fbpx
Розмір літер 1x
Колір сайту
Зображення
Додатково
Міжрядковий інтервал
Міжсимвольний інтервал
Шрифт
Убудовані елементи (відео, карти тощо)
 

Президент ввів в дію рішення РНБОУ щодо надрокористування

07/ 05/ 2021
  26 березня 2021 року набув чинності указ Президента (№ 122/21) (Указ) про політику у сфері надрокористування щодо боротьби з незаконним видобутком. Цим Указом адміністрація Зеленського намагається боротися з широкомасштабним незаконним видобутком корисних копалин в Україні, таких як нафта, газ та тверді корисні копалини, такі як пісок, бурштин тощо. Зокрема, Указ забезпечує виконання рішення про надрокористування (далі - Рішення), прийняте Радою національної безпеки і оборони України, і покладає контроль за його виконанням на секретаря цієї Ради. Законодавча діяльність Указом доручається Кабінету Міністрів України надавати підтримку в парламенті наступним законопроектам: Законопроект № 3576 спрямований на введення кримінальної відповідальності за незаконне видобування корисних копалин, що входить до компетенції місцевих органів влади згідно з чинним законодавством про надра, та посилення кримінальної відповідальності за незаконне видобування в цілому; Законопроект № 4187 має на меті спростити та зробити більш прозорим регулювання надрокористування, мінімізувати вплив уряду на галузь, посилити конкуренцію та встановити новий перелік випадків надання спеціального дозволу без проведення аукціону у сфері надрокористування. Крім того, Кабінету Міністрів доручено подати до Верховної Ради законопроект про наступне: оновити Національну програму розвитку мінерально-сировинної бази України до 2030 року, прийнявши заходи щодо збільшення видобутку природного газу, нафти, сланцевого газу та газу (метану) із вугільних родовищ; внести зміни до Кодексу України про надра для введення положень щодо захисту національних інтересів, забезпечення рівних можливостей користування надрами, прозорості аукціонів для спеціальних дозволів на користування надрами, прозорості державної системи моніторингу надрокористування та захисту, а також посилити контроль та посилити санкції за порушення законодавчих вимог у сфері надрокористування. Позапланові перевірки Указ також доручає державним органам проводити позапланові перевірки підприємницької діяльності у сфері надрокористування у 2021 році та щоквартально звертатися до обласних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо незаконного видобутку для обробки інформації. Такі інспекції застосовуються до власників дозволів, які не розпочали користуватися спеціальним дозволом у встановлені терміни після їх отримання, або якщо дозволи були видані без проведення аукціону. Державній службі геології та надр України доручено готувати щоквартальні звіти за результатами цих позапланових перевірок. Доступ до інформації Інформація про місцезнаходження, природу, кількість та глибину родовищ корисних копалин та подібну інформацію наразі розглядається як державна таємниця (тобто засекречена). Указ наказує міністерствам розсекретити таку інформацію, що стосується родовищ корисних копалин, за винятком будь-якої інформації про поклади урану, яка повинна залишатися засекреченою з огляду на її стратегічне значення. Відповідальність Порушення законодавства про надра може спричинити як адміністративну, так і кримінальну відповідальність із застосуванням різних санкцій, передбачених Кримінальним кодексом та Кодексом про адміністративні правопорушення, які варіюються від помірного штрафу та зобовязання відшкодувати збитки, до значних штрафів та увязнення у випадку важких порушень. За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтеся до партнера Астерс Ярослава Петрова і юриста Олени Січковської-Чорнобиль.

26 березня 2021 року набув чинності указ Президента (№ 122/21) (“Указ“) про політику у сфері надрокористування щодо боротьби з незаконним видобутком. Цим Указом адміністрація Зеленського намагається боротися з широкомасштабним незаконним видобутком корисних копалин в Україні, таких як нафта, газ та тверді корисні копалини, такі як пісок, бурштин тощо.

Зокрема, Указ забезпечує виконання рішення про надрокористування (далі – “Рішення“), прийняте Радою національної безпеки і оборони України, і покладає контроль за його виконанням на секретаря цієї Ради.

Законодавча діяльність

Указом доручається Кабінету Міністрів України надавати підтримку в парламенті наступним законопроектам:

  • Законопроект № 3576 спрямований на введення кримінальної відповідальності за незаконне видобування корисних копалин, що входить до компетенції місцевих органів влади згідно з чинним законодавством про надра, та посилення кримінальної відповідальності за незаконне видобування в цілому;
  • Законопроект № 4187 має на меті спростити та зробити більш прозорим регулювання надрокористування, мінімізувати вплив уряду на галузь, посилити конкуренцію та встановити новий перелік випадків надання спеціального дозволу без проведення аукціону у сфері надрокористування.

Крім того, Кабінету Міністрів доручено подати до Верховної Ради законопроект про наступне:

  • оновити Національну програму розвитку мінерально-сировинної бази України до 2030 року, прийнявши заходи щодо збільшення видобутку природного газу, нафти, сланцевого газу та газу (метану) із вугільних родовищ;
  • внести зміни до Кодексу України про надра для введення положень щодо захисту національних інтересів, забезпечення рівних можливостей користування надрами, прозорості аукціонів для спеціальних дозволів на користування надрами, прозорості державної системи моніторингу надрокористування та захисту, а також посилити контроль та посилити санкції за порушення законодавчих вимог у сфері надрокористування.

Позапланові перевірки

Указ також доручає державним органам проводити позапланові перевірки підприємницької діяльності у сфері надрокористування у 2021 році та щоквартально звертатися до обласних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо незаконного видобутку для обробки інформації. Такі інспекції застосовуються до власників дозволів, які не розпочали користуватися спеціальним дозволом у встановлені терміни після їх отримання, або якщо дозволи були видані без проведення аукціону. Державній службі геології та надр України доручено готувати щоквартальні звіти за результатами цих позапланових перевірок.

Доступ до інформації

Інформація про місцезнаходження, природу, кількість та глибину родовищ корисних копалин та подібну інформацію наразі розглядається як державна таємниця (тобто засекречена). Указ наказує міністерствам розсекретити таку інформацію, що стосується родовищ корисних копалин, за винятком будь-якої інформації про поклади урану, яка повинна залишатися засекреченою з огляду на її стратегічне значення.

Відповідальність

Порушення законодавства про надра може спричинити як адміністративну, так і кримінальну відповідальність із застосуванням різних санкцій, передбачених Кримінальним кодексом та Кодексом про адміністративні правопорушення, які варіюються від помірного штрафу та зобов’язання відшкодувати збитки, до значних штрафів та ув’язнення у випадку важких порушень.

За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтеся до партнера Астерс Ярослава Петрова і юриста Олени Січковської-Чорнобиль.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Стартуй в Telegram боті
Читайте корисні статті та новини. Поширюйте їх соціальними мережами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: