fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

За місяць наберуть чинності нові вимоги щодо обслуговування споживачів українською мовою

17/ 12/ 2020
  16 січня 2021 року набере чинності стаття 30 Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної» №2704-VIII, яка регламентує особливості використання української мови в сфері обслуговування споживачів. Про це йшлося на зустрічі представників Європейської Бізнес Асоціації з Уповноваженим із захисту державної мови паном Тарасом Кремінь, представниками Офісу Уповноваженого, а також Держпродспоживслужби України. Так, стаття зазначає, що саме українська мова є мовою обслуговування споживачів в нашій державі. Тому, представники будь-яких підприємств, які обслуговують споживачів, як-то магазини, заклади харчування, салони, тощо, мають здійснювати обслуговування споживачів та надавати їм інформацію про товари державною мовою. У той же час, споживач або клієнт має право попросити здійснювати його обслуговування будь-якою іншою мовою прийнятною для сторін (до прикладу, російською, англійською, тощо). Крім того, з 16 січня 2021 року українська мова має використовуватись також в сфері електронної комерції, та в маркуванні продукції. У той же час, Закон дозволяє при наданні інформації про товар українською мовою використовувати слова, скорочення та абревіатури англійською мовою або з використанням латинських літер. Також, під час зустрічі представники бізнесу мали можливість привернути увагу Уповноваженого до деяких проблемних моментів із застосуванням окремих норм Закону. Йшлося, наприклад, про вимогу зазначати повну адресу іноземного заводу виробника українською мовою, або вимогу щодо обов’язкової наявності україномовної версії користувацького інтерфейсу на обладнанні, що набере чинності в 2022 році. Водночас, деякі з таких вимог інколи технічно неможливо виконати, наприклад, зробити інтерфейс українською мовою в сегментному дисплеї або недорогому обладнанні з обмеженою кількістю пам’яті. Крім того, деякі з них не мають практичного сенсу, як-то вимога зазначати назву вулиці та округу в іноземній державі українською мовою. Зрештою, якщо споживач прийме рішення надіслати листа на завод виробника, йому необхідно знати як звучить адреса саме іноземною мовою.   Сторони доводились, що Асоціація доопрацює та наддасть пропозиції від бізнесу щодо внесення деяких точкових змін та уточнень до вище зазначеного Закону. У той же час, заступник виконавчого директора Європейської Бізнес Асоціації Світлана Михайловська прокоментувала, що у бізнесу є побоювання, що ті чи інші не чітко виписані норми можуть суб’єктивно трактуватись представниками перевіряючих органів та запропонувала інформувати Офіс Уповноваженого у разі, якщо такі випадки виникнуть в майбутньому в контексті використання української мови в сфері обслуговування споживачів та надання інформації про товари. Дякуємо за готовність спілкуватись з бізнесом та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю.  

16 січня 2021 року набере чинності стаття 30 Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної» №2704-VIII, яка регламентує особливості використання української мови в сфері обслуговування споживачів. Про це йшлося на зустрічі представників Європейської Бізнес Асоціації з Уповноваженим із захисту державної мови паном Тарасом Кремінь, представниками Офісу Уповноваженого, а також Держпродспоживслужби України.

Так, стаття зазначає, що саме українська мова є мовою обслуговування споживачів в нашій державі. Тому, представники будь-яких підприємств, які обслуговують споживачів, як-то магазини, заклади харчування, салони, тощо, мають здійснювати обслуговування споживачів та надавати їм інформацію про товари державною мовою. У той же час, споживач або клієнт має право попросити здійснювати його обслуговування будь-якою іншою мовою прийнятною для сторін (до прикладу, російською, англійською, тощо).

Крім того, з 16 січня 2021 року українська мова має використовуватись також в сфері електронної комерції, та в маркуванні продукції. У той же час, Закон дозволяє при наданні інформації про товар українською мовою використовувати слова, скорочення та абревіатури англійською мовою або з використанням латинських літер.

Також, під час зустрічі представники бізнесу мали можливість привернути увагу Уповноваженого до деяких проблемних моментів із застосуванням окремих норм Закону. Йшлося, наприклад, про вимогу зазначати повну адресу іноземного заводу виробника українською мовою, або вимогу щодо обов’язкової наявності україномовної версії користувацького інтерфейсу на обладнанні, що набере чинності в 2022 році.

Водночас, деякі з таких вимог інколи технічно неможливо виконати, наприклад, зробити інтерфейс українською мовою в сегментному дисплеї або недорогому обладнанні з обмеженою кількістю пам’яті. Крім того, деякі з них не мають практичного сенсу, як-то вимога зазначати назву вулиці та округу в іноземній державі українською мовою. Зрештою, якщо споживач прийме рішення надіслати листа на завод виробника, йому необхідно знати як звучить адреса саме іноземною мовою.  

Сторони доводились, що Асоціація доопрацює та наддасть пропозиції від бізнесу щодо внесення деяких точкових змін та уточнень до вище зазначеного Закону.

У той же час, заступник виконавчого директора Європейської Бізнес Асоціації Світлана Михайловська прокоментувала, що у бізнесу є побоювання, що ті чи інші не чітко виписані норми можуть суб’єктивно трактуватись представниками перевіряючих органів та запропонувала інформувати Офіс Уповноваженого у разі, якщо такі випадки виникнуть в майбутньому в контексті використання української мови в сфері обслуговування споживачів та надання інформації про товари.

Дякуємо за готовність спілкуватись з бізнесом та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: