Як поліпшити інвестімідж Азовського регіону

З початком конфлікту на сході країни порти міст Маріуполь та Бердянськ почали значно зменшувати обсяги своєї роботи.

І це суттєво вплинуло на економічно-соціальну ситуацію в регіоні, призвело до скорочення робочих місць та зменшення надходжень до місцевих бюджетів. Нещодавно одна з членських компаній Європейської Бізнес Асоціації дослідила проблеми розвитку експортного потенціалу Азовського регіону. За результатами цього дослідження ми виокремили деякі аспекти, на яких би хотіли окремо наголосити та які потребують уваги на центральному рівні.

Перевезення зернових залізницею

У зв’язку з тим, що частина української території наразі є непідконтрольною, деякі відрізки залізничних шляхів заблоковані. Як результат, при перевезені зерна до порту Маріуполь залізничний склад має довший шлях у порівнянні із ситуацією до 2014 року, відтак вартість перевезення значно зросла.

Портові збори в Азовському морі

Проблема портових зборів на порядку денному в Міністерства інфраструктури України, Адміністрації морських портів України. Комітет з логістики Європейської Бізнес Асоціації вже не перший рік заохочує до розробки всім зрозумілої прозорої методики. 30 січня 2018 року набув чинності наказ Міністерства інфраструктури України №474 від 27.12.2017 “Про зниження ставок портових зборів”, який передбачає застосування коефіцієнту 0.8 до тарифів на всі види портових зборів, за вийнятком маякового.

Це рішення для бізнес-спільноти є надзвичайно важливим, оскільки зниження розміру ставок портових зборів на 20% дозволить значно підвищити економічну привабливість експортно-імпортних операцій, зміцнить становище портів України та надасть конкурентні переваги в порівнянні з іншими портами Чорноморського басейну.

Зараз же хочемо звернути увагу на проблеми портових зборів у портах Азовського моря:

Окрім питання портових зборів, в Азовському морі також актуальною є проблема з процесом днопоглиблення моря, яку вже, однак, почали вирішувати. В кінці грудня днопоглиблювач Меотида повернувся до Маріуполя. Проте питання будівництва Керченського мосту та введення його в експлуатацію ніяк не коментується в Україні. І як компанії можуть сплачувати за проходження Керченської протоки державі-агресору – незрозуміло.

Інвестиційна привабливість Азовського регіону

З огляду на вищеперераховані проблеми, можна зробити висновок, що експортна привабливість південно-східного регіону країни, на жаль, знаходиться на дуже низькому рівні.

Ця ситуація позначається не лише на інвестиційному іміджі регіону, але також на економічно-соціальній ситуації на півдні Донецької області. Враховуючи значне збільшення населення в Маріуполі після початку конфлікту, місту вкрай необхідне якісне економічне зростання, щоб забезпечити людей робочими місцями. А отже, вкрай важливо звернути увагу на проблеми Маріуполя на центральному рівні.

Компанії-члени Асоціації запропонували можливості вирішення проблем у Маріуполі. Такі заходи, на думку бізнесу, значно покращать умови для ведення господарської діяльності та сприятимуть розбудові регіону.

Джерело: Новое время

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: