fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Транспортна інфраструктура не в повній мірі відповідає сучасним вимогам ведення бізнесу

15/ 06/ 2021
    Україна має розвинену інфраструктурну мережу, в тому числі залізничну, автомобільних доріг, морських портів і річкових терміналів, аеропортів і авіаційних зєднань, що створює необхідні передумови для надання транспортних послуг та розвитку бізнесу. Однак, логістичні експерти досить стримано оцінюють стан розвитку транспортної інфраструктури. Відтак, за результатами експертного дослідження Європейської Бізнес Асоціації “Інфраструктурний індекс”, наразі логістичні експерти досить стримано оцінюють стан розвитку транспортної інфраструктури. Більшість, а саме 54% опитаних, вважають загальний стан інфраструктури в Україні задовільним, 35% стверджують, що він є незадовільним, і ще 11% оцінюють його позитивно.  Іншими словами, зараз стан транспортної інфраструктури України не в повній мірі відповідає сучасним вимогам і реаліям ведення бізнесу, не сприяє збільшенню ефективності і конкурентоспроможності транспортної галузі та залученню іноземних інвестицій.  Саме тому 11 червня 2021 року Південноукраїнський офіс ЕВА спільно з Міжнародною юридичною службою “Interlegal” за підтримки “UPSS Terminals” та Миколаївського суднобудівного заводу “Океан” провели Expert Talks у м. Миколаєві для фахівців транспорту, портової галузі, морських перевезень, суднобудівних і судноремонтних заводів, терміналів та операторів флоту, логістичних компаній та морських перевізників, трейдерів.   Під час заходу разом із запрошеними експертами та гостями спільнота обговорила останні зміни законодавства, ключові тренди і перспективи розвитку внутрішніх водних шляхів, стан суднобудівної галузі в Україні, захист від дій влади в морських портах, арешт суден тощо.  Відкриваючи захід, Катерина Морозова, керівник Південноукраїнського офісу ЕВА, поділились досвідом Асоціації у напрямках реформування морської, річкової і портової галузей, презентувала учасникам Стратегічні документи та дослідження Асоціації, а також озвучила бачення бізнесу щодо розвитку транспортної інфраструктури у регіоні. По-перше, бізнес наголошує на необхідності прийняття політичного рішення на рівні Уряду, Мінінфраструктури та Фонду держмайна про початок приватизаційних процесів у всіх вітчизняних портах. Другим важливим кроком є вдосконалення законодавства про приватизацію та оренду державного майна, тому що діючі нормативно-правові акти містять ряд недоліків, які створюють перешкоди на шляху успішного застосування цих правових інструментів для залучення масштабних інвестицій в портовий сектор. По-третє, наприкінці минулого року відбулось прийняття довгоочікуваного галузевого закону “Про внутрішній водний транспорт”. Тож зараз перед Міністерством стоїть не менш амбітне завдання — встигнути актуалізувати нормативно-правові акти, які повинні бути прийняті або змінені у звязку з прийняттям закону. Більше того, ЕВА підтримує концесію і вважаємо її ефективним інструментом, а членські компанії Асоціації активно беруть участь у всіх концесійних тендерах. Крім того, важливим є вдосконалення законодавчого регулювання будівництва на землях, зайнятих внутрішніми водними шляхами загального користування (з метою однозначного розуміння і застосування цих норм, а також зниження рівня зарегульованості відповідних процесів). Дмитро Фалько, секретар Миколаївської міської ради, підкреслив актуальність проведення експертного обговорення Транспорт, перевезення, інфраструктура у Миколаєві. Адже це дає можливість виробити нові шляхи розвитку та ефективні рішення існуючих проблем. За словами Дмитра Фалька, морегосподарський комплекс відіграє одну з ключових ролей в житті сучасного Миколаєва. Тому, проведення круглого столу, присвяченого, зокрема, портовій галузі, є важливою для міста подією. Я радий, що цей захід проходить під егідою ЕВА, оскільки Асоціація - надійний партнер бізнесу у GR. Зі свого боку, хотів би додати, що, свого часу, я, як представник “UPSS Terminals”, брав участь в розробці зокрема Білих книг залізничної та портової галузей. І я точно знаю, що зараз ці документи лежать на столах у посадових осіб, які приймають рішення», — сказав Дмитро Фалько та подякував організаторам заходу за ініціативу.  Артур Ніцевич, партнер Міжнародної юридичної служби “Interlegal”, Голова Правничого комітету Асоціації в Одесі, розповів про діяльність компанії та нагадав учасникам про те, що концепція живих зустрічей в регіонах активно обговорювалася у листопаді 2019 року на 20-тиріччі Асоціації у Києві. “Ми хочемо здійснити ідею децентралізації і приїжджати в Миколаїв, Херсон і отримувати свіжі інсайти. Ми хочемо проводити конференції та семінари для місцевого бізнесу на гідному рівні.  І сьогодні ми поділимося з вами актуальними новинами транспортної галузі та, зокрема, власним досвідом у вирішенні спірних ситуацій на прикладі кейсів із практики. Адже наша компанія вже більше 25 років зайнята в сфері консалтингу та юридичних послуг суто в галузях транспорту, шиппінгу і міжнародної торгівлі. Серед наших клієнтів — абсолютно усі учасники транспортного процесу — це і судновласники, і фрахтувальники, і термінали, і брокери, і агенти. За цей час ми напрацювали великий досвід, яким можемо ділитися з іншими учасниками ринку під час регулярних заходів Асоціації у Миколаєві” — підкреслив пан Ніцевич. Сергій Гурський, Генеральний директор Миколаївського суднобудівного заводу “Океан”  запропонував учасникам детальніше розібратися  у тенденціях розвитку ринку судноремонту в Україні. Так, за словами пана Гурського основні учасники ринку практично не беруть участь в програмі судноремонту державних замовлень. “Безумовно заводи повинні нарощувати частку експортних замовлень, але для розвитку будь-якого підприємства повинно бути стабільне завантаження, яке дає можливість планувати і впроваджувати інновації і технології, призводить до зростання реальної заробітної плати та збільшення робочих місць на підприємствах. В останні роки українські заводи будують мало судів, а якщо говорити про експорт так це тільки два заводи, серед яких “Океан”. Тому виживають верфі за рахунок судноремонту та непрофільної діяльності”, — зазначив пан Гурський та виклав пропозиції з державної підтримки промисловості. Так, необхідно нормалізувати вимоги до підприємств , що можуть подаватися на тендери з цивільного судноремонту, аналогічно до тих, що діють зараз для ремонту кораблів Військово-Морських Сил України, покращити умови фінансового кредитування суднобудівних підприємств за рахунок державних компенсацій або банківських гарантій тощо. В свою чергу, Ірина Воєводіна — партнер Міжнародної юридичної служби “Interlegal” та провідні юристи компанії — Дмитро Очколяс,  Віталій Толстик,  Андрій Кафтанов, Микита Кочерба  — поділились корисними практичними порадами з  галузевих питань. Серед них: арешт і звільнення суден як забезпечення виконання судноремонтного контракту, захист від дій органів державної влади в морських портах, вигоди розгляду справ у арбітражі МКАС, актуальні податкові новини. Жваве обговорення доповіді та подальше спілкування сприяло кращому розумінню точок зору на нагальні питання та розширенню ділових контактів. Як бачимо, бізнес очікує на необхідні зміни у напрямках розвитку внутрішніх річкових перевезень, створення умов для інвестування у портову галузь, включення їх у наземну інфраструктуру, підвищення ефективності роботи портів, створення умов для розвитку суднобудівної галузі тощо. Європейська Бізнес Асоціація висловлює щиру подяку усім експертам, які долучилися до заходу, щоб відкрито та фахово поговорити про існуючі проблеми та виклики.
01/

 

Україна має розвинену інфраструктурну мережу, в тому числі залізничну, автомобільних доріг, морських портів і річкових терміналів, аеропортів і авіаційних з’єднань, що створює необхідні передумови для надання транспортних послуг та розвитку бізнесу. Однак, логістичні експерти досить стримано оцінюють стан розвитку транспортної інфраструктури. Відтак, за результатами експертного дослідження Європейської Бізнес Асоціації “Інфраструктурний індекс”, наразі логістичні експерти досить стримано оцінюють стан розвитку транспортної інфраструктури. Більшість, а саме 54% опитаних, вважають загальний стан інфраструктури в Україні задовільним, 35% стверджують, що він є незадовільним, і ще 11% оцінюють його позитивно. 

Іншими словами, зараз стан транспортної інфраструктури України не в повній мірі відповідає сучасним вимогам і реаліям ведення бізнесу, не сприяє збільшенню ефективності і конкурентоспроможності транспортної галузі та залученню іноземних інвестицій. 

Саме тому 11 червня 2021 року Південноукраїнський офіс ЕВА спільно з Міжнародною юридичною службою “Interlegal” за підтримки “UPSS Terminals” та Миколаївського суднобудівного заводу “Океан” провели Expert Talks у м. Миколаєві для фахівців транспорту, портової галузі, морських перевезень, суднобудівних і судноремонтних заводів, терміналів та операторів флоту, логістичних компаній та морських перевізників, трейдерів.  

Під час заходу разом із запрошеними експертами та гостями спільнота обговорила останні зміни законодавства, ключові тренди і перспективи розвитку внутрішніх водних шляхів, стан суднобудівної галузі в Україні, захист від дій влади в морських портах, арешт суден тощо. 

Відкриваючи захід, Катерина Морозова, керівник Південноукраїнського офісу ЕВА, поділились досвідом Асоціації у напрямках реформування морської, річкової і портової галузей, презентувала учасникам Стратегічні документи та дослідження Асоціації, а також озвучила бачення бізнесу щодо розвитку транспортної інфраструктури у регіоні. По-перше, бізнес наголошує на необхідності прийняття політичного рішення на рівні Уряду, Мінінфраструктури та Фонду держмайна про початок приватизаційних процесів у всіх вітчизняних портах. Другим важливим кроком є вдосконалення законодавства про приватизацію та оренду державного майна, тому що діючі нормативно-правові акти містять ряд недоліків, які створюють перешкоди на шляху успішного застосування цих правових інструментів для залучення масштабних інвестицій в портовий сектор. По-третє, наприкінці минулого року відбулось прийняття довгоочікуваного галузевого закону “Про внутрішній водний транспорт”. Тож зараз перед Міністерством стоїть не менш амбітне завдання — встигнути актуалізувати нормативно-правові акти, які повинні бути прийняті або змінені у зв’язку з прийняттям закону. Більше того, ЕВА підтримує концесію і вважаємо її ефективним інструментом, а членські компанії Асоціації активно беруть участь у всіх концесійних тендерах. Крім того, важливим є вдосконалення законодавчого регулювання будівництва на землях, зайнятих внутрішніми водними шляхами загального користування (з метою однозначного розуміння і застосування цих норм, а також зниження рівня зарегульованості відповідних процесів).

Дмитро Фалько, секретар Миколаївської міської ради, підкреслив актуальність проведення експертного обговорення “Транспорт, перевезення, інфраструктура” у Миколаєві. Адже це дає можливість виробити нові шляхи розвитку та ефективні рішення існуючих проблем. За словами Дмитра Фалька, морегосподарський комплекс відіграє одну з ключових ролей в житті сучасного Миколаєва. Тому, проведення круглого столу, присвяченого, зокрема, портовій галузі, є важливою для міста подією. “Я радий, що цей захід проходить під егідою ЕВА, оскільки Асоціація – надійний партнер бізнесу у GR. Зі свого боку, хотів би додати, що, свого часу, я, як представник “UPSS Terminals”, брав участь в розробці зокрема Білих книг залізничної та портової галузей. І я точно знаю, що зараз ці документи лежать на столах у посадових осіб, які приймають рішення», — сказав Дмитро Фалько та подякував організаторам заходу за ініціативу. 

Артур Ніцевич, партнер Міжнародної юридичної служби “Interlegal”, Голова Правничого комітету Асоціації в Одесі, розповів про діяльність компанії та нагадав учасникам про те, що концепція живих зустрічей в регіонах активно обговорювалася у листопаді 2019 року на 20-тиріччі Асоціації у Києві. “Ми хочемо здійснити ідею децентралізації і приїжджати в Миколаїв, Херсон і отримувати свіжі інсайти. Ми хочемо проводити конференції та семінари для місцевого бізнесу на гідному рівні.  І сьогодні ми поділимося з вами актуальними новинами транспортної галузі та, зокрема, власним досвідом у вирішенні спірних ситуацій на прикладі кейсів із практики. Адже наша компанія вже більше 25 років зайнята в сфері консалтингу та юридичних послуг суто в галузях транспорту, шиппінгу і міжнародної торгівлі. Серед наших клієнтів — абсолютно усі учасники транспортного процесу — це і судновласники, і фрахтувальники, і термінали, і брокери, і агенти. За цей час ми напрацювали великий досвід, яким можемо ділитися з іншими учасниками ринку під час регулярних заходів Асоціації у Миколаєві— підкреслив пан Ніцевич.

Сергій Гурський, Генеральний директор Миколаївського суднобудівного заводу “Океан”  запропонував учасникам детальніше розібратися  у тенденціях розвитку ринку судноремонту в Україні. Так, за словами пана Гурського основні учасники ринку практично не беруть участь в програмі судноремонту державних замовлень. “Безумовно заводи повинні нарощувати частку експортних замовлень, але для розвитку будь-якого підприємства повинно бути стабільне завантаження, яке дає можливість планувати і впроваджувати інновації і технології, призводить до зростання реальної заробітної плати та збільшення робочих місць на підприємствах. В останні роки українські заводи будують мало судів, а якщо говорити про експорт так це тільки два заводи, серед яких “Океан”. Тому виживають верфі за рахунок судноремонту та непрофільної діяльності”, — зазначив пан Гурський та виклав пропозиції з державної підтримки промисловості. Так, необхідно нормалізувати вимоги до підприємств , що можуть подаватися на тендери з цивільного судноремонту, аналогічно до тих, що діють зараз для ремонту кораблів Військово-Морських Сил України, покращити умови фінансового кредитування суднобудівних підприємств за рахунок державних компенсацій або банківських гарантій тощо.

В свою чергу, Ірина Воєводіна — партнер Міжнародної юридичної служби “Interlegal” та провідні юристи компанії — Дмитро Очколяс,  Віталій Толстик,  Андрій Кафтанов, Микита Кочерба  — поділились корисними практичними порадами з  галузевих питань. Серед них: арешт і звільнення суден як забезпечення виконання судноремонтного контракту, захист від дій органів державної влади в морських портах, вигоди розгляду справ у арбітражі МКАС, актуальні податкові новини.

Жваве обговорення доповіді та подальше спілкування сприяло кращому розумінню точок зору на нагальні питання та розширенню ділових контактів. Як бачимо, бізнес очікує на необхідні зміни у напрямках розвитку внутрішніх річкових перевезень, створення умов для інвестування у портову галузь, включення їх у наземну інфраструктуру, підвищення ефективності роботи портів, створення умов для розвитку суднобудівної галузі тощо.

Європейська Бізнес Асоціація висловлює щиру подяку усім експертам, які долучилися до заходу, щоб відкрито та фахово поговорити про існуючі проблеми та виклики.

Звіти та фотогалереї

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: