливість притягнення до кримінальної відповідальності навіть за неумисні помилки в митних деклараціях. По-друге, Асоціація не підтримує притягнення до кримінальної відповідальності лише за дії, спрямовані на незаконне переміщення товарів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю. Це положення сформульовано у документі так, що злочин вважатиметься закінченим незалежно від того, чи були товари незаконно переміщені через митний кордон України чи ні. По-третє, на переконання експертів Асоціації, рівень вартості предметів, що є об’єктами правопорушення, для притягнення до кримінальної відповідальності – 113 500 грн (для підакцизних товарів – 56 750 грн) – є необґрунтовано низьким, в той час як санкції – надмірними. Представники Асоціації сходяться на думці, що збільшувати відповідальність за контрабанду необхідно, в першу чергу, для підакцизних та так званих ризикових з точки зору нелегального імпорту груп товарів, наприклад, техніку. Також, експерти Асоціації вважають за необхідне збільшити пороговий рівень вартості предметів, що є об’єктами правопорушення, за яким настає кримінальна відповідальність за контрабанду підакцизних товарів, тощо. Представники бізнесу наголошують, що до боротьби із «сірим» імпортом доцільно підійти ширше, зокрема, запроваджувати ефективні заходи щодо: неможливості реалізації товарів без документів про їх походження (ланцюга поставки) особливо в рамках Інтернет-торгівлі; перешкоджання схемам мінімізації податків («піджаки», «посилки», «перерваний транзит» тощо); забезпечувати інституційний розвиток відповідних органів та підвищувати ефективність їх роботи. Дуже сподіваємось, що голос бізнесу буде почуто, і законопроєкт не буде прийнято у поточному вигляді без врахувань важливих зауважень та пропозицій від бізнесу! Закликаємо народних депутатів дотриматися досягнутих домовленостей під час робочих зустрічей з експертами Асоціації та відповідно доопрацювати законопроєкт.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

Сьогодні, 16 грудня, Верховна Рада планує розглянути у другому читанні законопроєкт №5420 щодо криміналізації контрабанди товарів та підакцизних товарів. Варто зазначити, що після вчорашнього засідання Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності офіційні таблиці правок так і не були опубліковані, а отже бізнес не має змоги ознайомитись з текстом, який виноситиметься на голосування.

Хочемо нагадати, що Європейська Бізнес Асоціація неодноразово наполягала на доопрацюванні законопроєкту та кілька разів надсилала свої зауваження та пропозиції Голові ВРУ, Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики, Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності, і наші експерти були залучені до обговорення документу. Але, перед можливим голосуванням, бізнесу до кінця не відомо, чи знайшли такі пропозиції своє відображення у документі.

Для бізнесу є кілька принципових моментів у даному законопроєкті, з якими експерти Асоціації категорично не погоджуються. По-перше, Асоціація не підтримує запровадження відповідальності за недостовірне декларування товарів, зокрема положення, що допускають можливість притягнення до кримінальної відповідальності навіть за неумисні помилки в митних деклараціях.

По-друге, Асоціація не підтримує притягнення до кримінальної відповідальності лише за дії, спрямовані на незаконне переміщення товарів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю. Це положення сформульовано у документі так, що злочин вважатиметься закінченим незалежно від того, чи були товари незаконно переміщені через митний кордон України чи ні.

По-третє, на переконання експертів Асоціації, рівень вартості предметів, що є об’єктами правопорушення, для притягнення до кримінальної відповідальності – 113 500 грн (для підакцизних товарів – 56 750 грн) – є необґрунтовано низьким, в той час як санкції – надмірними.

Представники Асоціації сходяться на думці, що збільшувати відповідальність за контрабанду необхідно, в першу чергу, для підакцизних та так званих ризикових з точки зору нелегального імпорту груп товарів, наприклад, техніку. Також, експерти Асоціації вважають за необхідне збільшити пороговий рівень вартості предметів, що є об’єктами правопорушення, за яким настає кримінальна відповідальність за контрабанду підакцизних товарів, тощо.

Представники бізнесу наголошують, що до боротьби із «сірим» імпортом доцільно підійти ширше, зокрема, запроваджувати ефективні заходи щодо: неможливості реалізації товарів без документів про їх походження (ланцюга поставки) особливо в рамках Інтернет-торгівлі; перешкоджання схемам мінімізації податків («піджаки», «посилки», «перерваний транзит» тощо); забезпечувати інституційний розвиток відповідних органів та підвищувати ефективність їх роботи.

Дуже сподіваємось, що голос бізнесу буде почуто, і законопроєкт не буде прийнято у поточному вигляді без врахувань важливих зауважень та пропозицій від бізнесу! Закликаємо народних депутатів дотриматися досягнутих домовленостей під час робочих зустрічей з експертами Асоціації та відповідно доопрацювати законопроєкт.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: