fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Три чверті опитаних керівників оцінюють стан бізнесу задовільно або добре  

25/ 07/ 2024
  Зокрема, 45% опитаних топ-менеджерів оцінюють стан справ у їхньому бізнесі задовільно, а 27% –  позитивно. Водночас інші 27% оцінюють поточну ситуацію в бізнесі радше негативно. Такими є результати нової хвилі опитування «Бізнес в умовах війни», проведеного Європейською Бізнес Асоціацією спільно з UKRSIBBANK BNP Paribas Group.   Переглянути презентацію Кількість членських компаній Асоціації, що працюють у повному обсязі, зменшилась порівняно з початком року – з 78% до поточних 64%. Відповідно зросла кількість обмежень, що застосовуються компаніями. Наразі з обмеженнями працюють 36% опитаних бізнесів, серед найбільш розповсюджених – нестача кваліфікованих працівників/мобілізація (75%), обмеження географії діяльності (60%) та призупинення роботи на час повітряних тривог (46%).  Водночас прогнози бізнес-динаміки на наступні пів року є більш песимістичними. Так, 56% опитаних прогнозують, що стан справ у їхнього бізнесу погіршиться, 27% не очікують змін, і 16% вважають, що стан справ покращиться. Попри це, 47% топ-менеджерів планують розширення бізнесу, зокрема зростання клієнтської бази та виробництва, вихід на міжнародні ринки та інше.   З початку повномасштабного вторгнення у 48% бізнесів знизились доходи, тоді як у 47% – зросли. У 6% опитаних обсяги бізнесу не змінились. Серед опитаних 48% експортують товари чи послуги закордон. Факторами найбільшого негативного впливу на бізнес підприємці називають мобілізацію (71%), атаки на українську енергосистему (61%), війну, окупацію територій (58%), нестачу кваліфікованих працівників (58%).   Бізнес зберігає фінансову стійкість, втім дещо погіршив оцінку фінансових резервів порівняно з початком 2024 року. Більше половини, а саме 53% компаній мають резерви на рік та більше (у попередній хвилі – 65%), 32% – на пів року, 15% – на кілька місяців, і 1% не має жодних резервів.  Втрати бізнесу від війни продовжують зростати. Станом на середину 2024 року для 26% опитаних компаній вони складають до $1 млн. Водночас 31% повідомляють про втрати в діапазоні $1-10 млн, і 17% – про втрати більше $10 млн. Жодних втрат не понесли тільки 14% опитаних компаній Асоціації.    Бізнес зберігає стабільно високу підтримку збройних сил: 63% підтримують власних працівників у лавах ЗСУ, 49% допомагають фінансово, 45% – продукцією. До відновлення громади чи регіону долучаються 27% опитаних бізнесів.   На сьогодні у 86% опитаних членських компаній Асоціації є співробітники у лавах ЗСУ. У половини компаній, а саме у 52% кількість мобілізованих сягає до 10% від загальної кількості військовозобов’язаних. У 28% кількість мобілізованих сягає 10-20%, у 6% – 20-40%. Ці дані відповідають ситуації з мобілізацією серед компаній Асоціації піврічної давнини. Близько половини, а саме 46% компаній повідомляють, що серед мобілізованих або добровольців є критичні для роботи підприємства спеціалісти, зокрема керівники, інженери, ІТ фахівці, водії, електрики, механіки, оператори виробничих ліній.   Серед опитаних компаній, тільки 9% проводили релокацію офісу або виробництва у зв’язку з російською агресією, зокрема 7% – в межах України і 2% – закордон. Програмами державної чи міжнародної підтримки за останні 2,5 роки користувались тільки 11% компаній.   Більшість компаній, а саме 73% планують залучати фінансування для розвитку бізнесу. Найбільше компаній використовуватимуть власні кошти (60%), до того ж 19% планують залучати банківське кредитування, 15% – інвестиції і 5% – гранти. Кредитуватися у банках на ринкових умовах готові 25% опитаних підприємств. Серед труднощів у отриманні кредитування компанії згадують зависокі ставки, бенефіціарів-нерезидентів, невідповідні строки, повільне прийняття рішення.   Найбільше допомоги наразі бізнес потребує у напрямку покращення умов бронювання співробітників та покриття військових ризиків. Серед інших потреб – мораторій на перевірки та пом’якшення валютних обмежень, допомога в комунікації з органами влади.   Анна Деревянко. . Деяке погіршення настроїв підприємців відображає ті об’єктивно складні умови, в яких їм сьогодні доводиться працювати. При цьому, як видно з результатів опитування, бізнес не надто розраховує на пряму державну підтримку, а натомість потребує полегшення регуляцій, послаблення адміністративного тиску, більш зрозумілої та регулярної комунікації з владою. Наразі питання нестачі людей та мобілізації – на першому місці для бізнесу, тож впровадження економічного бронювання могло б суттєво допомогти компаніям планувати свою роботу, що дуже важливо. Водночас ми бачимо зусилля влади в напрямку євроінтеграції, де бізнес готовий також бути партнером. Маємо сподівання, що саме наш рух в ЄС та відстоювання спільних демократичних цінностей, свободи може бути гарним двигуном до позитивних змін в Україні та слугуватиме орієнтиром для бізнесу, який продовжує працювати в Україні попри всі виклики. Андрій Кашперук. Заступник голови правління з питань роздрібного бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group. Попри повномасштабну війну, результати опитування показують, що майже половина топменеджерів планують розширення бізнесу та вихід на міжнародні ринки. Це свідчить про їхній оптимізм і готовність до розвитку. Ми підтримали опитування, аби чути та розуміти, що наразі потребує український бізнес. Завдяки нашій експертності та індивідуальному підходу, ми зможемо допомогти українським підприємцям виходити на новий рівень і міжнародні ринки, забезпечуючи їм необхідні фінансові інструменти та підтримку. UKRSIBBANK залишається надійним фінансовим партнером, пропонуючи вигідні умови для розвитку та масштабування, як для малого та середнього бізнесу, так і для корпоративних клієнтів.  Довідково:  Опитування проводилося з 7 до 25 червня 2024 року, участь у ньому взяли 95 топ-менеджерів членських компаній Європейської Бізнес Асоціації (юридичні особи). Партнер дослідження – UKRSIBBANK BNP Paribas Group.    

Зокрема, 45% опитаних топ-менеджерів оцінюють стан справ у їхньому бізнесі задовільно, а 27% –  позитивно. Водночас інші 27% оцінюють поточну ситуацію в бізнесі радше негативно. Такими є результати нової хвилі опитування «Бізнес в умовах війни», проведеного Європейською Бізнес Асоціацією спільно з UKRSIBBANK BNP Paribas Group.  

Переглянути презентацію

Кількість членських компаній Асоціації, що працюють у повному обсязі, зменшилась порівняно з початком року – з 78% до поточних 64%. Відповідно зросла кількість обмежень, що застосовуються компаніями. Наразі з обмеженнями працюють 36% опитаних бізнесів, серед найбільш розповсюджених – нестача кваліфікованих працівників/мобілізація (75%), обмеження географії діяльності (60%) та призупинення роботи на час повітряних тривог (46%). 

Водночас прогнози бізнес-динаміки на наступні пів року є більш песимістичними. Так, 56% опитаних прогнозують, що стан справ у їхнього бізнесу погіршиться, 27% не очікують змін, і 16% вважають, що стан справ покращиться. Попри це, 47% топ-менеджерів планують розширення бізнесу, зокрема зростання клієнтської бази та виробництва, вихід на міжнародні ринки та інше.  

З початку повномасштабного вторгнення у 48% бізнесів знизились доходи, тоді як у 47% – зросли. У 6% опитаних обсяги бізнесу не змінились. Серед опитаних 48% експортують товари чи послуги закордон. Факторами найбільшого негативного впливу на бізнес підприємці називають мобілізацію (71%), атаки на українську енергосистему (61%), війну, окупацію територій (58%), нестачу кваліфікованих працівників (58%).  

Бізнес зберігає фінансову стійкість, втім дещо погіршив оцінку фінансових резервів порівняно з початком 2024 року. Більше половини, а саме 53% компаній мають резерви на рік та більше (у попередній хвилі – 65%), 32% – на пів року, 15% – на кілька місяців, і 1% не має жодних резервів. 

Втрати бізнесу від війни продовжують зростати. Станом на середину 2024 року для 26% опитаних компаній вони складають до $1 млн. Водночас 31% повідомляють про втрати в діапазоні $1-10 млн, і 17% – про втрати більше $10 млн. Жодних втрат не понесли тільки 14% опитаних компаній Асоціації.   

Бізнес зберігає стабільно високу підтримку збройних сил: 63% підтримують власних працівників у лавах ЗСУ, 49% допомагають фінансово, 45% – продукцією. До відновлення громади чи регіону долучаються 27% опитаних бізнесів.  

На сьогодні у 86% опитаних членських компаній Асоціації є співробітники у лавах ЗСУ. У половини компаній, а саме у 52% кількість мобілізованих сягає до 10% від загальної кількості військовозобов’язаних. У 28% кількість мобілізованих сягає 10-20%, у 6% – 20-40%. Ці дані відповідають ситуації з мобілізацією серед компаній Асоціації піврічної давнини. Близько половини, а саме 46% компаній повідомляють, що серед мобілізованих або добровольців є критичні для роботи підприємства спеціалісти, зокрема керівники, інженери, ІТ фахівці, водії, електрики, механіки, оператори виробничих ліній.  

Серед опитаних компаній, тільки 9% проводили релокацію офісу або виробництва у зв’язку з російською агресією, зокрема 7% – в межах України і 2% – закордон. Програмами державної чи міжнародної підтримки за останні 2,5 роки користувались тільки 11% компаній.  

Більшість компаній, а саме 73% планують залучати фінансування для розвитку бізнесу. Найбільше компаній використовуватимуть власні кошти (60%), до того ж 19% планують залучати банківське кредитування, 15% – інвестиції і 5% – гранти. Кредитуватися у банках на ринкових умовах готові 25% опитаних підприємств. Серед труднощів у отриманні кредитування компанії згадують зависокі ставки, бенефіціарів-нерезидентів, невідповідні строки, повільне прийняття рішення.  

Найбільше допомоги наразі бізнес потребує у напрямку покращення умов бронювання співробітників та покриття військових ризиків. Серед інших потреб – мораторій на перевірки та пом’якшення валютних обмежень, допомога в комунікації з органами влади.  

Анна Дерев'янко
Деяке погіршення настроїв підприємців відображає ті об’єктивно складні умови, в яких їм сьогодні доводиться працювати. При цьому, як видно з результатів опитування, бізнес не надто розраховує на пряму державну підтримку, а натомість потребує полегшення регуляцій, послаблення адміністративного тиску, більш зрозумілої та регулярної комунікації з владою. Наразі питання нестачі людей та мобілізації – на першому місці для бізнесу, тож впровадження економічного бронювання могло б суттєво допомогти компаніям планувати свою роботу, що дуже важливо. Водночас ми бачимо зусилля влади в напрямку євроінтеграції, де бізнес готовий також бути партнером. Маємо сподівання, що саме наш рух в ЄС та відстоювання спільних демократичних цінностей, свободи може бути гарним двигуном до позитивних змін в Україні та слугуватиме орієнтиром для бізнесу, який продовжує працювати в Україні попри всі виклики.

Андрій Кашперук Заступник голови правління з питань роздрібного бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group
Попри повномасштабну війну, результати опитування показують, що майже половина топменеджерів планують розширення бізнесу та вихід на міжнародні ринки. Це свідчить про їхній оптимізм і готовність до розвитку. Ми підтримали опитування, аби чути та розуміти, що наразі потребує український бізнес. Завдяки нашій експертності та індивідуальному підходу, ми зможемо допомогти українським підприємцям виходити на новий рівень і міжнародні ринки, забезпечуючи їм необхідні фінансові інструменти та підтримку. UKRSIBBANK залишається надійним фінансовим партнером, пропонуючи вигідні умови для розвитку та масштабування, як для малого та середнього бізнесу, так і для корпоративних клієнтів.
 

Довідково: 

Опитування проводилося з 7 до 25 червня 2024 року, участь у ньому взяли 95 топ-менеджерів членських компаній Європейської Бізнес Асоціації (юридичні особи). Партнер дослідження – UKRSIBBANK BNP Paribas Group.  

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: