fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

В 2021 в Україні може з’явитись перший фінансовий інструмент для декарбонізації

14/ 12/ 2020
  9 листопада 2020 року у ВРУ було зареєстровано законопроєкт «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження державного фонду декарбонізації» №4347. Він передбачає створення Фонду декарбонізації, метою якого буде реалізація заходів для скорочення викидів СО2. На переконання бізнесу, законопроєкт може мати позитивний вплив на національну промисловість, адже пропонує комплексне рішення трьох наступних питань: встановлює цільовий підхід у питанні використання державою коштів, отриманих від сплати підприємствами платежів з екоподатку за викиди СО2; передбачає створення  Фонду декарбонізації в 2021 році у складі спецфонду Держбюджету встановлює запобіжник для КМУ щодо нецільового використання екологічних коштів на інші потреби держави; сприятиме досягненню цілей European Green Deal щодо досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року, а також пришвидшить скорочення викидів двоокису вуглецю промисловими підприємствами за рахунок проведення екомодернізації своїх установок та обладнання. Світлана Михайловська. Заступник директора з представництва інтересів компаній-членів Європейської Бізнес Асоціації. 12 грудня на Міжнародному саміті кліматичних амбіцій (Climate Ambition Summit) Президент України Володимир Зеленський підтвердив наміри України узгоджувати свою кліматичну політику та законодавство із Європейським зеленим курсом, а також зауважив, що Україна працює над удосконаленням механізмів державної фінансової підтримки кліматичної політики. Ми в Асоціації підтримуємо прагнення влади врегулювати питання цільового використання коштів від екоподатку, зокрема, в частині створення фінансових інструментів для декарбонізації. Водночас, експерти Асоціації зауважують, що законопроєкт потребує доопрацювання, зокрема необхідно: Визначити вичерпний перелік проєктів (заходів) зі скорочення викидів СО2, на які будуть виділятись кошти. Визначити відповідний розмір фінансування (співфінансування) проєктів (заходів), спрямованих на скорочення викидів СО2. Визначити механізм фінансування проєктів (заходів) зі скорочення викидів СО2. Так, можна передбачити зменшення нарахованих сум екоподатку за викиди СО2 до 70% підприємствам, які здійснюють заходи з екомодернізації. Водночас, разом із ініціативою щодо створення фонду декарбонізації зареєстрований пов’язаний законопроєкт №4346 щодо трикратного підвищення ставок екологічного податку на викиди СО2. Асоціація неодноразово звертала увагу на необхідність першочергового вирішення питання цільового використання екоподатку. Останнє збільшення екоподатку за викиди СО2 у 2019 році було дуже суттєвим – з 0,41 гривень/тонну до 10 гривень/тонну, тобто майже в 25 разів. Так, за даними Держказначейства, у 2019 році підприємства сплатили 951,4 млн гривень екоподатку за викиди СО2. В той же час, видатки на підтримку заходів щодо зменшення обсягів викидів парникових газів у цей період зросли тільки на 60% - до 198,9 млн гривень, порівняно зі 119 млн гривень у 2018 році. Відтак, бізнес-спільнота вважає передчасним законопроєкт №4346 та не підтримує його. Таким чином, сподіваємось, законопроєкт №4347 буде доопрацьовано, аби отримати дійсно якісний та системний документ, який сприятиме початку довгоочікуваної реформи екологічного оподаткування.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.  

9 листопада 2020 року у ВРУ було зареєстровано законопроєкт «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо запровадження державного фонду декарбонізації» №4347. Він передбачає створення Фонду декарбонізації, метою якого буде реалізація заходів для скорочення викидів СО2.

На переконання бізнесу, законопроєкт може мати позитивний вплив на національну промисловість, адже пропонує комплексне рішення трьох наступних питань:

  • встановлює цільовий підхід у питанні використання державою коштів, отриманих від сплати підприємствами платежів з екоподатку за викиди СО2;
  • передбачає створення  Фонду декарбонізації в 2021 році у складі спецфонду Держбюджету встановлює запобіжник для КМУ щодо нецільового використання екологічних коштів на інші потреби держави;
  • сприятиме досягненню цілей European Green Deal щодо досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року, а також пришвидшить скорочення викидів двоокису вуглецю промисловими підприємствами за рахунок проведення екомодернізації своїх установок та обладнання.
Світлана Михайловська Заступник директора з представництва інтересів компаній-членів Європейської Бізнес Асоціації
12 грудня на Міжнародному саміті кліматичних амбіцій (Climate Ambition Summit) Президент України Володимир Зеленський підтвердив наміри України узгоджувати свою кліматичну політику та законодавство із Європейським зеленим курсом, а також зауважив, що Україна працює над удосконаленням механізмів державної фінансової підтримки кліматичної політики. Ми в Асоціації підтримуємо прагнення влади врегулювати питання цільового використання коштів від екоподатку, зокрема, в частині створення фінансових інструментів для декарбонізації.

Водночас, експерти Асоціації зауважують, що законопроєкт потребує доопрацювання, зокрема необхідно:

  1. Визначити вичерпний перелік проєктів (заходів) зі скорочення викидів СО2, на які будуть виділятись кошти.
  2. Визначити відповідний розмір фінансування (співфінансування) проєктів (заходів), спрямованих на скорочення викидів СО2.
  3. Визначити механізм фінансування проєктів (заходів) зі скорочення викидів СО2. Так, можна передбачити зменшення нарахованих сум екоподатку за викиди СО2 до 70% підприємствам, які здійснюють заходи з екомодернізації.

Водночас, разом із ініціативою щодо створення фонду декарбонізації зареєстрований пов’язаний законопроєкт №4346 щодо трикратного підвищення ставок екологічного податку на викиди СО2. Асоціація неодноразово звертала увагу на необхідність першочергового вирішення питання цільового використання екоподатку. Останнє збільшення екоподатку за викиди СО2 у 2019 році було дуже суттєвим – з 0,41 гривень/тонну до 10 гривень/тонну, тобто майже в 25 разів. Так, за даними Держказначейства, у 2019 році підприємства сплатили 951,4 млн гривень екоподатку за викиди СО2. В той же час, видатки на підтримку заходів щодо зменшення обсягів викидів парникових газів у цей період зросли тільки на 60% – до 198,9 млн гривень, порівняно зі 119 млн гривень у 2018 році. Відтак, бізнес-спільнота вважає передчасним законопроєкт №4346 та не підтримує його.

Таким чином, сподіваємось, законопроєкт №4347 буде доопрацьовано, аби отримати дійсно якісний та системний документ, який сприятиме початку довгоочікуваної реформи екологічного оподаткування.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: