fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Відкритий лист Асоціації щодо тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом

10/ 02/ 2017
  Представники Комітету з логістики проаналізували проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України», який було оприлюднено для громадського обговорення на офіційному сайті Мінінфраструктури 11 січня 2017 року. Відповідно до Аналізу регуляторного впливу Проектом Наказу «передбачається здійснити з лютого 2017 року індексацію тарифів на перевезення вантажів у межах України на 25% <…> та дерегуляцію вагонної складової у тарифах на перевезення вантажів у власних вагонах ПАТ «Укрзалізниця» <…>». Запропонована Проектом Наказу індексація тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом, на думку експертів Комітету з логістики Асоціації, може мати негативний вплив на окремі галузі економіки України, в тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості та агропромислового комплексу України (показники додаються), та може призвести до збільшення вартості автомобільних перевезень як альтернативного виду вантажних перевезень. У зв’язку з чим, компанії-члени Комітету Асоціації вважають за доцільне провести: - більш ретельний аналіз впливу підвищення залізничних тарифів на економіку України та порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень в Укрзалізницю; - опрацювання альтернативних джерел фінансування Укрзалізниці; - аналіз можливих негативних наслідків для Укрзалізниці внаслідок падіння обсягів вантажів до перевезення (основне джерело доходів), зокрема, через перехід на автомобільний/річковий транспорт. Враховуючи зазначене, компанії-члени Комітету Асоціації не підтримують Проект Наказу у запропонованій редакції та пропонують розпочати найближчим часом відкритий діалог між представниками Мінінфраструктури, Державної регуляторної служби України, Укрзалізниці та інших зацікавлених органів виконавчої влади із представниками бізнес-спільноти щодо питання індексації державних регульованих тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України. Додаток Інформація, надана компаніями-членами Комітету з логістики (надалі – Комітет) Європейської Бізнес Асоціації (надалі – Асоціація) Металургійна галузь За інформацією компаній-членів Комітету Асоціації, у 2016 році обсяг виробництва залізної руди в Україні знизився на 7% у співвідношенні до рівня 2015 року, а виробництво сталі після незначного зростання в першому півріччі 2016 року (12,4 млн тон) за підсумками другого півріччя 2016 року знизилося до 11,8 млн тон, що свідчить про непросту ситуацію в одній з провідних галузей економіки України. Основними чинниками, що вплинули на виробничу потужність металургійної галузі, стали: посилення конкуренції на зовнішніх ринках, внутрішні логістичні обмеження, негативний вплив від збільшення цін на основні ресурси і послуги в другій половині 2016 року (вугілля, кокс, природний газ). Значне збільшення тарифів (+ 25%), передбачене проектом наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» (надалі – Проект Наказу) від 11 січня 2017 року, по одній з ключових статей витрат металургійної галузі України, а саме перевезення вантажів залізничним транспортом, може призвести до подальшого зниження виробництва і, як наслідок, експортної виручки. Вугільна промисловість Передбачене Проектом Наказу зростання тарифів на залізничні вантажні перевезення на 25%, за підрахунками експертів Комітету Асоціації, може призвести до збільшення собівартості виробництва вугілля на 0,8-1 дол. США за одну тонну, а також до підвищення витрат на транспортування вугільної продукції більш ніж на 80 млн дол. США на рік, що, в свою чергу, спричинить підвищення тарифів на електроенергію на 0,16 дол. США за 100 кВт на год. Це матиме своїм наслідком додаткове економічне навантаження на промисловість та населення. Агропромисловий комплекс України За даними компаній-членів Асоціації, великий обсяг перевезень основних засобів виробництва та готової продукції агропромислового сектору здійснюється залізничним транспортом. Вищезазначене свідчить про значну залежність галузі, яка здійснює виробництво такого соціально важливого продукту, як, наприклад, цукор, від тарифної політики ПАТ «Українська залізниця». Запропоноване підвищення тарифів матиме негативний вплив і на діяльність виробників зернової продукції, оскільки транспортування значної кількості засобів виробництва, а також 90% обсягів готової зернової продукції здійснюється залізничним транспортом. За прогнозами експертів Асоціації, при витратах на транспортування засобів виробництва та готової продукції у 2017 році в розмірі 350 млн грн, при підвищенні рівня залізничних тарифів додаткові витрати згідно з найбільш консервативними підрахунками складуть на менше 130 млн грн. Такі витрати, в свою чергу, будуть включені у собівартість продукції, що є соціально та економічно важливою (тобто або споживається громадянами України, або йде на експорт). Інші галузі промисловості Аналіз регуляторного впливу Проекту Наказу передбачає, що у зв’язку з індексацією тарифів на залізничні перевезення вантажів ПАТ «Українська залізниця» додатково отримає близько 10,5 млрд грн, тобто цей обсяг фінансових ресурсів буде вилучено з економіки, що може призвести до зниження конкурентоспроможності ряду галузей, падіння виробництва маржинальних виробників у металургійній, хімічній, цементній та будівельній галузях. Більш того, пропонований Проектом Наказу рівень індексації залізничних тарифів (+ 25%) перевищує прогнозований Індекс цін виробників промислової продукції на 2017 рік (+ 8,5% – сценарій 1)*. *Індекс цін виробників промислової продукції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2017 рік та основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України на 2018 і 2019 роки» №399 від 1 липня 2016 року.

Представники Комітету з логістики проаналізували проект наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України», який було оприлюднено для громадського обговорення на офіційному сайті Мінінфраструктури 11 січня 2017 року.

Відповідно до Аналізу регуляторного впливу Проектом Наказу «передбачається здійснити з лютого 2017 року індексацію тарифів на перевезення вантажів у межах України на 25% <…> та дерегуляцію вагонної складової у тарифах на перевезення вантажів у власних вагонах ПАТ «Укрзалізниця» <…>».

Запропонована Проектом Наказу індексація тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом, на думку експертів Комітету з логістики Асоціації, може мати негативний вплив на окремі галузі економіки України, в тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості та агропромислового комплексу України (показники додаються), та може призвести до збільшення вартості автомобільних перевезень як альтернативного виду вантажних перевезень.

У зв’язку з чим, компанії-члени Комітету Асоціації вважають за доцільне провести:

– більш ретельний аналіз впливу підвищення залізничних тарифів на економіку України та порівняти з ефектом від залучення необхідного обсягу надходжень в Укрзалізницю;

– опрацювання альтернативних джерел фінансування Укрзалізниці;

– аналіз можливих негативних наслідків для Укрзалізниці внаслідок падіння обсягів вантажів до перевезення (основне джерело доходів), зокрема, через перехід на автомобільний/річковий транспорт.

Враховуючи зазначене, компанії-члени Комітету Асоціації не підтримують Проект Наказу у запропонованій редакції та пропонують розпочати найближчим часом відкритий діалог між представниками Мінінфраструктури, Державної регуляторної служби України, Укрзалізниці та інших зацікавлених органів виконавчої влади із представниками бізнес-спільноти щодо питання індексації державних регульованих тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України.

Додаток

Інформація, надана компаніями-членами Комітету з логістики (надалі – Комітет) Європейської Бізнес Асоціації (надалі – Асоціація)

  1. Металургійна галузь

За інформацією компаній-членів Комітету Асоціації, у 2016 році обсяг виробництва залізної руди в Україні знизився на 7% у співвідношенні до рівня 2015 року, а виробництво сталі після незначного зростання в першому півріччі 2016 року (12,4 млн тон) за підсумками другого півріччя 2016 року знизилося до 11,8 млн тон, що свідчить про непросту ситуацію в одній з провідних галузей економіки України. Основними чинниками, що вплинули на виробничу потужність металургійної галузі, стали: посилення конкуренції на зовнішніх ринках, внутрішні логістичні обмеження, негативний вплив від збільшення цін на основні ресурси і послуги в другій половині 2016 року (вугілля, кокс, природний газ). Значне збільшення тарифів (+ 25%), передбачене проектом наказу Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв’язку України» (надалі – Проект Наказу) від 11 січня 2017 року, по одній з ключових статей витрат металургійної галузі України, а саме перевезення вантажів залізничним транспортом, може призвести до подальшого зниження виробництва і, як наслідок, експортної виручки.

  1. Вугільна промисловість

Передбачене Проектом Наказу зростання тарифів на залізничні вантажні перевезення на 25%, за підрахунками експертів Комітету Асоціації, може призвести до збільшення собівартості виробництва вугілля на 0,8-1 дол. США за одну тонну, а також до підвищення витрат на транспортування вугільної продукції більш ніж на 80 млн дол. США на рік, що, в свою чергу, спричинить підвищення тарифів на електроенергію на 0,16 дол. США за 100 кВт на год. Це матиме своїм наслідком додаткове економічне навантаження на промисловість та населення.

  1. Агропромисловий комплекс України

За даними компаній-членів Асоціації, великий обсяг перевезень основних засобів виробництва та готової продукції агропромислового сектору здійснюється залізничним транспортом. Вищезазначене свідчить про значну залежність галузі, яка здійснює виробництво такого соціально важливого продукту, як, наприклад, цукор, від тарифної політики ПАТ «Українська залізниця». Запропоноване підвищення тарифів матиме негативний вплив і на діяльність виробників зернової продукції, оскільки транспортування значної кількості засобів виробництва, а також 90% обсягів готової зернової продукції здійснюється залізничним транспортом.

За прогнозами експертів Асоціації, при витратах на транспортування засобів виробництва та готової продукції у 2017 році в розмірі 350 млн грн, при підвищенні рівня залізничних тарифів додаткові витрати згідно з найбільш консервативними підрахунками складуть на менше 130 млн грн. Такі витрати, в свою чергу, будуть включені у собівартість продукції, що є соціально та економічно важливою (тобто або споживається громадянами України, або йде на експорт).

  1. Інші галузі промисловості

Аналіз регуляторного впливу Проекту Наказу передбачає, що у зв’язку з індексацією тарифів на залізничні перевезення вантажів ПАТ «Українська залізниця» додатково отримає близько 10,5 млрд грн, тобто цей обсяг фінансових ресурсів буде вилучено з економіки, що може призвести до зниження конкурентоспроможності ряду галузей, падіння виробництва маржинальних виробників у металургійній, хімічній, цементній та будівельній галузях. Більш того, пропонований Проектом Наказу рівень індексації залізничних тарифів (+ 25%) перевищує прогнозований Індекс цін виробників промислової продукції на 2017 рік (+ 8,5% – сценарій 1)*.

*Індекс цін виробників промислової продукції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2017 рік та основних макроекономічних показників економічного і соціального розвитку України на 2018 і 2019 роки» №399 від 1 липня 2016 року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: