fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Україні бракує координації між економічною та екологічною політикою

15/ 09/ 2020
  Без координації між економічною та екологічною політикою імплементувати положення Європейського зеленого курсу буде неможливо. Така думка була озвучена представникам Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації 11 вересня під час відкритих комітетських слухань щодо участі України в Європейському зеленому курсі. Так, законодавчі та урядові ініціативи, спрямовані на екологізацію вітчизняної економіки, в Україні почали активно просувати лише протягом останніх півроку. Хоча, перші кроки були зроблені разом з країнами ЄС ще у 90-х роках минулого століття з підписанням Кіотського протоколу. Так, за даними проєкту «Пульс Угоди» за 2019 рік виконання Угоди про асоціацію з боку Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших заінтересованих органів державної влади склав 37% від запланованого річного обсягу завдань. Зокрема, прогрес у сфері «Навколишнє природне середовище» становить 28% і залишається низьким. Невиконаними залишаються зобов’язання, які передбачені поточною редакцією угоди, а саме: створення системи звітності, моніторингу та верифікації, запровадження схеми торгівлі квотами на викиди парникових газів, реформа управління відходами, тощо. В той же час, інтеграція України у внутрішній ринок ЄС продовжується. У 2019 році доля експорту українських товарів до Євросоюзу склала рекордні 40%. Таким чином, ЄС став найбільшим торгівельним партнером для нашої країни і зберігає тенденцію для росту. Компанії члени Асоціації переконані, що для подальшого збереження позицій надійного партнера ЄС, Україні необхідно, в контексті оновлення Угоди про асоціацію, займати проактивну позицію та долучатись до ключових європейських ініціатив, однією з яких є Європейський зелений курс. Бізнес вітає активізацію роботи уряду у цьому напрямку та створення позиційного документу щодо участі України у даному курсі. Водночас, спільнота звертає увагу Уряду на 3 пункти, які критично важливо врахувати при імплементації положень ЄЗК для України: 1) Створити та затвердити систему інститутів державного фінансування для виконання цілей зеленого курсу. В ЄС працює система інститутів з розподілу державного фінансування (фонди, спеціальні агентства). Деякі з них, наприклад, Just Transition Fund, планується створити спеціально для реалізації ЄЗК. 2) Встановити чіткі терміни фінансування заходів з декарбонізації та розробити інвестиційний план. Єврокомісія буде застосовувати спектр інструментів для фінансування декарбонізації. В тому числі: гранти, бюджетні гарантії на видані кредити, кредити ЄІБ. 3) Розробити та затвердити обсяг інвестицій та джерела фінансування для реалізації заходів, визначених ЄЗК. Окремо представники Асоціації наголосили на необхідності перемовин з ЄС щодо ймовірного запровадження механізму прикордонного вуглецевого коригування (ПВК) в рамках ЄЗК. Наразі у ЄС тривають консультації з основними торговими партнерами щодо цього питання. 17 вересня відбудеться Круглий стіл Україна-ЄС на платформі Європейської Бізнес Асоціації, де представники уряду, експерти та бізнес обговорять своє бачення впливу цього механізму при його можливому застосуванні. Втім, бізнес обережно ставиться до цієї ініціативи та вважає, що однією з головних цілей діалогу між Україною та ЄС у напрямку ПВК, повинно стати виключення товарів/робіт/послуг, що експортуються з України до ЄС, з-під дії механізму. І ці зміни потрібно закріпити в оновлених положеннях Угоди про асоціацію.   Довідково: Європейський зелений курс – це програма зеленого економічного розвитку ЄС, основною метою якої є досягнення кліматичної нейтральності європейського континенту до 2050 року.   Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Без координації між економічною та екологічною політикою імплементувати положення Європейського зеленого курсу буде неможливо. Така думка була озвучена представникам Комітету промислової екології та сталого розвитку Європейської Бізнес Асоціації 11 вересня під час відкритих комітетських слухань щодо участі України в Європейському зеленому курсі.

Так, законодавчі та урядові ініціативи, спрямовані на екологізацію вітчизняної економіки, в Україні почали активно просувати лише протягом останніх півроку. Хоча, перші кроки були зроблені разом з країнами ЄС ще у 90-х роках минулого століття з підписанням Кіотського протоколу.

Так, за даними проєкту «Пульс Угоди» за 2019 рік виконання Угоди про асоціацію з боку Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, інших заінтересованих органів державної влади склав 37% від запланованого річного обсягу завдань. Зокрема, прогрес у сфері «Навколишнє природне середовище» становить 28% і залишається низьким. Невиконаними залишаються зобов’язання, які передбачені поточною редакцією угоди, а саме: створення системи звітності, моніторингу та верифікації, запровадження схеми торгівлі квотами на викиди парникових газів, реформа управління відходами, тощо.

В той же час, інтеграція України у внутрішній ринок ЄС продовжується. У 2019 році доля експорту українських товарів до Євросоюзу склала рекордні 40%. Таким чином, ЄС став найбільшим торгівельним партнером для нашої країни і зберігає тенденцію для росту.

Компанії члени Асоціації переконані, що для подальшого збереження позицій надійного партнера ЄС, Україні необхідно, в контексті оновлення Угоди про асоціацію, займати проактивну позицію та долучатись до ключових європейських ініціатив, однією з яких є Європейський зелений курс.

Бізнес вітає активізацію роботи уряду у цьому напрямку та створення позиційного документу щодо участі України у даному курсі. Водночас, спільнота звертає увагу Уряду на 3 пункти, які критично важливо врахувати при імплементації положень ЄЗК для України:

1) Створити та затвердити систему інститутів державного фінансування для виконання цілей зеленого курсу. В ЄС працює система інститутів з розподілу державного фінансування (фонди, спеціальні агентства). Деякі з них, наприклад, Just Transition Fund, планується створити спеціально для реалізації ЄЗК.

2) Встановити чіткі терміни фінансування заходів з декарбонізації та розробити інвестиційний план. Єврокомісія буде застосовувати спектр інструментів для фінансування декарбонізації. В тому числі: гранти, бюджетні гарантії на видані кредити, кредити ЄІБ.

3) Розробити та затвердити обсяг інвестицій та джерела фінансування для реалізації заходів, визначених ЄЗК.

Окремо представники Асоціації наголосили на необхідності перемовин з ЄС щодо ймовірного запровадження механізму прикордонного вуглецевого коригування (ПВК) в рамках ЄЗК. Наразі у ЄС тривають консультації з основними торговими партнерами щодо цього питання. 17 вересня відбудеться Круглий стіл Україна-ЄС на платформі Європейської Бізнес Асоціації, де представники уряду, експерти та бізнес обговорять своє бачення впливу цього механізму при його можливому застосуванні. Втім, бізнес обережно ставиться до цієї ініціативи та вважає, що однією з головних цілей діалогу між Україною та ЄС у напрямку ПВК, повинно стати виключення товарів/робіт/послуг, що експортуються з України до ЄС, з-під дії механізму. І ці зміни потрібно закріпити в оновлених положеннях Угоди про асоціацію.

 

Довідково:

Європейський зелений курс – це програма зеленого економічного розвитку ЄС, основною метою якої є досягнення кліматичної нейтральності європейського континенту до 2050 року.

 

Більш оперативно про новини Асоціації можна дізнатися на нашому Telegram-каналі – EBAUkraine.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: