У пошуках надійного замовника: що треба знати учаснику комерційних закупівель?

17/ 09/ 2018

youcontol

На які особливості комерційного замовника варто звернути увагу постачальнику перед тим, як взяти участь у його закупівлі, та які є інструменти його миттєвої перевірки?

Комерційним компаніям, як і державним, для забезпечення щоденної життєдіяльності чи організації виробництва постійно потрібно проводити закупівлі найрізноманітніших товарів та послуг. Звичайно, у більшості випадків замовник в першу чергу зацікавлений в надійному постачальнику та власній репутації, тож чесно виконає умови договору. Та все ж завжди залишається ризик того, що компанія веде нечесну гру, може затримати чи взагалі не провести оплату за закупівлею тощо.

Про те, наскільки надійна та доброчесна компанія, з якою у вас потенційно може виникнути співпраця, варто дізнатись заздалегідь. Це допоможе як мінімум зберегти час, який би ви витратили на підготовку та участь в тендері, а як максимум – уникнути фінансових та репутаційних втрат. Перевірити замовника швидко допоможе система YouControl. У ній є вся необхідна інформація, аби зробити висновок про компанію-закупівельника. Як саме це зробити – розповіла Наталія Чорногуб, експерт з комплаєнсу компанії YouControl, на спільному з електронним майданчиком SmartTender.biz вебінарі, присвяченому лайфхакам для постачальників.

Отже, перше, на що варто звернути увагу, – юридичний стан компанії. Навряд чи  компанія-банкрот чи та, котра наразі перебуває в процесі припинення, буде перейматися тим, щоб розрахуватися зі своїм постачальником.

Далі слід звернути увагу на заборгованість компанії перед податковою чи власними співробітниками. Зазвичай підприємство в першу чергу платить державі, а для підтримки власної життєздатності – працівникам. Якщо цього не відбувається  і замовник має податковий чи зарплатний борг в сотні тисяч чи навіть мільйони гривень – це, м’яко кажучи, аргумент не на його користь.

Насправді мало яким компаніям вдається працювати тривалий час та не мати за плечима хоча би кілька судових справ. Та якщо їх сотні, та ще й більшість – кримінальні, варто питання проаналізувати глибше, щоб зрозуміти, як працює фірма. Чи виконує свої зобов’язання перед партнерами, а чи не порушує систематично закон? Загалом – чому вона фігурує в такій кількості справ?

Фінансові показники компанії – це взагалі її візитівка для майбутнього постачальника. Якщо активи компанії виявляються помітно меншими за її зобов’язання, де їй брати ресурс на те, щоб оплачувати поставлені вами товари чи надані послуги?

Санкції – ще один тривожний дзвінок при прийнятті рішення: брати участь у торгах компанії чи ні. Якщо її назва фігурує у вітчизняних (зокрема, РНБО) чи зарубіжних санкційних списках (наприклад, Держдепу США) – немає сумніву, що вона вчинила щось протиправне. Тут варто наголосити, що співпраця з компаніями, які знаходяться під санкціями, має наслідки і для їхніх партнерів. Тож виграний тендер, організований таким замовником, може принести більше неприємностей, ніж грошей.  

Та чи не найголовніше питання, на яке має відповісти постачальник – а чи взагалі реальна компанія проводить закупівлю? Чи не фіктивна вона? Щоб відповісти на це, потрібно звернути увагу на директора – чи не є він масовим, тобто чи не керує ще кількома десятками підприємств. Адже реально щоденно управляти такою кількістю компаній – не зможе навіть справжній менеджер-віртуоз.  Ще одна ознака фіктивності – реєстрація фірми за адресою, де значаться ще десятки чи сотні інших юридичних осіб, особливо якщо це квартира в житловому будинку. Такого замовника навіть не можна буде знайти, якщо він раптово зникне з вашим товаром і неоплаченим рахунком.

Всю цю інформацію можна знайти в системі YouControl в різних вкладках картки компанії. Однак тепер навіть їх не обов’язково детально вивчати. В системі з’явився новий інструмент – “Експрес-аналіз контрагента”. Він одразу перед досьє компанії звертає увагу на кількість ризик-факторів співпраці з нею, вказує, що саме не так з обраним підприємством. Чи навпаки – за підсумками цього аналізу може виявитися, що компанія працює як швейцарський годинник і на неї варто звернути увагу як на потенційного замовника.

Наостанок необхідно наголосити на тому, що дуже важливо аналізувати компанії комплексно, не довіряти на перший погляд благонадійному замовнику. Адже іноді при позитивному загальному враженні потенційний партнер може виявитися, наприклад,  шахраєм або банкротом.

Тож бажаємо вам вдалих проектів і надійних партнерів. Перевіряйте з YouControl!

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальни мережами.
0 Шейрів

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: