fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Україна приводить своє законодавство у відповідність до законодавства ЄС про оцінку впливу на довкілля

17/ 01/ 2018
  23 травня 2017 року Верховна Рада України ухвалила Закон України Про оцінку впливу на довкілля № 2059-VIII (надалі – Закон про оцінку впливу на довкілля), що набрав чинності 18 грудня 2017 року. Законом про оцінку впливу на довкілля імплементовано Директиву 2011/92/ЄС Про оцінку наслідків деяких публічних та приватних проектів на довкілля. Закон про оцінку впливу на довкілля замінює Закон України Про екологічну експертизу № 45/95-ВР від 9 лютого 1995 року (надалі – Закон про екологічну експертизу), який передбачав проведення державної екологічної експертизи, що включала в себе оцінку впливу на довкілля (надалі – Оцінка впливу на довкілля) та державну експертизу. Закон про оцінку впливу на довкілля передбачає обовязок субєктів господарювання дотримуватися нової процедури Оцінки впливу на довкілля, якщо вони здійснюють планову діяльність, тобто, діяльності, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) обєктів, інше втручання в природне середовище. Закон містить широкий перелік видів господарської діяльності, які потрапляють у сферу регулювання нового законодавства. Нова процедура Оцінки впливу на довкілля включає такі етапи: (а) підготовка субєктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; (б) проведення громадського обговорення проекту; (в) аналіз звіту з оцінки впливу на довкілля уповноваженим державним органом (відповідними підрозділами з екології та природніх ресурсів місцевих державних адміністрацій); (г) надання державним органом висновку з оцінки впливу на довкілля (надалі – Висновок з оцінки впливу на довкілля); та (д) розгляд Висновку з оцінки впливу на довкілля перед отриманням субєктом господарювання дозволу на провадження планованої діяльності. Варто зазначити, що субєкти господарювання, які отримали висновок державної екологічної експертизи (передбачений Законом про екологічну експертизу) до набрання чинності Законом про оцінку впливу на довкілля, звільняються від обовязку здійснювати процедуру отримання Оцінки впливу на довкілля. Однак, у випадку необхідності внесення змін до проектної документації, які вже отримали висновок державної екологічної експертизи, субєкт господарювання має подати заявку на отримання Висновку з оцінки впливу на довкілля за новою процедурою. Недотримання вимог Закону про оцінку впливу на довкілля може призвести до тимчасової заборони (зупинення) чи припинення ведення господарської діяльності. Варто зазначити, що 13 грудня 2017 року Кабінет Міністрів України ухвалив наступні підзаконні акти, необхідні для імплементації Закону про оцінку впливу на довкілля: Постанова Про затвердження критеріїв визначення планованої діяльності, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля, та критеріїв визначення розширень і змін діяльності та об’єктів, які не підлягають оцінці впливу на довкілля № 1010; Постанова Про затвердження Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля № 989; Постанова Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля та Порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля № 1026. Для отримання додаткової інформації просимо звертатися до партнера Ярослава Петрова та юриста Олени Січковської.

23 травня 2017 року Верховна Рада України ухвалила Закон України “Про оцінку впливу на довкілля” № 2059-VIII (надалі – “Закон про оцінку впливу на довкілля“), що набрав чинності 18 грудня 2017 року. Законом про оцінку впливу на довкілля імплементовано Директиву 2011/92/ЄС “Про оцінку наслідків деяких публічних та приватних проектів на довкілля”.

Закон про оцінку впливу на довкілля замінює Закон України “Про екологічну експертизу” № 45/95-ВР від 9 лютого 1995 року (надалі – “Закон про екологічну експертизу“), який передбачав проведення державної екологічної експертизи, що включала в себе оцінку впливу на довкілля (надалі – “Оцінка впливу на довкілля“) та державну експертизу.

Закон про оцінку впливу на довкілля передбачає обов’язок суб’єктів господарювання дотримуватися нової процедури Оцінки впливу на довкілля, якщо вони здійснюють планову діяльність, тобто, діяльності, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище. Закон містить широкий перелік видів господарської діяльності, які потрапляють у сферу регулювання нового законодавства.

Нова процедура Оцінки впливу на довкілля включає такі етапи: (а) підготовка суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; (б) проведення громадського обговорення проекту; (в) аналіз звіту з оцінки впливу на довкілля уповноваженим державним органом (відповідними підрозділами з екології та природніх ресурсів місцевих державних адміністрацій); (г) надання державним органом висновку з оцінки впливу на довкілля (надалі – “Висновок з оцінки впливу на довкілля“); та (д) розгляд Висновку з оцінки впливу на довкілля перед отриманням суб’єктом господарювання дозволу на провадження планованої діяльності.

Варто зазначити, що суб’єкти господарювання, які отримали висновок державної екологічної експертизи (передбачений Законом про екологічну експертизу) до набрання чинності Законом про оцінку впливу на довкілля, звільняються від обов’язку здійснювати процедуру отримання Оцінки впливу на довкілля. Однак, у випадку необхідності внесення змін до проектної документації, які вже отримали висновок державної екологічної експертизи, суб’єкт господарювання має подати заявку на отримання Висновку з оцінки впливу на довкілля за новою процедурою.

Недотримання вимог Закону про оцінку впливу на довкілля може призвести до тимчасової заборони (зупинення) чи припинення ведення господарської діяльності.

Варто зазначити, що 13 грудня 2017 року Кабінет Міністрів України ухвалив наступні підзаконні акти, необхідні для імплементації Закону про оцінку впливу на довкілля:

  • Постанова “Про затвердження критеріїв визначення планованої діяльності, яка не підлягає оцінці впливу на довкілля, та критеріїв визначення розширень і змін діяльності та об’єктів, які не підлягають оцінці впливу на довкілля” № 1010;
  • Постанова “Про затвердження Порядку проведення громадських слухань у процесі оцінки впливу на довкілля” № 989;
  • Постанова “Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля та Порядку ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля” № 1026.

Для отримання додаткової інформації просимо звертатися до партнера Ярослава Петрова та юриста Олени Січковської.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: