fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Як виробити корпоративну культуру

10/ 10/ 2018
  Ярослава Савастєєва. Керівник контрольно-правового департаменту. Останнім часом досить популярною є фраза треба мислити, як стартап. Це однозначно класна ідея, але тут є одне важливе але. Стартапи можуть дозволити собі побудувати корпоративну культуру з нуля та бути бунтарями кожен день. Адже на початкових етапах їх основна задача – це вижити і запропонувати світові те, від чого він не зможе відмовитися. А це вимагає кільканадцяти експериментів та неабиякої креативності. У той час, як гіганти нашого ринку, котрі хочуть налаштуватися на новий лад, повинні перезавантажити існуючий status quo, і нерідко це означає зміну переконань і правил гри. Оскільки інновації потребують новітньої корпоративної культури, яка буде співпадати з духом змін та сприяти їх втіленню в життя. Так що ж таке корпоративна культура? У свідомості чималої кількості людей корпоративна культура не асоціюється з чимось драйвовим та динамічним. Це скоріше статичне поняття, яке охоплює набір якихось правил, котрі живуть окремим життям від співробітників компанії. На щастя, феномен культури еволюціонував і набув зовсім іншого забарвлення. Тому я сподіваюся, що це хибне відчуття неважливості корпоративної культури з часом відійде у небуття. Сьогодні корпоративна культура – це екосистема компанії, яка охоплює не тільки її внутрішнє середовище (її співробітників), а поширюється і на клієнтів, і на контрагентів відповідного гравця ринку. Якщо говорити простіше, це впорядкований спосіб, у який компанія робить повсякденні речі. Зверніть увагу, робить, а не хоче робити чи могла б робити. Організація, яка може одночасно виконувати свою основну роботу, паралельно генеруючи та втілюючи в життя інноваційні ідеї, претендує на звання ambidextrous organization (термін запропоновано Charles A. O’Reilly III & Michael L. Tushman). Це начебто компанія однією ногою знаходиться в теперішніх реаліях, а іншою – в майбутньому. Складно, але можливо. У книзі Corporate cultures: The rites and rituals of organizational life наводяться чотири важливі інгредієнти, які входять до рецепту корпоративної культури: цінності, історії, ритуали та герої. Цінності Спробую розповісти про ці компоненти на прикладі Європейської Бізнес Асоціації. У нас багато чого змінюється, але цінності, на моїй пам’яті, зазнавали найменших перетворень. Такі принципи, як прозорість, повага, партнерське ставлення, турбота, верховенство права є міцним скелетом Асоціації, на який роками нарощувалися м’язи. Історії Історії... їх безліч. Колись, отримавши запит від однієї компанії, співробітники настільки занурилися у вирішення відповідної проблеми, що просто забули уточнити, чи є ця компанія учасником бізнес об`єднання? Як ви здогадалися, таким він не був. Коли з’ясувався цей факт, компанія була настільки вражена клієнтоорієнтованим підходом, що незабаром стала членом Асоціації, навіть не здогадуючись, що в роботу її кейс взяли помилково. Ритуали Багатьом компаніям-членам Асоціації відомий такий ритуал як EBA Welcome Сoffee. З однієї сторони, це просто приємне знайомство з новоприбулими учасниками Асоціації за ранковою кавою, але, насправді, для нас – це велике свято. Такі зустрічі говорять про те, що ми зможемо бути корисними для все нового і нового бізнесу. Герої А от що стосується героїв, то у нас їх чимало. А що найголовніше – у кожного є можливість стати героєм Асоціації. У нас є герої, які запустили і розвинули напрямок підтримки мікро-бізнесу (UNLIMIT Ukraine). Котрі з роками підростуть, стануть на ноги та зроблять свій внесок у розвиток нашої економіки. Як ви пам’ятаєте, Асоціація працює для того, аби спільними зусиллями вирішити важливі для інвестиційного клімату України питання та покращити його на користь індустрії, суспільства, економіки та країни в цілому. Тому не можна не згадати про наших героїв, котрі захищають інтереси компаній-членів Асоціації. За кожною маленькою та великою перемогою стоять численні зустрічі, палкі дебати як всередині нашої організації, так і з органами державної влади. А ще є герої невидимого фронту, завдяки яким кожен день на роботі проходить затишно та приємно. Процес встановлення, трансформації корпоративної культури – це наче складання пазлу, деталей так на 1000, а може, й на мільйон. Це доволі тривалий та кропіткий процес, але врешті-решт можна отримати неймовірний результат. Водночас не можна забувати, що головною складовою культури є люди різних поколінь, віку та культур. Ми багато часу приділили тому, щоб сформувати книгу культури Асоціації. Постійно здавалося що чогось не вистачало або щось не до кінця відповідало дійсності. І ось нарешті ми досягнули внутрішньої гармонії між словом і ділом та готові поділитися з вами нашим інноваційним стандартом. Переглянути книгу корпоративної культури Асоціації Сподіваємося, це надихне вас на подальші кроки задля розвитку корпоративної культури і всередині вашої компанії. Джерело: Новое время
Ярослава Савастєєва Керівник контрольно-правового департаменту
Останнім часом досить популярною є фраза "треба мислити, як стартап".

Це однозначно класна ідея, але тут є одне важливе “але”. Стартапи можуть дозволити собі побудувати корпоративну культуру з нуля та бути бунтарями кожен день. Адже на початкових етапах їх основна задача – це “вижити” і запропонувати світові те, від чого він не зможе відмовитися. А це вимагає кільканадцяти експериментів та неабиякої креативності. У той час, як “гіганти” нашого ринку, котрі хочуть налаштуватися на новий лад, повинні перезавантажити існуючий status quo, і нерідко це означає зміну переконань і правил гри. Оскільки інновації потребують новітньої корпоративної культури, яка буде співпадати з “духом” змін та сприяти їх втіленню в життя.

Так що ж таке корпоративна культура?

У свідомості чималої кількості людей корпоративна культура не асоціюється з чимось драйвовим та динамічним. Це скоріше статичне поняття, яке охоплює набір якихось правил, котрі “живуть” окремим життям від співробітників компанії. На щастя, феномен культури еволюціонував і набув зовсім іншого забарвлення. Тому я сподіваюся, що це хибне відчуття “неважливості” корпоративної культури з часом відійде у небуття.

Сьогодні корпоративна культура – це екосистема компанії, яка охоплює не тільки її внутрішнє середовище (її співробітників), а поширюється і на клієнтів, і на контрагентів відповідного гравця ринку. Якщо говорити простіше, це впорядкований спосіб, у який компанія робить повсякденні речі. Зверніть увагу, “робить”, а не “хоче робити” чи “могла б робити”.

Організація, яка може одночасно виконувати свою основну роботу, паралельно генеруючи та втілюючи в життя інноваційні ідеї, претендує на звання ambidextrous organization (термін запропоновано Charles A. O’Reilly III & Michael L. Tushman). Це начебто компанія однією ногою знаходиться в теперішніх реаліях, а іншою – в майбутньому. Складно, але можливо.

У книзі “Corporate cultures: The rites and rituals of organizational life” наводяться чотири важливі інгредієнти, які входять до рецепту корпоративної культури: цінності, історії, ритуали та герої.

Цінності

Спробую розповісти про ці компоненти на прикладі Європейської Бізнес Асоціації. У нас багато чого змінюється, але цінності, на моїй пам’яті, зазнавали найменших перетворень. Такі принципи, як прозорість, повага, партнерське ставлення, турбота, верховенство права є міцним скелетом Асоціації, на який роками нарощувалися м’язи.

Історії

Історії… їх безліч. Колись, отримавши запит від однієї компанії, співробітники настільки занурилися у вирішення відповідної проблеми, що просто забули уточнити, чи є ця компанія учасником бізнес об`єднання? Як ви здогадалися, таким він не був. Коли з’ясувався цей факт, компанія була настільки вражена клієнтоорієнтованим підходом, що незабаром стала членом Асоціації, навіть не здогадуючись, що в роботу її кейс взяли помилково.

Ритуали

Багатьом компаніям-членам Асоціації відомий такий ритуал як EBA Welcome Сoffee. З однієї сторони, це просто приємне знайомство з новоприбулими учасниками Асоціації за ранковою кавою, але, насправді, для нас – це велике свято. Такі зустрічі говорять про те, що ми зможемо бути корисними для все нового і нового бізнесу.

Герої

А от що стосується героїв, то у нас їх чимало. А що найголовніше – у кожного є можливість стати героєм Асоціації. У нас є герої, які запустили і розвинули напрямок підтримки мікро-бізнесу (UNLIMIT Ukraine). Котрі з роками “підростуть”, стануть на ноги та зроблять свій внесок у розвиток нашої економіки. Як ви пам’ятаєте, Асоціація працює для того, аби спільними зусиллями вирішити важливі для інвестиційного клімату України питання та покращити його на користь індустрії, суспільства, економіки та країни в цілому. Тому не можна не згадати про наших героїв, котрі захищають інтереси компаній-членів Асоціації. За кожною маленькою та великою перемогою стоять численні зустрічі, палкі дебати як всередині нашої організації, так і з органами державної влади. А ще є герої невидимого фронту, завдяки яким кожен день на роботі проходить затишно та приємно.

Процес встановлення, трансформації корпоративної культури – це наче складання пазлу, деталей так на 1000, а може, й на мільйон. Це доволі тривалий та кропіткий процес, але врешті-решт можна отримати неймовірний результат. Водночас не можна забувати, що головною складовою культури є люди різних поколінь, віку та культур.

Ми багато часу приділили тому, щоб сформувати книгу культури Асоціації. Постійно здавалося що чогось не вистачало або щось не до кінця відповідало дійсності. І ось нарешті ми досягнули внутрішньої гармонії між словом і ділом та готові поділитися з вами нашим “інноваційним” стандартом.

Переглянути книгу корпоративної культури Асоціації

Сподіваємося, це надихне вас на подальші кроки задля розвитку корпоративної культури і всередині вашої компанії.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: