fbpx

З 2021 року в Україні розпочнеться системне будівництво доріг з промислових відходів

07/ 09/ 2020

Можливість застосування промислових відходів при будівництві автомобільних доріг передбачена проєктом Концепції Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки. Документ був опублікований 5 серпня на сайті Укравтодору.

Так, згідно з Концепцією, частка автомобільних доріг з цементобетонним покриттям збільшиться до 30%, за рахунок:

  • Чітких механізмів фінансування ремонту та будівництва доріг з державного та місцевих бюджетів;
  • Підвищення екологічності будівництва, зокрема через використання відходів та побічних продуктів промисловості в якості заповнювачів в цементобетонних сумішах;
  • Дослідження нових можливостей будівництва доріг на основі сучасних енерго- та ресурсозберігаючих матеріалів та технологій.   

Це дозволить покращити транзитний потенціал країни, підвищити рівень локалізації та зменшити імпортозалежність, вирішити питання управління промисловими відходами, створити нові робочі місця та ефективно використовувати бюджетні кошти в дорожньому господарстві.

Ольга Бойко Координатор Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації
Асоціація ще у травні зверталась до представників Уряду та Парламенту з пропозиціями щодо активного використання металургійних шлаків та золошлакових матеріалів у будівництві. Адже в Україні на відвалах промислових підприємств накопичилось більше 160 млн тонн шлаків металургійних комбінатів та близько 250 млн тонн золошлакових матеріалів ТЕЦ. Щороку ці показники збільшуються на 10-11 млн тонн та 6-7 млн тонн відповідно. Відтак, запропонована Концепція є актуальною та прогресивною для економічного розвитку країни.

Бізнес-спільнота концептуально підтримує ініціативу Укравтодору. Водночас закликає доопрацювати текст документу та врахувати наступні три пункти:

  1. Додати побічні продукти/вторинну сировину промисловості до переліку матеріалів, які можуть використовуватись в процесі будівництва автомобільних доріг. Адже деякі матеріали у перспективі можуть отримати властивість змінювати свій юридичний статус як відходів. Зокрема, у контексті запланованої реформи управління відходами.
  2. Уточнити можливість фінансування Програми також за рахунок коштів Державного дорожнього фонду.
  3. Надати пріоритет у використанні вторинної сировини в якості заповнювачів в цементобетонних сумішах та шарах основи автомобільних доріг. Зокрема, пріоритетне застосування шлакопортландцементу та шлаколужних цементів.

Сподіваємось на врахування пропозицій бізнесу, які наблизять Україну до екологічного та економічно обґрунтованого розвиту інфраструктури!

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: