fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Україна планує запровадити нові правила оподаткування для ринку азартних ігор

29/ 07/ 2021
  15 липня 2021 року Верховна Рада підтримала у першому читанні законопроект щодо внесення змін до правил оподаткування для ринку азартних ігор (№ 2713-д). Ухвалення цього законопроекту є одним із основних кроків на шляху до повного перезапуску українського ринку азартних ігор після заборони його діяльності у 2009 році. Законопроект набуде чинності після його ухвалення Верховною Радою у другому читанні та підписання Президентом, а отже до поточного тексту законопроекту можуть бути внесені зміни. У цій публікації викладено основні положення поточного тексту законопроекту. Оподаткування операторів азартних ігор Податковий режим. Запропонований податковий режим для операторів азартних ігор поєднуватиме як звичайний податок на прибуток, так і податок на валовий ігровий дохід (gross gaming revenue). Податок на прибуток. Податок на прибуток оподатковуватиметься за загальною ставкою 18%. Податкова база включатиме прибуток, отриманий від діяльності з організації та проведення азартних ігор та будь-якої іншої діяльності (але податкова база буде зменшена на суму податку на валовий ігровий дохід як описано нижче). Податок на валовий ігровий дохід. Податок на валовий ігровий дохід оподатковуватиметься за ставкою 10%, і ця ставка застосовуватиметься до операторів будь-яких видів азартних ігор. Податкова база для податку на валовий ігровий дохід скрадатиметься з (a) доходу, отриманого від діяльності з організації та проведення азартних ігор, та (b) незатребуваних виграшів, мінус (c) виплачені виграші і повернуті ставки. Податок на валовий ігровий дохід знижуватиме податкову базу для розрахунку податку на прибуток. Оподаткування провайдерів послуг. Податок на валовий ігровий дохід не застосовуватиметься до компаній, що надають послуги у сфері організації та проведення азартних ігор. Такі компанії будуть сплачувати лише податок на прибуток. Наприклад, якщо оператор азартних ігор отримує прибуток у розмірі 100 гривень від діяльності з організації та проведення азартних ігор та 10 гривень від будь-якої іншої діяльності, і при цьому його витрати складають 40 гривень (без урахування виплати виграшів), а здійснені виплати виграшів становлять 35 гривень (за умови відсутності незатребуваних виграшів та повернутих ставок), оператору буде необхідно сплатити такі податки: 6,50 гривень, розраховані за ставкою 10% податку на валовий ігровий дохід у розмірі 100 гривень, мінус виплати виграшів у розмірі 35 гривень; та 5,13 гривень, розраховані за ставкою 18% податку на прибуток щодо прибутку у розмірі 100 євро від діяльності з організації та проведення азартних ігор та 10 євро від іншої діяльності, мінус витрати (зокрема, виплати виграшів та податок на валовий ігровий дохід) у розмірі 81,50 гривень. Оподаткування гравців Оподаткування. Виграші на суму менше восьми мінімальних заробітних плат (що наразі складає 48 000 гривень) станом на 1 січня відповідного року не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб (за ставкою 18%) та військовим збором (за ставкою 1,5%). Ці податки застосовуватимуться лише до суми виграшу, що перевищує вищезазначений грошовий поріг. Податкова база для податку на доходи фізичних осіб буде зменшена на розмір витрат, понесених гравцем у звязку із участю в азартній грі протягом 24 години до виграшу (наприклад, за сплату входу до казино). Сплата податків. Оператори азартних ігор діятимуть як податкові агенти гравців, тобто вони нестимуть відповідальність за звітування та сплату податку на доходи фізичних осіб та військового збору, пов’язаних з участю їхніх гравців в азартних іграх При цьому у податковому розрахунку не зазначаються відомості про гравця, який одержав дохід. Скасування потрійної плати за ліцензії Наразі законодавством передбачено, що сума ліцензійних платежів за провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, азартних ігор казино у мережі Інтернет та в залах гральних автоматів буде потрійною до введення в дію Державної системи онлайн-моніторингу (яке очікується до серпня 2022 року). У законопроекті пропонується скасувати потрійну плату за ліцензії. Оператори, які вже внесли потрійну плату, матимуть можливість зарахувати надмірно сплачені суми в рахунок майбутніх ліцензійних платежів. Якщо вам цікаво дізнатися більше про цю тему, будь ласка, звертайтеся до Олександра Маркова, керівника податкової практики, та Владислава Законя, координатора з питань грального бізнесу.

15 липня 2021 року Верховна Рада підтримала у першому читанні законопроект щодо внесення змін до правил оподаткування для ринку азартних ігор (№ 2713-д). Ухвалення цього законопроекту є одним із основних кроків на шляху до повного перезапуску українського ринку азартних ігор після заборони його діяльності у 2009 році.

Законопроект набуде чинності після його ухвалення Верховною Радою у другому читанні та підписання Президентом, а отже до поточного тексту законопроекту можуть бути внесені зміни. У цій публікації викладено основні положення поточного тексту законопроекту.

Оподаткування операторів азартних ігор

  • Податковий режим. Запропонований податковий режим для операторів азартних ігор поєднуватиме як звичайний податок на прибуток, так і податок на валовий ігровий дохід (gross gaming revenue).
  • Податок на прибуток. Податок на прибуток оподатковуватиметься за загальною ставкою 18%. Податкова база включатиме прибуток, отриманий від діяльності з організації та проведення азартних ігор та будь-якої іншої діяльності (але податкова база буде зменшена на суму податку на валовий ігровий дохід як описано нижче).
  • Податок на валовий ігровий дохід. Податок на валовий ігровий дохід оподатковуватиметься за ставкою 10%, і ця ставка застосовуватиметься до операторів будь-яких видів азартних ігор. Податкова база для податку на валовий ігровий дохід скрадатиметься з (a) доходу, отриманого від діяльності з організації та проведення азартних ігор, та (b) незатребуваних виграшів, мінус (c) виплачені виграші і повернуті ставки. Податок на валовий ігровий дохід знижуватиме податкову базу для розрахунку податку на прибуток.
  • Оподаткування провайдерів послуг. Податок на валовий ігровий дохід не застосовуватиметься до компаній, що надають послуги у сфері організації та проведення азартних ігор. Такі компанії будуть сплачувати лише податок на прибуток.

Наприклад, якщо оператор азартних ігор отримує прибуток у розмірі 100 гривень від діяльності з організації та проведення азартних ігор та 10 гривень від будь-якої іншої діяльності, і при цьому його витрати складають 40 гривень (без урахування виплати виграшів), а здійснені виплати виграшів становлять 35 гривень (за умови відсутності незатребуваних виграшів та повернутих ставок), оператору буде необхідно сплатити такі податки:

  • 6,50 гривень, розраховані за ставкою 10% податку на валовий ігровий дохід у розмірі 100 гривень, мінус виплати виграшів у розмірі 35 гривень; та
  • 5,13 гривень, розраховані за ставкою 18% податку на прибуток щодо прибутку у розмірі 100 євро від діяльності з організації та проведення азартних ігор та 10 євро від іншої діяльності, мінус витрати (зокрема, виплати виграшів та податок на валовий ігровий дохід) у розмірі 81,50 гривень.

Оподаткування гравців

  • Оподаткування. Виграші на суму менше восьми мінімальних заробітних плат (що наразі складає 48 000 гривень) станом на 1 січня відповідного року не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб (за ставкою 18%) та військовим збором (за ставкою 1,5%). Ці податки застосовуватимуться лише до суми виграшу, що перевищує вищезазначений грошовий поріг. Податкова база для податку на доходи фізичних осіб буде зменшена на розмір витрат, понесених гравцем у зв’язку із участю в азартній грі протягом 24 години до виграшу (наприклад, за сплату входу до казино).
  • Сплата податків. Оператори азартних ігор діятимуть як податкові агенти гравців, тобто вони нестимуть відповідальність за звітування та сплату податку на доходи фізичних осіб та військового збору, пов’язаних з участю їхніх гравців в азартних іграх При цьому у податковому розрахунку не зазначаються відомості про гравця, який одержав дохід.

Скасування потрійної плати за ліцензії

Наразі законодавством передбачено, що сума ліцензійних платежів за провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності, азартних ігор казино у мережі Інтернет та в залах гральних автоматів буде потрійною до введення в дію Державної системи онлайн-моніторингу (яке очікується до серпня 2022 року). У законопроекті пропонується скасувати потрійну плату за ліцензії. Оператори, які вже внесли потрійну плату, матимуть можливість зарахувати надмірно сплачені суми в рахунок майбутніх ліцензійних платежів.

Якщо вам цікаво дізнатися більше про цю тему, будь ласка, звертайтеся до Олександра Маркова, керівника податкової практики, та Владислава Законя, координатора з питань грального бізнесу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: