fbpx

WOG: Нині заправки повинні стати мультифункціональними комплексами, які надають різнопланові послуги

05/ 05/ 2020

Олена Осипчук

Директор з корпоративної комунікації WOG
Паливний ринок – доволі висококонкурентний, а WOG – одна з найбільших мереж АЗС в Україні. Скільки до вас щодня приїжджає клієнтів та що ви робите, аби водії обирали саме вас?

WOG налічує понад 400 АЗК по всій Україні та обслуговує більш ніж 150 тисяч клієнтів на день. Проте наразі, у зв’язку з карантином, багато людей перебувають вдома. Необхідність користуватися автомобілем – мінімальна. Відповідно, відсутня потреба заправляти його. Тому, звичайно, кількість клієнтів відчутно зменшилася.

Сьогодні, як ніколи, актуальним став активний розвиток WOG PAY, який дозволяє заправити авто, не виходячи з нього. Таким чином, уникнувши будь-якого контакту з іншими людьми. Щоб спонукати автомобілістів більше користуватися цим сервісом, компанія впроваджує акційні пропозиції, за якими автовласники можуть придбати пальне зі знижкою. І, треба зазначити, що з початку карантину спосіб безконтактної заправки авто помітно виріс. Так, серед тих автовласників, хто заправляється за допомогою ПРАЙД, кількість користувачів сервісом WOG PAY за час карантину збільшилася на 50%.

В той же час, в умовах, коли доступні тільки продуктові та великі будівельні магазини, аптеки і АЗК, для багатьох ми є острівцем цивілізації. Тому нині рівень продажів у магазинах WOG Market залишаються без змін – ми не відчули значного відтоку клієнтів. Окрім того, зараз, коли всі кав’ярні закриті і випити якісний смачний напій ніде, WOG Cafe перетворилися в символічну «Мекку» для кавоманів. Наші установи працюють в форматі «to go», який дозволяє людині отримати замовлення і забрати його з собою. Адже відповідно до прийнятих державою обмежувальними нормами, WOG Cafe припинило здійснення прийому клієнтів на своїй території. Тому до кінця карантину в наших закладах відсутні столи і крісла для гостей.

Також на АЗК почали встановлювати поштомати «Нової пошти». Це нововведення має ряд переваг: клієнти WOG матимуть можливість зекономити свій час, отримуючи відправлення безпосередньо на АЗК та забираючи посилку власним автомобілем, а також мінімізувати контакти. Відправлення можна отримати шляхом самообслуговування всього за 10 секунд.

Ми переконані, що нині клієнти обиратимуть не просто АЗК, а мультифункціональні комплекси. Тому й розвиваємося в даному напрямку.  

Яким ви бачите майбутнє вашої галузі?

WOG активно розвиває рітейл-напрямок. Зокрема, на частку непаливних продажів вже зараз доводиться до 20% прибутку компанії. Ми плануємо, що з часом 70% всього прибутку компанії буде формуватися з паливних продажів і 30% забезпечуватиме рітейл напрямок.

Як вже було зазначено, вважаємо, що нині заправки повинні стати мультифункціональними комплексами, які надають різнопланові послуги: харчування, напої, продажі різних товарів, можливість зняти через касу готівкові кошти, поштомати «Нової пошти» та ін. Це і буде суттєвою конкурентною перевагою в порівнянні з іншими гравцями на ринку. Також вважаємо, що в середньостроковій перспективі саме комплекс додаткових послуг стане ключовими факторами для клієнта при виборі станції для заправки автомобіля. У цьому ми бачимо майбутнє.

Більш того, крім АЗК ми розвиваємо рітейл-напрямок і поза нашими комплексами. Так, на даний момент WOG Cafe працює в міжнародних терміналах аеропортів «Бориспіль» (Київ), ім. І. Сікорського (Київ – Жуляни), ім. Данила Галицького (Львів) та міжнародному аеропорту міста Одесса. Крім того, кафе представлені у всіх поїздах Інтерсіті та Інтерсіті+ «Укрзалізниці». У планах компанії – подальший розвиток в аеропортах, інших транспортних хабах та інфраструктурних об’єктах України.

Зараз популярною є думка, що криза = можливості, а не тільки труднощі. Які можливості ви бачите у поточній кризі та як вона може вплинути на розвиток вашого бізнесу?

Криза — це не тільки труднощі, а й концентрація зусиль. Ця криза (а карантин плюс фінансова криза – це подвійний стрес) навчила нас бути більш ефективними. Вона змусила нас оптимізувати процеси, підвищити продуктивність праці й ефективність використання коштів. Керівництво нашої компанії вже сьогодні бачить чіткий план, як можна використовувати сьогоднішні антикризові інструменти в посткризовий час. Як говорив Жванецький: «Холеру в Одесі ми перемогли, але щось хороше, що приніс з собою карантин могло б і залишитися». Тому ми радимо всім – уважно проаналізуйте свої антикризові заходи, а коли криза мине – не поспішайте повертатися до старих звичок і форм роботи. Криза зробить вас сильнішими. Тому і після неї потрібно залишатися в тонусі, щоб без особливих втрат проходити майбутні турбулентності.

Як побудована робота вашої команди в період карантину? Як підтримуєте команду?

У компанії WOG (без урахування працівників АЗК, нафтобаз, технічних і транспортних служб) в офісах працює трохи більше 700 співробітників. Уже на початку березня керівництво компанії, проаналізувавши досвід Китаю, Італії, Іспанії, Нідерландів та Польщі підготувало сценарії роботи на повному і частковому карантині. Були розроблені нові KPI для співробітників на віддалену роботу, посилені можливості наших серверів, щоб вони впоралися з навантаженням, яке значно збільшилося через перехід співробітників на віддалений доступ. Аналогічно й керівництво компанії спільно з аналітичною службою і HR-ом розробили спеціальні програми, які аналізують необхідність в людино-годинах для виконання тих чи інших завдань при постійній зміні попиту та кількості клієнтів на АЗК. Це дозволило компанії ефективно використовувати трудові ресурси. Був створений оперативний штаб, куди увійшли керівники всіх департаментів, визначені й протестовані канали комунікації.

Ми були впевнені, що повністю готові до майбутнього кризи, але виявилося, ми були оптимістами.

Перша ж проблема, яку ми не могли передбачити, це зупинка міжміського пасажирського сполучення, а пізніше – повна зупинка громадського транспорту. Наші логісти в терміновому порядку знайшли транспорт, розробили маршрути підвозу наших працівників АЗК на робочі місця. Як відомо заправки – це стратегічні об’єкти, які повинні працювати.

Друга проблема – засоби захисту для клієнтів і персоналу. Наша служба експлуатації оперативно встановила в прикасових зонах пластикові екрани, які відокремлюють оператора від клієнта. У торговому залі ми розмістили диспенсери з дезінфектором. А потім виявили, що ні масок, ні дезінфектора, ні нітрилових рукавичок, ні термометрів у вільному продажу вже немає. Просто для розуміння масштабів проблеми – мережа споживає в середньому 50 тисяч масок в тиждень. І збирати по всій Україні таку кількість масок було дуже складно. Але ми впоралися. Перебоїв з постачанням у нас не було.

Також зазначу, що починаючи з березня 2020 року компанія впровадила добровільне медичне страхування для працівників центральних офісів Києва та Луцька, а також значної частини персоналу в регіонах. Це тільки перша хвиля – далі планується поступове впровадження ДМС для інших співробітників WOG. 

Чи вдалося швидко перевести офісний персонал на віддалену роботу? Які онлайн інструменти використовуєте?

На віддалену роботу переходили поетапно. Перша хвиля співробітників – це ті, у кого вдома є діти до 15 років. Друга хвиля – співробітники, фізична присутність яких в офісі не є виробничо необхідною. Третя хвиля – коли держава відправила всіх на карантин.

Для комунікації в компанії використовують месенджери (WhatsApp, Viber, Telegram), Skype, Zoom. Всі співробітники отримали віддалений доступ до робочої системи компанії, пошти. Незважаючи на віддалений режим роботи, поточні питання та нові задачі з урахуванням ситуації, що склалася – забезпечення максимальної безпеки співробітників і клієнтів АЗК – сьогодні вирішуються оперативно і ефективно, за спрощеною і прискореною процедурою. Тому бізнес-процес не сповільнився. Навпаки, ми працюємо в посиленому режимі.

Хотіли б дізнатися більше про проєкт «Відкриваємо нові можливості для малого і середнього бізнесу». Чому компанія вирішила запропонувати іншим використовувати свої площі? Які компанії вже скористались пропозицією? Чи плануєте продовжувати проєкт після завершення карантину?

Перш за все, зазначу, що з початку поширення коронавірусної інфекції COVID-19 в Україні ми активно включилися в процес надання допомоги нашим медичним установам. Допомагаємо як засобами захисту так і паливом. Так, на підтримку МОЗ WOG забезпечує пальним медиків Волинської області, щоб вони змогли здійснити 20 тисяч додаткових виїздів під час карантину. Компанія надає пальне для бригад швидкої допомоги, а також для логістичних потреб медичних закладів Волині. Окрім того, для WOG закупив та передав лікарням Волині чотири апарати ШВЛ Oricare V8600 американського виробництва, японський сучасний гематологічний аналізатор SYSMEXXN-350, 2 кисневі концентратори, 170 пульсоксиметрів, 200 багаторазових та 400 одноразових захисних комбінезонів, 200 захисних щитків, 25 тисяч захисних медичних масок, 20 тисяч пар спеціальних захисних рукавичок, 220 л дизинфектору. Також беремо участь в програмі безкоштовного таксі для донорів крові – разом із таксі-сервісом Uklon підтримала ініціативу #таксідлядонора від фундацій Донор.Юа та Вартожити, забезпечуючи 20 тисяч поїздок донорів до Центрів Крові.

Згодом ми зрозуміли, що допомоги потребують ще й представники малого та середнього бізнесу, яким зараз дуже важко. Тому ми переглянули наші внутрішні правила, які раніше були непорушні. Наприклад, коли почався карантин в Китаї, це відразу ж позначилося на ланцюжку поставок. Наші постачальники почали зривати терміни. Ми увійшли в їхнє становище і скасували для них всі штрафні санкції. Новим постачальникам, які представляють малий і середній бізнес, ми зараз робимо 100% передоплату за товар, замість відстрочки платежу, як це було до кризи. Великі компанії можуть почекати, а маленьким потрібна підтримка.

Ми переконані, що в такий складний час ми повинні об’єднувати зусилля задля того, щоб малий та середній бізнес, по якому карантин вдарив найвідчутніше, мав можливість працювати. Адже більшості підприємців, які працювали у сфері обслуговування та продажу товарів, довелося закрити свої заклади, відправити у відпустки, а то і звільнити працівників. А це все долі – як бізнесу, так і окремо взятої людини. Саме тому ми вирішили діяти та запровадили програму взаємодопомоги, яка допоможе окремим компаніям легше пережити наслідки карантину.

Особливу увагу приділяємо партнерським проектам з компаніями, які в поточній ситуації не можуть вести торговельну діяльність, а їх покупці, відповідно, купити необхідну продукцію. На даний момент мережа реалізовує проект на окремих АЗК. Під торгові стенди товарів компаній малого та середнього бізнесу WOG надає на різних автозаправках місце площею 6-8 квадратних метрів.

І вже нині, завдяки нашим партнерам, клієнти АЗК можуть придбати на деяких заправках букет свіжих троянд для своїх коханих від компанії «Асканія-Флора», якісні сонцезахисні окуляри ТМ Polaroid від нашого партнера «Люкс Оптика» або ж порадувати своїх діток іграшками відомих світових торгових марок.

В рамках програми на полицях WOG Market з’явилися товари, які раніше нечасто можна було зустріти серед звичного асортименту магазину:

  • свіжі хлібобулочні вироби;
  • спортивне і здорове харчування (протеїнові батончики, ізотоніки, гранолу та ін.);
  • охолоджені кавові напої, що особливо актуально при існуючих обмеженнях продажу свіжоприготованого продукту;
  • корм для тварин;
  • свіжі квіти
  • іграшки для дітей;
  • та ін.
У WOG нещодавно стартував ще один чудовий проєкт «Карта добрих історій» – інтерактивна мапа, що об’єднує пригоди, які трапились під час поїздок. Яка мета цього проєкту?

Так, в час, коли зі всіх інформаційних каналів та ресурсів лунають тривожні новини, мережа АЗК WOG запустила онлайн-проєкт «Карта добрих історій», аби показати українцям, що вони добрі, чуйні, людяні і мотивувати їх на хороші вчинки. Проєкт виконаний у вигляді інтерактивної мапи України з локаціями добрих історій та пригод, які трапилися під час поїздок на авто, у потягу або в аеропорту. Кожен бажаючий може поділитися своєю історією доброти на дорозі, надіслати розповідь на сайт people.wog.ua. Історію нанесуть на карту і створять до неї ілюстрацію. До речі, своїми історіями вже поділилися відомі особистості та блогери.

Що вас мотивує?

Наша мотивація – це наші задоволені клієнти. Тому вся наша робота направлена на їх комфортне та зручне перебування на об’єктах компанії. Нині, окрім забезпечення якісними товарами та сервісом, з великою самовіддачею і використанням інноваційних технологій ми розробляємо та впроваджуємо найкращі та найзручніші рішення для клієнтів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: