fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Виключно збільшенням податків галузь управління відходами не реформувати, – ЕВА

26/ 01/ 2022
  Після суттєвого підвищення податків, у тому числі й за розміщення відходів – на 10% з 1 січня, депутати знову пропонують підвищити ставку цього екоподатку. Сьогодні, 26 січня Екокомітет ВРУ розгляне два законопроєкти щодо екологічного податку при управлінні відходами - №6345 та альтернативний №6345-1. Обидва документи мають на меті підвищення ставок екоподатку на розміщення та захоронення відходів, але підходи пропонують різні. Так, законопроєктом №6345 пропонується виключно збільшити ставки екоподатку на розміщення відходів (у 3 – 13 разів). Такий підхід може негативно вплинути як на бізнес, який легально працює і сумлінно сплачує податки, так і на пересічних громадян, для яких зростуть тарифи на послуги вивезення побутових відходів. Більше того, введення нового податку на розміщення побутових відходів у розмірі 88 грн за тонну за відсутності законодавчо закріпленої європейської ієрархії управління відходами, сприятиме переходу ринку управління відходами в ще більшу тінь і, як наслідок, збільшення кількості «стихійних» сміттєзвалищ, незаконних полігонів, засмічення водойм та лісів тощо. Натомість, законопроєкт №6345-1 передбачає помірне підвищення ставки екоподатку, з можливістю зменшити платіж на 50% від ставки, якщо платник податку здійснює природоохоронні заходи у частині охорони повітря і раціонального використання водних ресурсів, земель, мінералів, елементів рослинного та тваринного світу, а також раціональне використання побутових відходів. Більше того, такий підхід сприятиме підвищенню прозорості галузі, зокрема офіційному декларуванню та розміщенню відходів. Ольга Бойко. Координатор комітету промислової екології та сталого розвитку Асоціації. Ми в Європейській Бізнес Асоціації розуміємо прагнення Уряду підвищити відповідальність за управління відходами, але суто фіскальними методами вирішити це питання не вдасться. Яскраве тому підтвердження – збільшення податку на вуглець у 2019 році одразу на 2340% з 0,41 грн до 10 грн за 1 тонну, що сприяло скороченню викидів парникових газів максимум лише на 5%. Хоча очікування були значно вищими. Більше того, ці кошти не використовуються за призначенням. А, наприклад, на дороги. Звісно, добре, що ці ж дороги ремонтуються, але це має бути не за рахунок «екологічних» коштів. Тому, бізнес вже давно очікує на комплексний підхід до екологізації економіки, яка включає прийняття законопроєкту про управління відходами, так і як можливість цільового використання коштів екоподатку. Останнє питання, зокрема і вирішує законопроєкт №6345-1 і саме його ми пропонуємо взяти за основу, але з подальшим поодпрацюванням. Тож ЕВА закликає підтримати законопроєкт №6345-1 та сприяти впровадженню стимулюючої політики у галузі управління відходами в Україні.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Після суттєвого підвищення податків, у тому числі й за розміщення відходів – на 10% з 1 січня, депутати знову пропонують підвищити ставку цього екоподатку.

Сьогодні, 26 січня Екокомітет ВРУ розгляне два законопроєкти щодо екологічного податку при управлінні відходами – №6345 та альтернативний №6345-1.

Обидва документи мають на меті підвищення ставок екоподатку на розміщення та захоронення відходів, але підходи пропонують різні.

Так, законопроєктом №6345 пропонується виключно збільшити ставки екоподатку на розміщення відходів (у 3 – 13 разів). Такий підхід може негативно вплинути як на бізнес, який легально працює і сумлінно сплачує податки, так і на пересічних громадян, для яких зростуть тарифи на послуги вивезення побутових відходів. Більше того, введення нового податку на розміщення побутових відходів у розмірі 88 грн за тонну за відсутності законодавчо закріпленої європейської ієрархії управління відходами, сприятиме переходу ринку управління відходами в ще більшу тінь і, як наслідок, збільшення кількості «стихійних» сміттєзвалищ, незаконних полігонів, засмічення водойм та лісів тощо.

Натомість, законопроєкт №6345-1 передбачає помірне підвищення ставки екоподатку, з можливістю зменшити платіж на 50% від ставки, якщо платник податку здійснює природоохоронні заходи у частині охорони повітря і раціонального використання водних ресурсів, земель, мінералів, елементів рослинного та тваринного світу, а також раціональне використання побутових відходів. Більше того, такий підхід сприятиме підвищенню прозорості галузі, зокрема офіційному декларуванню та розміщенню відходів.

Ольга Бойко Координатор комітету промислової екології та сталого розвитку Асоціації
Ми в Європейській Бізнес Асоціації розуміємо прагнення Уряду підвищити відповідальність за управління відходами, але суто фіскальними методами вирішити це питання не вдасться. Яскраве тому підтвердження – збільшення податку на вуглець у 2019 році одразу на 2340% з 0,41 грн до 10 грн за 1 тонну, що сприяло скороченню викидів парникових газів максимум лише на 5%. Хоча очікування були значно вищими. Більше того, ці кошти не використовуються за призначенням. А, наприклад, на дороги. Звісно, добре, що ці ж дороги ремонтуються, але це має бути не за рахунок «екологічних» коштів. Тому, бізнес вже давно очікує на комплексний підхід до екологізації економіки, яка включає прийняття законопроєкту про управління відходами, так і як можливість цільового використання коштів екоподатку. Останнє питання, зокрема і вирішує законопроєкт №6345-1 і саме його ми пропонуємо взяти за основу, але з подальшим поодпрацюванням.

Тож ЕВА закликає підтримати законопроєкт №6345-1 та сприяти впровадженню стимулюючої політики у галузі управління відходами в Україні.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: