fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Що обрати: реверсивний факторинг чи динамічне дисконтування?

15/ 12/ 2021
  Уве Поом. Операційний директор в SupplierPlus Group - естонська компанія, що розробила факторингову B2B платформу та на даний час почала свою роботу в Україні. Реверсивний факторинг та динамічне дисконтування: що спільного та які відмінності Реверсивний факторинг часто порівнюється з динамічним дисконтуванням, адже обидва рішення мають схожі переваги для покупців та їх постачальників, але все ж  таки, це два різних механізми фінансування, які відрізняються своєю логікою та внутрішніми процесами.  Розглянемо спочатку, що у них спільного. Як реверсивний факторинг, так і динамічне дисконтування є потужними інструментами для покупців для зміцнення своєї фінансової звітності. Переваги для постачальників однаково сильні. Завдяки обидвом рішенням постачальники отримують оплату за продані інвойси швидше, покращуючи свій грошовий потік. Різниця полягає лише в логіці та порядку таких переваг. Реверсивний факторинг допомагає покращити грошовий потік, дозволяючи покупцям оптимізувати умови оплати постачальникам, та надаючи останнім можливість отримувати гроші достроково. Це безпрограшне рішення для обох сторін: сплачуючи пізніше, покупці покращують свій оборотний капітал і завдяки довшому утриманню готівки, щоб вони мали змогу платити за стратегічне зростання та фінансові ініціативи (наприклад, інновації, трансформація, скорочення боргу тощо). Тим часом постачальник створює додатковий операційний грошовий потік, що дозволяє йому зростати та зміцнювати фінансовий стан. Реверсивний факторинг зазвичай фінансується третьою стороною, найчастіше фінансовою установою -  це може бути банк, або спеціалізована фінансова організація. Динамічне дисконтування має інший підхід. Якщо реверсивний факторинг більш сконцетрований на покращенні грошових потоків, то динамічне дисконтування підвищує прибуток покупця шляхом зниження вартості товарів, які він купує. Динамічне дисконтування полягає в достроковому розрахунку зі своїми постачальниками в обмін на знижену ціну на придбані товари чи послуги (іншими словами - знижку). Знижки зазвичай залежать від конкретного інвойсу і можуть змінюватися залежно від дати оплати постачальнику. Чим раніше буде здійснено оплату, тим більшою буде знижка. На відміну від реверсивного факторингу, динамічне дисконтування зазвичай фінансується за рахунок надлишкових готівкових коштів покупця. Сильні покупці можуть навіть отримати додатковий дохід, позичаючи гроші за нижчими відсотковими ставками, отримуючи при цьому більші знижки від свого постачальника. Тож, яке рішення краще обрати покупцю? Хоча реверсивний факторинг і динамічне дисконтування обидва мають схожі макроекономічні переваги, причини їх застосування зазвичай відрізняються. Реверсивний факторинг більше підійде тим покупцям, які хочуть довше зберегти готівку, покращити оборотний капітал, збільшити кількість днів непогашеної заборгованості (DPO), але при цьому вони хочуть підтримати дострокові платежі постачальникам за рахунок стороннього фінансування. У таких випадках мета полягає в тому, щоб тривалі умови оплати компенсувалися конкурентними ціновими умовами. У випадку, коли покупець бажає отримати додаткову вигоду від своєї ліквідності, більш оптимальним варіантом буде динамічне дисконтування. Це буде підходящим рішенням, якщо у вас є постачальники, які не можуть працювати за відстроченими платежами, або ж не мають можливості отримати факторинг, який фінансується третіми сторонами. Завдяки динамічному дисконтуванню, покупець може  запропонувати своїм постачальникам переваги дострокової оплати. Однак покупцям слід пам’ятати про ціноутворення – постачальники враховують витрати на фінансування у свої ціни продажу, а значні витрати на дисконтування в кінцевому підсумку не будуть мати переваги для покупців. Отже, яке рішення обрати залежить в першу чергу від потреб конкретного покупця. В той час, як реверсивний факторинг допомагає покупцям покращити грошовий потік, дозволяючи оптимізувати умови оплати постачальника, динамічне дисконтування підвищує прибуток покупця шляхом зниження вартості товарів, які він купує. Але при цьому, постачальники можуть вже заздалегідь врахувати такі витрати у свої ціни.

Уве Поом

Операційний директор в SupplierPlus Group - естонська компанія, що розробила факторингову B2B платформу та на даний час почала свою роботу в Україні.

Реверсивний факторинг та динамічне дисконтування: що спільного та які відмінності

Реверсивний факторинг часто порівнюється з динамічним дисконтуванням, адже обидва рішення мають схожі переваги для покупців та їх постачальників, але все ж  таки, це два різних механізми фінансування, які відрізняються своєю логікою та внутрішніми процесами. 

Розглянемо спочатку, що у них спільного. Як реверсивний факторинг, так і динамічне дисконтування є потужними інструментами для покупців для зміцнення своєї фінансової звітності. Переваги для постачальників однаково сильні. Завдяки обидвом рішенням постачальники отримують оплату за продані інвойси швидше, покращуючи свій грошовий потік. Різниця полягає лише в логіці та порядку таких переваг.

Реверсивний факторинг допомагає покращити грошовий потік, дозволяючи покупцям оптимізувати умови оплати постачальникам, та надаючи останнім можливість отримувати гроші достроково. Це безпрограшне рішення для обох сторін: сплачуючи пізніше, покупці покращують свій оборотний капітал і завдяки довшому утриманню готівки, щоб вони мали змогу платити за стратегічне зростання та фінансові ініціативи (наприклад, інновації, трансформація, скорочення боргу тощо). Тим часом постачальник створює додатковий операційний грошовий потік, що дозволяє йому зростати та зміцнювати фінансовий стан. Реверсивний факторинг зазвичай фінансується третьою стороною, найчастіше фінансовою установою –  це може бути банк, або спеціалізована фінансова організація.

Динамічне дисконтування має інший підхід. Якщо реверсивний факторинг більш сконцетрований на покращенні грошових потоків, то динамічне дисконтування підвищує прибуток покупця шляхом зниження вартості товарів, які він купує. Динамічне дисконтування полягає в достроковому розрахунку зі своїми постачальниками в обмін на знижену ціну на придбані товари чи послуги (іншими словами – знижку). Знижки зазвичай залежать від конкретного інвойсу і можуть змінюватися залежно від дати оплати постачальнику. Чим раніше буде здійснено оплату, тим більшою буде знижка. На відміну від реверсивного факторингу, динамічне дисконтування зазвичай фінансується за рахунок надлишкових готівкових коштів покупця. Сильні покупці можуть навіть отримати додатковий дохід, позичаючи гроші за нижчими відсотковими ставками, отримуючи при цьому більші знижки від свого постачальника.

Тож, яке рішення краще обрати покупцю?

Хоча реверсивний факторинг і динамічне дисконтування обидва мають схожі макроекономічні переваги, причини їх застосування зазвичай відрізняються. Реверсивний факторинг більше підійде тим покупцям, які хочуть довше зберегти готівку, покращити оборотний капітал, збільшити кількість днів непогашеної заборгованості (DPO), але при цьому вони хочуть підтримати дострокові платежі постачальникам за рахунок стороннього фінансування. У таких випадках мета полягає в тому, щоб тривалі умови оплати компенсувалися конкурентними ціновими умовами.

У випадку, коли покупець бажає отримати додаткову вигоду від своєї ліквідності, більш оптимальним варіантом буде динамічне дисконтування. Це буде підходящим рішенням, якщо у вас є постачальники, які не можуть працювати за відстроченими платежами, або ж не мають можливості отримати факторинг, який фінансується третіми сторонами. Завдяки динамічному дисконтуванню, покупець може  запропонувати своїм постачальникам переваги дострокової оплати. Однак покупцям слід пам’ятати про ціноутворення – постачальники враховують витрати на фінансування у свої ціни продажу, а значні витрати на дисконтування в кінцевому підсумку не будуть мати переваги для покупців.

Отже, яке рішення обрати залежить в першу чергу від потреб конкретного покупця. В той час, як реверсивний факторинг допомагає покупцям покращити грошовий потік, дозволяючи оптимізувати умови оплати постачальника, динамічне дисконтування підвищує прибуток покупця шляхом зниження вартості товарів, які він купує. Але при цьому, постачальники можуть вже заздалегідь врахувати такі витрати у свої ціни.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: