fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Україна вдосконалює законодавство в галузі надрокористування

27/ 08/ 2021
  1 червня 2021 року Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроект, який вдосконалює українське законодавство в галузі надрокористування (№ 4187). Законопроект спрямований, серед іншого, на залучення та спрощення інвестицій. Законопроект набуде чинності після його ухвалення Верховною Радою у другому читанні та підписання Президентом, а отже до поточного тексту законопроекту можуть бути внесені зміни. У цій публікації викладено основні положення поточного тексту законопроекту. Скасування певних обмежень, що застосовуються до спеціальних дозволів на користування надрами. Законопроект передбачає, що надрокористувачі отримають право продавати, передавати у заставу або іншим чином відчужувати спеціальні дозволи. Це важлива і довгоочікувана подія, яка спростить процедуру залучення інвестицій у видобувні галузі. Зміна початкової ціни спеціальних дозволів. Використовуючи формулу, яка встановлена законопроектом, початкова ціна спеціального дозволу на геологічне вивчення та дослідно-промислову розробку родовищ надр, де відсутні затверджені запаси корисних копалин, може варіюватися (а) від 850 до 1 170 гривень на рік за 1 км2 для горючих газоподібних та рідких корисних копалин (наприклад, нафти та газу) та (b) від 850 до 2 550 гривень на рік та за 1га для інших корисних копалин державного чи місцевого значення. Кінцева ціна буде залежати як від виду корисних копалин, так і від їх розташування. Початкова ціна на інші види спеціальних дозволів (наприклад, на промислове видобування), як і раніше, буде розраховуватися відповідно до методології, затвердженої Кабінетом Міністрів України. Обмеження розміру платежів за вторинну геологічну інформацію. Хоча доступ до вторинної геологічної інформації (тобто геологічних звітів по свердловинам та інших оброблених даних) надається безкоштовно, переможці аукціонів зобов’язані компенсувати державі вартість цієї інформації. Законопроект обмежує суму компенсації на рівні від 1 до 10% ціни спеціального дозволу. Обмеження буде залежати від ціни спеціального дозволу – наприклад, для спеціального дозволу вартістю 20 мільйонів гривень, вартість вторинної геологічної інформації становитиме 10%, тобто 2 мільйони гривень. Оцифрування первинної геологічної інформації. Законопроектом передбачається, що особа, яка оплачує оцифрування первинної геологічної інформації, отримає право безкоштовного користування такою оцифрованою копією інформації (тоді як сама інформація та цифровий образ залишаться власністю держави). Впровадження міжнародних стандартів оцінки запасів. Законопроект передбачає, що на прохання надрокористувача державна оцінка запасів корисних копалин може проводитися з використанням Рамкової класифікації викопних енергетичних і мінеральних запасів і ресурсів (РКООН- 2009), класифікації Комітету з міжнародних стандартів звітності по запасах твердих корисних копалин (CRIRSCO), Системи управління вуглеводневими ресурсами (PRMS) та інших міжнародних стандартів. Перехід на систему координат WGS-84. Законопроект передбачає перехід на систему координат WGS-84. Наразі в Україні використовуються системи координат УСК-2000 та СК-42. Протягом двох (для корисних копалин державного значення – наприклад, нафти та газу) або трьох (для корисних копалин місцевого значення – наприклад, піску) років до всіх виданих спеціальних дозволів мають бути внесені зміни з метою відображення кутових точок відповідно до WGS-84. Для отримання більш детальної інформації про законопроект звертайтесь до Дмитра Федорука, партнера Redcliffe Partners, та Владислава Законя, юриста.

1 червня 2021 року Верховна Рада прийняла у першому читанні законопроект, який вдосконалює українське законодавство в галузі надрокористування (№ 4187). Законопроект спрямований, серед іншого, на залучення та спрощення інвестицій.

Законопроект набуде чинності після його ухвалення Верховною Радою у другому читанні та підписання Президентом, а отже до поточного тексту законопроекту можуть бути внесені зміни. У цій публікації викладено основні положення поточного тексту законопроекту.

  1. Скасування певних обмежень, що застосовуються до спеціальних дозволів на користування надрами. Законопроект передбачає, що надрокористувачі отримають право продавати, передавати у заставу або іншим чином відчужувати спеціальні дозволи. Це важлива і довгоочікувана подія, яка спростить процедуру залучення інвестицій у видобувні галузі.
  2. Зміна початкової ціни спеціальних дозволів. Використовуючи формулу, яка встановлена законопроектом, початкова ціна спеціального дозволу на геологічне вивчення та дослідно-промислову розробку родовищ надр, де відсутні затверджені запаси корисних копалин, може варіюватися (а) від 850 до 1 170 гривень на рік за 1 км2 для горючих газоподібних та рідких корисних копалин (наприклад, нафти та газу) та (b) від 850 до 2 550 гривень на рік та за 1га для інших корисних копалин державного чи місцевого значення. Кінцева ціна буде залежати як від виду корисних копалин, так і від їх розташування. Початкова ціна на інші види спеціальних дозволів (наприклад, на промислове видобування), як і раніше, буде розраховуватися відповідно до методології, затвердженої Кабінетом Міністрів України.
  3. Обмеження розміру платежів за вторинну геологічну інформацію. Хоча доступ до вторинної геологічної інформації (тобто геологічних звітів по свердловинам та інших оброблених даних) надається безкоштовно, переможці аукціонів зобов’язані компенсувати державі вартість цієї інформації. Законопроект обмежує суму компенсації на рівні від 1 до 10% ціни спеціального дозволу. Обмеження буде залежати від ціни спеціального дозволу – наприклад, для спеціального дозволу вартістю 20 мільйонів гривень, вартість вторинної геологічної інформації становитиме 10%, тобто 2 мільйони гривень.
  4. Оцифрування первинної геологічної інформації. Законопроектом передбачається, що особа, яка оплачує оцифрування первинної геологічної інформації, отримає право безкоштовного користування такою оцифрованою копією інформації (тоді як сама інформація та цифровий образ залишаться власністю держави).
  5. Впровадження міжнародних стандартів оцінки запасів. Законопроект передбачає, що на прохання надрокористувача державна оцінка запасів корисних копалин може проводитися з використанням Рамкової класифікації викопних енергетичних і мінеральних запасів і ресурсів (РКООН- 2009), класифікації Комітету з міжнародних стандартів звітності по запасах твердих корисних копалин (CRIRSCO), Системи управління вуглеводневими ресурсами (PRMS) та інших міжнародних стандартів.
  6. Перехід на систему координат WGS-84. Законопроект передбачає перехід на систему координат WGS-84. Наразі в Україні використовуються системи координат УСК-2000 та СК-42. Протягом двох (для корисних копалин державного значення – наприклад, нафти та газу) або трьох (для корисних копалин місцевого значення – наприклад, піску) років до всіх виданих спеціальних дозволів мають бути внесені зміни з метою відображення кутових точок відповідно до WGS-84.

Для отримання більш детальної інформації про законопроект звертайтесь до Дмитра Федорука, партнера Redcliffe Partners, та Владислава Законя, юриста.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: