fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Що відбувається з освітою в умовах карантину?

01/ 04/ 2020
  Ольга Куничак. Менеджер IТ комітету Європейської Бізнес Асоціації. В умовах карантину зазнали змін майже всі звичні нам процеси. Окремі підприємства, на жаль, призупинили чи скоротили свою діяльність. Інші ж намагаються, по можливості, пристосовуватись до віддаленої роботи. Однак, як же складають справи у соціально значущих сферах, до прикладу, освітніх ініціатив в IT? Здебільшого, при будь-яких епідеміях чи масових хворобах перші заклади, що закриваються - саме школи та виші. Це є цілком нормально та логічно, адже учні та студенти перебувають в одному приміщені протягом дня та постійно контактують одне з одним. На жаль, у наших реаліях популярним є рішення майже повністю зупиняти навчальний процес на період карантину. Українська система освіти не готова та доволі не часто практикує функцію дистанційного навчання, хоча наказ МОН №406 від 16 березня та офіційний лист №1/9-176 від 25 березнязобовязують заклади функціонувати у такому форматі. Проте, закладам все ж бракує технічного устаткування для цього, дехто вважає такий метод недієвим, тощо. І в сухому залишку ми маємо те, що маємо - школи та ВНЗ працюють дуже обмежено під час карантину, а освітній процес призупинений. Тепер давайте перефокусуємо увагу на ІТ та подивимось, який же досвід з індустрії може бути цікавим для навчальних закладів. ІТ індустрія, яка напрочуд швидко розвивається, все ж страждає від нестачі кваліфікованих кадрів. Так, аби вирішити цю проблему, на базі ІТ компаній створюються власні освітні центри - академії, університети або ж окремі курси. Незважаючи на те, що обмеження через карантин також впливають на їх діяльність, ІТ індустрія продовжує активно навчати спеціалістів та власних співробітників. Отож, ми вирішили запитати у компаній-членів ІТ Комітету Європейської Бізнес Асоціації, як саме їм вдається не зупиняти цей важливий процес. До речі, ідеї можуть бути корисними не тільки для освітніх установ, але й для бізнесу задля збереження продуктивності. Яка ж ситуація склалась з освітніми ініціативами ІТ компаній? Незважаючи на те, що режим дистанційного навчання доволі звичний індустрії, неочікуваний та форсований перехід на «WorkFromHome» став неабияким викликом. Адже необхідно було у доволі стислі терміни трансформувати 100% освітніх процесів.  Так, EPAM Ukraine пояснює, що такі завдання - це час мобілізації організаційних здібностей, зміцнення горизонтальних взаємодій між локаціями і оперативного впровадження нових внутрішніх інструментів для організації дистанційного навчання. Безумовно, особливого впливу зазнали зовнішні оффлайн конференції та воркшопи - такі події, звичайно, максимально скоротились. Але, наприклад, компанія Sigma Software знайшла вихід: щоб компенсувати цей період стагнації, для співробітників постійно готуються та оновлюються списки актуальних онлайн-курсів, книг та навчальних платформ, щоб спеціалісти могли й вдома підвищувати свою компетентність.  Суттєвим мінусом стало призупинення студентських практик, адже ВНЗ закриті на карантин. Проте, компанії працюють над тим, щоб забезпечити повноцінну менторську підтримку студентам у проєктах навіть за таких умов. Наразі, усі основні освітні курси вже успішно переведені в онлайн режим, незважаючи на те, що окремі формти було змінено. Так, до прикладу, в нових реаліях ІТ компанії більше фокусуються на відносно короткі формати - замість тренінгів, що можуть тривати від 6-8 годин до декількох днів, запроваджуються інтенсивні воркшопи/мітапи, що розраховані лише на декілька годин. Що стосується таких заходів, для їхньої організації зручними будуть будь-які, навіть стандартні сервіси як Microsoft Teams чи Skype (якщо кількість учасників не надто велика). Якщо ж говорити про масштабні івенти - підійдуть Zoom, Gotowebinar, Mentimetr, ClickMeeting, тощо. У безкоштовних версіях є ряд обмежень, тому необхідно перевіряти, що підійде у конкретному випадку і часом все ж краще не економити - оформити повну, платну підписку та отримати максимально зручний для вас сервіс. Протягом останніх півтора роки команда EPAM University Programs поступово переводила освітні програми в онлайн та blended-формати. Зокрема, курс Front-End online, що стартував близько 2 років тому у Львові, вже минулого року успішно масштабувався на усю Україну. А освітні матеріали онлайн-навчань розміщуються на платформах для дистанційного навчання, наприклад, Learn і Grow - це внутрішні інструменти компанії. Водночас, варто зауважити, що для розміщення матеріалів не потрібно якогось занадто дорогого чи складного софту. Зручними будуть навіть звичні всім хмарні сховища як Dropbox, Google Drive, Microsoft OneDrive тощо. В них можна поділитися з окремими студентами (вказавши e-mail) усіма необхідними файлами, що будуть доступні постійно. Проте, звісно ж, для зручності краще модернізувати веб-сайт освітньої установи, створивши опції в особистих кабінетах студентів, щоб вони могли отримувати необхідну інформацію в одному місці. В свою чергу Sigma Software проапгрейдила своїх тренерів для викладання онлайн - були проведені спеціальні тренінги, аби якість освіти залишалась на високому рівні та учасникам було комфортно. Крім того, компанія має величезний архів матеріалів для онлайн-навчання, що збирався роками та регулярно оновлюється. Такий досвід можна перейняти для навчальних закладів: провести спеціальний тренінг для викладачів, щоб максимізувати ефективність онлайн-навчання. На сьогодні багато онлайн-платформ (типу Coursera, Udemy) надають різноманітні курси для «прокачки». Доречними можуть стати консультації та контроль процесів ІТ адміністраторами, які зможуть і забезпечувати надання якісних послуг через різні сервіси, і поступово навчати викладачів користуватися ними самостійно, демонструючи повний потенціал тієї чи іншої програми. Фідбеки студентів стосовно змін формату, за словами EPAM Ukraine - доволі позитивні, вони з розумінням поставились до ситуації. Хоча, деякі з них, наприклад, на початку побоювалися, що після переходу в онлайн вони втратять можливість спілкуватися з викладачами. Але після першого тижня занять, за оцінкою студентів, зясувалось, що новий формат роботи вони не сприймають, як знеособлений вебінар. А економію часу на дорогу практично усі респонденти назвали великим «плюсом».  Підсумовуючи, хотілось би виділити ТОП-3 поради, які класична освіта може взяти до уваги, аби повністю не зупиняти навчальний процес: 1. Гнучкість. В нинішніх умовах це, мабуть, найголовніше. Не потрібно бути заручником ситуації, слід шукати нові, інноваційні виходи для забезпечення освітніх послуг. Здається, що перехід на онлайн освіту - щось страшне, незвичне і незручне, проте для початку варто лиш спробувати. 2. Безперервне навчання. За умов скасування воркшопів, ІТ компанії компенсують співробітникам ці блага іншими способами (вибірки курсів, книг тощо). Так само і освітнім установм не варто нехтувати підвищенням компетентності викладачів, навчати їх правильно проводити лекції та семінари онлайн чи самовдосконалюватись, особливо в такі часи. Трансформації, що відбуваються зараз в освітніх процесах - виклик не лише студентам, але й тим, хто їх навчає. Тому незважаючи на те, скільки вам років - 10, 20 чи 50 - варто навчатися чомусь новому, вдосконалювати старе, бути в тренді та йти у ногу з часом. 3. Важливість технічної складової. Не варто економити на сервісах, якими ви користуєтесь чи плануєте застосовувати.Звичайно, можна безкоштовно використовувати умовний Zoom та кожні 45 хвилин створювати нові віртуальні кімнати для спілкування. Але це буде заважати як студентам, так і викладачам. Платні підписки коштують від 5 до 25$ на місяць, проте якість послуг та відсутність обмежень виведуть онлайн-освіту на новий рівень. У нинішній ситуації це необхідні інвестиції, які забезпечать максимально ефективний функціонал установ. Ці ідеї можуть також бути корисними і для впровадження в бізнесу. Водночас, такі трансформації зміцнюють горизонтальну взаємодію та посилюють крос-локаційну роботу. До речі, географічні кордони вже зараз не є проблемою. Безумовно, будь-яка трансформація, особливо вимушена, є стресом, впливає на прибуток - для когось в більшій, для когось - в меншій мірі. Однак, все ж зупинятись не слід, варто продовжувати шукати нових можливостей та використовувати ситуацію для розробки нових проектів та втілення ідей. Джерело: ЛІГА:ЗАКОН
Ольга Куничак Менеджер IТ комітету Європейської Бізнес Асоціації
В умовах карантину зазнали змін майже всі звичні нам процеси. Окремі підприємства, на жаль, призупинили чи скоротили свою діяльність. Інші ж намагаються, по можливості, пристосовуватись до віддаленої роботи. Однак, як же складають справи у соціально значущих сферах, до прикладу, освітніх ініціатив в IT?

Здебільшого, при будь-яких епідеміях чи масових хворобах перші заклади, що закриваються – саме школи та виші. Це є цілком нормально та логічно, адже учні та студенти перебувають в одному приміщені протягом дня та постійно контактують одне з одним. На жаль, у наших реаліях популярним є рішення майже повністю зупиняти навчальний процес на період карантину. Українська система освіти не готова та доволі не часто практикує функцію дистанційного навчання, хоча наказ МОН №406 від 16 березня та офіційний лист №1/9-176 від 25 березнязобов’язують заклади функціонувати у такому форматі. Проте, закладам все ж бракує технічного устаткування для цього, дехто вважає такий метод недієвим, тощо. І в сухому залишку ми маємо те, що маємо – школи та ВНЗ працюють дуже обмежено під час карантину, а освітній процес призупинений.

Тепер давайте перефокусуємо увагу на ІТ та подивимось, який же досвід з індустрії може бути цікавим для навчальних закладів.

ІТ індустрія, яка напрочуд швидко розвивається, все ж страждає від нестачі кваліфікованих кадрів. Так, аби вирішити цю проблему, на базі ІТ компаній створюються власні освітні центри – академії, університети або ж окремі курси. Незважаючи на те, що обмеження через карантин також впливають на їх діяльність, ІТ індустрія продовжує активно навчати спеціалістів та власних співробітників.

Отож, ми вирішили запитати у компаній-членів ІТ Комітету Європейської Бізнес Асоціації, як саме їм вдається не зупиняти цей важливий процес. До речі, ідеї можуть бути корисними не тільки для освітніх установ, але й для бізнесу задля збереження продуктивності.

Яка ж ситуація склалась з освітніми ініціативами ІТ компаній?

Незважаючи на те, що режим дистанційного навчання доволі звичний індустрії, неочікуваний та форсований перехід на «WorkFromHome» став неабияким викликом. Адже необхідно було у доволі стислі терміни трансформувати 100% освітніх процесів. 

Так, EPAM Ukraine пояснює, що такі завдання – це час мобілізації організаційних здібностей, зміцнення горизонтальних взаємодій між локаціями і оперативного впровадження нових внутрішніх інструментів для організації дистанційного навчання.

Безумовно, особливого впливу зазнали зовнішні оффлайн конференції та воркшопи – такі події, звичайно, максимально скоротились. Але, наприклад, компанія Sigma Software знайшла вихід: щоб компенсувати цей період стагнації, для співробітників постійно готуються та оновлюються списки актуальних онлайн-курсів, книг та навчальних платформ, щоб спеціалісти могли й вдома підвищувати свою компетентність. 

Суттєвим мінусом стало призупинення студентських практик, адже ВНЗ закриті на карантин. Проте, компанії працюють над тим, щоб забезпечити повноцінну менторську підтримку студентам у проєктах навіть за таких умов.

Наразі, усі основні освітні курси вже успішно переведені в онлайн режим, незважаючи на те, що окремі формти було змінено. Так, до прикладу, в нових реаліях ІТ компанії більше фокусуються на відносно короткі формати – замість тренінгів, що можуть тривати від 6-8 годин до декількох днів, запроваджуються інтенсивні воркшопи/мітапи, що розраховані лише на декілька годин.

Що стосується таких заходів, для їхньої організації зручними будуть будь-які, навіть стандартні сервіси як Microsoft Teams чи Skype (якщо кількість учасників не надто велика). Якщо ж говорити про масштабні івенти – підійдуть Zoom, Gotowebinar, Mentimetr, ClickMeeting, тощо. У безкоштовних версіях є ряд обмежень, тому необхідно перевіряти, що підійде у конкретному випадку і часом все ж краще не економити – оформити повну, платну підписку та отримати максимально зручний для вас сервіс.

Протягом останніх півтора роки команда EPAM University Programs поступово переводила освітні програми в онлайн та blended-формати. Зокрема, курс Front-End online, що стартував близько 2 років тому у Львові, вже минулого року успішно масштабувався на усю Україну. А освітні матеріали онлайн-навчань розміщуються на платформах для дистанційного навчання, наприклад, Learn і Grow – це внутрішні інструменти компанії.

Водночас, варто зауважити, що для розміщення матеріалів не потрібно якогось занадто дорогого чи складного софту. Зручними будуть навіть звичні всім хмарні сховища як Dropbox, Google Drive, Microsoft OneDrive тощо. В них можна поділитися з окремими студентами (вказавши e-mail) усіма необхідними файлами, що будуть доступні постійно. Проте, звісно ж, для зручності краще модернізувати веб-сайт освітньої установи, створивши опції в особистих кабінетах студентів, щоб вони могли отримувати необхідну інформацію в одному місці.

В свою чергу Sigma Software проапгрейдила своїх тренерів для викладання онлайн – були проведені спеціальні тренінги, аби якість освіти залишалась на високому рівні та учасникам було комфортно. Крім того, компанія має величезний архів матеріалів для онлайн-навчання, що збирався роками та регулярно оновлюється.

Такий досвід можна перейняти для навчальних закладів: провести спеціальний тренінг для викладачів, щоб максимізувати ефективність онлайн-навчання. На сьогодні багато онлайн-платформ (типу Coursera, Udemy) надають різноманітні курси для «прокачки». Доречними можуть стати консультації та контроль процесів ІТ адміністраторами, які зможуть і забезпечувати надання якісних послуг через різні сервіси, і поступово навчати викладачів користуватися ними самостійно, демонструючи повний потенціал тієї чи іншої програми.

Фідбеки студентів стосовно змін формату, за словами EPAM Ukraine – доволі позитивні, вони з розумінням поставились до ситуації. Хоча, деякі з них, наприклад, на початку побоювалися, що після переходу в онлайн вони втратять можливість спілкуватися з викладачами. Але після першого тижня занять, за оцінкою студентів, з’ясувалось, що новий формат роботи вони не сприймають, як знеособлений вебінар. А економію часу на дорогу практично усі респонденти назвали великим «плюсом». 

Підсумовуючи, хотілось би виділити ТОП-3 поради, які класична освіта може взяти до уваги, аби повністю не зупиняти навчальний процес:

1. Гнучкість. В нинішніх умовах це, мабуть, найголовніше. Не потрібно бути заручником ситуації, слід шукати нові, інноваційні виходи для забезпечення освітніх послуг. Здається, що перехід на онлайн освіту – щось страшне, незвичне і незручне, проте для початку варто лиш спробувати.

2. Безперервне навчання. За умов скасування воркшопів, ІТ компанії компенсують співробітникам ці блага іншими способами (вибірки курсів, книг тощо). Так само і освітнім установм не варто нехтувати підвищенням компетентності викладачів, навчати їх правильно проводити лекції та семінари онлайн чи самовдосконалюватись, особливо в такі часи. Трансформації, що відбуваються зараз в освітніх процесах – виклик не лише студентам, але й тим, хто їх навчає. Тому незважаючи на те, скільки вам років – 10, 20 чи 50 – варто навчатися чомусь новому, вдосконалювати старе, бути в тренді та йти у ногу з часом.

3. Важливість технічної складової. Не варто економити на сервісах, якими ви користуєтесь чи плануєте застосовувати.Звичайно, можна безкоштовно використовувати умовний Zoom та кожні 45 хвилин створювати нові віртуальні кімнати для спілкування. Але це буде заважати як студентам, так і викладачам. Платні підписки коштують від 5 до 25$ на місяць, проте якість послуг та відсутність обмежень виведуть онлайн-освіту на новий рівень. У нинішній ситуації це необхідні інвестиції, які забезпечать максимально ефективний функціонал установ.

Ці ідеї можуть також бути корисними і для впровадження в бізнесу.

Водночас, такі трансформації зміцнюють горизонтальну взаємодію та посилюють крос-локаційну роботу. До речі, географічні кордони вже зараз не є проблемою.

Безумовно, будь-яка трансформація, особливо вимушена, є стресом, впливає на прибуток – для когось в більшій, для когось – в меншій мірі. Однак, все ж зупинятись не слід, варто продовжувати шукати нових можливостей та використовувати ситуацію для розробки нових проектів та втілення ідей.

Джерело: ЛІГА:ЗАКОН

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: