fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Всеукраїнське опитування бухгалтерів: РОБОТА В УМОВАХ ТУРБУЛЕНТНОСТІ

16/ 07/ 2018
  Постійні зміни податкового законодавства та форм звітності, неоднозначне трактування податкових норм і високі штрафи за помилки – ось реалії, у яких сьогодні змушені працювати бухгалтери. Про це свідчить «Індекс легкості роботи бухгалтерів», проведений онлайн-сервісом звітності Liga:REPORT у період із 26 червня по 11 липня 2018 року. В опитуванні взяли участь понад 1000 бухгалтерів з усієї України. Хоча 62,1% бухгалтерів вважають податкове навантаження на бізнес високим або надмірним, ця проблема посідає лише 7 місце за актуальністю, її відзначили 30% опитаних. Згідно з результатами опитування, найбільшими проблемами податкової системи в Україні є: постійні зміни норм ПКУ (для 63,4% опитаних бухгалтерів); різночитання законодавчих норм (54,9%); некомпетентність співробітників і корупційність системи (42,8%); погане впровадження законодавства на практиці (33,5%); непередбачуваність і перебої в роботі електронних сервісів та високі штрафи за несвоєчасне подання звітності (33,2%). При цьому 17,2% опитаних стикалися з ситуаціями, коли їм не вдалося відстояти інтереси бізнесу за наявності розбіжностей з податковими органами. «Щоденна робота бухгалтера – лакмусовий папірець, який визначає податкове навантаження на бізнес, бюрократичність процесів та ефективність реформ держави в цьому напрямі. Сьогодні бухгалтери працюють в умовах правової турбулентності. За останні 5 років Податковий кодекс змінювався понад 70 разів, я вже не кажу про зміни в інших регуляторних актах і в формах звітності. Маємо надію, що це дослідження налагодить комунікацію бізнесу й держави та прискорить трансформацію податкової системи від фіскальної до сервісної», – зазначила Ольга Таранова, бізнес-лідер онлайн-сервісу Liga:REPORT. «Результати опитування не стали для нас сюрпризом. За 27 років незалежності наш законодавець так і не навчився сприймати платника податків як партнера і основного «спонсора» цієї держави. Звідси і постійні зміни податкового законодавства, і низька якість цих норм, що призводить до різночитань. Усі тяготи їх виконання, природно, лягають на плечі бухгалтера. Проте я впевнений, що спільними зусиллями ми зможемо змінити ситуацію на краще, доносячи до представників влади проблеми і сподівання бізнесу. Адже ЛІГА:ЗАКОН є тим комунікаційним майданчиком, який дає змогу налагодити діалог бізнесу і влади. Так, це нелегко, але мені здається, що рік за роком, поступово, у нас це вже виходить», – зазначив Юрій Циганок, керівник бухгалтерського напряму компанії ЛІГА:ЗАКОН. Дослідження показало, що понад 54% опитаних не відчувають позитивних зрушень від змін податкового законодавства, а 34% вважають, що проблеми у податковій сфері лише посилилися. Для того щоб покращити взаємодію з податковими органами, на думку опитаних, насамперед потрібно: враховувати думку бухгалтерів-практиків до ухвалення податкових змін (60,8%); зменшити кількість дозволів, звітів та інших обов’язкових до заповнення документів (39,9%); надати більше можливостей для електронного документообігу й електронних сервісів (35,3%). На думку опитаних, форми звітності, яку компанії подають до держорганів, змінюються надто часто, а інформація в них для різних інстанцій дублюється. У переліку форм звітів, які бухгалтери вважають зайвими, безумовними лідерами стали: звіти до статистики (40%), звіт про пільги (12,2%), 1ДФ (9,1%) та 20-ОПП (5,3%).  Проводячи дослідження, ми запитали бухгалтерів, як можна покращити їхню взаємодію з податковими органами. Більшість опитаних (60,8%) вважають, що необхідно враховувати думку бухгалтерів-практиків до ухвалення податкових законопроектів; 39,9% вважають, що необхідно зменшити кількість дозволів, звітів та інших обов’язкових до заповнення документів; 35,3% переконані, що потрібно надати більше можливостей для електронного документообігу й електронних сервісів. Пункт «Обмежити (чітко врегулювати) кількість перевірок» лише на 4 місці (34,6%). Якби, реформуючи податкову систему, думку бухгалтерів-практиків враховували, то насамперед відмовилися б від необґрунтованих законодавчих змін (цей пункт обрали 47,7%); невиправданих штрафів компаніям (45,7%), а також розвивали б комунікації ДФС і бізнесу (докладне інформування про витрати, на які йдуть кошти платників податків важливо для 43,40% опитаних; комунікації ДФС і бізнесу щодо роз’яснення окремих податкових норм – для 36,50%). Характерно, що адміністрування ПДВ у переліку першочергових реформ посіло лише 5 місце за пріоритетністю (обрали 26,8%). Про дослідження. Дослідження «Індекс легкості роботи бухгалтерів» проводилось з 26 червня по 11 липня 2018 року. В опитуванні взяли участь 1043 бухгалтери з усієї України. Ініціатор дослідження: онлайн-сервіс звітності Liga:REPORT. Партнери: ВГО «Асоціація платників податків України», ФПБАУ, Європейська бізнес асоціація, Unlimit Ukraine та ІАА «Главком». Контакти: [email protected]

Постійні зміни податкового законодавства та форм звітності, неоднозначне трактування податкових норм і високі штрафи за помилки – ось реалії, у яких сьогодні змушені працювати бухгалтери. Про це свідчить «Індекс легкості роботи бухгалтерів», проведений онлайн-сервісом звітності Liga:REPORT у період із 26 червня по 11 липня 2018 року. В опитуванні взяли участь понад 1000 бухгалтерів з усієї України.

Хоча 62,1% бухгалтерів вважають податкове навантаження на бізнес високим або надмірним, ця проблема посідає лише 7 місце за актуальністю, її відзначили 30% опитаних. Згідно з результатами опитування, найбільшими проблемами податкової системи в Україні є:

  • постійні зміни норм ПКУ (для 63,4% опитаних бухгалтерів);
  • різночитання законодавчих норм (54,9%);
  • некомпетентність співробітників і корупційність системи (42,8%);
  • погане впровадження законодавства на практиці (33,5%);
  • непередбачуваність і перебої в роботі електронних сервісів та високі штрафи за несвоєчасне подання звітності (33,2%).

При цьому 17,2% опитаних стикалися з ситуаціями, коли їм не вдалося відстояти інтереси бізнесу за наявності розбіжностей з податковими органами.

«Щоденна робота бухгалтера – лакмусовий папірець, який визначає податкове навантаження на бізнес, бюрократичність процесів та ефективність реформ держави в цьому напрямі. Сьогодні бухгалтери працюють в умовах правової турбулентності. За останні 5 років Податковий кодекс змінювався понад 70 разів, я вже не кажу про зміни в інших регуляторних актах і в формах звітності. Маємо надію, що це дослідження налагодить комунікацію бізнесу й держави та прискорить трансформацію податкової системи від фіскальної до сервісної», – зазначила Ольга Таранова, бізнес-лідер онлайн-сервісу Liga:REPORT.

«Результати опитування не стали для нас сюрпризом. За 27 років незалежності наш законодавець так і не навчився сприймати платника податків як партнера і основного «спонсора» цієї держави. Звідси і постійні зміни податкового законодавства, і низька якість цих норм, що призводить до різночитань. Усі тяготи їх виконання, природно, лягають на плечі бухгалтера. Проте я впевнений, що спільними зусиллями ми зможемо змінити ситуацію на краще, доносячи до представників влади проблеми і сподівання бізнесу. Адже ЛІГА:ЗАКОН є тим комунікаційним майданчиком, який дає змогу налагодити діалог бізнесу і влади. Так, це нелегко, але мені здається, що рік за роком, поступово, у нас це вже виходить», – зазначив Юрій Циганок, керівник бухгалтерського напряму компанії ЛІГА:ЗАКОН.

Дослідження показало, що понад 54% опитаних не відчувають позитивних зрушень від змін податкового законодавства, а 34% вважають, що проблеми у податковій сфері лише посилилися. Для того щоб покращити взаємодію з податковими органами, на думку опитаних, насамперед потрібно:

  • враховувати думку бухгалтерів-практиків до ухвалення податкових змін (60,8%);
  • зменшити кількість дозволів, звітів та інших обов’язкових до заповнення документів (39,9%);
  • надати більше можливостей для електронного документообігу й електронних сервісів (35,3%).

На думку опитаних, форми звітності, яку компанії подають до держорганів, змінюються надто часто, а інформація в них для різних інстанцій дублюється. У переліку форм звітів, які бухгалтери вважають зайвими, безумовними лідерами стали: звіти до статистики (40%), звіт про пільги (12,2%), 1ДФ (9,1%) та 20-ОПП (5,3%)

Проводячи дослідження, ми запитали бухгалтерів, як можна покращити їхню взаємодію з податковими органами. Більшість опитаних (60,8%) вважають, що необхідно враховувати думку бухгалтерів-практиків до ухвалення податкових законопроектів; 39,9% вважають, що необхідно зменшити кількість дозволів, звітів та інших обов’язкових до заповнення документів; 35,3% переконані, що потрібно надати більше можливостей для електронного документообігу й електронних сервісів. Пункт «Обмежити (чітко врегулювати) кількість перевірок» лише на 4 місці (34,6%).

Якби, реформуючи податкову систему, думку бухгалтерів-практиків враховували, то насамперед відмовилися б від необґрунтованих законодавчих змін (цей пункт обрали 47,7%); невиправданих штрафів компаніям (45,7%), а також розвивали б комунікації ДФС і бізнесу (докладне інформування про витрати, на які йдуть кошти платників податків важливо для 43,40% опитаних; комунікації ДФС і бізнесу щодо роз’яснення окремих податкових норм – для 36,50%). Характерно, що адміністрування ПДВ у переліку першочергових реформ посіло лише 5 місце за пріоритетністю (обрали 26,8%).

Про дослідження. Дослідження «Індекс легкості роботи бухгалтерів» проводилось з 26 червня по 11 липня 2018 року. В опитуванні взяли участь 1043 бухгалтери з усієї України. Ініціатор дослідження: онлайн-сервіс звітності Liga:REPORT. Партнери: ВГО «Асоціація платників податків України», ФПБАУ, Європейська бізнес асоціація, Unlimit Ukraine та ІАА «Главком».

Контакти[email protected]

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: